Pppoa Vs Pppoe
-
Selamlar, PPPoA ve PPPoE bağlantısı arasındaki vark, avantaj ve dezavantajlar nelerdir?
İnternette biraz bakındığımda çeşitli sitelerde yetersiz de olsa bazı bilgiler buldum ancak buradan hiç sonuç çıkmaması beni şaşırttı :)
-
protokol farkı. altyapı neyi destekliyorsa onu kullanmak zorundasın
bizim türkiyede sanırım pppoe protokolu destekleniyor
modemden konu açılınca benim modem ara sıra sapıtıyor bağlantı kesiliyor bi daha kurmaya çalışıyorum modem algılanamadı diye salak salak hatalar vermeye başladı başka modem takıyorum sorun yok neden acaba
-
ipv4 pppoe ipv6 pppoa herealde..
-
HiyarliBaba bunu yazdı:
-----------------------------
ipv4 pppoe ipv6 pppoa herealde..
-----------------------------ne alakası var saçmalama.
PPPoE (Point to point protocol o ver Ethernet) diğeri de PPPoA (Point to point protochol over ATM) E olan ethernet kartıla internete girersen A olan ise usb ile internete girersen en basit şekli bu.
Yani usb modeminiz varsa PPPoA oluyor Kablolu yada kablosuz modeminiz varsa PPPoE oluyor. Daha ayrıntılı bilgi için bknz:Wikipedia
-
PPPoE;
ehternet yolu / geniş bant ortamıdır. Tüm kullanıcılar otak olur .
PPPoA;
Geniş band , Birden fazla arayüz seçeneği sunar. Eski dial uptan farkı arama olayı yok :DPPPoA Şirketler vs gibi Ticari amaçlı yerlerde kullanılıyor . Daha hızlı olduğu söylenir hatta hocamla tartışmıştım katman olayı birşeyler söylemişti ( daha az mı birşeyler sayıklamıştı :D ) o yüzden dolayı iyi görülüyor ..
Yine oA ayarına geçince msn, pop mail gibi serverlara bağlanma sorunu oluşuyor + Servis sağlayıcısı yani ttnetin belirlediği bağlantıda nete girebiliyorsun
oE daha kullanışlı..
Dene istersen Bağlantında sorun yaşadığını göreceksin :)
-
suan pppoa kullanıyorum :)
-
karakule bişey sorcam. benim modemim 1 ethernet girişi bir usb var. laptopta etherneti kullanıyorum. masaüstü yani şuanda buraya yazdığımdaysa usb. ama modem ayarlarında pppoe var. bu nasıl oluyor?
-
demek ki içindeki usbyi de ethernet niyetine çeviriyor ilginç di mi
-
pppoe kullanınca kesilme olmuyomuş sanırım arada modeme gelen adsl gidiyor ip değişiyor hız değişiyor ya özellikle 8mbite kadar paketlerde
pppoe seçersek hızımız düşmez mi? :D
-
ama ağ bağdaştırıcılarına girdiğimde usb olarak görüyor. zatne driverı var onu yüklemezsen tanımıyor usb için özel.
-
Noneyim bunu yazdı:
-----------------------------
pppoe kullanınca kesilme olmuyomuş sanırım arada modeme gelen adsl gidiyor ip değişiyor hız değişiyor ya özellikle 8mbite kadar paketlerde
pppoe seçersek hızımız düşmez mi? :D
-----------------------------

buda SpeedTest.net yalanı :D
8mbps sınırsız paketi :DSırf PPPoA' yı denemek için değiltirdim Sağlam çalışıyor eski PPPoE ' randımanında ..
+ Eskiden PPPoA desteği yoktu şimdi kabul ediyor ? TTnet bayağı yol mu aldı ne :W
servis sağlayıcısının izin verdiği yerlerde oA' destekliydi bildiğim ? yanlışım varsa düzeltin .
