Lens Hakkında Sorularım
-
5 yıldır bausch&lomb marka lens kullanıyorum ve gözler astigmat hocam. (sol 1,25, sağ 1,00) Sabah tak gece çıkar haftalık ve aylık gözde kalan lensler biraz risklidir doktor tavsiye etmedi göz doktoruna muayene olup ölçü ve çaplarını alacak, bir haftalık deneme amaçlı lens kullanacaksın doktor uygun olup olmadığına bakacak ona göre sana bilgi verir. Doktor uygun görürse bir haftadan sonra yeni lensleri kullanmaya başlarsın ama ilk bir-iki hafta takmakla zorlanabilirsin :) ilk hafta iki saatte taktığım zamanlar oldu şuanda 10 saniyede takabiliyorum :) Eğer bilgisayar başında ve kapalı ortamlarda fazla kalıyorsan şuanda johnson and johnson firmasının lensleri iyi diyorlar, çünkü diğer lensler bilgisayar başında hiç mola vermeden 8-10 saat sonra kuruma yapıyor, aynı şekilde kapalı ortamlarda da kuruma yapar gözlerin başka yere bakmak istemez o yüzden mecbur solusyona batıracaksın :) ben bausch&lomb markadan memnunum gözde hemen kuruma yapmıyor. Ayrıca, astigmat gözler için şuanda renkli lens yok, miyop gözler için renkli lens var.. Fiyatlara gelince araştırmadan bir yerden almamanı tavsiye ederim gözlükçüler biraz kazık atıyorlar, bazende doktorlarda sipariş verebiliyorsun (doktor sipariş verirse) tabiki örnek : yıllık bausch&lomb (6 çift toplam 12 adet. 6 adet sağ, 6 adet sol) gözlükçüde 240 TL ise doktorda 110 TL (6 çift) aynı firmaya sipariş veriyorlar :) Lensleri takarken temizliğe önem verirsen herhangi bir riskle karşı karşıya kalmazsın, ellerini sabunladıktan sonra el havlusu ile değil peçete şeklinde el havlu kullan yani elinde tüy bırakmayan bir havlu olacak aynı şekilde çıkarırkende yapacaksın, sabah tak gece çıkar ertesi günü lens kabındaki aynı solusyonu kullanma her gün değiştir :) Gözlüğünü götürüp ölçüldükten sonra vermezler sanırım çünkü risk almak istemez gözlükçülerde doktor reçetesi olmadan vermiyorlar bazıları. Ama tavsiyem doktora çıkmadan alma derim çünkü gözlükçü senin gözlerinin çapını nasıl ölçecek? göz çapını bilmeden adam sipariş veremez o yüzden doktor reçetesi gerekli.
-
Johnson & Johnson 3 haftadır kullanıcısıyım, uyudum, duş aldım her türlü aktiviteyi yaptım.Ama bokunu çıkarmadım sadece gözümde az biraz kuruluk oldu, onuda damlayla hallediyorum.Oasys Astigmatizm kullanıcısıyım.(bkz. kadirizm)
-
Hocam walla benimde gözler kötü perte çıkmış ne ararsan o var biraz hipermetrop,zaten yüksek derece miyop ve astigmat hepside var a.q.....
Lazer tedavisi olmayı düşünüyorum bende kimi olumlu yanıtlar veriyor kimi de olumsuz kararsızım ama bir gidip muayene olup bilgi alsam iyi olacak.
Bu arada geçmiş olsun....
-
hocam bende sağ gözde astigmat var 1.5 ve 1.75 miyop lens kullanmam ileride bir problem yaratırmı sağ göz icin
