folder Tahribat.com Forumları
linefolder Webmaster ve Yazılım Geliştiriciler
linefolder PHP İle Tema Sistemi Hakkinda Onerileriniz



PHP İle Tema Sistemi Hakkinda Onerileriniz

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek

    Selam arkadaslar,

    Kendime bir CMS yaziyorum su anda ve tema sistemini yazma asamasindayim. Sizden oneri ve gorus almak istiyorum

    Su sekilde yapmayi planliyorum.

    Her temanin settings.php adinda icinde belirli ayarlari barindiran bir dosyasi olucak. Bu dosyada tema ismi, tema ayarlari fln olucak. Ornegin statik sayfalarin tema dosyasi hangisi , alan anahtari hangisi gibi veriler olucak. ( Burada alan anahtari derken tema icinde belirtilmis {%alan_anahatri%} seklinde yazilmis kisimlardan bahsediyorum) . Bu alan adlari settings icinde belirtilip yuklenecek.

    Tema dosyasinda php hic olmayacak. Onun yerine yukarida belirttigim alan adlari olucak. Iki turlu sayfa destegi olucak. Statik ve dinamik.

    Statik sayfalar

    • Statik sayfalarda sistem temanin {%page%} anahtari kismina direkt olarak verilen HTML kodunu ekleyip kullaniciya gosterecek. Bu sayfalar editorden editlenebilecek.

    Dinamik sayfalar

    • Bu sayfalarin kendine has HTML kodu olucak veya hic olmayacak. Bu ayarlarda belirtmis olucak.
    • Bu sayfalarin editorden eklenmis modul alanlari olucak. Atiyorum {%contact_module%}. Bu sayfanin bu alanina ilgili modul calistirilip donen HTML eklenecek.
    • Bir sayfada tek bi tane alan adi olacagi gibi 1 den fazlada alan adlari olabilecek. {%slider%} {%twitter_posts%} v.s. gibi ilk sayfada dusunun. Bu alanlara verileride dedigim gibi modullerde alacak

    Bunlarin disinda SEO uyumlu, meta taglari duzgun, SEF link yapisi v.s. bir suru sey eklemek istiyorum sisteme.

    Sizden istedigim tema sisteminde boyle olmayipta su sekilde olsa diyebileceginiz bir yer veya bu da olsun , su da olsun diyebileceginiz seyler varsa yazarsaniz sevinirim.

    Tesekkurler

     

    @edit1

    Soyle acikliyim. Bizim bir html donduren modulumuz var diyelim. Ismi contact_module

    Bir sayfa olusturuluyoruz control panelden ve sayfaya Ekle->Modul->contact_form diyoruz. Iste o sayfanin HTML kodunun icine {%contact_module%} kismi ekleniyor. Sayfa cagrildiginda ( eger modul cache tutmuyorsa ki tutuyorsa cacheten alir [modul ayarlarinda belirtilir] ) modul html verisini gonderiyor ve sistem o kismi modulun dondurdugu degerle degistiriyor.

    Boyle bisey yapiyorum su anda

    dhmm tarafından 03/Mar/16 13:22 tarihinde düzenlenmiştir

    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NoktaliVirgul
    NoktaliVirgul's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    Halkın kullanımına da açacak mısın? Yoksa sadece kendin kullanmak için mi yazıyorsun?


    If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you"re gonna see some serious shit.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek
    NoktaliVirgul bunu yazdı

    Halkın kullanımına da açacak mısın? Yoksa sadece kendin kullanmak için mi yazıyorsun?

    Hocam halihazirda bir firmada calisiyorum lakin kismetse ayni zamanda kendi sirketimi de kurmayi dusunuyorum ( www.tmf.gr ). Onun icin on calisma yapiyorum su anda. Web tasarimi hazir olunca direkt bu CMS e entegre edip kendi sistemim uzerinde kullaniciya sunacagim. ( Kisacasi malesef kendi kullanimim icin hocam :( , ama isteyen olursa tema sistemi hakkinda yardimci olurum elimden geldigince. ).


    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zande
    Zande's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mayıs/2012
    Erkek

    Dostum;

    Yazarken bir tarafta da muridler icin dokuman hazirlayabilirsin. Egitici olur. Ben su an CV olusturma ekranini bitirmek uzereyim. Ayni anda php ve pdo ile kullanici girisi/kayit ve sifre sifirlama icin dokumani yaziyorum.

    Kolay gelsin.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Retro
    by_Tet
    by_Tet's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Mayıs/2012
    Erkek

    Hocam tema dosyalarını parse ettiğinde sistem bi zaman mutlaka sapıtacak değilse bile yavaşlayacaktır.

    İyibu portalı incelemeni öneririm


    iyibu! yeniden..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek
    by_Tet bunu yazdı

    Hocam tema dosyalarını parse ettiğinde sistem bi zaman mutlaka sapıtacak değilse bile yavaşlayacaktır.

    İyibu portalı incelemeni öneririm

    Hocam amacim musteri istediginde elimdeki modulleri ( atiyorum : urunler modulu ) sayfa olusturup ekle deyip hemen gostermek ( Kullanici girip kendi ekleyebilecek urun v.s. modul sayesinde. ) . Zaman acisindan lazim hocam.

    Olmayan bir modul de olsa yazip yuklenebilecek.

    Yavaslama icin cache v.s. islemler yapacagim.


    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    snnyk
    snnyk's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2007
    Erkek

    hocam zaten bir framework de tüm yapı oturmuş vaziyette seni bekliyor 

    geriyede pek bişey kalmıyor zaten 

     

    yok ben orig php ile kendim baştan uğraşcam diyosan 
    tavsiyem ilk yazdığım cümledir


    snnyk.com - code is poetry all that i know...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek
    snnyk bunu yazdı

    hocam zaten bir framework de tüm yapı oturmuş vaziyette seni bekliyor 

    geriyede pek bişey kalmıyor zaten 

     

    yok ben orig php ile kendim baştan uğraşcam diyosan 
    tavsiyem ilk yazdığım cümledir

    Hocam framework ayri olay. Benim burada yapmak istedigim temayi at , php kullanmadan(...) ayarla ve hazir control paneli olsun.

    Ha diyecen FW ile de yapilir da ben bana ozgu olmasini istiyorum. Digerlerinden ne farki olacak ( hatta eksikleri olur ) diyebilirsin. Ben benim isimi istedigim kadar gorecek bir sey yapmak istiyorum. Zaten bir kismini hazirladim.

     

     

    dhmm tarafından 03/Mar/16 12:45 tarihinde düzenlenmiştir

    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NmC
    NmC's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Kasım/2008
    Erkek

    Smarty diye bi template motoru var istersen bir incele. Fikir vermesi acisindan guzel olabilir.

    Bir de opencart'in tema motorundaki bir ozellik var o hosuma gidiyor, performans acisindan guzel olan. Once bahsettigin gibi tema dosyasini yaziyorsun daha sonra compile gibi bir asamadan geciyor. Icine php kodlari eklenmis dosyalar olusturuluyor ve sayfalar bu dosyalar uzerinden cagiriliyor. Boylece her seferinde tema dosyasini acip tarama isini yapmamis oluyorsun. Caching gibi birsey..


    There are 10 types of people in the world. Those who knows binary and those who dont...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek
    NmC bunu yazdı

    Smarty diye bi template motoru var istersen bir incele. Fikir vermesi acisindan guzel olabilir.

    Bir de opencart'in tema motorundaki bir ozellik var o hosuma gidiyor, performans acisindan guzel olan. Once bahsettigin gibi tema dosyasini yaziyorsun daha sonra compile gibi bir asamadan geciyor. Icine php kodlari eklenmis dosyalar olusturuluyor ve sayfalar bu dosyalar uzerinden cagiriliyor. Boylece her seferinde tema dosyasini acip tarama isini yapmamis oluyorsun. Caching gibi birsey..

    Bu guzel bir ozellik hocam. Lakin ben hic php yazilsin istemiyorum. Ama compile (icine ekleme ) olayi guzelmis. Ayni seyi HTML kodlarim icin kullanabilirim.

     


    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek

    edit 1 - ekledim


    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
Toplam Hit: 1490 Toplam Mesaj: 12
tema sistemi