Php De Fonksiyon Mu Yoksa Sınıf Mı ?
-
Programlamayı unutmamak için yine güzel güzel projelerle geliyorum :)
Neyse, biraz göz gezdirdim, php 5 te sınıf yapısını falan beğenmeyen bir sürü kişi var.Oturup fonksiyon yazıyorlarmış.Diğer kısımda diyor ki başta zorluğu çektikten sonra sınıflar çok kolay olur.
sınıfların performansı etkilediğini söyleyenler var.He biraz biraz bakmıştım, benim düşüncem, sınıfı bilmeyen bir adam iyi beter eder.Performansı düşürür fakat düzgün yazar, daha fazla performans alır.
---
Şimdi merak ettiğim şey şu ; facebook, google gibi büyük sitelerin hayranı olan biri olarak, bu adamların sınıf yapısını kullandığını düşünüyorum.Birşeyleri biliyorlar ki yapıyorlar.Tabi nasıl bir program yapısı var oda ayrı konu.Ben çözemem herhalde kodlarına baksamda.
Phpde bir site yapıcam.Kendimi geliştirme amaçlı.Modüller olacak.Adam sözlük modülünü kurarsa sözlük, forum kurarsa forum, başka birşey isterse o olacak.Siteden indirp kurması yeterli.Başkalarıda istedikleri şeyleri modül haline getirebilecek.Neyse ;
Şimdi böyle karışık birşeyi başkalarının okuyabilmesi için, bol açıklamalı, düzgün kod yapısıyla fonksiyon halinde yapmayı planlıyordum.Fakat sınıflarada giriş yapayım dedim.Yer yer sınıf kullanabilirim.
-
özetle: php de karışık , açık kaynak ve özgür yazılım düşüncesini benimseyen bir iş için oturup sınıf yazmak mı mantıklı olur yoksa fonksiyon mu ?
Performans, geliştirme, anlama vs.. konuları.Kısaca en iyisi nedir ? Yada yer yer (mesela database işlemleri) gibi sınıf kullanıp, başka kesimlerde (verileri temizleme) fonksiyonlar ile mi halledeyim ?
-
Tabiki class.
-
yaz geç işte :) şöyle yap sonra böyle yap olmassa şunu yap sonra da bunu ...
-
abi http://forum.ceviz.net/php/88548-spagatti-mi-hizli-oop-mi-hizli-1.html adamların verdiği şeylere bakarsan, sınıf yapısı php 5 te baya bi kasıyor.Yani 7 katına falan çıkartıyor bazen.
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------
abi http://forum.ceviz.net/php/88548-spagatti-mi-hizli-oop-mi-hizli-1.html adamların verdiği şeylere bakarsan, sınıf yapısı php 5 te baya bi kasıyor.Yani 7 katına falan çıkartıyor bazen.
-----------------------------Aga sen o kadar kastıracak proje yapta o zaman düşünürsün kastırmasını :D eğer insanlarda dahil olsun geliştirsin umuma açık proje olsun istiyosan class kullanman gerek yoksa ben biliyim yeter diyosan fonksiyonlarda işini görür.
-
zend,cake,symfony tarzı bir framework kullanmanı öneririm.
-
yok abi projenin amacı insanlara zaten.Adam gibi performanslı ve geliştirilebilir birşey istiyorum.Mesela ;
adam siteyi alacak, ham site.Sonra orda sözlük, forum, download vs.. gibi bir çok şey olacak.Fakat o kadar basitleştirmek istiyorum ki, yani az bilgisi olan bile benim sağladığım güvenlik fonksiyonlarını falan kullanıp kendince birşey yapsın.Tema, güvenlik fonksiyonu, bağlantı ve işlem fonksiyonları.Hazır bilgisini vericem.
Daha doğrusu site kullanım için olduğu kadar, az ve orta derece bilenlere geliştirme imkanı sağlasn.Bol bol açıklamalı birşey yapmayı düşünüyorum.
Tabi göz bebeği ajax'ıda unutmamak gerek :) ... Tarcanda hacklenmemi sağlayan, koydum diye kasıldığım halde 1 sene sonra şimdi gördüğüm açığı falanda yapmayarak, adam gibi geliştiricem.
mysql_escape_string gibi basit bir fonksiyonu yazmama salaklığına düşmüşüm.Kaldı ki komik kısmı yapıyorum diye düşünüyordum.İşte fonksiyona falan bağlarsak, yada sınıfa güzel olacak.
Güvenlik sınıfında mesela temizle, bağlan tarzı.Barı kafam karışmaz.300-400 kodla uğraşıyorum 1 hafta kasıyorum sonra kafa dağlıyor.Fonksiyon kullanarak temizledim de, sınıflarla herşey elimin altında olacak gibi.
Yani 1 haftada yazacağıma 2 haftada yazarım, dğeişiklik ekleme-çıkartmada rahat ederim gibide düşünüyorum.Fakat bakalım.Gerçi bilgisayarlar hızlandı :D dahası php6da fonksiyon ve sınıf yapıları baya güçlenecek diyorlar.
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------
yok abi projenin amacı insanlara zaten.Adam gibi performanslı ve geliştirilebilir birşey istiyorum.Mesela ;
adam siteyi alacak, ham site.Sonra orda sözlük, forum, download vs.. gibi bir çok şey olacak.Fakat o kadar basitleştirmek istiyorum ki, yani az bilgisi olan bile benim sağladığım güvenlik fonksiyonlarını falan kullanıp kendince birşey yapsın.Tema, güvenlik fonksiyonu, bağlantı ve işlem fonksiyonları.Hazır bilgisini vericem.
Daha doğrusu site kullanım için olduğu kadar, az ve orta derece bilenlere geliştirme imkanı sağlasn.Bol bol açıklamalı birşey yapmayı düşünüyorum.
Tabi göz bebeği ajax'ıda unutmamak gerek :) ... Tarcanda hacklenmemi sağlayan, koydum diye kasıldığım halde 1 sene sonra şimdi gördüğüm açığı falanda yapmayarak, adam gibi geliştiricem.
mysql_escape_string gibi basit bir fonksiyonu yazmama salaklığına düşmüşüm.Kaldı ki komik kısmı yapıyorum diye düşünüyordum.İşte fonksiyona falan bağlarsak, yada sınıfa güzel olacak.
Güvenlik sınıfında mesela temizle, bağlan tarzı.Barı kafam karışmaz.300-400 kodla uğraşıyorum 1 hafta kasıyorum sonra kafa dağlıyor.Fonksiyon kullanarak temizledim de, sınıflarla herşey elimin altında olacak gibi.
Yani 1 haftada yazacağıma 2 haftada yazarım, dğeişiklik ekleme-çıkartmada rahat ederim gibide düşünüyorum.Fakat bakalım.Gerçi bilgisayarlar hızlandı :D dahası php6da fonksiyon ve sınıf yapıları baya güçlenecek diyorlar.
-----------------------------İşte class mantığı ile yazarsan atıyorum adam senin projeni indirdiğinde içinden sadece güvenlik kısmını çıkartıp kendi sistemine entegre edebilir.Yada Content management kısmın varsa sadece o kısmı alabilir çünkü sistemi kümelendirmiş oluyorsun tabiki classların amacı sadece sistemi kümelendirip düzenli tutmak değil ama böyle de bir faydası var.
-
class'ın kullanılmasının gerekli olduğu yerler var. hele ki plugin'li sistem yapıyorsan kaçınılmaz.
-
class'ın kullanılmasının gerekli olduğu yerler var. hele ki plugin'li sistem yapıyorsan kaçınılmaz.
-
sınıfın içinde fonksiyon :))))
