Notebook Soğutucu Tavsiyesi?
-
http://www.istanbulbilisim.com.tr/thumbnail2.php?id=173892&iw=500&v=1
Beyler bu resimde solda kenarda olan, ekrana yakın ızgara gibi yer mi fan oluyor? Şimdi ben o zaman yandan mı üfleyen bir soğutucu almam lazım.
-
diamonique bunu yazdı
http://www.istanbulbilisim.com.tr/thumbnail2.php?id=173892&iw=500&v=1
Beyler bu resimde solda kenarda olan, ekrana yakın ızgara gibi yer mi fan oluyor? Şimdi ben o zaman yandan mı üfleyen bir soğutucu almam lazım.
Evet hocam, gördüğünüz ızgara havalandırma çıkışı. Sizin alacağınız soğutucu aşağıdan yukarı hava üfleyenlerden olmalı. Çünkü bilgisayar oda havasını alttan alıp sıcak havayı gördüğünüz ızgaradan dışarı atar. Bilgisayarınızın altına soğutucu koyduğunuz taktirde bilgisayarınızın içine giren hava miktarında artış olur, bu da soğutma performansını artırır.
Tabi bazı arkadaşlar bazı bilgisayarların havalandırmaları ters çalışıyor diyor (yandan alıp alttan veriyor diyorlar), ben henüz öyle bir modelle karşılaşmadım :)
-
RaNGeR bunu yazdıdiamonique bunu yazdı
http://www.istanbulbilisim.com.tr/thumbnail2.php?id=173892&iw=500&v=1
Beyler bu resimde solda kenarda olan, ekrana yakın ızgara gibi yer mi fan oluyor? Şimdi ben o zaman yandan mı üfleyen bir soğutucu almam lazım.
Evet hocam, gördüğünüz ızgara havalandırma çıkışı. Sizin alacağınız soğutucu aşağıdan yukarı hava üfleyenlerden olmalı. Çünkü bilgisayar oda havasını alttan alıp sıcak havayı gördüğünüz ızgaradan dışarı atar. Bilgisayarınızın altına soğutucu koyduğunuz taktirde bilgisayarınızın içine giren hava miktarında artış olur, bu da soğutma performansını artırır.
Tabi bazı arkadaşlar bazı bilgisayarların havalandırmaları ters çalışıyor diyor (yandan alıp alttan veriyor diyorlar), ben henüz öyle bir modelle karşılaşmadım :)
Aslında cooler master alacam da önerilen model türkiyede yok. Sanırım ya zalman ya da thermaltake alacam.
kardeşinin aldığı model thermaltake'in hangi modeli?
http://www.akakce.com/dizustu-sogutucu/Thermaltake.html
Massive 23LX iyi görünüyor.
http://www.pclabs.com.tr/2011/05/09/thermaltake-massive23-lx-dizustu-sogutucu-incelemesi/
Bir de
- Giriş/çıkış paneli: 2 x USB 2.0, güç ve LED açma/kapama butonu
yazmış. Güç dediği adaptör girişi mi? Çünkü ürünün paketinde adaptör yok gibi. Ben de adaptörlü almak istiyorum.
Şu da hoşuma gitti: http://www.dijitaltrend.com.tr/urun/zalman-zm-nc11-220mm-fan-12-17-yuksek-performansnotebook-sogutucu.aspx
Görüşlerinizi bekliyorum
-
hocam bende hp bilgisyar var malum ısınmada hp yi kimse geçemez bende TXCool stand kullanıyorum gayet memnunum 14 inch fan var yanlış ölçü vermişde olabilrim ama thermaltake dekinden biraz daha büyük gerçi ne kadar büyük olsada usb den çekebileceği voltaj belli o ayarda dönücek ama büyük olması ve metal olması büyük avantaj sağlar sölüm..
-
Lan ben hatları karıştırdım. bir tane de usb çoklayıcı konusu açmıştım. Onun için bir üstteki mesajımda soğutucu adaptörlü olsun dedim. Sanırım adaptörlü olmuyor bunlar. Usb'ye takılıyor. Ben zaten usb çoklayıcı da alacam. Onu da adaptörlü alacam. Sanırım bunun usbsini de o usb çoklayıcıya takınca sorun olmaz?
