Otomatik Vites Hakkında
-
Schwarz bunu yazdı
otomatik te boşa alınmayacağını hiç mi duymadın hocam ? sebebine gelince araba boşta gittiği zaman yağlamayı keser yağlamayı kesmesi turbo olsun , motor olsun sakıncalı zaten D'de giderken ayağını pedaldan çektiğin zaman anlık tüketime baktığın zaman tüketim olmadığını görürsün :)
Ayrıca , otomatik turbolu araçlarda tavsiyem kontağı çevirirken ve kapatırken 1 dk bekleyin.Sebebi aracı birden çalıştırıp kalktığınız zaman turbo ısınmadığı için hem yeterli verimi alamazsın hemde ömrünü kısaltmış olursun . Kapatırken de 1 dk bekleyin turbo yağlamayı bitirsin.
hemen eklemelerde bulunayım.
1 - Araç motoru çalıştığı andan itibaren yağlama başlar , bu motor içi de turbo içinde geçerlidir. Devire bağlı olarak debi değişebilir sadece. Boşa aldığın zaman yağlama durma olayı yoktur.
2 - Hem otomatik olsun hem manuel olsun , bu turbolu araçlarda öncelikli olmak üzere , aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket etmemek sağlıklıdır (min. 20 saniye ) Yine stop etmeden önce rölantide gidilen yola göre 30 saniye 2 dakika arası beklemek hoş olur.
Daha maddeler uzar gider :d turbo araç nasıl kullanılmalı diye konu açılırsa yazılır :)
-
Cevap yazan herkese teşekkür ediyorum. Otomatik vitese alışmaya çalışıyoruz. Sıkıntılı oluyor ama çok rahat. :)
-
rahat... kisa sureli beklemelerde N ye almana gerek yok. sikinti cikarmaz. bekleme suresi uzun ise, zaten n ye alma kontagi kapat.
-
WH0 bunu yazdı
rahat... kisa sureli beklemelerde N ye almana gerek yok. sikinti cikarmaz. bekleme suresi uzun ise, zaten n ye alma kontagi kapat.
Onun için start stop sistemi geliştirildi :
-
DJ_Alper bunu yazdı
hiç anlamam
akülü arabamı amk bu :) geçen bindim tekrar indim dedim ben kullanamam bunu :)
Sizi 10 15 gün sabah 7 ile 10 arası istanbul e5 e alalım :)
-
baristbt bunu yazdıSchwarz bunu yazdı
otomatik te boşa alınmayacağını hiç mi duymadın hocam ? sebebine gelince araba boşta gittiği zaman yağlamayı keser yağlamayı kesmesi turbo olsun , motor olsun sakıncalı zaten D'de giderken ayağını pedaldan çektiğin zaman anlık tüketime baktığın zaman tüketim olmadığını görürsün :)
Ayrıca , otomatik turbolu araçlarda tavsiyem kontağı çevirirken ve kapatırken 1 dk bekleyin.Sebebi aracı birden çalıştırıp kalktığınız zaman turbo ısınmadığı için hem yeterli verimi alamazsın hemde ömrünü kısaltmış olursun . Kapatırken de 1 dk bekleyin turbo yağlamayı bitirsin.
hemen eklemelerde bulunayım.
1 - Araç motoru çalıştığı andan itibaren yağlama başlar , bu motor içi de turbo içinde geçerlidir. Devire bağlı olarak debi değişebilir sadece. Boşa aldığın zaman yağlama durma olayı yoktur.
2 - Hem otomatik olsun hem manuel olsun , bu turbolu araçlarda öncelikli olmak üzere , aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket etmemek sağlıklıdır (min. 20 saniye ) Yine stop etmeden önce rölantide gidilen yola göre 30 saniye 2 dakika arası beklemek hoş olur.
Daha maddeler uzar gider :d turbo araç nasıl kullanılmalı diye konu açılırsa yazılır :)
Yağlama durdurmadan kasıt aracın vitesteyken ki haliyle boştaki halinin aynı olmadığıdır.Yani araç performans halindeyken ki yağlama ile boştaki yağlamanın aynı olmadığı , ayrıca hareket halindeyken veya yokuş aşağı aracı çalıştırırken birden cart diye vites değiştirmemelisin.
-
UTHO bunu yazdıDJ_Alper bunu yazdı
hiç anlamam
akülü arabamı amk bu :) geçen bindim tekrar indim dedim ben kullanamam bunu :)
Sizi 10 15 gün sabah 7 ile 10 arası istanbul e5 e alalım :)
aynen o saatlerde manuel arac kulllanan insanların ayakları perde ayağa dönüşüyor..
-
korkma kapat dtc'yi :)
N'ye de atma bende de 1 serisi var şimdi,bırak D'de kalsın. -
Bende otomatik arac kullanıyorum ışıklarda N ye atiyorum ne bilim daha iyi oluyor sanki :D
-
ehveniser bunu yazdı
korkma kapat dtc'yi :)
N'ye de atma bende de 1 serisi var şimdi,bırak D'de kalsın.DTC ne işe yarıyor? Şimdi onun hakkında bir konu açacaktım. İyi oldu yazdığınız. :)