Laptop Yeni Ram'i Tanımıyor
-
Dostlar dell inspiron n5010 kullanıcısıyım, 2+2 gb lık ramler yetmemeye başladı bende bir tane 4gb'lık kingston ram aldım 6 gb olur kullanırım diye düşündüm ancak yeni ram'i taktığımda yeni hardware tanımlanamadı diye mesaj alıyorum ve bilgisayarı başlatamıyorum. Yardımcı olabilecek olan var mı acaba boşa mı aldım ram'i ? Bu arada sadece kingston'ı taktığımda da çalışmıyor beraber çalışamama gibi bir sorun olduğunu düşünmüyorum.
-
geçen hafta aynı sorunu bende yaşadım.kingson 4 gb ram çalışmadı.vatan bilgisayarda değiştirdim,gskill taktım çalıştı. Yani her ram çalışmayabiliyormuş. Değiştirmeni tavsiye ederim
-
akustikelektrik bunu yazdı
geçen hafta aynı sorunu bende yaşadım.kingson 4 gb ram çalışmadı.vatan bilgisayarda değiştirdim,gskill taktım çalıştı. Yani her ram çalışmayabiliyormuş. Değiştirmeni tavsiye ederim
Ama bunun bir çözümü olmalı. İnternetten aldım değiştirmekle uğraşmak istemiyorum açıkçası. Bios pilini sök falan diyenler var veya bios'u güncelle diyenler var, yardımcı olabilecek birisi çıkar belki diye yazdım ama bakalım. Sağol gene de yanıt için.
-
exchanger bunu yazdıakustikelektrik bunu yazdı
geçen hafta aynı sorunu bende yaşadım.kingson 4 gb ram çalışmadı.vatan bilgisayarda değiştirdim,gskill taktım çalıştı. Yani her ram çalışmayabiliyormuş. Değiştirmeni tavsiye ederim
Ama bunun bir çözümü olmalı. İnternetten aldım değiştirmekle uğraşmak istemiyorum açıkçası. Bios pilini sök falan diyenler var veya bios'u güncelle diyenler var, yardımcı olabilecek birisi çıkar belki diye yazdım ama bakalım. Sağol gene de yanıt için.
belki de sorunlarımız farklıdır bilmiyorum, 2gb ve 4gb ram olarak beraber taktığımda mavi ekran veriyordu. Çozumu varsa bende öğreneyim, takipteyim :)
-
Yardım edecek bir tek mürid yok mu :(
-
Hocam biosu update et düzwlir büyük ihtimalle düzelmezse yapacak bişeyde yok maalesef
-
bladex38 bunu yazdı
Hocam biosu update et düzwlir büyük ihtimalle düzelmezse yapacak bişeyde yok maalesef
hocam bios güncel, anlaşılan ram bozuk geri yollayacağım.
-
hocam anakart modeline göre almıyorsunuz olacağı bu Kaç Mhz destekliyor . Bende ki anakart mesela 800 MHZ destekliyor 1600 takınca ekran kartı ile çakışıyor .. Anakart modelini öğrenip ona göre elemanlardan değiştirmelerini veya yenisini satın alabilirsin.
-
Underground bunu yazdı
hocam anakart modeline göre almıyorsunuz olacağı bu Kaç Mhz destekliyor . Bende ki anakart mesela 800 MHZ destekliyor 1600 takınca ekran kartı ile çakışıyor .. Anakart modelini öğrenip ona göre elemanlardan değiştirmelerini veya yenisini satın alabilirsin.
usta üstünde şuan 2gb*2 1333mhz ddr3 ram var ben 4 gb ddr3 133mhz aldım uyar diye düşündüm.
-
exchanger bunu yazdıUnderground bunu yazdı
hocam anakart modeline göre almıyorsunuz olacağı bu Kaç Mhz destekliyor . Bende ki anakart mesela 800 MHZ destekliyor 1600 takınca ekran kartı ile çakışıyor .. Anakart modelini öğrenip ona göre elemanlardan değiştirmelerini veya yenisini satın alabilirsin.
usta üstünde şuan 2gb*2 1333mhz ddr3 ram var ben 4 gb ddr3 133mhz aldım uyar diye düşündüm.
Şimdi baktım etkin saat 1066mhz gösteriyor. Bunu arttırmak mümkün mü ? Hayır madem öyle üstündeki 1333'lükleri nasıl çalıştırıyor.
-
Dostlar anladığım kadarıyla ram almadan önce iyice bir araştırmak gerekiyor anakartına göre. Bu benim ilk deneyimimdi ve başarısız oldu ancak bir daha asla aynı hataya düşmem. evet aldığım ram 1333 ddr3 , şuan üstündekilerle aynı ancak anakartım kingston'ın 4gb'lık aynı özellikteki ramlarini desteklememesine rağmen PNY marka ram'in aynı özellikli 4gb versiyonunu destekliyormuş. İlerde aynı hatayı yaşayacak veya halen yaşamakta olan arkadaşlara duyurulur. İlgilenenlere teşekkür ederim.
