Öğrenci Katkısı (Harç) Hakkında
-
iyi günler müridler,dün zar zor bankaya giderek üniversite harcımı yatırdım.ama biraz tuhafıma gitti neden mi ? üniversitenin harcı baktığımda 481 tl olarak gözüküyodu (mühendislik fakültesinin) ama bankaya gittiğimde 39 tl yatırdım (abla 39 tl dedi borcun) sitesindende sorgulama yaptığımda sadece 39tllik harc borcum çıkıyo ödendi gözüküyo bir terslik veya yatırdığım başka birşey olma ihtimali varmı,şimdiden teşekkürler :)
-
yurt başvurusunda katkı kredi burs üçlüsünü işaretlediysen harç için sadece gelen zammı yatırıyosun.
-
DaSpOnGe bunu yazdı:
-----------------------------
iyi günler müridler,dün zar zor bankaya giderek üniversite harcımı yatırdım.ama biraz tuhafıma gitti neden mi ? üniversitenin harcı baktığımda 481 tl olarak gözüküyodu (mühendislik fakültesinin) ama bankaya gittiğimde 39 tl yatırdım (abla 39 tl dedi borcun) sitesindende sorgulama yaptığımda sadece 39tllik harc borcum çıkıyo ödendi gözüküyo bir terslik veya yatırdığım başka birşey olma ihtimali varmı,şimdiden teşekkürler :)
-----------------------------hayırlı olsun hocam katkı kredısını almışsın :) bnde mıllet 100 küsür lira oderken 20 lira odemıstım tabı bunun 2011 de gerı odemesı var blmıom onu npcas:S :P
-
ödediğin 39 tl bir zam değil. Bu üniversite harcının belli bir yüzdesi ve fakülteden fakülteye değişiyor. Yurt başvurusu yaptğıında katkı kredisini işaretlemişsen herkese çıkıyor bu şey. Devlet üniversitenin hesabına belli bir miktar hesap yatırıyor.Kalan miktarı da sen ödüyorsun. Atıyorum %90 ını devlet kalanını sen ödüyorsun bu da düşük bi miktar. Okul kaydına gittiğinde alacağın kredi için sözleşme imzalayacaksın. Ben katkı kredisi + öğrenim kredisi = 10 milyar 282 milyon (eski parayla) bir sözleşme imzalamıştım, eğer sadece katkı kredisi alıyorsun, bölümüne göre hesap edeceksin atıyoru 3 milyar liralık bi sözleşmeye imza atıyorsun. Bu sayede her dönem başlangıcında kayıt yaptırırken yine devlet belli bi yüzdeyi üniversite hesabına yatırıyor.Kalanını sen yatırıyorsun.. Tabii mezun olduktan sanırım 2 yıl sonra beyaz eşya fiyatları faiz oranını belirliyor.Ona göre geri ödemeni yapıyorsun :)
-
Peki yurt çıkmayanlara katkı kredisi de mi çıkmıyor? yoksa yurt çıkmaz o çıkabilir mi ?
-
yurtlara başvurmak zorunda değilsin, bu olaylar ayrıdır. Kredi ve Yurt olarak düşün. Bu kredinin içinde Burs, Katkı ve Öğrenim Kredileri var. Katkı kredisi almak istiyorsanız bunu yurtlar değil üniversiteler bakar. Kayıt sırasında belge isterseniz (onlar unutabilirler) size bir sözleşme verecekler, isminizin bulunduğu.Orada tüm miktarlar yazılı olacaktır. Tabii kyk da başvuru yaparken katkı kredisini seçmişsen olur. Eğer hiçbirşey istemiyorum seçeneğini seçmişsen öyle bir sözleşme haliyle olmayacaktır. Eğer burs-katkı kredisi ve öğrenim krediside seçtiniz ve atıyorum burs çıkmadı sizde öğrenim kredisi almak istemiyorsunuz yada katkı kredisi. O zaman formu ona göre doldurmanız gerekli.
Tam hatırlamıyorum ama aralıkta gibi belli oluyordu sonuçlar. Eğer öğrenim kedisi çıkmışsa yada burs çıkmışsa şubatta ziraat bankası kartı geliyor adrese.Paraları ocak ayından itibaren kimlik göstererek ziraat bankasından alabilrsiniz, isterseniz şubatı bekleyerek bankamatikten kartınızla çekersiniz :) Geçen sene 180 tlydi, bu sene 200 olabilir.. Her ayın 7 sinde yatıyor (haftasonuna denk gelirse cumadan yatırıyorlar)
varsa sorusu olan sorabilir
-
fivestar bunu yazdı:
-----------------------------
Peki yurt çıkmayanlara katkı kredisi de mi çıkmıyor? yoksa yurt çıkmaz o çıkabilir mi ?
-----------------------------kyk baskanı acıklama yapmıstı kredı basvuran herkese verılecek diye
bide benım sorum olcak yarın kayıta gıdecem ama ben harc falan yatırmadım daha doğrusu harc mıktarları daha bellı değll dıyolar nerden oğrencez kı bunu?
-
harç ücretleri bellidir. Üniversitenin anlaştığı bankara gideceksin, kimlik no yada varsa öğrenci no ile başvur, banka görevlisi şu kadar yatırman gerekli diyecek. Eğer katkı kredisi istememişsen tam para alırlar, başvurmuşsan düşük bi miktar ödersin.... Bazı üniversitelerin kampüslerinde gecici bankalar açılıyor ve parayı oradan da yatırabilirsin.Ama "genellikle" sıra söz konusu.O yüzden kendi şehrindeki bankada yatırırsan bu ücreti daha kolay olur. Makbuzu almayı unutmayın.Kayıt sırasında gerekli..
-
legion_of_doom bunu yazdı:
-----------------------------
harç ücretleri bellidir. Üniversitenin anlaştığı bankara gideceksin, kimlik no yada varsa öğrenci no ile başvur, banka görevlisi şu kadar yatırman gerekli diyecek. Eğer katkı kredisi istememişsen tam para alırlar, başvurmuşsan düşük bi miktar ödersin.... Bazı üniversitelerin kampüslerinde gecici bankalar açılıyor ve parayı oradan da yatırabilirsin.Ama "genellikle" sıra söz konusu.O yüzden kendi şehrindeki bankada yatırırsan bu ücreti daha kolay olur. Makbuzu almayı unutmayın.Kayıt sırasında gerekli..
-----------------------------sıtede cok aradım ama harcla ılgılı bıse bulamadım yaw sadece 30 eylul 2009 malı yukumlulukler ıcın son gun dıo bıde kayıt kıtapcığında dekont harc hıcbıse yazmıo
neyse sabah erken gıdım de yarın ısterlerse bankadan yatırırıs artık :D
-
Ya arkadaşlar ben uzattım okuluda harç yatıracakmıyız biz nolacak?
-
shadowan bunu yazdı:
-----------------------------
Ya arkadaşlar ben uzattım okuluda harç yatıracakmıyız biz nolacak?
-----------------------------yatırcaz hocam 1 ders ıcın bıle olsa aynı ucretı yatırıoz yenı harc yatırcak vatandaslarla :S
