folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Php Uzun Sürecek İşlemi Nasıl Yapmalıyım?



Php Uzun Sürecek İşlemi Nasıl Yapmalıyım?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nurulmac11
    nurulmac11's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2012
    Erkek

    merhaba

    opencart bi sisteme excelden ürün aktarmak için eklenti yazıyorum

    ürün sayısı daha 100 lerdeyken bile timeout oluyo. 

    exceli tek tek gezip her satırda db ye ekleyerek yapmaya çalışıyorum. ben de şöyle bi yöntem düşündüm:

    ürünleri excelden tek tek okuyup bi arraye atayım, sonra javascript arrayı şeklinde sayfaya basayım, o sayfada ajax/jquery ile tek tek her birini ajaxla ayrı bi php dosyasına gönderip ordan db ye ekleteyim

     

     şimdi bunu deniycem ama belki daha iyi bi fikriniz / çözümünüz vardır diye konu açayım dedim. hem de benim yöntem doğruysa başka insanlara fikir verir

    ayrıca: opencart için excel ürün aktarım modülü isteyen varsa cüzi ücrete satabilirim

    şöyle bişey yaptım : http://pasteboard.co/23hk1S0t.png

     


    black implies white, self implies other, life implies death.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hipokondriyak
    hipokondriyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    5 bin urunlerde timeout olmasi lazim sunucuya optimizasyon yapilip cozuluyor oyle durumlarda .

    Yine host ayarlarini phpiniyi kontrol et 


    Homo sapiens, yaşamak için, diğer canlıların yaşamasına muhtaç; obligat parazit türüdür.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nurulmac11
    nurulmac11's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2012
    Erkek
    hipokondriyak bunu yazdı

    5 bin urunlerde timeout olmasi lazim sunucuya optimizasyon yapilip cozuluyor oyle durumlarda .

    Yine host ayarlarini phpiniyi kontrol et 

    onlari yaptimda hocam urun aciklamalarini diger dillere translate ettirip ekletiyorum, bu yuzden daha uzun suruyo sorununu stratejik olarak elimine etmem gerek


    black implies white, self implies other, life implies death.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Amatör Üye
    masteryoda
    masteryoda's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2012
    Erkek

    Opencart için hazır xml içeri alan bir modülde sıkıntı yaşamıştık sunucu kaldıramıyordu 14-15 bin gözlük vardı 3-4 saate %80 i anca atabilmişti sonra kitlendi.

    Hergün xml güncellemek de gerektiğinden sunucuyu yormamak için masaüstü bir uygulama yapmışştım ilk xml i siteye masaüstü uygulaması ile yükledikten sonra yaklaşık 2-3 saat sürmüştü seçenek marka ve translate olayından dolayı daha sonra hergün o xmli masaüstü yazdığım programa yüklemiştim buradada trigerlarla if (new.stokadet is distinct old.stokadet) then log tablosuna stokkodunu at burada programın yaptığı şey yeni eklenen ürün, değişen stok adedi, ürün adı v.s gördüklerini log tablosuna bakarak anlıyordu ben sadece o log tablosundaki kayıtları güncell tutuyordum hergün 14-15 bin stok komple güncellemiyordu sadece değişen ve yeni eklenenler.
    belki benzer bir şekilde mysql de bir tabloya olduğu gibi exceli yükleyip daha sonraki yüklemelerinde yukarıda anlatığım  mantıkla işlem kısaltması yapabilirsin.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ucenmi
    ucenmi's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mayıs/2011
    Erkek

    php de uzun sürecek işlemleri parçalara bölüp parça parça yapmalısın. bunuda kuyruk yapıları ile yapacaksın.

    rabbitmq olayına bir bak istersen

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DrKill
    DrKill's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2004
    Erkek

    işi parçala usta. Yani excel'in tüm kayıtlarını tek işlemde yapma. Exceldeki  rowları 100'e böl, her bölümü insert yaptıktan sonra sleep ve tekrar kendini çağır 100 ile 200 arasını ekleme yap gibi. Recursive function gibi düşün.


    Bu imzayı her gördüğünüzde 4gb kotanızın 0,00000358559191226959228515625 azalmaktadır. Bilerek ve istenerek bu imza yapılmıştır. Amaç kotanızı sömürmektir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Cosmic
    Cosmic's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Timeoutu kapatsan? :/


    Bittik biz bittik
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    rakkoc
    rakkoc's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo
    Cosmic bunu yazdı

    Timeoutu kapatsan? :/

    iste cosmic bir yaklasım. Bu adamı seviyorum. PHP de nasil yapiliyor gerçi bilmiyorum ama adamın php bilgisi gerçekten iyi.


    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. || Kişisel : Http://blog.rakkoc.com // Kurumsal : http://www.Yoroca.com
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nurulmac11
    nurulmac11's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2012
    Erkek
    rakkoc bunu yazdı
    Cosmic bunu yazdı

    Timeoutu kapatsan? :/

    iste cosmic bir yaklasım. Bu adamı seviyorum. PHP de nasil yapiliyor gerçi bilmiyorum ama adamın php bilgisi gerçekten iyi.

    abi her hostta kapatamiyoruz, yazdigim modulu pazarlamayi dusundugumden bu secenegi direk gectim.

    drkill in dedigi gibi parcalara bolucem, pagination gibi her seferinde 5 satir sonrasindan baslayacak sekilde kendini cagirsin seklinde yapiyorum


    black implies white, self implies other, life implies death.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek

    excel' i csv' ye convert edip, import ettirsen ?

     

    Php excel to csv için de PHPExcel kütüphanesiyle yapılıyormuş,

    Burada -> convert işlemi : 

    http://hayageek.com/convert-xls-to-csv-in-php/

    LOAD DATA LOCAL INFILE

    Burada -> import işlemi :

    http://stackoverflow.com/questions/11448307/importing-csv-data-using-php-mysql

    http://stackoverflow.com/questions/16450030/php-mysql-import-csv-using-load-data-infile-determine-file-path

    https://blog.paranoidpenguin.net/2011/04/load-data-local-infile-from-php/

    ozgunlu tarafından 30/Haz/16 09:59 tarihinde düzenlenmiştir

    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nurulmac11
    nurulmac11's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2012
    Erkek
    ozgunlu bunu yazdı

    abi onu dusundumde, opencartta urun eklemek icin birden fazla tabloya yazmak gerekiyo. 

    simdi soyle yapiyorum, ilk dosyam exceli kullanicidan aliyo, gecici klasore atiyo

    ikinci php yi cagiriyo : import.php?dosyaAdi=dosya.xlsx&satir=1 falan gibi, her seferinde 5 satir ekleyip kendini satir=6 diye tekrar cagiriyo 


    black implies white, self implies other, life implies death.
Toplam Hit: 1584 Toplam Mesaj: 18
php opencart excel timeout