

Matlab Ödevi Kontrol... Biyerde Bişeler Yanlış Ama Ne :S ...
-
m file nin içindekini direkt kopyalayıp yapıştırdım.
clc;
clear all;
tu=700;
ta=20;
f=2;
k=1
for t0=500:20:700;
while f>0.001;
t2=(tu+ta)/2;
f=((1.3*(t2-25)^(4/3))*(10^9)+(t2-(1.3/4)*(t2-25)+273)^4)^(1/4)-273-t0;if f>0
tu=t2;
end
if f<0
ta=t2;
f=f*(-1);
end
endt2
end
ikiye bölme yöntemini kullanarak farklı t0(t0=500:20:700;) değerlerine karşılık gelen t2 değerini buldurup grafik üzerinde göstermem lazım... burda while döngüsünden çıkan t2 değeriinn denklemin kökü olması gerekiyor ... ve t0 için değerleri teker teker girdiğimde(for t0=500; veya for t0=520; gibi) doğru t2 değerlerini veriyor.(solve komutuyla yapıncada bu değeri veriyor) ama 500:20:700 şeklinde yaptığımda ekran çıktısında hep aynı değer oluyor ... farklı t0 lara karşılık gelen t2 değerlerini matrise atarak matrisi yazdırdığımda yine aynı şey oluyor ... Ben bunu bitürlü çözemedim ...
Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler ...
-
Yardım edebilecek yokmu ?
-
while f>0.001; ifadesinin sonundaki ";"ü kaldırsan
while (f>0.001) yapıp tekrar denensen?
-
denedim değişen bişey yok ...
-
for'un sonunda da noktalı virgül var. Döngü kelimelerinden sonra noktalı virgün konulmaması gerekir.
-
matlabta onun anlamı ekranda gösterme yapılan işlemi demek
-
hocam sen ne yapmak istiyorsun
-
t0=((1.3*(t2-25)^(4/3))*(10^9)+(t2-(1.3/4)*(t2-25)+273)^4)^(1/4)-273
denkleminde t0 için 500 den 700 e kadar 20 artışlarla değer verip bunlara karşılık gelen t2 değerlerini bulmam lazım sonrada bunu grafik(t0-t2) şeklinde göstercem ... bunu yaparken kökleri bulmak içinde ikiye bölme yöntemini kullanmam lazım ...
-
sıralama yaptığın zaman bir matris oluşturuyorsun
ikinci bir kısım yazmalısın her matrisi teker teker yazmalı yoksa son nereye kadar saydırdıysan onu işlem olarak alır
mesela 10:2:100
10 dan başlayarak 100e kadar yazar 1x46 lık matrisi oluşturur..
işlemleri teker teker yapmak içinse senin matristen seçim yapman lazım şöyle
a=10:2:100;
a(1,1);
bu sana matrisin ilkini verir ve onla işlem yaparsın anlatabilm mi bilmiyorum :D
deep note ben boyle biliyorum :S
-
tamam hocam uğraştığın için çok sağol ... söylediğin şekilde yapmayı denicem
-
olmazsa gene soyle düşiniim pro kurullu olmadıından bakamıyorum