Laptopun Boot Özelliğini Aktif Edemiyorum Yardım
-
pil olayi yemez, normalde ayarlar CMOS da kayitlidir, notebooklarda EEPROM...
herneyse konuya gelelim..
1.) aküyü cikar, acma kapama dügmesini 10 - 15 saniye basik tut... bazi modellerde jumper olayi ( az sonra anlatacagim ) olmadigi icin sifirlanabilme ihtimali var..
2. ) bu anlatacagim seyi yapinca garanti gitmiyor diyorlar, ne kadar dogru bilemeyecegim acikcasi, ama arka kapagi acmalisin ( 4-5 vida var zaten )bazi notebooklarda bataryanin altina oluyormus... jumper var ona kisa devre yaptiracaksin ( torna vida ile, kisa devre sadece bios ayarlarini sifirlar..
bataryanin altinda degilse, kapagi acinca, ram lari cikart, altinda ufak jumper var.. iste onlara kisa devre yaptirmalisin.. emin degilsen aceri bi ara, arka kapagi acinca garanti gidiyormu diye... hic bilgim yok garanti konusunda.. is yerine her seyi acabiliyoruz, yetkili görevliymisim ( pirt ) :D
bak resimde var..


buda olmadi diyelim..
yillar önce sitelerde vardi hep, master sifreler.. bütün bioslar icin.. onu bi arastir istersen...
-
adamlar hem bios u şifreleyip hemde boot menusunu mu kapamışlar.. anlattığından onu anladım..
şimdi gelelim yöntemlere
A- 1. olarak hdd den mi açıo. yoksa cdrom mu..
eğer dvdromdan açabiliosa hiren indirip ordaki dos programlarınında kill cmos ile bios şifresini kırarsın.
B - eğer cdrom dan açamazsan hireni usb ye yüklemen gerekicek.. onunda yöntemini ihtiyaç duyarsan anlatırım..
C - şimdi gelelim diğer bişeye.. şimdi diyelim ki ne dvdrom dan açabiliosun nede usb den.. direk
windows 7 açılıosa işin daha kolay... acer sitesine gidiceksin..(istersen o linkide veririm) ordan modelin seçip (acer aspire 5793g)
bios exe sini indiriceksin.. sonra yönetici modunda onu çalıştırdığında
yüklenen bios ile biosun şifresiz gelicektir..(yeniden başlatma gerektiricek)
anlayamadığın yada sormak istedigin bişe olursa pm ile sor. çözelim o işi..
donanım bilgin yoksa sökemiosan yapıcağın tek çözüm bu tip şeylerdir..
kolay gelsin ..
-
Cvplar için ve ilginiz için hepinize tşk ederim.... serwo arkadaşım senin dediğini denedim...
yeni bios güncellemesi falan yaptım yemedi. şifre halen var... şuan ilk açılışta direk win7 geliyo yane dvd rom veya flash görme durumu yok.
Pc kapağını açma olayına gelince... şuan açamıyorum çünkü tr de değilim ve elimde malzeme yok yane tornavida falan yok. yoksa açmaktan tereddüt etmem. ama master şifre olayı mantıklı geldi
o konuda biraz aydınlatırsanız sevinirim...
-
Masaüstünde pil ve işlemciyi çkarınca çözülüyor olayy da laptopta denemedim hiç...
-
- Advance Integration: Advance
- AMI-BIOS: AMI, AMI?SW, AMI!SW, AMI_SW, AMIDECOD, AMIPSWD, A.M.I., AAMMII, AMI~, AMIAMI, AMI.KEY, AMISETUP, BIOS310, BIOSPASS, CMOSPWD, KILLCMOS, MASTER, 589589, AMI.KEZ, AMI°, PASSWORD, BIOS, helgaßs, HEWITT RAND, LKWPETER, SETUP, CMOS
- Amptron: Polrty
- AST: SnuFG5
- AWARD:01322222, 1EAAh, 589589, 589721, 595595, 598598, ?award, admin, alfarome, aLLy, aPAf, award, award_?, award.sw, AWARD SW, AWARD_SW, AWARD_PW, award_ps, AWARD?SW, awkward, BIOS, bios*, biostar, biosstar, CONCAT, CONDO, condo, g6PJ, h6BB, HELGA-S, HEWITT RAND, HLT, j09F, j256, j262, j322, j64, LKWPETER, lkw peter, lkwpeter, key, master, master_key, PASSWORD, PINT, pint, SER, setup, SKY_FOX, SWITCHES_SW, Sxyz, SZYX, t0ch20x, t0ch88, TTPTHA, TzqF, wodj, ZAAADA, zbaaaca, zjaaadc, zjaaade
- Biostar:Biostar, Q54arwms
- Compaq:compaq
- Concord:last
- CTX International:CTX_123
- CyberMax:Congress
- Daytec:Daytec
- Daewoo:Daewuu
- DELL:DELL
- Digital Equipment:komprie
- Enox:xo11nE
- Epox central
- Freetech:Posterie
- HP Vectra Serie:hewlpack
- IBM:IBM, MBIUO, sertafu
- Iwill:iwill
- Jet Way:spoom1
- Joss Technology:57gbz6, technologi
- Leading Edge:MASTER
- MachSpeed:sp99dd
- Magic-Pro:prost
- Megastar:Star
- Micron:sldkj754, xyzall
- Micronics:dn_04rjc
- M Technology:mMmM
- Nimble:xdfk9874t3
- Nurit:$system
- Packard Bell:bell9
- Phoenix:phoenix
- QDI:QDI
- Quantex:teX1, xljlbj
- Research:Col2ogro2
- Shuttle:Spacve
- Siemens Nixdorf:SKY_FOX
- Speedeasy:lesarot1
- SuperMicro:ksdjfg934t
- Tinys:Tiny
- TMC:BIGO
- Toshiba:24Banc81, Toshiba, toshy99
- Vextrec Technology:Vextrec
- WIMBIOS BIOS v2.10:Compleri
- Zenith:3098z, Zenith
- Zeos: zeosx
- diger....
- ALFAROME, BIOSTAR, biostar, biosstar, CMOS, cmos, LKWPETER, lkwpeter, PASS, PASSOFF, PASSWORD, setup, SETUP, Syxz, Wodj
- google aramasinda cikan ilk sitelerden mesela... biraz arastir dostum..
- senin bios hangisi?
-
şuan kurulu olan biosum Changes ATI VBIOS Broadway from BR37365.005 to BR37365.007 for flash line issue on Broadway-SG. sürüm 1.15
-
hallettin mi halledemediysen windows 7 mi kuracaksın öyle ise ben sana bir ufak program vereyim windows cd sini d ye yükle içine o dosya yi at windowsu cd istemeden kurar..
