folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Laptop Yeni Ram'i Tanımıyor



Laptop Yeni Ram'i Tanımıyor

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    exchanger
    exchanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Kasım/2013
    Erkek

    Dostlar dell inspiron n5010 kullanıcısıyım, 2+2 gb lık ramler yetmemeye başladı bende bir tane 4gb'lık kingston ram aldım 6 gb olur kullanırım diye düşündüm ancak yeni ram'i taktığımda yeni hardware tanımlanamadı diye mesaj alıyorum ve bilgisayarı başlatamıyorum. Yardımcı olabilecek olan var mı acaba boşa mı aldım ram'i ? Bu arada sadece kingston'ı taktığımda da çalışmıyor beraber çalışamama gibi bir sorun olduğunu düşünmüyorum.


    "Dünyanın bütün kötülüklerine baş kaldır. Bazen senin iyiliğin başkasının kötülüğüne de olabilir. Kendi iyiliğine de baş kaldır..." Y.Kemal
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akustikelektrik
    akustikelektrik's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Şubat/2013
    Erkek

    geçen hafta aynı sorunu bende yaşadım.kingson 4 gb ram çalışmadı.vatan bilgisayarda değiştirdim,gskill taktım çalıştı. Yani her ram çalışmayabiliyormuş. Değiştirmeni tavsiye ederim

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    exchanger
    exchanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Kasım/2013
    Erkek
    akustikelektrik bunu yazdı

    geçen hafta aynı sorunu bende yaşadım.kingson 4 gb ram çalışmadı.vatan bilgisayarda değiştirdim,gskill taktım çalıştı. Yani her ram çalışmayabiliyormuş. Değiştirmeni tavsiye ederim

    Ama bunun bir çözümü olmalı. İnternetten aldım değiştirmekle uğraşmak istemiyorum açıkçası. Bios pilini sök falan diyenler var veya bios'u güncelle diyenler var, yardımcı olabilecek birisi çıkar belki diye yazdım ama bakalım. Sağol gene de yanıt için.


    "Dünyanın bütün kötülüklerine baş kaldır. Bazen senin iyiliğin başkasının kötülüğüne de olabilir. Kendi iyiliğine de baş kaldır..." Y.Kemal
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akustikelektrik
    akustikelektrik's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Şubat/2013
    Erkek
    exchanger bunu yazdı
    akustikelektrik bunu yazdı

    geçen hafta aynı sorunu bende yaşadım.kingson 4 gb ram çalışmadı.vatan bilgisayarda değiştirdim,gskill taktım çalıştı. Yani her ram çalışmayabiliyormuş. Değiştirmeni tavsiye ederim

    Ama bunun bir çözümü olmalı. İnternetten aldım değiştirmekle uğraşmak istemiyorum açıkçası. Bios pilini sök falan diyenler var veya bios'u güncelle diyenler var, yardımcı olabilecek birisi çıkar belki diye yazdım ama bakalım. Sağol gene de yanıt için.

    belki de sorunlarımız farklıdır bilmiyorum, 2gb ve 4gb ram olarak beraber taktığımda mavi ekran veriyordu. Çozumu varsa bende öğreneyim, takipteyim :)

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    exchanger
    exchanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Kasım/2013
    Erkek

    Yardım edecek bir tek mürid yok mu :(


    "Dünyanın bütün kötülüklerine baş kaldır. Bazen senin iyiliğin başkasının kötülüğüne de olabilir. Kendi iyiliğine de baş kaldır..." Y.Kemal
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bladex38
    bladex38's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Hocam biosu update et düzwlir büyük ihtimalle düzelmezse yapacak bişeyde yok maalesef


    Full Destek Notebook Onarım Merkezleri...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    exchanger
    exchanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Kasım/2013
    Erkek
    bladex38 bunu yazdı

    Hocam biosu update et düzwlir büyük ihtimalle düzelmezse yapacak bişeyde yok maalesef

    hocam bios güncel, anlaşılan ram bozuk geri yollayacağım. 


    "Dünyanın bütün kötülüklerine baş kaldır. Bazen senin iyiliğin başkasının kötülüğüne de olabilir. Kendi iyiliğine de baş kaldır..." Y.Kemal
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Underground
    Underground's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek

    hocam anakart modeline göre almıyorsunuz olacağı bu Kaç Mhz destekliyor . Bende ki anakart mesela 800 MHZ destekliyor 1600 takınca ekran kartı ile çakışıyor .. Anakart modelini öğrenip ona göre elemanlardan değiştirmelerini veya yenisini satın alabilirsin.


    Herkesin işine yaradığın kadar iyisindir Bu Hayatta!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    exchanger
    exchanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Kasım/2013
    Erkek
    Underground bunu yazdı

    hocam anakart modeline göre almıyorsunuz olacağı bu Kaç Mhz destekliyor . Bende ki anakart mesela 800 MHZ destekliyor 1600 takınca ekran kartı ile çakışıyor .. Anakart modelini öğrenip ona göre elemanlardan değiştirmelerini veya yenisini satın alabilirsin.

    usta üstünde şuan 2gb*2 1333mhz ddr3 ram var ben 4 gb ddr3 133mhz aldım uyar diye düşündüm.


    "Dünyanın bütün kötülüklerine baş kaldır. Bazen senin iyiliğin başkasının kötülüğüne de olabilir. Kendi iyiliğine de baş kaldır..." Y.Kemal
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    exchanger
    exchanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Kasım/2013
    Erkek
    exchanger bunu yazdı
    Underground bunu yazdı

    hocam anakart modeline göre almıyorsunuz olacağı bu Kaç Mhz destekliyor . Bende ki anakart mesela 800 MHZ destekliyor 1600 takınca ekran kartı ile çakışıyor .. Anakart modelini öğrenip ona göre elemanlardan değiştirmelerini veya yenisini satın alabilirsin.

    usta üstünde şuan 2gb*2 1333mhz ddr3 ram var ben 4 gb ddr3 133mhz aldım uyar diye düşündüm.

    Şimdi baktım etkin saat 1066mhz gösteriyor. Bunu arttırmak mümkün mü ? Hayır madem öyle üstündeki 1333'lükleri nasıl çalıştırıyor.


    "Dünyanın bütün kötülüklerine baş kaldır. Bazen senin iyiliğin başkasının kötülüğüne de olabilir. Kendi iyiliğine de baş kaldır..." Y.Kemal
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    exchanger
    exchanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Kasım/2013
    Erkek

    Dostlar anladığım kadarıyla ram almadan önce iyice bir araştırmak gerekiyor anakartına göre. Bu benim ilk deneyimimdi ve başarısız oldu ancak bir daha asla aynı hataya düşmem. evet aldığım ram 1333 ddr3 , şuan üstündekilerle aynı ancak anakartım kingston'ın 4gb'lık aynı özellikteki ramlarini desteklememesine rağmen PNY marka ram'in aynı özellikli 4gb versiyonunu destekliyormuş. İlerde aynı hatayı yaşayacak veya halen yaşamakta olan arkadaşlara duyurulur. İlgilenenlere teşekkür ederim.


    "Dünyanın bütün kötülüklerine baş kaldır. Bazen senin iyiliğin başkasının kötülüğüne de olabilir. Kendi iyiliğine de baş kaldır..." Y.Kemal
Toplam Hit: 2023 Toplam Mesaj: 13