Müşteri Yaşlandırma
-
Caller ID özelliği olan bir proje üzerinde çalışıyorum. Proje bitti. Lakin Müşteri Yaşlandırma modülü yapmak istiyorum.
Ne işe yarayacak bu yaşlandırma diyenler için;
Şöyle ki; Son 1 ay içerisinde 10 kez aramış fakat 1 haftadır aramayan (sipariş vermeyen) müşterileri göstereceğim.
kullanıcı gerekirse bu sürelerde değişiklikler yapabilecek. Bunda sıkıntı yok.Buradaki veriye göre işletme sahibi sürekli müşterisi olan fakat son 1&2 haftadır sipariş vermeyen müşterisine dönüş yapacak.
"Son siparişinizde bir sıkıntı mı oldu?, sizi rahatsız eden bir davranışla mı karşılaştınız, son siparişinizde siz kıracak bir işlem mi yapıldı"
vs... işletme ve pazarlama mantığı...Benim düşündüğüm yöntem;
Cari(Müşteri) tablosunda son sipariş tarihini tuttum. ayrıca siparişler ayrı bir tabloda...Carileri sıralarken önce son bir ay içinde 10 dan fazla sipariş veren CariID leri çekeceğim.
sonra bunlar arasında son sipariş tarihleri kontrol etmek kaydıyla 1 haftadan fazla sipariş vermeyenleri belirleyim listeleyeceğim.Sizin fikriniz var mı bu konuda..
Forumda çılgın konular gördüm. Çook uzun zamandır girmiyordum.
Kendi adıma bir kayıp olduğunun farkına vardım. :) -
Uzun zamandir girmiosan cok bir sey kaybetmedin hocam klasik olarak eski tbt yok 😁😁
-
şöyle yapsan:
her müşteri için db yi dolaşıp siparişlerin aralıklarını toplasan ve ortalamasını bulsan
sonra son siparişinden bu yana bu süreden fazla geçmişse ya da bu sürenin iki katı falan geçmişse adamı arasanız, olmaz mı ?
ben olsam böyle yapardım
-
yolbulucu bunu yazdı
şöyle yapsan:
her müşteri için db yi dolaşıp siparişlerin aralıklarını toplasan ve ortalamasını bulsan
sonra son siparişinden bu yana bu süreden fazla geçmişse ya da bu sürenin iki katı falan geçmişse adamı arasanız, olmaz mı ?
ben olsam böyle yapardım
Gayet guzel bir fikir ama konu sahibinin amaci surekli musterilere odaklanmak sanirim.
O halde ikinizin mantigi birlestirip, once son 1 yil icinde 120 defa siparis verenleri cekebilirsin. Daha sonra bu kisilerin siparis tarihlerini kumulatif olarak birbirinden cikar, ne kadar zamanda bir siparis verdigini bul. (Son tarihi kenarda hesaba katma) Cikan sonucun ortalama ve varyans degerlerini bul. Ortalama = 3 e yakin cikacak, eger varyans sifira yakinsa bu adam her 3 gunde bir birsey almis demektir, surekli musteridir yuklen uzerine. Son tarih 6 gunu ne zaman gecerse ara telefonla. Surekli tracking etmis olursun.
120, 3 ve 0 rakamlarinda degisen 120 ve 3 olur. Sifira yakin varyans her zaman odak noktasi olmali. Duzenli musteriyi gosterir.
Resmen fantazi yaptim :)
-
Hocam fikir güzelde şahsen sürekli alışveriş yaptığım bir yer neden alışveriş yapmadım diye beni arasa gıcık olurum bir daha da kullanmam orayı. Hani onun yerine işte sadece size özel şu üründe indirimimiz var gibi mesajlar yollansa daha güzel olur bence.
-
watervay bunu yazdı
Hocam fikir güzelde şahsen sürekli alışveriş yaptığım bir yer neden alışveriş yapmadım diye beni arasa gıcık olurum bir daha da kullanmam orayı. Hani onun yerine işte sadece size özel şu üründe indirimimiz var gibi mesajlar yollansa daha güzel olur bence.
ya da atıyorum restoran falansa işte künefemiz sizi özledi, akşama bol tereyağlı iskendere ne dersin? gibi mesajlar atılabilir :D
-
joe_black bunu yazdıwatervay bunu yazdı
Hocam fikir güzelde şahsen sürekli alışveriş yaptığım bir yer neden alışveriş yapmadım diye beni arasa gıcık olurum bir daha da kullanmam orayı. Hani onun yerine işte sadece size özel şu üründe indirimimiz var gibi mesajlar yollansa daha güzel olur bence.
ya da atıyorum restoran falansa işte künefemiz sizi özledi, akşama bol tereyağlı iskendere ne dersin? gibi mesajlar atılabilir :D
Ona küçük sürprizler yapın :):sD:f:dsF:A:DF
-
Firmanın ne olduğuna bağlı tabi.
Gidipte künefeci beni arayıp "ya 2 haftadır künefe yemiyorsunuz hayırdır sorun mu var" dese gıcık olurum. Hemde vakitten kayıp.
Elektrik motoru satın aldığım firma beni arayıp "1 haftadır motor siparişi vermediniz, problem mi var" dese hoş değil. İşim olunca sipariş veriyorum zaten.
Sektör önemli.
-
valla cevaplar tam anlamıyla mükemmel.
müşterilere yüklenme yok. sürekliliği olan yerlede sipariş belli bir müddet sonra kesiliyorsa
ya kendine yeni bir yer bulmuştur yada bir hata vardır. (sektördeki genel kanı bu)
örneğin bir 150 personelli bir çağırı merkezi.. grup liderleri genelde sipariş verirler.
ortalama 6-7 kişilik yemek siparişi verilir her seferinde. Bu kişiler (kurumdaki diğer gruplarda dahil) 2 haftadır sipariş vermiyorsa ilgilenilmesi gerekir.
Genel mantık biraz böyle..
C# kısmına gelecek olursak varyant kısmını tam olarak anlamadım biraz araştırma yapmam gerekecek sanırım.
-
Erikli su bir ay almadik hemen aradi hediye yolladi bizden yana bi sikinti mi oldu falan. Arkadaslara katilmakla beraber hos oluyor bazen de :)
-
birde burada bir kere aradiğin müşteriyi tekrar aramamak adına da önlem al yoksa digiturk de ki sorun gibi olur. ikide bir ariyor şerefsizler her seferinde küfür ediyorum. yine ariyorlar bayanlara küfür edemezdim ben eskiden artik ana avrat soy sop fark etmiyor.