Otomatik Araba Öneriniz ? | 40Bin TL Civarı
-
Bende askerden gelince böyle bir konu acam :)
Her neyse hocam nenen,dede,hasta vb. kimsen yokmu rapor al yarı fiyatına al arabayı 80k lık araba al en azından satarken bile kar edersinBizim memlekette 3 kişiden biri böle yapıyor.Konuyla alakalı olarak da honda al derim :)
-
Liquid bunu yazdı
Selam hocam. Simdi sana uzun suredir benzer fiyat araliginda otomatik arac aramis ve yeni almis biri olarak edindigim izlenimleri aktarayim
Benim kriterlerim maks 39bin tl, hatcback, maks 60bin km ve fazla boya degisen olmayan bir aracti.
Baslarda tam otomatik ya da yari otomatik ayrimi dusunmedin o sebeple:
Punto evo 1.4 yariotomatik
Corsa 1.4 tam otomatik
Jazz 1.4 yari otomatik (cvt aslinda yari otomatik dense de bence yari otomatik sayilmaz)
Polo 1.4 dgs ( yari ya da tam hangisi emin degilim)
Bu araclara odaklandim. Sonradan i20 1.4 tam otomatiklere bakinca biraz daha onlara yoneldim cunku teyzemde 1.4 tam otomatik getz vardi. Sansiman sorunsuz hic sikinti cikarmadi, baskalarindan da benzer seyler duydum..
Punto nun sanzimani robotik, sorun cikardigini okudum, polo ve corsa , jazz bide keseme gore bulamadim, i20 da karar kildim hem sorunsuz sanzimani hem de donanim olarak bos degil. Digerlerine bakiyorum arka camlar elle acip kapaniyor, aynalar icerden kontrollu falan. O kadar para vericem bir de bos araba almam diyordum
En son hyundai i20 2010 select modeli denk geldi. 65bin de. Sadece bagaj degisik. 2500tl hasar kayitli. Gerisi hatasiz boyasiz. 38.250tl den anlastik. Uzerinde zavoli tup de var. 2500tl simdi taktirmaya kalksam... uzun yolda 23 kurus falan yakiyor. Klima falan da hep acikti.120 yi fazla gecmemistim. Sehir ici tam hesaplamadim ama 30 kurusu gecmez tahminimce.
Ben kesinlikle tavsiye ederim. Sonucta b segmenti kisa kasa bir arac. Atiyorum bir handa civic gibi degil. En cok begendigim saft cikintisi olmamasi. Arka koltuk ortasinda ayak koydugun yerdeki cikintidan bahsediyorum. Onceden megane 2 kullaniyordum sedan kasa. Genis rahatti. Buna gecince biraz hissettik daha kucuk bir kasayi ama ben surucu olarak daha az yoruluyorum acikcasi. Bir de araca acayip seri . Duz yolda sokak arasinda falan gaza dokunmaya gelmiyor. Vites gecisleri gayet yumusak.
Benim onceligim km dusuk olmasi ve bos paket olmamasiydi. Bir eksigi hiz sabitleme yok ya bi de o olsa tadindan yenmez yani :)
I20 benim de kafama yatiyor hocam. Tam sizin dedigin seyleri dusunuyordum ben de. I20 lere daha cok bakarrim artik :)
-
samast bunu yazdı
Bende askerden gelince böyle bir konu acam :)
Her neyse hocam nenen,dede,hasta vb. kimsen yokmu rapor al yarı fiyatına al arabayı 80k lık araba al en azından satarken bile kar edersinBizim memlekette 3 kişiden biri böle yapıyor.Konuyla alakalı olarak da honda al derim :)
Akrabalarimdan nefret ediyirum hocam :) dedem aslinda astimin ileri.hali koah mi ne ona alinabilir raporu da yuksek.ama sonra laf ederler gozleri.kalir kaza falan yapatin onlarin yuzunden . Hic o islere girmiyorum onun icin :D
-
-
Temiz 2005 2006 jazzlar var az yakar mükemmel araba eşim için bakıyorum bu ara
-
mitsubishi lancer in eski yada yeni kasa fark etmez him çok takılma şanzumanı sağlam bir tane temiz bul ömürlük bin hocam bozulmaz aşırı sağlam bir araçtır yakıt seçmez tüpte benzinde çok performas kaybı yaşamazsın 2 kusuru var biri süspansiyon biraz zayıf diğeri biraz ses alır bunların haricinde hiç bir sıkıntı yaşamazsın emin ol
-
Volvo markasının herhangi bir modeli olabilir. Volvo kullandıktan sonra muhtemelen başka araçları pek istemezsin
https://youtu.be/ofuQOS9Ov2g?t=432
Ali Can'ı bilenler bilir BMW hastası biri bile bu yorumları yapıyorsa gerisini sen düşün
-
-
Yari Otomatik Sanzimanlar:
- Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman: Bu şanzıman f1 tipi şanzıman diyebiliriz. Vites kutusu manuel vitesle aynıdır ancak aracın içinde debriyaj pedalı bulunmaz debriyajı bir beyin kontrol eder biz istediğimiz zaman vitesi değiştiririz. bu şanzıman tüketim olarak çok düşük değerler sunar ama konforlu değildirler temel olarak manuel vites olduğu için vites geçişleri hissedilir yığılma olur. biraz eski bir teknoloji diyebiliriz ancak hala kullanılmaya devam edilir.
- Tek kavramalı yarı otomatik şanzıman: Easytonic, Triptonic isimlerini da alan bu sansimanda vites geçişleri hissedilir ama vites değişimini sadece manuel modda kontrol edebiliriz. Bu şanzımanı Opel Corsa, Fiat, Citroen, Peugeot'ta görebilirsiniz.
- Cift kavramalı yarı otomatik şanzıman: Cift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar aslında şanzıman teknolojisinde son noktadır. son 10 yılda gelişti ve günümüzde en çok tercih edilen şanzıman tipidir. diğer şanzımanlara göre ağırdır bakımı ve parçası pahalıdır. Renault(EDC), VW(DSG), Volvo,Ford(Powershift), Audi(S-Tronic) gibi. Bu şanzımanların en önemli özelliği yakıt tasarrufu ve kusursuz vites geçişleridir. çift debriyaj olduğu için bir vites kavramadayken diğer vites hazır bekler ve 8 milisaniye gibi kısa bir sürede vites değişir. bu şanzımanlar Bmw, Mercedes, Lamborghini, Ferrari, Jaguar, Bentley gibi lüks ve süper araba üreten markalarda da kullanılır.
- Dezavantajlari: Dsg haric sarsintili vites gecisleri, elektronik sorunlar, yokus kalkis destegi yoksa kacirmasi.
- Avantajlari: Düşük tüketim, manule gibi gücü tam aktarma, dizel motorlarla sorunsuz calisma
Tam Otomatik Sanzimanlar:
- Sarsıntısız vites değişimi en göze çarpan özelliğidir. Yarı-otomatik vitesli bir arabada oldugu gibi bazı zamanlarda zamansız değiştirilmiş bir manuel vites hissini almazsiniz.
- Vites geçişlerinde motoru boşa çıkaracak bir kavrama ya da debriyaj yoktur bunun yerine Tork Konvertörü adı verilen bir sistem kullanılır. Örnek olarak VW(Tiptonic), BMW(Steptronic), Renault(Quickshift), Ford(Selectshift), Mazda(Activematic) adlari da kullanilir.
- Dezavantajlari: Konvertöre ileteceği için bir miktar Tork kaybı olur. Yakit tüketimi daha fazladir.
- CVT, sürekli degisken otomatik sanziman olarakta bilinirler. Motosiklet teknolojisi baz alinarak gelistirilmis bir sistemdir. Makul bir yakit tüketimine sahptirler. Genelde çok düşük güçlü A sınıfı ufak arabaların motor zayıflıklarını kullanıcıya hissettirmemek için kullanılır, Honda, Nissan, Renault ve Toyota markalarinin cogu benzinli motor seceneklerinde yer verilmistir. Bu şanzımanın en büyük dezavantajı torka dayanmaması ve suni bir sürüs keyfi sunmasidir.
Yorumum:
- Hız ve yakıt tüketimi için çift kavramali yarı otomatik,
- Olası masrafı daha az ve yakıt tüketimi için tek kavramali yarı otomatik
- Ağırlıklı düşük hız(aslında devir önemli) ve mümkünse 100bg üstü motor(bir süre sonra sinir edebilen ses yüzünden) ile vitessiz his için cvt,
- Bunların hemen hepsi için Zf, EAT6
Kaynak: Internette derledigim bilgiler.
Florenzi tarafından 08/Tem/17 00:54 tarihinde düzenlenmiştir -
tam otomatik daha çok yakar, vites geçişleri daha az hissedilir, debriyaj balatası yoktur, genelde sorunsuz şanzımanlardır,
yarı otomatikte tama göre daha az yakar, vites geçişleri daha çok hissedilir, genelde sorunu tam otomatiklere göre daha çoktur, robotik yarı otomatik şanzımanlarda debriyaj vardır.
kısaca bildiğim kadarı ile böyle