Pc Açılmıyor Yardım
-
hdd kablosu kırıktı sanırım. pc açılmıyodu gittim hdd kablosu aldım. takıcaktım bugün pc açılırken dıtt diye se çıkıyo rahatsız oluyodum o ses gitsin diye kasa kabloları sökmek giib radikal bir çözüm ürettim kendimce şimdi pc hiç açılmıyo kabloları taktıım halde ses mes yok. elektirik geliyo 1 kez hdd wıınn yapıyo bide dvdrom ışığı yanıp sönüyor sonrası bi hareket yok.

bu kabloalrın yanlış olmasından dolayıböyle bir sorun olabilirmi.
bendeki dizilişide şöyle kabloalrın:

-
o kabloların bendeki görevi öndeki usb lerin çalışması bende değiştirdim usb girişleri çalışmıyor ama pc açılıyor sonra düzelttim oldu dikkatli bak pc ye eksik yada yanlış bağlama ve yahut en kötüsü anakartı yakmış olabilirsin
-
anakartin kitapciginda olmasi lagzim o kablolarin takilis duzeni. kafana gore taktiysan ondan kaynaklaniyor olabilir.
bilgisayarin hep kendine reset atip duruyorsa ekran kartindan yada ramin den dolayidir. bunlari da kontrol et..
-
Hocam pc açılırken aldığın dıt sesi pcinin sağlıklı şekilde açılıyor uyarısıdır. Bu kabloları yanlış takman öndeki usb bağlantısında elektrik kaçağına sebeb olur ve taktığın usbleri yakma şansı yüksek. Ayrıca sen üstünde power yazan kabloyu doğru taktığına emin ol buradan tarif edilmez googleye yaz çıkar zaten nasıl takıldıkları...
-
tahref156 bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam pc açılırken aldığın dıt sesi pcinin sağlıklı şekilde açılıyor uyarısıdır. Bu kabloları yanlış takman öndeki usb bağlantısında elektrik kaçağına sebeb olur ve taktığın usbleri yakma şansı yüksek. Ayrıca sen üstünde power yazan kabloyu doğru taktığına emin ol buradan tarif edilmez googleye yaz çıkar zaten nasıl takıldıkları...
-----------------------------hocam o dit sesinin suresi ve kac defa ottugu de onemli. kisa bir dit yapiyorsa dedigin gibi..
-
Gharzvog bunu yazdı:
-----------------------------
tahref156 bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam pc açılırken aldığın dıt sesi pcinin sağlıklı şekilde açılıyor uyarısıdır. Bu kabloları yanlış takman öndeki usb bağlantısında elektrik kaçağına sebeb olur ve taktığın usbleri yakma şansı yüksek. Ayrıca sen üstünde power yazan kabloyu doğru taktığına emin ol buradan tarif edilmez googleye yaz çıkar zaten nasıl takıldıkları...
-----------------------------hocam o dit sesinin suresi ve kac defa ottugu de onemli. kisa bir dit yapiyorsa dedigin gibi..
-----------------------------hocam tabikide öyle fakat adam sadece oraya dıt yazmış :D çeşit yazmamış ki :D o yüzden dedim yoksa zaten dıttan dıta fark var :D dıt dıt dırıttıt :D
-
Benim anakartaki kabloların sadece reset ve ower olanları takılı gerisi fuzuli onları yanlış taksan bişi olmaz eline bi kalem al uçlarını dedir orada hangisi ower hangisi reset bul gerisine gerek yok.
-
RebelliouS_SouL bunu yazdı:
-----------------------------
Benim anakartaki kabloların sadece reset ve ower olanları takılı gerisi fuzuli onları yanlış taksan bişi olmaz eline bi kalem al uçlarını dedir orada hangisi ower hangisi reset bul gerisine gerek yok.
-----------------------------Arkadaş haklı gereksizleri çıkar. Power sana yeterde artar.
-
bende sizn dediniz gibi bildiimden çıkarmaya kalktım o kabloalrın ne işe yaradını hiç merak etmemiştim. :D usbolduğunu sonrada öğrendim. bilgisayar hiç o dıt bölümüne gelemiyor gelse anlicam. ramdemi ekrankartındamı gğçkanağındamı problem ama yok işte. öyle basıyorsunuz düğmeye heryere elektirik gidiyor fakat pc açılmıyor hadi hayırlısı.
-
Kardeş Sen Once O Taktıgın Usb Kablolarin Rengine Baksana Beyaz Kırmızı Yeşil Mavi Digeri Kırmızı Beyaz Yeşil Siyah Yani Bunlarin ikisi De Bir Olması Lazım
Sen En iyisi İki Kablo Takımını Da Çıkart Sonra Bios Jumperi Nin Yerini Degiş elektirigi Tak Powere Bas Bİr Kaç Kez Sonra Jumperi Eski Yerine Getir Çalıştır Olmaz ise Elektirigi Kes Pili Cikar Oradaki İki Ucu Pilin Tersi Yada Başka birşeyle Birbirine Temas Attik iki 3 Kere Sonra Bas Başka Bir sorun Yoksa Çalışır..
-
Kardeş o kablolar USB iç bağlantı kablosu...
Kırmızı Beyaz Yeşil Siyah bazen bir kalın siyah daha olur
+Vcc Dat- Dat+ V-(gnd) olmalı
Alttaki büyük resimde sağdaki doğru gibi ... eğer orası USB piniyse kartta yazar
Öncelikle o kabloları bir çıkar makinayı çalıştır... Çalışıyorsa Makinayı kapat ve doğru sırada tak kabloları Tekrar çalıştır.. Klavye mausu arka çıkıştan bağla
