Mega Hafıza Teknikleri
-
Merhaba müridler.
Küçüklüğümden beri eve geldikçe genç beyin okurum. Orada sık sık rastlardım bu hafıza tekniklerine ama bu iş ile ciddi anlamda ilgilenmek istiyorum.
Kısaca örnek vermek gerekirse:
http://www.youtube.com/watch?v=CbtiK2F2awo
Şuan zaten ingilizcem yeterli durumda, başka bir dil öğrenmeyi de pek düşünmüyorum şimdilik. Yani dil için öğrenmek istemiyorum bu olayı.
Beynimiz gördüğü herşeyi depolayabiliyor, ama kategorize etme sisteminden dolayı hdd'mizde yer kaplayan birçok bilgiye ulaşamıyoruz :)
Asıl amacım da bu. Bu kategorize etme sistemini istediğim gibi şekillendirmek istiyorum.
Galiba bu olay memory palace olarakta geçiyor.
Uğraşmış, yada bilgisi olan mürid varmıdır sağlam bi kaynak ve yol haritası gösterebilecek.
Şimdiden teşekkürler.
-
zamanında bende merak saldıydım ama bişi ezberlemek için başka bişiyi ezberlemen ve hep birbirlerine köprü kurma mantığı
şurdaki dökümana bakıver
https://docs.google.com/document/d/1v0x_VfsdYGdKGXVLnXICsZENflTPASxhTcyaQshAIjQ -
ankarada parasızlıktan melik duyarın setini alamadım içimde ukte kaldı
-
aliyk bunu yazdı
zamanında bende merak saldıydım ama bişi ezberlemek için başka bişiyi ezberlemen ve hep birbirlerine köprü kurma mantığı
şurdaki dökümana bakıver
https://docs.google.com/document/d/1v0x_VfsdYGdKGXVLnXICsZENflTPASxhTcyaQshAIjQEyvallah abi sağolasın. Bende bbc'nin human mind belgesel serisine başladım, orada da anlatıyorlar zaten beynin bir veriye nasıl hangi aşamayla ulaştığını ve bunun nasıl daha düzgün hale getirilebileceğini.
İlkokul 6. sınıfta coğrafya hocamız bize 1-2 formülü öğretmişti bu kodlama methoduyla. Aradan 8 yıla yakın zaman geçti hala o formülleri hatırlarım. İnanılmaz etkili bir yöntem. Yakın zamanda oyun kartları ile falan da başlamayı düşünüyorum.
-
hocam benim ezberde çok kötü o çoğrafya yöntemlerini pm atsana
-
Elixiron bunu yazdı
hocam benim ezberde çok kötü o çoğrafya yöntemlerini pm atsana
Coğrafya yöntemi değildi hocam, sadece ilkokulda coğrafya hocamız hafıza tekniklerini kullanarak sadece 1-2 formülü kodlattırmıştı. Onları hala hatırlarım. İlkokul için harita ölçek paydası kenar uzunluğu vs. hesaplama yollarıydı :) Şuan işine yarayacağını hiç sanmıyorum :)
Ama kısaca bize şöyle öğretmişti:
Bir üçgen oluşturup üçgeni 3 parçaya ayırdık. Üstte 1 parça, altta 2 parça. Üste kenar uzunluğu alta da harita uzunluğu ve ölçek paydası koymuştuk. Hangisini bulmak istiyorsan onu kapattığında kalanlar ile işlemlerini yapıyordun. Mesela h.u bulmak istiyorsan onu kapatınca geriye üstte k.u yanda ö.p kalıyordu. k.u/ö.p = h.u oluyordu.
Bunları da kuzum huu öptüm diye kodlatmıştı, yerel bir olay yaşadığım bölgenin yerlilerinin konuşmalarına ithafen.
Baktığın zaman gayet saçma birşey hatta gülünç bile denebilir. Ama 8 seneden fazladır hatırlıyorum bunu, son 6 senedir hiç kullanmadım ama örnek vermek için bunu yazayım dedim ve her detayı hala aklımda. Muazzam birşey bence. Bunu hayatıma yaymak istiyorum olay bu.
-
Bi up olsun, aliyk abimin verdiği kaynak çok hoşuma gitti ama maalesef devamı yazılmamış.
-
takipteyim hocam eline bişeyler gecerse yada bu konuda ızledıgın yolu banada gosterırsen memnun kalırım
-
Gn_Star bunu yazdı
takipteyim hocam eline bişeyler gecerse yada bu konuda ızledıgın yolu banada gosterırsen memnun kalırım
Hocam aliyk abinin verdiği kaynak gerçekten çok iyi. Öğrenmek istediğim birçok konuya değiniyordu, tabi devam etseydi. Maalesef yazar devam etmeyecekmiş. Gene de yazdığı kısım bile çok iyi. 128'lik bir hafıza alanı oluşturmana yardımcı olur. Sonrasında kendin 1000-2000'lik oluşturabilirsin aynı yöntemle.
Onun haricinde bulduğum bazı şeyleri paylaşayım. Sizden de kaynak tavsiyesi bekliyorum.BBC Human Mind belgeseli serisi.
tony buzan
Henüz okumadım ama aşağıdaki kaynak çok iyi gibi duruyor. (ingilizce olan)
http://www.reginapacelli.com/create-solve-decide-resources/detective-investigation-knowhow.html
http://www.youtube.com/user/speedreadingclasses/videos
http://www.youtube.com/results?search_query=andi+bell&sm=3
http://www.youtube.com/watch?v=iPJ89AEeMyA
http://www.akhepedia.com/forum/kisisel-gelisim/hizli-dusunme-ve-cevap-verme-yontemleri/
-
çızık
-
pcdoktor636 bunu yazdıElixiron bunu yazdı
hocam benim ezberde çok kötü o çoğrafya yöntemlerini pm atsana
Coğrafya yöntemi değildi hocam, sadece ilkokulda coğrafya hocamız hafıza tekniklerini kullanarak sadece 1-2 formülü kodlattırmıştı. Onları hala hatırlarım. İlkokul için harita ölçek paydası kenar uzunluğu vs. hesaplama yollarıydı :) Şuan işine yarayacağını hiç sanmıyorum :)
Ama kısaca bize şöyle öğretmişti:
Bir üçgen oluşturup üçgeni 3 parçaya ayırdık. Üstte 1 parça, altta 2 parça. Üste kenar uzunluğu alta da harita uzunluğu ve ölçek paydası koymuştuk. Hangisini bulmak istiyorsan onu kapattığında kalanlar ile işlemlerini yapıyordun. Mesela h.u bulmak istiyorsan onu kapatınca geriye üstte k.u yanda ö.p kalıyordu. k.u/ö.p = h.u oluyordu.
Bunları da kuzum huu öptüm diye kodlatmıştı, yerel bir olay yaşadığım bölgenin yerlilerinin konuşmalarına ithafen.
Baktığın zaman gayet saçma birşey hatta gülünç bile denebilir. Ama 8 seneden fazladır hatırlıyorum bunu, son 6 senedir hiç kullanmadım ama örnek vermek için bunu yazayım dedim ve her detayı hala aklımda. Muazzam birşey bence. Bunu hayatıma yaymak istiyorum olay bu.
İyi kodlatmış hocam hocanız ? Mega hafıza seti diye birşey vardı inceledinizmi ?
