folder Tahribat.com Forumları
linefolder Linux ve Diğer İşletim Sistemleri
linefolder Linuxa Geçicem Ama Bi Kaç Küçük Yardım Gerek



Linuxa Geçicem Ama Bi Kaç Küçük Yardım Gerek

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Puro Sever
    Mr_Dark
    Mr_Dark's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2007
    Erkek

    Ben Linuxa geçicem yalnız Karar veremedim. Ubuntu Kurucam ama ;

    • Aimp2 gibi bi Player var mı?
    • K-Lite Fln kurabilirmiyim?
    • Film Arşivimi Düzenleyebileceğim bi uygulama var mı? (Windowsta All My Movies vardı.)
    • Msn + Gtalk Kurabilrmiyim?
    • FTP ve Torrent için Program

    Bunları bulabilirmiyim? Bide Ubuntu Güzel Tamam ama Fedora nasıl ? Yada mint hangisiyle başlıyayım karar veremedim daha önce 9.04 Ubuntu yükledim şimdi yeni sürümüde down ediyorum..

    Ekran Kartı Ati X700

    1 GB Ram

    3.00 GHZ İşlemci HDD de yer var zaten

    Anakart Gigabyte

    Teşekkürler


    !!!!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Erkek

    1) çok daha iyileri var benzerleri de var

    2) farklı isimde de olsa tüm codecler mevcut hatta hepsi tek komutla kuruluyor

    http://wiki.ubuntu-tr.org/index.php/Kurulum#Kurulumdan_Sonra_Yap.C4.B1lmas.C4.B1_Gerekenler

    3) evet var şu an ismini hatırlayamadım ama görmüştüm

    4) kullanabilirsin (amsn ve emesene programları tavsiyemdir msn için)

    5) filezilla ftp için ve torrent için tavsiyem deluge lakin yine hoşuna gidecek farklı programlar bulman çok kolay

     

    sistem olarak fedora falan değil de ubuntu tavsiye ederim. mint için çok daha kullanıcı dostu deseler de büyük fark göremedim. ubuntu en son güncellenen sistem (10.04) o sebeple öneriyorum. gözümde ubuntu ve mint aynıdır. zaten mint ubuntu temellidir ve ubuntunun dosya depolarını kullanır.

     

    her soru için tekrar tekrar yardımcı olurum.

    ama seni uyarmalıyım ; linux bağımlılık yapar.


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Puro Sever
    Mr_Dark
    Mr_Dark's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2007
    Erkek

    Prometheus bunu yazdı:
    -----------------------------

    1) çok daha iyileri var benzerleri de var

    2) farklı isimde de olsa tüm codecler mevcut hatta hepsi tek komutla kuruluyor

    http://wiki.ubuntu-tr.org/index.php/Kurulum#Kurulumdan_Sonra_Yap.C4.B1lmas.C4.B1_Gerekenler

    3) evet var şu an ismini hatırlayamadım ama görmüştüm

    4) kullanabilirsin (amsn ve emesene programları tavsiyemdir msn için)

    5) filezilla ftp için ve torrent için tavsiyem deluge lakin yine hoşuna gidecek farklı programlar bulman çok kolay

     

    sistem olarak fedora falan değil de ubuntu tavsiye ederim. mint için çok daha kullanıcı dostu deseler de büyük fark göremedim. ubuntu en son güncellenen sistem (10.04) o sebeple öneriyorum. gözümde ubuntu ve mint aynıdır. zaten mint ubuntu temellidir ve ubuntunun dosya depolarını kullanır.

     

    her soru için tekrar tekrar yardımcı olurum.

    ama seni uyarmalıyım ; linux bağımlılık yapar.


    -----------------------------

    Prom Hocam yanıt verdiğin için teşekkür ederim. Ana Ansb Ve Emesene den Çok verim alamadım + olarak Gmail desteği var mı yani Gtalk yerine kullanabilirmiyim bunları?


    !!!!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Erkek

    2 dezavantajın olacka linuxte

    photoshop kullanamamak ve tam verimle bir msn kullanamamak

    eşdeğer bir msn programı yok maalesef

    belki daha farklı bişeyler olarak mesela mercury kullanabilirsin (eski dmsn)

    msn alışınca sıkıntı olmuyor örneğin bana artık eksiklik olarak görünmüyor

    kaldı ki linuzteki birçok msn programı esas programdan daha yetenekli (hatta hepsi)

    sadece görünüm olarak ve bazılarında webcam gibi konularda problemler çıkıyor

     

    gtalk hakkında bilgim olmadığı için yazmamıştım ama biraz araştırınca pidgin, kopete ve Psi programlarının gtalk çalıştırabildiğini buldum.

    http://www.google.com/talk/otherclients.html

     


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    opensource2009
    opensource2009's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2008
    Erkek

    "sistem olarak fedora falan değil de ubuntu tavsiye ederim"

    Fedora falan değilde derken bir dışlama hissettim neden böyle dedin ki? Son kullanıcı için biraz zorlayacağından mı ? Bir de daha önce denedin mi ne kadar süre kullandın?

     

    İstediğin dağıtımdan başlayabilirsin.Önce Kde mi Gnome mi sevdiğine karar ver.Kde hoşuna giderse Pardus kur.İlk tanışma olsunda gerekirse silersin 1 ay sonra falan.Gnome sevdiysen Ubuntu veya senin için daha iyi olabilecek mint kurarsın.Bilgin arttıkça zaten kendine uygun dağıtımı bulursun,çok çeşit var (:

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Erkek

    opensource2009 ben son kullanıcıya hitap etmesi açısından söyledim.

    sanırım sen de bu konuda bana katılırsın. bir ev kullanıcısı bence en çok ubuntu ve mint ile rahat edebilir. buna kolaylık demek de doğru olmaz sa rahatlık diyelim. fedora çok eskiden kısa süre kullandım. kesinlikle karalamıyorum. bilgisayar kullanmak, verim almak dışında farklı amaçlar için tabii ki farklı linuxler seçmek gerekir. örneğin ben slackware de kullanmayı düşünüyorum, amacım zorlanmak ve sistemi daha fazla kavramak. ancak günlük işlerimi slackwareden görmek yoluma engeller çıkaracaktır sanırım.

    özellikle ubuntu 10.04 çok güzel gelişmelerle geldi görüşündeyim. bu da benim diğer alternatifleri elememde önemli etkenlerden bir diğeri.


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    7-19
    7-19's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2007
    Erkek

    ubuntu'nun son surumunu sevemedim 9.10 daha stabil geldi bana.

    fedora daha cok burolarda kullanilan bir surum oldugu icin onermemis olabilir arkadas, evde kullanicaksan yardim bolumu en gelismis olan ubuntu'yu kurmani oneririm ama windows'a benzezin biraz dersen linux mint gayet guzel. benim en sevdiklerimden biride centos, nis server kurmak cok kolay


    la liberte ne meurt jamais.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    opensource2009
    opensource2009's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2008
    Erkek

    @Prometheus evet dediğin gibi Ubuntu yeni kullanıcı açısından daha iyi olacaktır ekran kartı tanıtma kolaylığı açısından vs. İlk mesajında Fedora'yı başarısız bulduğunu düşündüğümden ormuştum.

    @7-19 Fedora'nın bürolar için olduğunu düşünmüyorum zaten ev kullanıcıları arasında en çok kullanılan 2. linux dağıtımıdır.Neden bürolarda kullanılsın ki (tabi ki bürolarda da kullanılabilir) Ama Türkçe kaynak açısından dediğiniz gibi Ubuntu daha gelişmiş.

    Ubuntu güzel.Yanlarına ara sıra uğrayabildiğim insanlara Ubuntu kuruyorum.zaten artık Windows gibi oldu hatası vs. pek yok.Sürekli yakınında olduğum insanlaraysa Fedora kuruyorum.Ubuntu biraz bug'lu gibi benim sistemim için yalnız evde ki diğer 2 bilgisayarda da kurulu.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Erkek

    opensource2009 bu arada adın çok uzun yaz yaz bitmiyor =P

    fedoranın üstün olduğunu düşündüğün ve eksik bulduğun yanlarını açıklayabilir misin?

    tekrar denemeyi düşünebilirim çünkü farklı sistemler incelemeyi seviyorum


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    7-19
    7-19's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2007
    Erkek

    hepsi ayni zaten ama elinde kullanima dair istatistik varsa guzel olur ben inanmiyorum fedora'nin ev kullanicilari tarafindan ikinci sik olmasina ve ne daha cok tercih ediliyor net olarak goruruz ev kullanicilarida hangisini secerce secsin gorunumunu super kisisellestirebilir acayip biseyler cikarabilirsiniz.


    la liberte ne meurt jamais.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    7-19
    7-19's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2007
    Erkek

    buldum bu arada istatistik, dedigin gibi birsey gorunmuyor (distribution bolumu).

    http://counter.li.org/reports/machines.php


    la liberte ne meurt jamais.
Toplam Hit: 1827 Toplam Mesaj: 12