folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Padişahlar Ve Eşleri ?



Padişahlar Ve Eşleri ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    bende dün duydum bardakçı dedi tvde.

    karılarına nikah yapmışlar cariyelerine değil.

    Bir cariyesinden çocuğu olduğu zaman nikah kıyılmış artık karısı olmuş.

    Ha cariyelerine niye nikah kıymamış peki_?

    haremdeki onca cariyeye nikah kıyılacak olsa padişahın ömrü yetmezdi belkide:)

    şaka bir yana orası muamma dinlerine bu kadar bağlı olan hükümdarların bu konudaki tutumları şaşırtıcı.

    Ama max 4 sınırından dolayı olmuş olabilir.

    şimdi hangi 4 üne nikah kıyacak kavga çıkar vallaha:D 


    << Nitrous@TahriBaT.com >>
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozoglan
    ozoglan's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek
    Nitrous bunu yazdı:
    -----------------------------

     

    dinlerine bu kadar bağlı olan hükümdarların bu konudaki tutumları şaşırtıcı.

    -----------------------------
      padişahların kardeşlerini öldürdüğünü unutma.nikah olayını tam olarak bilimiyorum ama devletin devamı,sürekliliği için yapılmış 1cok şey.ismini hatırlamadığım 1padişahın 110 çoçuğu vardı,düşünün artık siz nikahını,cariyesini.ama bunları yaparken art niyet aramayın.mantık şu sanırım cok eşden çok sayıda çocuk ve bunların eğitilmesiyle  başarılı,zeki olan koltuğa oturur.osmanlının dev 1imparatorluk kurduğunu düşününce uygulanan politikanın ne kadar doğru olduğu anlaşılıo.

    paramparça aşklar ve köpekler..
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    ozoglan bunu yazdı:
    -----------------------------
    Nitrous bunu yazdı:
    -----------------------------

     

    dinlerine bu kadar bağlı olan hükümdarların bu konudaki tutumları şaşırtıcı.

    -----------------------------
      padişahların kardeşlerini öldürdüğünü unutma.nikah olayını tam olarak bilimiyorum ama devletin devamı,sürekliliği için yapılmış 1cok şey.ismini hatırlamadığım 1padişahın 110 çoçuğu vardı,düşünün artık siz nikahını,cariyesini.ama bunları yaparken art niyet aramayın.mantık şu sanırım cok eşden çok sayıda çocuk ve bunların eğitilmesiyle  başarılı,zeki olan koltuğa oturur.osmanlının dev 1imparatorluk kurduğunu düşününce uygulanan politikanın ne kadar doğru olduğu anlaşılıo.

    -----------------------------

     

    e hocam bak ne güzel söylemişsin Osmanlı dev bir imparatorluk.Bu devletin devamlılığını sağlamak için birçok şey yapılmış.

    sıkı tutunun biraz duygusal gireceğim:) benim 1 tek abim var başka kimsem yok en iyi sırdağım arkadaşım başım sıkıştımı ilk aradığım insan.:) 

    Amma ve lakin babam padişah olsa:D 2 mizde şehzade ve ortada veraset kanunu fln olmasa yani babamdan sonra kimin padişah olacağı belirlenmemişse giderim abimi öldürürüm:( söylemesi bile çok acı birşey bakın. 

    Osmanlı padişahlarının devleti ve milleti için aldığı vebali ve çektiği o vicdan azabını gelin siz düşünün.

    Niye öldürdü aralarında konuşup halletseler olmazmıydı?

    Olmuyormuş demekki 2 side 1. dereceden hak sahibi biri olsa diğeri rıza göstermeyecek diğeri olsa aynı şekilde.2 ucu boklu değnek öldürsen bi dert öldürmesen bi dert.

    Ama Padişah devletimin bekası be milletimin geleceği için giden 1 can olsun demiş ve kardeşini öldürmüştür.

    Çok insancıl biri olmama rağmen ben bu durumu yadırgamıyorum:D  


    << Nitrous@TahriBaT.com >>
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uglyking
    uglyking's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2007
    Erkek
    hocalar benim bildiğim 1402 ankara savaşında yenilince timur beyazidin karısını kendine cariye olarak almış ve bir daha böyle vahim bi olay yaşamamk için nikah yasaklanmıştır...KAYNAK OLARAKDA (İBRAHİM BOZA VE MUSTAFA NAR tarih profesörleri ) ....

    bugün ise hayat ,dünün de geleceğin de amk !
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CaPTiXX
    CaPTiXX's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Ekim/2007
    Erkek

    Nitrous hocam bardakçıyı falan dinlemeyin tam bir gerizekalıdır,Osmanlı muhalefidir,düşmanıdır..

    Osmanlı imparatorluğunu ve yönetimini karalamaktan başka bi bok yemeye çalışmaz..

    Abdestsiz yeryüzünde adım atmamış,nefes almamış Sultan II.Abdulhamid de şarap içermiş ona göre..mışmış cart curt...satılık şerefsizler..


    Hakanlar Hakanı, Sultanlar Sultanı Cennetmekan II.Abdulhamid Han..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Roronoa
    Kreyzi
    Kreyzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2007
    Erkek

    zaten bilmem hangi padişah tek osmanlı kökenli kadın almış alayı yabancı almış eşlerini

     


    Eğer hayatım bir film olsaydı, ya uyuyakalır ya da yarısında çıkardım.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Swool
    Swool's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek

    Kreyzi bunu yazdı:
    -----------------------------

    zaten bilmem hangi padişah tek osmanlı kökenli kadın almış alayı yabancı almış eşlerini

     


    -----------------------------

    Geniş bir coğrafyaya yayılmak kolay değil. :)

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Roronoa
    Kreyzi
    Kreyzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2007
    Erkek

    Swool bunu yazdı:
    -----------------------------

    Kreyzi bunu yazdı:
    -----------------------------

    zaten bilmem hangi padişah tek osmanlı kökenli kadın almış alayı yabancı almış eşlerini

     


    -----------------------------

    Geniş bir coğrafyaya yayılmak kolay değil. :)


    -----------------------------

    :)

    sebebi yanlış hatırlamıorsam 1. ülkeler arası bağı güclendirmek

    2. kan bağı çıkıp iç karışıklığı önlemek yada bizimkilerin uckuruna düşkünlüğü :)

     


    Eğer hayatım bir film olsaydı, ya uyuyakalır ya da yarısında çıkardım.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sirpence
    sirpence's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    Kreyzi bunu yazdı:
    -----------------------------

    zaten bilmem hangi padişah tek osmanlı kökenli kadın almış alayı yabancı almış eşlerini

     


    -----------------------------

    osmanlı kökenli derken :) sadece osmanlı sülalesinden evlenmemişler. dulkadiroğullarıyla kız almışlar falan. yine osmanlı aslında Türk değildi hep yabancı karılar aldı demek için söylenen birşey. padişahların eşlerini araştırdığımızda halbuki çoğu yine Türk kökenli kişilerle evlenmiş :S

Toplam Hit: 4863 Toplam Mesaj: 20