folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Neyzen Tevfik"Ten İnciler...



Neyzen Tevfik"Ten İnciler...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iptal007
    iptal007's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2007
    Erkek

    "tanri senin hamurunu necaset ile yogurmu$,
    annen seni sicarken yanlislikla dogurmu$"

    "kimi dertten icer, kimi sevincten ama ben siseden icerim siseden"


    atatürk neyzen'in ününü duymuş olacak ki, çağırtmış köşküne sohbet etmişler, uzun uzun aşkla üflemiş neyzen.. ardından sormuş atatürk..
    - senin çok fazla içki içtiğini söylüyorlar, benim kadar içer misin ?
    neyzen düşünüyor, içkinin hududu olmaz.
    - ne kadar içersiniz ?
    - iki tane kiloluk rakı içerim.
    ata kelimelere basa basa şu sözleri söylemiştir, neyzen'in gözünü korkutmak istemiştir.
    - nasıl içersiniz ?
    - canım ne isterse; susuz, mezesiz.
    neyzen:
    - ben de iki kiloluk içerim ama, öyle içmem.
    neyzen'in arzusu ile ortaya kocaman bir emaye kase geliyor, iki kiloluk rakıyı neyzen kaseye boşaltıyor. başını sokup lıkır lıkır içecek zannediyorlar. fakat neyzen'in isteği daha bitmemiştir, bir somun ekmek ve irice bir kaşık geliyor. neyzen ekmeği lokma lokma koparıp kasedeki rakının içine bastırıyo. lokmalar rakıyı iyice çektikten sonra çalakaşık yanaşıyor.


    gece meyhaneden cikmis evine donerken, dar bir sokakta karsilastigi bir baska sarhos ile aralarinda gecen diyalog :
    - ben senin gibi cigeri bes para etmez herife yol vermem!
    neyzen geri cekilir, yolu acar;
    - ben veririm..


    "önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i gufranla cehennem de geçer


    şahid-i şevk u safa etmez teveccüh bizlere,
    yaver-i bahtı ezelde gırtlağından boğmuşuz.
    safha-i mazi mülevves, hal bok, ati kenef
    mader-i hürriyetin guya g...nden doğmuşuz.


    İnsanoğlu  gariptir
    her lafi kaldirmaz
    ibne dersin kizar da
    sikersin aldirmaz


    : "kim siker valideyi köhne pederden başka"


    bana yar olmayan devr-i devranın,
    izzet-i ikramını sikeyim.
    yansın ibneler alayı,
    su veren itfaiyenin hortumunu sikeyim

    su-i tedbirimle yahu, öyle boklaştı işim.
    ağzıma sıçtı felek, hem de sikti geçmişim

    bir yazar yazacağı romanı anlatırken, anlatacaklarının sonuna gelmiş ve bu sırada neyzen yüzünü buruşturup 'bu konuyu hiç beğenmedim' demiş. yazar da bunun üzerine 'peki ama siz hiç roman yazmadınız ki, nasıl fikir yürütürsünüz?' deyince neyzen 'ben yumurtanın da iyisini bayatını anlarım, fakat hiç yumurtlamadım' diyerek ağzının payını vermiş.

     

     

    çal neyini ferahnakta ver karar
    sikim bakan taşşaklarım müsteşar


    bana yoktur luzumu gul$eninin,
    $er-i tarik u ruz-ı ru$eninin,
    ne gulammanın, ne de zenninin,
    hepsinin ta mezarını sikeyim.

     

     


    yürü hey deve boylum endamını göreyim
    sensiz geçen gecelerin ecdadını sikeyim

     

    feleğin uğradımsa vartasına
    sıçayım ağzının ta ortasına
    bunu yazsın cihan da hartasına
    kıtaat u biharını sikeyim!

     

    "...umumi harbe kadar 1868 okka rakı içtim.ondan sonrasını da hesap etmedim.rakıdan başka üç dört ton esrar içtim, bir o kadar da afyon yuttum.bu üç azametli hükümdar kafamda saltanat kurdular, senelerce kımıldamadılar.bu üç büyük kuvvetin sayesinde her renge girdim, her boyaya boyandım."

     

    çok sevdiği ve hocası bildiği mehmet akif ersoy'a söz verip, bir daha meyhaneye ayak basmayacağına yemin ettikten sonra sözünü tutan, atla meyhaneye gelip meyhanede ayak basmadan demlenen kişidir

     

    alkolün zararları üzerine yapılan konferansta konuşmacı olan profesör başlamış içkini zaralarını anlatmaya içki şöyledir böyledir baya bi konuşmuş konuşmasının sonuna doğru dinleyicilere bir soru sormuş "eşşeğin önüne bi tas su ve bir tas rakı koysak eşşek hangisini içer" diye tabi bütün dinleyiciler hep bir ağızdan su olan kapı diye bağırmışlar peki niye diye sormuş profesör bu arada konferansı neyzen tevfikde dinlemekteymiş ve kendisini tutamamış cevabı yapıştırmış neden olacak eşekliğinden eşeliğinden


    eskiden kendisi gibi bir imansiz olan, sonradan misirda bir seyhin muridi olup tovbe eden mehmet akif ersoyun ahbabidir. rivayete gore ersoy imana geldikten sonra yolda yillardir gormedigi neyzenle karsilasir. neyzenin saci sakali birbirine girmistir. "ne bu halin, maymuna donmussun" der. neyzen "iyi o zaman baska tarafa doneyim" diyerek kafasini cevirir

     

    yürü güzelim endamını göreyim
    sensiz geçen gecelerin ecdadnını sikeyim
    ben mecnun muyum bir am için çöllere düşeyim
    leylanın da mecnunun da anasını sikeyim


    neyzen bir gun gene cigirindan cikmis adanalilari yolda birakacak sekilde allah kitap kufur ediyor.bir arkadasi geliyor yanina.
    -bre neyzen ayiptir gunahtir nasil kufurdur bunlar
    neyzen adama bakar
    -hocam,biz buyuk kapinin kopeklerindeniz;biz havlayip hirlamasak kapinin buyuk oldugunu kim anlar.

     

    "asrın yeni bir umdesi var, hak kapanındır.
    söz haykıranın mantık ise şarlatanındır
    geçmez ele bir paye, kavuk sallamayınca
    liyakat görmesi pezevenk, puşt olanındır."


    örnek alma çiçek çiçek gezen arıyı
    sonra pilin biter sikemezsin karıyı

    olmuşu varken yeme meyvenin hamını
    helali varken sikme namahremin amını

    güvenme her dostunun yoğurduna sütüne
    sonra sokarlar kazığı ta götünün dibine

     

    ihtiyarlik ile gençlik diyerek,
    su hayati ikiye böldürme!
    ey büyükten de büyük allahim,
    benden evvel sikimi öldürme!

     

    basin çevrelerinde taninmis bir hanim,neyzen'le karsilasinca,
    --askolsun,benim için asifte filan gibi sözler söylemissiniz ?
    neyzen elini sinek kovalar gibi sallamis;
    --hanim,sen beni tanimiyorsun.ben herkesin bildigi seyleri söylemem

     

    anlatılan diğer hikayelerden biri de şöyledir:neyzen tevfik bi gün camide hoca'nın vaazını dinler.hoca herkesin dinin gereklerini yerine getirmesi gerektiğini,cennette herkese çok güzel huriler verileceğinden ve bu hurilerle ne yapmak isterlerse yapabileceklerini anlatır cemaate.ertesi günki vaazda neyzen hocaya sorar:"hocam cennette şarap olacak mı?" diye.hoca bu soruya çok sinirlenir başlar neyzeni zındık,kafir,iblis gibi dini motiflerle haşlamaya ve sorar:"bre zındık cenneti meyhane mi sandın?" diye.neyzen istifini bozmaz önceki günü hatırlatır:"e hoca dün cenneti kerhane yaptın."

     

    öyle hürriyete aşık ki kadınlar, hatta
    hiç bir erkek olamaz onlara yol arkadaşı.
    çıkar at çarşafı teklifine karşı, nitekim
    donu fırlattı g.tünden, açacak yerde başı.

     


    neyzen yine sarhoş olduğu bi gün kalabalık bi caddeden geçerken bağırmış:
    ulan orospu çocukları..
    bunun üzerine bütün gözler neyzene dönmüş..neyzen;
    haha..ne kadar da çokmuşsunuz..


    mazhar osman, neyzen tevfik’e içki içmeyi yasaklamı$.. içmeye devam ettigi takdirde hayati tehlike doğacagını söylemi$.. ileri derecedeki samimiyetlerine dayanarak içki içmeyecegine dair bir de and içirmi$.. aradan zaman geçmi$, mazhar osman, neyzen tevfik’e bir yerde içki içerken rastlamı$.. hemen hatırlatmı$:

    - "hani sen içki içmemek üzere and içmi$tin?"

    neyzen $öyle cevap vermi$:

    - "üstat, biz fakir adamız.. bulunca içki içeriz, bulmayınca and içeriz!..."

     

     

    neyzenin alkol tedavisi aldığı zamanlar..mazhar osman neyzene daha fazla içmemesini söylüyor..sonralarda bir gün mazhar osman neyzeni elinde büyük bir rakı şişesiyle görür ..der ki :

    -neyzen ben sana rakı içme demedim mi artık dök çabuk onu..
    neyzen :
    -olmaz üstad bu şişedeki rakının yarısı bekri nin der..
    mazhar osman : o zaman senin payını dök çabuk..
    neyzen yine olmaz der ve şunu söyler..
    -şişenin altındaki yarısı benim payım...

     


    neyzen tevfik'e içkinin yasaklanmasından sonra bir gün peyami safa üstadı ziyarete gider. odanın bir köşesinde koca şarap fıçısı görünce şu diyalog gelişir:

    ps. bu ne üstad? hani artık içmeyecektin!?
    nt. ne yaparsın evlat içmezsem kuvvetten düşüyorum.
    ps. peki içkinin faydası oluyor mu?
    nt. olmaz olur mu sen ne diyorsun!! bak bu fıçıyı, geldiğinde yerinden oynatamazdım, şimdi tek elimle bile kaldırıyorum.


    nasıl olmam zebunu kahr-ı gamın,
    hayalimden silindi şekli taze amın".


    “sanmayın ustalıkla sarf ederim sanatımı,
    ney elimde suyu durmus kuru musluk gibidir.
    içki meclislerinde sarhosların saza vurgun olusu,
    nazarımda su içen esege ıslık gibidir.”

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    herseysanal
    herseysanal's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Şubat/2006
    Erkek
    http://img248.imageshack.us/img248/821/rahmetleanyorumustambenak7.jpg

    "Söylesem Tesiri Yok ; Sussam Gönül Razı Değil."
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fistandantilus
    Fistandantilus's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2004
    Erkek
    bayılıyorum bu adama

    Fakat söyleyin kardeşlerim; insanlığın bir ereği eksikse, eksik değil midir- bizzat kendisi de?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LostDream
    LostDream's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2007
    Erkek

    Kardes Ellerine Sağlık da ...

    Ya bu küfürler falan doğru mu ya adam küfür ederek mi ünlü olmuş yani Helal olsun ...

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iptal007
    iptal007's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2007
    Erkek
    LostDream bunu yazdı:
    -----------------------------

    Kardes Ellerine Sağlık da ...

    Ya bu küfürler falan doğru mu ya adam küfür ederek mi ünlü olmuş yani Helal olsun ...


    -----------------------------

    yav hac bende tam bilmiyorumı bu mısraların onun olduğu rivayet ediliyor ama çok küfür ettiği ve çok içtği aşikar olan bi üstadımzıdır :D

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LostDream
    LostDream's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2007
    Erkek

    walla küfürlü falanda olsa mükemmel yazmış ... (Kim yazdıysa artık)

    örnek alma çiçek çiçek gezen arıyı
    sonra pilin biter sikemezsin karıyı

    olmuşu varken yeme meyvenin hamını
    helali varken sikme namahremin amını

    güvenme her dostunun yoğurduna sütüne
    sonra sokarlar kazığı ta götünün dibine

    nasıl olmam zebunu kahr-ı gamın,
    hayalimden silindi şekli taze amın

    Hepsi güzel de buralar kopardı... :))

    edit:Bi de bunları okurken aklıma Şahin K abimiz geldi pek alakası yok ama :D onun da bi kaç böle sözü var ondan galiba .. :)

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iptal007
    iptal007's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2007
    Erkek
    LostDream bunu yazdı:
    -----------------------------

    walla küfürlü falanda olsa mükemmel yazmış ... (Kim yazdıysa artık)

    örnek alma çiçek çiçek gezen arıyı
    sonra pilin biter sikemezsin karıyı

    olmuşu varken yeme meyvenin hamını
    helali varken sikme namahremin amını

    güvenme her dostunun yoğurduna sütüne
    sonra sokarlar kazığı ta götünün dibine

    nasıl olmam zebunu kahr-ı gamın,
    hayalimden silindi şekli taze amın

    Hepsi güzel de buralar kopardı... :))

    edit:Bi de bunları okurken aklıma Şahin K abimiz geldi pek alakası yok ama :D onun da bi kaç böle sözü var ondan galiba .. :)


    -----------------------------

    kaya deliğini bulsan s*keceksin

    ben sert s*kerim

    gibi gibi gibi ... =)

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LostDream
    LostDream's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2007
    Erkek

    Yok daha böle motorların ustasıyız,
    A*ların hastasıyız gibi... :D

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    untouchables
    untouchables's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

     iptal007    ...gülmekten ağladım be..nerden buluyon böyle şeyleri  ?  Allah de be...)))

       


    You set up her pickle which you loved
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    oRJiNaL
    oRJiNaL's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2006
    Erkek
    abi ben bitiyorum bu adama yaa muhteşemm yaaa :D

    Ne geçmiş vardır ne gelecek sonsuz bir "şimdi" vardır hiç bitmeyecek.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ordinarius
    ordinarius's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2007
    Erkek
    yaw iptal sen akpli deil miydin akpliler pek sevmez bu adamı :DD bu arada döktürmüş harbi..

    Tanrı kadınlara güvenseydi zar koymazdı ;)
Toplam Hit: 52275 Toplam Mesaj: 21