folder Tahribat.com Forumları
linefolder Programlamaya Giriş
linefolder Programlama Dili Biliyorum Diyebilmek İçin Ne Kadar Bilmek Gerekir?



Programlama Dili Biliyorum Diyebilmek İçin Ne Kadar Bilmek Gerekir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uLtRaLoVeR
    uLtRaLoVeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Haziran/2007
    Erkek

    Sayın müridler Bilgisayar müh. 2.dönem öğrencisiyim. 1. dönem python'u giriş dersinin aracı olarak öğrettiler. Öğrendiğimiz veri türleri, konteynırlar, if-else, döngüler, fonksiyonlar gibi temel şeyler. Çok az da nesne odaklı programlama gösterdiler. Bu dönem de C'ye başladılar. Peki ben yarın mezun olduğumda Python biliyorum diyebilecek miyim? Ne bir kütüphane biliyorum ne diğer karmaşık özelliklerini. Yani görselde, web'de kullanılıyor gördüğüm kadarıyla. Umarım soru açık olmuştur.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    hocam bunun için ilginç projeler geliştirmen gerek. Benim fikrim bu yönde.

    Farklı konularda bir sürü şey yapman gerek. Öyle sayıca değil ; mesela ;

    python'da ufak bir desktop uygulaması yapmak gerek, server ile alışverişi olsun. ara ara.. 

    Sonra django ile site yapmak gerek.

    Benim fikrim. Farklı farklı işler yapılabilir. Eğer döngü kısmına gelerek dil öğreniliyorsa ; ben 15-16 dil öğrendim.

    --

    En iyi bildiğim diller javascript, python ve php ve bunlarda da tonla eksiğim mevcut.

    Dosya işlemlerimi bile localhostta yazdığım bir php dosyası ile hallediyorum çoğu zaman (düzenli ifadeler+ belgelerde işlemler vs..)

    Python ile yapılabilir ama en son ne zaman mıncıkladım, hatırlamıyorum.

    Tek dil öğreneyeim, her alanda yetsin dedim ama java'ya ısınamadım. PYthon var ama web alanında henüz php kadar hızlı ve sağlam değil.

    Yani projeler geliştirmen gerek. Yada şöyle söyliyim ;

    sana o dille ilgili bir proje verdiklerinde, ne kadar zor olursa olsun, üstesinden gelmek gerek.

    Ki programlama dili önemli değil. Algoritma, veritabanı işlemleri vs.. gibi bir kaç temeli öğrendiğinde ; herhangi bir programın syntax'ını öğrenmek çok kolay. Sonrası kütüphanelere vs.. kalmış. Algoritma öğren, gerisini geç

    Programlama dili biliyorum yada şu kadar senedir uğraşıyorum saçma geliyor bana. Neye göre, kime göre ? Algoritma ve programlama mantığını falna biliyorsan ; sıfırdan bir dil ile program geliştirebilirsin.

    Fakat bunları hala oturtamadıysan ; istersen 5 senedir o dili kullanıyorum diye gezin. Yien sıkıntı çekeceksin

     

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam bunun için ilginç projeler geliştirmen gerek. Benim fikrim bu yönde.

    Farklı konularda bir sürü şey yapman gerek. Öyle sayıca değil ; mesela ;

    python'da ufak bir desktop uygulaması yapmak gerek, server ile alışverişi olsun. ara ara.. 

    Sonra django ile site yapmak gerek.

    Benim fikrim. Farklı farklı işler yapılabilir. Eğer döngü kısmına gelerek dil öğreniliyorsa ; ben 15-16 dil öğrendim.

    --

    En iyi bildiğim diller javascript, python ve php ve bunlarda da tonla eksiğim mevcut.

    Dosya işlemlerimi bile localhostta yazdığım bir php dosyası ile hallediyorum çoğu zaman (düzenli ifadeler+ belgelerde işlemler vs..)

    Python ile yapılabilir ama en son ne zaman mıncıkladım, hatırlamıyorum.

    Tek dil öğreneyeim, her alanda yetsin dedim ama java'ya ısınamadım. PYthon var ama web alanında henüz php kadar hızlı ve sağlam değil.

    Yani projeler geliştirmen gerek. Yada şöyle söyliyim ;

    sana o dille ilgili bir proje verdiklerinde, ne kadar zor olursa olsun, üstesinden gelmek gerek.

    Ki programlama dili önemli değil. Algoritma, veritabanı işlemleri vs.. gibi bir kaç temeli öğrendiğinde ; herhangi bir programın syntax'ını öğrenmek çok kolay. Sonrası kütüphanelere vs.. kalmış. Algoritma öğren, gerisini geç

    Programlama dili biliyorum yada şu kadar senedir uğraşıyorum saçma geliyor bana. Neye göre, kime göre ? Algoritma ve programlama mantığını falna biliyorsan ; sıfırdan bir dil ile program geliştirebilirsin.

    Fakat bunları hala oturtamadıysan ; istersen 5 senedir o dili kullanıyorum diye gezin. Yien sıkıntı çekeceksin

     


    -----------------------------

    mürit çok iyi açıklamışsın +1

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    ben 4. yarıyıl öğrencisiyim. Okulda gördüğüm diller; c,c++,c#,java. Eğerki döngü kurmayı,syntax özelliklerini bilmeyide dil bilmekten sayıyosak

    css,html,javascript,php,c,c++,c#,java,asp,sql,android falan bayaa bi dil biliyorum demek olur :D en çok ilgimi çeken android ve java oldu,en rahat geleni c#,en çok işe yarayacağını düşündüğüm ise c ve c++.

    Bir dili tam biliyorum diyebilmen için;

    -Tüm kütüphanelerini bilmelisinki bir uygulama yazacağın zaman takılmadan yazabilesin.

    -O dil ile veritabanı kullanan uygulama geliştirebilmelisin. (veritabanı ve ağ çok sık kullanıldığı için)

    -İnternet bağlantısı kullanan uygulamalar geliştirebilmelisin.

    -Eğer farklı platformlarda kullanılıyorsa onlarıda bilmelisin sanırım(mesela java. me'si ayrı se'si ayrı,jsfsi var jspsi var appleti var,androidi var ohooo :D)

     

    Ya da kısaca zumsuk'e katılıyorum da diyebilirim :)


    :)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    ekstradan ; bence bir dili 'bilmek' olayına takılma. 

    Belli alanda uzmanlaş. Mesela django hiç bilmeyebilirsin. Fakat uygulama geliştirme konusunda çok sağlam olabilirsin (Server ile alışveriş , kullanıcının son durumu vs..)

    Neden bilmiyorum ama şu sync işlemlerini seviyorum. Mesela telefonda bir ayar yaptın. Bilgisayarda bir ayar yaptın. İKisini sync edeceksin. Neye göre ? Bunun algoritmasını çözmek mükemmel.

    Algoritmayı çözersen ; 1-2 programlama dilinde de tecrüben varsa (syntax kısmında) yaparsın. Sorun değil.

    ---

    Açıkçası her sayfa başına (ki 20-25 sayfa vardı) include ile sayfa eklemek yerine ; aynı kodu tek tek yazıp , bu şekilde webmasterım deyip, ayda 1.000-1.500  lira kazanan adamları gördükten sonra, dili bilmeye hiççç takılmıyorum.

    Nasıl şiir yazılacağını biliyorsan; Türkçe, fransızca, ingilizce sadece bir araçtır. Çünkü sen sevmeyi, sevişmeyi biliyorsundur. Bununda dille hiç bir alakası yok.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uLtRaLoVeR
    uLtRaLoVeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Haziran/2007
    Erkek

    Aslına bakarsanız ben de sizin gibi düşünüyorum ama görüş almak her zaman iyidir. 1 dönem python öğretir gibi yaptılar şimdi bir dönem C. tatilde kendim biraz php'ye baktım ve anladığım şu ki tüm diller aslında aynı. Sadece ne yaptığına göre değişiyor. Dil bilmek konusuna takılmamın sebebi okuldaki iş ilanlarında bu ifadenin kullanılması C'ye hakim Python'a hakim aranıyor diyorlar ama duruma göre değişiyor işte. Yani 1.dönemde yapabileceğim her türlü konuda hakimim python'a ama bir dosya işlemi yaptırmak olsun masaüstü uygulaması olsun ya da ne biliyim görsel birşey. Hiç biri yok. Ve anladığım şu ki C'de verdikleri bir de python'da yaparak daha da geliştirmeli kütüphaneleri kurcalayarak kendi kendime birşeyler öğrenmeliyim. Okulda da algoritma öğrenmeli fazla birşey beklememeliyim. Ha bir de gereksiz kimya dersleri laboratuvarlarıyla uğraşmalıyım.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek

    beynindekileri koda donusturdugun vakit


    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Media
    Media's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mayıs/2007
    Erkek

    ComputerWolf bunu yazdı:
    -----------------------------

    beynindekileri koda donusturdugun vakit


    -----------------------------

    ha şunu bileydin !


    ....
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Twitter
    Twitter's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2007
    Erkek

    ComputerWolf bunu yazdı:
    -----------------------------

    beynindekileri koda donusturdugun vakit


    -----------------------------

    ben yazmadan sen yazmışsın hocam . Duygularımıza tercüman olmuşsun :d


    Part Time Engineer, Full Time Dreamer ..
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Allura
    Allura's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2009
    Erkek

    hello print kâfi


    "
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    ComputerWolf bunu yazdı:
    -----------------------------

    beynindekileri koda donusturdugun vakit


    -----------------------------

    üstüne laf söylenmez.

     

     


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
Toplam Hit: 4873 Toplam Mesaj: 26