Öğrenim Kredisi Geri Ödemesi Hakkında
-
JuMaN bunu yazdı
Bun kredi yurtlar kurumuna dilekçe gönderdim 1 yıl ertelemek için.
hocam kasım celbinde gideceğim ben ama daha açıklanmadı nereye gideceğimiz ne zaman teslim olacağımız falan.
dilekçeyi neye göre verdin.
-
32- ŞU AN İŞSİZİM / ÖĞRENCİYİM ÖĞRENİM VE/VEYA KATKI KREDİSİ BORCUM ERTELENEMEZ Mİ?
Öğrenci (borçlu) öğrenim ve katkı kredisi borcunu, devam ettiği öğretim kurumunun normal öğrenim süresinin bitiminden iki yıl sonra başlamak üzere bu krediyi aldığı süre kadar zamanda ve aylık taksitler ( 2006 – 2007 öğretim yılından önce üçer aylık taksitler ) halinde, her dönemin son ayının veya aylık vadenin en geç son iş günü mesai bitimine kadar ödemek zorundadır.
Borç ödeme vadesi henüz başlamayanların,
Borç taksitlerini aksatmadan ödeyenlerin,
Borçlunun, Kuruma müracaatı esnasında; Emekli Sandığı, SSK, BAĞ-KUR gibi sosyal güvenlik kuruluşu niteliğindeki başka kuruluşlarla ilişkisinin bulunmaması halinde, ilgilinin yazılı talebi ile borç ödemesi kredi alma süresinin bitiminden itibaren endeks uygulanmak sureti ile ve birer yıllık sürelerle Kurumca uzatılmaktadır.
“Katkı kredisi ödemelerinde de aynı esaslar uygulanmaktadır.”
Bunun dışında, herhangi bir sebeple (öğrenci olmak, işsizlik vb.) borcun ertelenmesi, silinmesi veya yeniden taksitlendirilmesi mümkün değildir.
Durumu yukarıdaki şartlara uyan borçluların, borçlarını erteletebilmeleri için, borç başlangıç tarihinden bir ay önce Kurumumuzunwww.kyk.gov.tr internet adresindeki "Dilekçeler ve Formlar" sayfasında örneği bulunan "BORÇ ERTELEME DİLEKÇESİ"ni (Dilekçe No 2)eksiksiz doldurmak suretiyle Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü Kredi Dairesi Başkanlığı “Söğütözü Mahallesi 2176 Sokak No:25 Çankaya/ ANKARA” adresine göndermeleri gerekmektedir.
33- ŞU AN VATANİ GÖREVİMİ YAPMAKTAYIM. ÖĞRENİM VE/VEYA KATKI KREDİSİ BORCUM ERTELENEMEZ Mİ?
Öğrenci (borçlu) öğrenim ve katkı kredisi borcunu, devam ettiği öğretim kurumunun normal öğrenim süresinin bitiminden iki yıl sonra başlamak üzere bu krediyi aldığı süre kadar zamanda ve aylık taksitler ( 2006 – 2007 öğretim yılından önce üçer aylık taksitler ) halinde, her dönemin son ayının veya aylık vadenin en geç son iş günü mesai bitimine kadar ödemek zorundadır.
Borç ödeme vadesi henüz başlamayanların,
Borç taksitlerini aksatmadan ödeyenlerin,
Ödeme dönemleri askerlik dönemine rastlarsa, borçları Yİ-ÜFE uygulanmadan askerlik döneminin sonuna kadar ertelenir.
Durumu yukarıdaki şartlara uyan borçluların, borçlarını erteletebilmeleri için, Kurumumuzun www.kyk.gov.tr internet adresindeki "Dilekçeler ve Formlar" sayfasında örneği bulunan "ASKERLİK SEBEBİYLE BORÇ ERTELEMEDİLEKÇESİ"ni (Dilekçe No:4) eksiksiz doldurarak askerlik şubelerinden alacakları askerliğin başlama ve bitiş tarihlerinin olduğu belgeyi eklemek suretiyle Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü Kredi Dairesi Başkanlığı “Söğütözü Mahallesi 2176 Sokak No:25 Çankaya/ ANKARA” adresine göndermeleri gerekmektedir.
-
Ogrenim kredisi borcunuzu TEK SEFERDE YATIRMAK isteyenler borcunuzu ogrenip tam yatırın hocalar atıyorum 2350 tl borcunuz varsa 2350 yatırın neyse onu , kalkipta 2400 tl yatirayim üstünü versin derseniz vermiyo mk atm si, aksi takdirde o 50 tl para üstünü, fazla odenen kredi borcunun geri odemesi adlı dilekceyi doldurup yollamak zorunda kalirsiniz yurtkur a. Telefondan ogrenin borcunuzu bu arada, internetten bindirilmiş faizi gostermiyo bi de tam yatırayım derken eksik yatırmayın yani.
piiiranha9242 tarafından 30/Eki/14 22:11 tarihinde düzenlenmiştir -
Arkadaşlar bende dilekçe göndermiştim bursu ertelemk için sorgulamaya girdim ertelendi falan yazmıyor dilekçeyi ayın 18 de falan göndermiştim tahatütlü olarak.
-
JuMaN bunu yazdı
Arkadaşlar bende dilekçe göndermiştim bursu ertelemk için sorgulamaya girdim ertelendi falan yazmıyor dilekçeyi ayın 18 de falan göndermiştim tahatütlü olarak.
Ben yurtdışından yolladım hocam ama mail olarak soru sordum, öğrenci belgeleri ekledim, 2 hafta sonra postalamışlar ve de mail atmışlar ertelendiğine dair
