Müşteri Yaşlandırma

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AsayisciAsayisci
    Asayisci
    Asayisci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2009
    Erkek

    Caller ID özelliği olan bir proje üzerinde çalışıyorum. Proje bitti. Lakin Müşteri Yaşlandırma modülü yapmak istiyorum.

    Ne işe yarayacak bu yaşlandırma diyenler için;

    Şöyle ki; Son 1 ay içerisinde 10 kez aramış fakat 1 haftadır aramayan (sipariş vermeyen) müşterileri göstereceğim.
    kullanıcı gerekirse bu sürelerde değişiklikler yapabilecek. Bunda sıkıntı yok.

    Buradaki veriye göre işletme sahibi sürekli müşterisi olan fakat son 1&2 haftadır sipariş vermeyen müşterisine dönüş yapacak.
    "Son siparişinizde bir sıkıntı mı oldu?, sizi rahatsız eden bir davranışla mı karşılaştınız, son siparişinizde siz kıracak bir işlem mi yapıldı"
     vs... işletme ve pazarlama mantığı...

    Benim düşündüğüm yöntem;
    Cari(Müşteri) tablosunda son sipariş tarihini tuttum. ayrıca siparişler ayrı bir tabloda...

    Carileri sıralarken önce son bir ay içinde 10 dan fazla sipariş veren CariID leri çekeceğim.
    sonra bunlar arasında son sipariş tarihleri kontrol etmek kaydıyla 1 haftadan fazla sipariş vermeyenleri belirleyim listeleyeceğim.

    Sizin fikriniz var mı bu konuda..

    Forumda çılgın konular gördüm. Çook uzun zamandır girmiyordum.
    Kendi adıma bir kayıp olduğunun farkına vardım. :)

     

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DevilKingtr
    DevilKingtr's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2010
    Erkek

    Uzun zamandir girmiosan cok bir sey kaybetmedin hocam klasik olarak eski tbt yok 😁😁


    Viski var önlerinde , Ne içen dediler ? ırakı dedim ben https://www.kisa.link/QobI
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    şöyle yapsan: 

    her müşteri için db yi dolaşıp siparişlerin aralıklarını toplasan ve ortalamasını bulsan

    sonra son siparişinden bu yana bu süreden fazla geçmişse ya da bu sürenin iki katı falan geçmişse adamı arasanız, olmaz mı ?

    ben olsam böyle yapardım


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    american
    mizahi
    mizahi's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Haziran/2007
    Erkek
    yolbulucu bunu yazdı

    şöyle yapsan: 

    her müşteri için db yi dolaşıp siparişlerin aralıklarını toplasan ve ortalamasını bulsan

    sonra son siparişinden bu yana bu süreden fazla geçmişse ya da bu sürenin iki katı falan geçmişse adamı arasanız, olmaz mı ?

    ben olsam böyle yapardım

    Gayet guzel bir fikir ama konu sahibinin amaci surekli musterilere odaklanmak sanirim.

    O halde ikinizin mantigi birlestirip, once son 1 yil icinde 120 defa siparis verenleri cekebilirsin. Daha sonra bu kisilerin siparis tarihlerini kumulatif olarak birbirinden cikar, ne kadar zamanda bir siparis verdigini bul. (Son tarihi kenarda hesaba katma) Cikan sonucun ortalama ve varyans degerlerini bul. Ortalama = 3 e yakin cikacak, eger varyans sifira yakinsa bu adam her 3 gunde bir birsey almis demektir, surekli musteridir yuklen uzerine. Son tarih 6 gunu ne zaman gecerse ara telefonla. Surekli tracking etmis olursun.

    120, 3 ve 0 rakamlarinda degisen 120 ve 3 olur. Sifira yakin varyans her zaman odak noktasi olmali. Duzenli musteriyi gosterir. 

    Resmen fantazi yaptim :)

     

     

    mizahi tarafından 21/Nis/18 00:41 tarihinde düzenlenmiştir

    All I need is a possibility.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    watervay
    watervay's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2003
    Erkek

    Hocam fikir güzelde şahsen sürekli alışveriş yaptığım bir yer neden alışveriş yapmadım diye beni arasa gıcık olurum bir daha da kullanmam orayı. Hani onun yerine işte sadece size özel şu üründe indirimimiz var gibi mesajlar yollansa daha güzel olur bence. 


    Syntax error..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    watervay bunu yazdı

    Hocam fikir güzelde şahsen sürekli alışveriş yaptığım bir yer neden alışveriş yapmadım diye beni arasa gıcık olurum bir daha da kullanmam orayı. Hani onun yerine işte sadece size özel şu üründe indirimimiz var gibi mesajlar yollansa daha güzel olur bence. 

    ya da atıyorum restoran falansa işte künefemiz sizi özledi, akşama bol tereyağlı iskendere ne dersin? gibi mesajlar atılabilir :D

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    dcpromo
    dcpromo's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2017
    Erkek
    joe_black bunu yazdı
    watervay bunu yazdı

    Hocam fikir güzelde şahsen sürekli alışveriş yaptığım bir yer neden alışveriş yapmadım diye beni arasa gıcık olurum bir daha da kullanmam orayı. Hani onun yerine işte sadece size özel şu üründe indirimimiz var gibi mesajlar yollansa daha güzel olur bence. 

    ya da atıyorum restoran falansa işte künefemiz sizi özledi, akşama bol tereyağlı iskendere ne dersin? gibi mesajlar atılabilir :D

    Ona küçük sürprizler yapın :):sD:f:dsF:A:DF


    next next next install
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NoktaliVirgul
    NoktaliVirgul's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    Firmanın ne olduğuna bağlı tabi.

    Gidipte künefeci beni arayıp "ya 2 haftadır künefe yemiyorsunuz hayırdır sorun mu var" dese gıcık olurum. Hemde vakitten kayıp.

    Elektrik motoru satın aldığım firma beni arayıp "1 haftadır motor siparişi vermediniz, problem mi var" dese hoş değil. İşim olunca sipariş veriyorum zaten.

    Sektör önemli.


    If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you"re gonna see some serious shit.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AsayisciAsayisci
    Asayisci
    Asayisci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2009
    Erkek

    valla cevaplar tam anlamıyla mükemmel.

    müşterilere yüklenme yok. sürekliliği olan yerlede sipariş belli bir müddet sonra kesiliyorsa

    ya kendine yeni bir yer bulmuştur yada bir hata vardır. (sektördeki genel kanı bu)

    örneğin bir 150 personelli bir çağırı merkezi.. grup liderleri genelde sipariş verirler.

    ortalama 6-7 kişilik yemek siparişi verilir her seferinde. Bu kişiler (kurumdaki diğer gruplarda dahil) 2 haftadır sipariş vermiyorsa ilgilenilmesi gerekir.

    Genel mantık biraz böyle..

    C# kısmına gelecek olursak varyant kısmını tam olarak anlamadım biraz araştırma yapmam gerekecek sanırım.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SUPERBICO
    SUPERBICO's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2008
    Erkek

    Erikli su bir ay almadik hemen aradi hediye yolladi bizden yana bi sikinti mi oldu falan. Arkadaslara katilmakla beraber hos oluyor bazen de :)

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    rakkoc
    rakkoc's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo

    birde burada bir kere aradiğin müşteriyi tekrar aramamak adına da önlem al yoksa digiturk de ki sorun gibi olur. ikide bir ariyor şerefsizler her seferinde küfür ediyorum. yine ariyorlar bayanlara küfür edemezdim ben eskiden artik ana avrat soy sop fark etmiyor.


    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.