

PHP İle Tema Sistemi Hakkinda Onerileriniz
-
Selam arkadaslar,
Kendime bir CMS yaziyorum su anda ve tema sistemini yazma asamasindayim. Sizden oneri ve gorus almak istiyorum
Su sekilde yapmayi planliyorum.
Her temanin settings.php adinda icinde belirli ayarlari barindiran bir dosyasi olucak. Bu dosyada tema ismi, tema ayarlari fln olucak. Ornegin statik sayfalarin tema dosyasi hangisi , alan anahtari hangisi gibi veriler olucak. ( Burada alan anahtari derken tema icinde belirtilmis {%alan_anahatri%} seklinde yazilmis kisimlardan bahsediyorum) . Bu alan adlari settings icinde belirtilip yuklenecek.
Tema dosyasinda php hic olmayacak. Onun yerine yukarida belirttigim alan adlari olucak. Iki turlu sayfa destegi olucak. Statik ve dinamik.
Statik sayfalar
- Statik sayfalarda sistem temanin {%page%} anahtari kismina direkt olarak verilen HTML kodunu ekleyip kullaniciya gosterecek. Bu sayfalar editorden editlenebilecek.
Dinamik sayfalar
- Bu sayfalarin kendine has HTML kodu olucak veya hic olmayacak. Bu ayarlarda belirtmis olucak.
- Bu sayfalarin editorden eklenmis modul alanlari olucak. Atiyorum {%contact_module%}. Bu sayfanin bu alanina ilgili modul calistirilip donen HTML eklenecek.
- Bir sayfada tek bi tane alan adi olacagi gibi 1 den fazlada alan adlari olabilecek. {%slider%} {%twitter_posts%} v.s. gibi ilk sayfada dusunun. Bu alanlara verileride dedigim gibi modullerde alacak
Bunlarin disinda SEO uyumlu, meta taglari duzgun, SEF link yapisi v.s. bir suru sey eklemek istiyorum sisteme.
Sizden istedigim tema sisteminde boyle olmayipta su sekilde olsa diyebileceginiz bir yer veya bu da olsun , su da olsun diyebileceginiz seyler varsa yazarsaniz sevinirim.
Tesekkurler
@edit1
Soyle acikliyim. Bizim bir html donduren modulumuz var diyelim. Ismi contact_module
Bir sayfa olusturuluyoruz control panelden ve sayfaya Ekle->Modul->contact_form diyoruz. Iste o sayfanin HTML kodunun icine {%contact_module%} kismi ekleniyor. Sayfa cagrildiginda ( eger modul cache tutmuyorsa ki tutuyorsa cacheten alir [modul ayarlarinda belirtilir] ) modul html verisini gonderiyor ve sistem o kismi modulun dondurdugu degerle degistiriyor.
Boyle bisey yapiyorum su anda
dhmm tarafından 03/Mar/16 13:22 tarihinde düzenlenmiştir -
Halkın kullanımına da açacak mısın? Yoksa sadece kendin kullanmak için mi yazıyorsun?
-
NoktaliVirgul bunu yazdı
Halkın kullanımına da açacak mısın? Yoksa sadece kendin kullanmak için mi yazıyorsun?
Hocam halihazirda bir firmada calisiyorum lakin kismetse ayni zamanda kendi sirketimi de kurmayi dusunuyorum ( www.tmf.gr ). Onun icin on calisma yapiyorum su anda. Web tasarimi hazir olunca direkt bu CMS e entegre edip kendi sistemim uzerinde kullaniciya sunacagim. ( Kisacasi malesef kendi kullanimim icin hocam :( , ama isteyen olursa tema sistemi hakkinda yardimci olurum elimden geldigince. ).
-
Dostum;
Yazarken bir tarafta da muridler icin dokuman hazirlayabilirsin. Egitici olur. Ben su an CV olusturma ekranini bitirmek uzereyim. Ayni anda php ve pdo ile kullanici girisi/kayit ve sifre sifirlama icin dokumani yaziyorum.
Kolay gelsin.
-
Hocam tema dosyalarını parse ettiğinde sistem bi zaman mutlaka sapıtacak değilse bile yavaşlayacaktır.
İyibu portalı incelemeni öneririm
-
by_Tet bunu yazdı
Hocam tema dosyalarını parse ettiğinde sistem bi zaman mutlaka sapıtacak değilse bile yavaşlayacaktır.
İyibu portalı incelemeni öneririm
Hocam amacim musteri istediginde elimdeki modulleri ( atiyorum : urunler modulu ) sayfa olusturup ekle deyip hemen gostermek ( Kullanici girip kendi ekleyebilecek urun v.s. modul sayesinde. ) . Zaman acisindan lazim hocam.
Olmayan bir modul de olsa yazip yuklenebilecek.
Yavaslama icin cache v.s. islemler yapacagim.
-
hocam zaten bir framework de tüm yapı oturmuş vaziyette seni bekliyor
geriyede pek bişey kalmıyor zaten
yok ben orig php ile kendim baştan uğraşcam diyosan
tavsiyem ilk yazdığım cümledir -
snnyk bunu yazdı
hocam zaten bir framework de tüm yapı oturmuş vaziyette seni bekliyor
geriyede pek bişey kalmıyor zaten
yok ben orig php ile kendim baştan uğraşcam diyosan
tavsiyem ilk yazdığım cümledirHocam framework ayri olay. Benim burada yapmak istedigim temayi at , php kullanmadan(...) ayarla ve hazir control paneli olsun.
Ha diyecen FW ile de yapilir da ben bana ozgu olmasini istiyorum. Digerlerinden ne farki olacak ( hatta eksikleri olur ) diyebilirsin. Ben benim isimi istedigim kadar gorecek bir sey yapmak istiyorum. Zaten bir kismini hazirladim.
dhmm tarafından 03/Mar/16 12:45 tarihinde düzenlenmiştir -
Smarty diye bi template motoru var istersen bir incele. Fikir vermesi acisindan guzel olabilir.
Bir de opencart'in tema motorundaki bir ozellik var o hosuma gidiyor, performans acisindan guzel olan. Once bahsettigin gibi tema dosyasini yaziyorsun daha sonra compile gibi bir asamadan geciyor. Icine php kodlari eklenmis dosyalar olusturuluyor ve sayfalar bu dosyalar uzerinden cagiriliyor. Boylece her seferinde tema dosyasini acip tarama isini yapmamis oluyorsun. Caching gibi birsey..
-
NmC bunu yazdı
Smarty diye bi template motoru var istersen bir incele. Fikir vermesi acisindan guzel olabilir.
Bir de opencart'in tema motorundaki bir ozellik var o hosuma gidiyor, performans acisindan guzel olan. Once bahsettigin gibi tema dosyasini yaziyorsun daha sonra compile gibi bir asamadan geciyor. Icine php kodlari eklenmis dosyalar olusturuluyor ve sayfalar bu dosyalar uzerinden cagiriliyor. Boylece her seferinde tema dosyasini acip tarama isini yapmamis oluyorsun. Caching gibi birsey..
Bu guzel bir ozellik hocam. Lakin ben hic php yazilsin istemiyorum. Ama compile (icine ekleme ) olayi guzelmis. Ayni seyi HTML kodlarim icin kullanabilirim.
-
edit 1 - ekledim