Motorsiklet Yüksek Devirde Tekleme Yapıyor
-
Kanuni seyhan 150c
Motor yüksek devirde benzin bitiyormuş gibi tekleme yapıyor.Daha önce bu sorunu yaşayanlar varsa nasıl bir çözüm bulmuştur acaba ?
Buji yenilendi.
Kalbiratör sökülüp, kontrol edilip tekrar takıldı.
Benzin kirliliği olabilir diye benzin yenilendi.
Akla başka bir şey gelmedi.
-
enistemin dedigine gore manyetodan veya kapis pompasindanda olabilirmis ?
-
Jubei bunu yazdıenistemin dedigine gore manyetodan veya kapis pompasindanda olabilirmis ?
Çok teknik şeyler o zaman.Beni aşar.
-
yüksek devirde demişsin motorda vibrasyonun arttğı devirler sanırım. bujiler değişmiş ama sen yinede buji kablolarına soketlerine baktır derim kabloda temassızlık varsa ateşlemede sıkıntı olabilir
-
benzin pompası ve regülatörüne bakın.
yeteri kadar yakıt çekemeyip vuruntu yapıyor sanırım motor.
baristbt tarafından 12/Oca/14 18:22 tarihinde düzenlenmiştir -
karbratör iğnesinde patlayacak sonu bu işin gibime geldi %70.
-
MaDCouRaGe bunu yazdı
yüksek devirde demişsin motorda vibrasyonun arttğı devirler sanırım. bujiler değişmiş ama sen yinede buji kablolarına soketlerine baktır derim kabloda temassızlık varsa ateşlemede sıkıntı olabilir
Bende vibrasyon ile ilgili olduğunu düşünmüştüm ama daha detaylı test edince 1.2.3.4.5 vites dahil devir alınca sanki benzin bitiyormuş ya da hava gitmiyormuş gibi tekliyor.O yüzden aklıma kalbiratör geldi ama ondan da bir şey çıkmadı işte.Buji başlığına baktıracam.
edit// Motorun sayması, rolantide çalışmasında bir sıkıntı yok.Saat gibi çalışıyor.
CyberAngel tarafından 12/Oca/14 18:36 tarihinde düzenlenmiştir -
Kaç bin devirde tekleme başlıyor?
-
CyberAngel bunu yazdıMaDCouRaGe bunu yazdı
yüksek devirde demişsin motorda vibrasyonun arttğı devirler sanırım. bujiler değişmiş ama sen yinede buji kablolarına soketlerine baktır derim kabloda temassızlık varsa ateşlemede sıkıntı olabilir
Bende vibrasyon ile ilgili olduğunu düşünmüştüm ama daha detaylı test edince 1.2.3.4.5 vites dahil devir alınca sanki benzin bitiyormuş ya da hava gitmiyormuş gibi tekliyor.O yüzden aklıma kalbiratör geldi ama ondan da bir şey çıkmadı işte.Buji başlığına baktıracam.
edit// Motorun sayması, rolantide çalışmasında bir sıkıntı yok.Saat gibi çalışıyor.
ya tam anlatamadın ya da farklı algıladım.
şunu mu demek istiyorsun, ben 1. vitese atıyorum hız diyelim 15-20 2. vitese atıyorum 30-40 km/h sonrasında vites gazı son verdiğinde devir yükselip gitmiyor mu ?
eğer gaz pedalını çevirdiğin zaman, devir saati işliyor ama makina gitmiyorsa, bu tamamen debriyaj balatasının yandığını gösterir.
ama dediğim gibi karb, diğer türlü ise karb, iğnesinden aklıma geliyor başkada bir şey gelmiyor.
-
hocam aynı sorunu bizm ark yaşadı ve çözümü 2. bir konjektör takmakla buldular sanırsam motora yüksek devirde giden elektrik akımı yetersiz kalıyor aynı şekilde yeni buji taktık olmadı karbüratör temizlendi sıfır gibi yapılıup geri taktık olmadı en sonunda elektriksel sorun olduğu ortaya çıktı
-
Hocam motorunda cikle var , hani bildiğimiz cikle her motorda vardır 3 kademeli olarak yukarı-orta-assa olarak en yukarda ise motor 4-5-6 binde tekleme yapar , orta derecede ise motor 6-7 bin devirde tekleme yapar onu en assa indir sorun düzelecektir pompada cartta curtta değil.
eğer buda çözüm olmassa , benzini başka yerden al kaliteli benzin al ben petrol ofisinden alıyorum son devir gaz kesiciye girene kadar basıyorum :)
gidip başka bir şehirden almıştım yani öyle gezi yaparken motor 8 bin devirde tekleme yapmaya başlıyordu kaliteli ve sabit biryerden al benizini
bu 2 sorundada düzelmesse motorcuya git benzin hortumunu açsın karbiratörü temizlesin tamamdır.
