Power Tuşuna Basıyorum Kasa Açılmıyor
-
arkadaşlar pcnin power tuşuna basıyorum açılmıyor. anakartın içindeki ışık yanıyor işlemciyi söktüm ramlari söktüm tek tek denedim. bios pilini çıkartım bütün kablolara varana kadar tek tek söktüm tktım banamısın demiyor ne yapmak lazım kasa hiç bir şeklde açılmıyor harddisk filn açılmıyor fanlar filan çalışmıyor
-
anakarttaki power butonunun 2 pinini kısadevre yap açılması lazım.
-
XCoder bunu yazdı:
-----------------------------
anakarttaki power butonunun 2 pinini kısadevre yap açılması lazım.
-----------------------anakartta power tuşunu bağladım yermi yaptım hocam onuda açılmadı
-
eğer açılmıyorsa psu değiştir öyle dene. psu gitmiş olabilir. ama psu nun çalıştığına emin ol. bide bak tuşa bastığında kısa sürede olsa işlemci fanı hafif kıpırdıyorsa tüm takılı kartları çıkart ekran kartı ram felan. ramlerini teker teker dene. dahs sonra çıkarttığın kartları dene. (ekran kartı,tv kartı falan filan işte.) eğerki hiç fan dönmüyosa anakartın üzerindeki ışık yanıyosa bi tane devre iptal geçmiş olsun hocam. parçalarını yaz sana en iyisi anakart önerelim biz bi tane :D
-
anarsist_manyaq bunu yazdı:
-----------------------------
eğer açılmıyorsa psu değiştir öyle dene. psu gitmiş olabilir. ama psu nun çalıştığına emin ol. bide bak tuşa bastığında kısa sürede olsa işlemci fanı hafif kıpırdıyorsa tüm takılı kartları çıkart ekran kartı ram felan. ramlerini teker teker dene. dahs sonra çıkarttığın kartları dene. (ekran kartı,tv kartı falan filan işte.) eğerki hiç fan dönmüyosa anakartın üzerindeki ışık yanıyosa bi tane devre iptal geçmiş olsun hocam. parçalarını yaz sana en iyisi anakart önerelim biz bi tane :D
-----------------------------hocam anakart çok eski pc aldık zatende bu bozulunca. ama bunuda yapmaya kafa koydum anakart 478 pinli düşün kaç yıllık 8 yıl oldu yani alalı. herşey çalşıo anakart bozuk gibi gelio banada
-
up
-
hocam anakartın sorunlu bgn aynı arızadan bi makina gelmişti aynı sennki gibiydi anakartı deiştirdik sorun çözüldü.
-
rido59 bunu yazdı:
-----------------------------
hocam anakartın sorunlu bgn aynı arızadan bi makina gelmişti aynı sennki gibiydi anakartı deiştirdik sorun çözüldü.
-----------------------------anakart lazım kesin yani.
-
psu dandır.yeni bitane tak dene.düzelmesse anarşist manyaq ın dediği gibi arıza tespiti yap.
-
psu nun kablolarını anakart üzerinden sök
o çok pinli olan geniş soketin üzerinden yeşil ve siyahın yan yana olduğu yerde kısa devre yaptırmak için kablo sok. Yeşil sadece bir tanedir.PSU ya signal on off komutu verir. Siyahlardan bir tanesinide kullanman gerekir nötr olarak.Bir siyah ve yeşili kısa bir kablo ile bağla psu çalışıcaktır.Çalışmazsa uff olmuş demektir.Aç içini şişen patlayan varmı bak.Sigortayı kontrol et anlarsan kopmuş mu kopmamışmı bak işte.
eğer psu sağlamsa çalışmaya başlar. sağlam değilse çalışmaz bölece psu dan emin olursun. psu sağlam ise
anakartını sök kasadan .herşeyi çıkar üzerinden işlemci dahil. psu bağla ve power pinlerinin kısa devre yaptırarak çalıştır
çalışır ise parçaları teker teker takarak hangisinin sorun çıkardığını bul
http://www.turksim.org/pics/Cift_PSU_01.jpg soket resmi bu
-
power tuşuna basınca hiç bir işlem yapmıyor fakat psudan vıs diye bir ses geli 1 saniyelik okdar kulağını yaklaşıtırıp duyuluo
