Laptop Görüntü Problemi (Görüntü 6 Parçaya Bölündü)
-
uzaylioglan bunu yazdı:
-------------------------Geçmiş olsun, ekran kartı arızasından kaynaklanan bir durum bu.
Ekran kartını ana karta bağlayan lehimde aşırı ısınmadan kaynaklanan çatlaklıklar oluşuyor.
Bu arızanın sebebi bu. Benim başıma 3 defa geldi.
İlkinde garanti kapsamında anakart değişti.
İkincisinde garanti dolduğu için bir TV tamircisi , özel bir makina ile ekran kartı chipini ısıtarak lehimlerin tekrar oturmasını sağladı. 10 lira ile kurtardım.
Üçüncüsünde yine tamirciye götürdüm ama bu sefer yemedi ısıtma işlemi ve ekran kartı kökten gitti.
Hal böyle olunca mecbur servise gönderdim.
Şuan laptop istanbulda , 160 liraya ekran kartını değiştirdiler. 1-2 gün içinde gelmesini bekliyorum.
-----------------------------
@hocam bugün bir bilgisayarcıya götürdüm hemen hemen aynı şeyleri söylediler. Fiyat olarak 250 TL civarı bir rakam söylendi.
amele_2 bunu yazdı:
-----------------------------@barış, ekmeğimi bu işten kazanıyorum hocam. ziyadesiyle karşılaştım benzer arızalarla.
muhtemelen chipseti ısıtmak çözüm olacaktır. chip arızalı da olabilir. adam gib işi bilen bi adama yönlenin. istanbul tbtdan arkadaşların yardımı dokunur, izmirde de benim.
bak kafana göre yaptır bişiler.
-----------------------------@Hacım chipseti ısıtmak herhangi bir arızaya sebep olur mu sonralarda. Yer olarak K.Maraş’tayım. Bahsettiğin şehirlerde olsam gözüm kapalı güvenirim müridlere, burada millet biraz çakallığa kaçıyor.
Biraz kafam karıştı şimdi benim ekran kartı mı arızalı chipset mi? Ekran kartı arızalı ise chipseti ısıtmamın nasıl bir yardımı olabilir?
Bide vga çıkışından aldığı görüntüyü test et demişsin bunu nasıl yapabilirim yardımcı olabilir misin?
-
hacı varsa bi mönitör tak bakalım
vga dediği o dur
mönitör taktıgında yine aynı ise sorun ekran kartı
yok değilse panel girişleri sıkıntılı olabilir
ısıtma olayıda uzun vadede cok faydalı birşey değil gerçi şansla doğru orantılı bir durum
-
chipseti ısıtma geçici çözümdür.. daha sonra daha büyük arıza yaratabilır.. ekran kartı driverını kaldır.. standart vga ile 6 ya bölünme sorunun kalkması lazım.. 8-14mb çalışıcak vga ramlerin..
ama en nihayetinde chipseti deiştirmen gerekicek.. çoğu yerde 6 ay garanti veriolar. güvendigin bi yer bulursan şanslı sayılırsın.. öyle yaptır ..
-
serwo bunu yazdı:
-----------------------------
chipseti ısıtma geçici çözümdür.. daha sonra daha büyük arıza yaratabilır.. ekran kartı driverını kaldır.. standart vga ile 6 ya bölünme sorunun kalkması lazım.. 8-14mb çalışıcak vga ramlerin..
ama en nihayetinde chipseti deiştirmen gerekicek.. çoğu yerde 6 ay garanti veriolar. güvendigin bi yer bulursan şanslı sayılırsın.. öyle yaptır ..
-----------------------------hacım nerde veriyorlar 6 ay garanti bende çalışayım o adamlarla.
(makara değil ciddi ciddi soruyorum)
bu arada konu sahibi arkadaşa;
250 tl gibi bir rakam telaffuz ettilerse chipset değişimi yapılacak olabilir, ancak maraşta olduğunu göz önünde bulundurursak orada chipset değiştirecek donanıma sahip bir vatandaş var mıdır bilemem.
chipsetin ısıtılması geçici bir çözümdür, diğer arkadaşlara katılıyorum bu konuda. ancak düzgün ekipmanlarla yapıldığı takdirde (anakarta zarar verilmediği sürece) daha ciddi arızalara yol açmaz.
ekran kartı arızası olarak dile getirdiğimiz şey zaten chipsetin arıza yapmış olma hali. alışık olduğumuz ekran kartı kavramına sahip değildir çoğu notebook.. :)
-
150 ytl sıkışmış hocam bga chipset arızası var gönderirsen hallederim.
-
amele_2 bunu yazdı:
-----------------------------
serwo bunu yazdı:
-----------------------------
chipseti ısıtma geçici çözümdür.. daha sonra daha büyük arıza yaratabilır.. ekran kartı driverını kaldır.. standart vga ile 6 ya bölünme sorunun kalkması lazım.. 8-14mb çalışıcak vga ramlerin..
ama en nihayetinde chipseti deiştirmen gerekicek.. çoğu yerde 6 ay garanti veriolar. güvendigin bi yer bulursan şanslı sayılırsın.. öyle yaptır ..
-----------------------------hacım nerde veriyorlar 6 ay garanti bende çalışayım o adamlarla.
(makara değil ciddi ciddi soruyorum)
bu arada konu sahibi arkadaşa;
250 tl gibi bir rakam telaffuz ettilerse chipset değişimi yapılacak olabilir, ancak maraşta olduğunu göz önünde bulundurursak orada chipset değiştirecek donanıma sahip bir vatandaş var mıdır bilemem.
chipsetin ısıtılması geçici bir çözümdür, diğer arkadaşlara katılıyorum bu konuda. ancak düzgün ekipmanlarla yapıldığı takdirde (anakarta zarar verilmediği sürece) daha ciddi arızalara yol açmaz.
ekran kartı arızası olarak dile getirdiğimiz şey zaten chipsetin arıza yapmış olma hali. alışık olduğumuz ekran kartı kavramına sahip değildir çoğu notebook.. :)
-----------------------------Şu ısıtma işlemini bir araştırayım buralarda kim yapıyorsa artık. İleriye dönük sıkıntı çıkaracağına kanaat getirirsem(ki müridler pek önermiyor sanırım ısıtma işlemini) chipset tamir/değişim hangisi gerekiyorsa onu yaptıracam artık.
@DestinatioN hacım harici bir monitör takıp denemiştim ama sonuç aynı ekran 6 parça
Neyse müridler yardımlar için çok sağolun şimdi piyasaya dalma zamanı
-
BlacKShelD bunu yazdı:
-----------------------------Ekran Kartı Ekran Socketi Ben Bunu Bilirim Hacı Bak Bu İşin Sonundada Bu Çıkıcak :D
-----------------------------
Medion marka laptopta basıma gelmıstı aynı bırebır. Bazen düzgün çalışır bazen boyle bazen dersın hah sorun gıttı duzeldı. ama on kısma bı dokunursun yıne aynı pc donar bazen kitlenir. Çözüm bende 100 TL idi sende ne olur bilmem. -
Konuyu hortlatayım. Aynı bilgisayarla aynı sorunla karşılaştım.Burda ekrankartındandır yorumlarını okuyunca açtım pc yi ekran kartını havyayla ısıttım düzeldi.Ne kadar gider bilmiyom bakam.
