folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Laptopun Boot Özelliğini Aktif Edemiyorum Yardım



Laptopun Boot Özelliğini Aktif Edemiyorum Yardım

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MuRaT55
    MuRaT55's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Ekim/2003
    Erkek

    pil olayi yemez, normalde ayarlar CMOS da kayitlidir, notebooklarda EEPROM...

     

    herneyse konuya gelelim..

     

    1.) aküyü cikar, acma kapama dügmesini 10 - 15 saniye basik tut... bazi modellerde jumper olayi ( az sonra anlatacagim ) olmadigi icin sifirlanabilme ihtimali var..

    2. ) bu anlatacagim seyi yapinca garanti gitmiyor diyorlar, ne kadar dogru bilemeyecegim acikcasi, ama arka kapagi acmalisin ( 4-5 vida var zaten )bazi notebooklarda bataryanin altina oluyormus... jumper var ona kisa devre yaptiracaksin ( torna vida ile, kisa devre sadece bios ayarlarini sifirlar..

     

    bataryanin altinda degilse, kapagi acinca, ram lari cikart, altinda ufak jumper var.. iste onlara kisa devre yaptirmalisin.. emin degilsen aceri bi ara, arka kapagi acinca garanti gidiyormu diye... hic bilgim yok garanti konusunda.. is yerine her seyi acabiliyoruz, yetkili görevliymisim ( pirt ) :D

     

    bak resimde var..

     

    bios1

    bios2

     

    buda olmadi diyelim..

    yillar önce sitelerde vardi hep, master sifreler.. bütün bioslar icin.. onu bi arastir istersen...

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    serwo
    serwo's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2003
    Erkek

    adamlar hem bios u şifreleyip hemde boot menusunu mu kapamışlar.. anlattığından onu anladım.. 

    şimdi gelelim yöntemlere

     

    A- 1. olarak hdd den mi açıo. yoksa cdrom mu..

    eğer dvdromdan açabiliosa hiren indirip ordaki  dos programlarınında kill cmos ile bios şifresini kırarsın.

    B - eğer cdrom dan açamazsan hireni usb ye yüklemen gerekicek.. onunda yöntemini ihtiyaç duyarsan anlatırım..

    C - şimdi gelelim diğer bişeye.. şimdi diyelim ki ne dvdrom dan açabiliosun nede usb den.. direk

    windows 7 açılıosa işin daha kolay... acer sitesine gidiceksin..(istersen o linkide veririm) ordan modelin seçip (acer aspire 5793g)

     bios exe sini indiriceksin.. sonra yönetici modunda onu çalıştırdığında

    yüklenen bios ile biosun şifresiz gelicektir..(yeniden başlatma gerektiricek)

    anlayamadığın yada sormak istedigin bişe olursa pm ile sor. çözelim o işi..

     

    donanım bilgin yoksa sökemiosan yapıcağın tek çözüm bu tip şeylerdir..

     

     

    kolay gelsin ..

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CANN1
    CANN1's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ağustos/2003
    Erkek

    Cvplar için ve ilginiz için hepinize tşk ederim.... serwo arkadaşım senin dediğini denedim... 

    yeni bios güncellemesi falan yaptım yemedi. şifre halen var... şuan ilk açılışta direk win7 geliyo yane dvd rom veya flash görme durumu yok.

    Pc kapağını açma olayına gelince... şuan açamıyorum çünkü tr de değilim ve elimde malzeme yok yane tornavida falan yok. yoksa açmaktan tereddüt etmem. ama master şifre olayı mantıklı geldi

    o konuda biraz aydınlatırsanız sevinirim...


    Carpe Diem
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NetBABA
    NetBABA's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Kasım/2005
    Erkek

    Masaüstünde pil ve işlemciyi çkarınca çözülüyor olayy da laptopta denemedim hiç...


    Umudumu bu güne bağlamadım ki yarınım dan umutsuz olayım.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MuRaT55
    MuRaT55's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Ekim/2003
    Erkek
    Advance Integration: Advance

    AMI-BIOS: AMI, AMI?SW, AMI!SW, AMI_SW, AMIDECOD, AMIPSWD, A.M.I., AAMMII, AMI~, AMIAMI, AMI.KEY, AMISETUP, BIOS310, BIOSPASS, CMOSPWD,  KILLCMOS, MASTER, 589589, AMI.KEZ, AMI°, PASSWORD, BIOS, helgaßs, HEWITT RAND, LKWPETER, SETUP, CMOS

    Amptron: Polrty

    AST: SnuFG5

    AWARD:01322222, 1EAAh, 589589, 589721, 595595, 598598, ?award, admin, alfarome, aLLy, aPAf, award, award_?, award.sw, AWARD SW, AWARD_SW, AWARD_PW, award_ps, AWARD?SW, awkward, BIOS, bios*, biostar, biosstar, CONCAT, CONDO, condo, g6PJ, h6BB, HELGA-S, HEWITT RAND, HLT, j09F, j256, j262, j322, j64, LKWPETER, lkw peter, lkwpeter, key, master, master_key, PASSWORD, PINT, pint, SER, setup, SKY_FOX, SWITCHES_SW, Sxyz, SZYX, t0ch20x, t0ch88, TTPTHA, TzqF, wodj, ZAAADA, zbaaaca, zjaaadc, zjaaade

    Biostar:Biostar, Q54arwms

    Compaq:compaq

    Concord:last

    CTX International:CTX_123

    CyberMax:Congress

    Daytec:Daytec

    Daewoo:Daewuu

    DELL:DELL

    Digital Equipment:komprie

    Enox:xo11nE

    Epox central

    Freetech:Posterie

    HP Vectra Serie:hewlpack

    IBM:IBM, MBIUO, sertafu

    Iwill:iwill

    Jet Way:spoom1

    Joss Technology:57gbz6, technologi

    Leading Edge:MASTER

    MachSpeed:sp99dd

    Magic-Pro:prost

    Megastar:Star

    Micron:sldkj754, xyzall

    Micronics:dn_04rjc

    M Technology:mMmM

    Nimble:xdfk9874t3

    Nurit:$system

    Packard Bell:bell9

    Phoenix:phoenix

    QDI:QDI

    Quantex:teX1, xljlbj

    Research:Col2ogro2

    Shuttle:Spacve

    Siemens Nixdorf:SKY_FOX

    Speedeasy:lesarot1

    SuperMicro:ksdjfg934t

    Tinys:Tiny

    TMC:BIGO

    Toshiba:24Banc81, Toshiba, toshy99

    Vextrec Technology:Vextrec

    WIMBIOS BIOS v2.10:Compleri

    Zenith:3098z, Zenith

    Zeos: zeosx


    diger....
    ALFAROME, BIOSTAR, biostar, biosstar, CMOS, cmos, LKWPETER, lkwpeter, PASS, PASSOFF, PASSWORD, setup, SETUP, Syxz, Wodj

    google aramasinda cikan ilk sitelerden mesela... biraz arastir dostum..
    senin bios hangisi?
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CANN1
    CANN1's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ağustos/2003
    Erkek

    şuan kurulu olan biosum Changes ATI VBIOS Broadway from BR37365.005 to BR37365.007 for flash line issue on Broadway-SG.   sürüm  1.15


    Carpe Diem
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ottomanmurat
    ottomanmurat's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Ağustos/2005
    Erkek

    hallettin mi halledemediysen windows 7 mi kuracaksın öyle ise ben sana bir ufak program vereyim windows cd sini d ye yükle içine o dosya yi at windowsu cd istemeden kurar..


    Hayallerinizi Sadece Biz Gerçekleştiririz.
Toplam Hit: 2506 Toplam Mesaj: 18