PS İçin Oyunlar Nasıl Geliştiriliyor?
-
Çok merak ediyorum PS için nasıl oyun geliştiriliyor. PS Sdk falan aradım ama bulamadım. PlayStation için nasıl oyun geliştiriyorlar? Hangi IDE leri kullanıyorlar API ler neler falan nereden bilgi edinebilirim? :)) Unreal falan kullanıp PS için derleyip sonra PS e mi atıyorlar?
Mac OS/Linux kullanıyorlar mı?
-
-
Unity kullanabilirsin?
Burada da C++ demişler.
@unbalanced oha hocam aynı yerin SS'ini almak nasıl aklımıza geldi acaba? Bu kadar olmaz. :D
pSkpt tarafından 14/May/16 14:05 tarihinde düzenlenmiştir -
Unity ile yapılıyor diye biliyorum ama zaten oyun motorları destekliyordur orda sıkıntı yok.
Ayrıca PS için nasıl yapılır diye merak ediyosan onun da bir kütüphanesi vardır. Örneğin PC için oyun çıkarırken if(Input.GetKey(KeyCode.Backspace) diyorsan, PS için çıkarırken if(Input.GetButton("X") falan diyorsundur yani bi araştırmak lazım :D
-
UNITY yi PS de nasıl çalıştırıyorlar? .Net fw lazım değil mi?
@spynter;
Hocam o dediğin için bir Sdk gerekir diye düşünüyorum. Ama bulamadım ben.
-
SkynetX bunu yazdı
UNITY yi PS de nasıl çalıştırıyorlar? .Net fw lazım değil mi?
@spynter;
Hocam o dediğin için bir Sdk gerekir diye düşünüyorum. Ama bulamadım ben.
hocam .net framework ile ne alakasi var. .net framework .net platformlari icin gerekli bir dil. Bu adamlar hemen hemen tum platformlar icin oyun gelistiriyorlar ve onlarin gerekliligi olmasi lazim.
Mesela yaptigin oyun iOS da calisacaksa senin uygulamanin macOS da derlenmesi sart. Cunku windows OS uzerinde gerekli iOS componentleri bulunmuyor.
Playstation icin de belki harici bir seylerin yuklenmesi gerekebilir ya da belki unity'nin kendi icinde mevcuttur. youtube da ornek videolar bulabilirsin. Ben silmeseydim bakardim..
Ikinci dedigin seye gelince kendi development kitleri mevcut zaten => https://www.playstation.com/en-us/develop/ (belki unity icin de bunlar gerekebilir)
@pSkpt, tevafuk :)
-
dedigim gibiymis o verdigim linkten yapacaksin kaydini falan
What PS4 features are available?
Unity for PlayStation®4 brings support for powerful next-generation technologies such as Shader Model 5 and compute shaders, allowing developers to create truly stunning visuals. What’s more, we already have support for all the DUALSHOCK®4 features, including accessing each controller’s individual speaker, touchpad, vibration, and light color.
Plus, Unity4.3 for PlayStation®4 supports camera features such as depth detection, hand and face positioning and PS Move detection. Full support for integration with Sony’s VR headset, Project Morpheus, is coming soon.
How can my team get Unity for PlayStation®4?
Start by registering with Sony. Once registered, developers can download Unity for PlayStation®4, get creating and self-publish. It’s that simple. As a special extra incentive, Sony will make a number of licenses available absolutely free of charge for approved titles.
Remember to visit Sony’s Unity forum once you’re up and running. The developers of Unity for PlayStation®4 are regular contributors, and it’s the place for PlayStation®4 Unity developers to come together to share knowledge and experience.
-
Unity, .Net'i farklı platformlara taşıyan open source Mono projesinden yararlanıyor. Mono, Microsoft'un geliştirdiği .Net framework'ten ayrı bir proje. C#, vb. dillere destek veriyor, arkaplanda intermediate language generate ediyor, kendi runtime'ını kullanıyor. Bu sebeple, bugün rahatlıkla Android, Linux, IOS, PS'te C# kodu çalışıyor.
Ancak Unity daha sonradan C# scripting'i editörde kullanmaya devam edip IL generate ettirip bunun da ötesinde IL2CPP ile C++ koduna dönüştürmeyi tercih etmeye başladı. Artık ahead of time compiling yapıyorlar. Bugün örneğin IOS'ta mono runtime kullanmak yerine IL2CPP ile kodun C++'a çevrilmiş halini compile edip kullanabilirsin. Bunu yapmalarının asıl sebebinin lisans sıkıntıları olduğunu söyleseler de, overhead'i düşürme, optimizasyon yapma isteği olduğu hem belli hem de söylediler zaten. Oyunlarda kodun mümkün olabildiğince hızlı çalışması lazım.
Playstation konusunda ise lisans fiyatları oldukça pahalı olduğundan ortalıkta dolaşan net bilgiler yok. Kulaktan dolma bilgiler var. Ama en az 10-15 milyar sadece lisansa atmadan bu işin mümkün olmadığını hatırlıyorum. Ayrıca, Playstation'a oyun yapacaksan öncelikle sağlam bir yatırımının olması lazım. Çok satması beklenen, üst kalite bir oyun yapmayacaksan bu masrafın bir anlamı yok.
anonim6918524 tarafından 14/May/16 14:45 tarihinde düzenlenmiştir -
FireX bunu yazdı
Unity, .Net'i farklı platformlara taşıyan open source Mono projesinden yararlanıyor. Mono, Microsoft'un geliştirdiği .Net framework'ten ayrı bir proje. C#, vb. dillere destek veriyor, arkaplanda intermediate language generate ediyor, kendi runtime'ını kullanıyor. Bu sebeple, bugün rahatlıkla Android, Linux, IOS, PS'te C# kodu çalışıyor.
Ancak Unity daha sonradan C# scripting'i editörde kullanmaya devam edip IL generate ettirip bunun da ötesinde IL2CPP ile C++ koduna dönüştürmeyi tercih etmeye başladı. Artık ahead of time compiling yapıyorlar. Bugün örneğin IOS'ta mono kullanmak yerine IL2CPP ile kodun C++'a çevrilmiş halini compile edip kullanabilirsin. Bunu yapmalarının asıl sebebinin lisans sıkıntıları olduğunu söyleseler de, overhead'i düşürme, optimizasyon yapma isteği olduğu hem belli hem de söylediler zaten. Oyunlarda kodun mümkün olabildiğince hızlı çalışması lazım.
Playstation konusunda ise lisans fiyatları oldukça pahalı olduğundan ortalıkta dolaşan net bilgiler yok. Kulaktan dolma bilgiler var. Ama en az 10-15 milyar sadece lisansa atmadan bu işin mümkün olmadığını hatırlıyorum. Ayrıca, Playstation'a oyun yapacaksan öncelikle sağlam bir yatırımının olması lazım. Çok satması beklenen, üst kalite bir oyun yapmayacaksan bu masrafın bir anlamı yok.
hocam bendede kulaktan dolma bilgiler var ama 10-15k değil o rakam bildiğim :)
ps sana developer lisansı satıyor. bu lisans yanlışım yoksa 100-200 dolar arasında ve yine yanlış hatırlamıyorsam aylık ödüyordun bu tutarı.
ayrıca atıyorum oyununa update çıkartacaksın. sony sana diyor ki yine bir sakal at şöyle :D.. o yüzden kırptıkça kırpıyor senden. ama bir konsollarda oyunlar inanılmaz satış rakamlarına ulaştığı için pc ile kıyaslandığında, herkes tamam sony abi sen ne diyorsan verelim hatta ilk sana çıkartalım modunda :)
-
mRBerkay bunu yazdıFireX bunu yazdı
Unity, .Net'i farklı platformlara taşıyan open source Mono projesinden yararlanıyor. Mono, Microsoft'un geliştirdiği .Net framework'ten ayrı bir proje. C#, vb. dillere destek veriyor, arkaplanda intermediate language generate ediyor, kendi runtime'ını kullanıyor. Bu sebeple, bugün rahatlıkla Android, Linux, IOS, PS'te C# kodu çalışıyor.
Ancak Unity daha sonradan C# scripting'i editörde kullanmaya devam edip IL generate ettirip bunun da ötesinde IL2CPP ile C++ koduna dönüştürmeyi tercih etmeye başladı. Artık ahead of time compiling yapıyorlar. Bugün örneğin IOS'ta mono kullanmak yerine IL2CPP ile kodun C++'a çevrilmiş halini compile edip kullanabilirsin. Bunu yapmalarının asıl sebebinin lisans sıkıntıları olduğunu söyleseler de, overhead'i düşürme, optimizasyon yapma isteği olduğu hem belli hem de söylediler zaten. Oyunlarda kodun mümkün olabildiğince hızlı çalışması lazım.
Playstation konusunda ise lisans fiyatları oldukça pahalı olduğundan ortalıkta dolaşan net bilgiler yok. Kulaktan dolma bilgiler var. Ama en az 10-15 milyar sadece lisansa atmadan bu işin mümkün olmadığını hatırlıyorum. Ayrıca, Playstation'a oyun yapacaksan öncelikle sağlam bir yatırımının olması lazım. Çok satması beklenen, üst kalite bir oyun yapmayacaksan bu masrafın bir anlamı yok.
hocam bendede kulaktan dolma bilgiler var ama 10-15k değil o rakam bildiğim :)
ps sana developer lisansı satıyor. bu lisans yanlışım yoksa 100-200 dolar arasında ve yine yanlış hatırlamıyorsam aylık ödüyordun bu tutarı.
ayrıca atıyorum oyununa update çıkartacaksın. sony sana diyor ki yine bir sakal at şöyle :D.. o yüzden kırptıkça kırpıyor senden. ama bir konsollarda oyunlar inanılmaz satış rakamlarına ulaştığı için pc ile kıyaslandığında, herkes tamam sony abi sen ne diyorsan verelim hatta ilk sana çıkartalım modunda :)
Ben Unity lisansını da dahil edip belirttim. Sadece PS lisansı için yıllık bahsi geçen miktar (oyun başına) $2500 civarı. Ayrıca Unity PS lisansı için ödenmesi gereken ücreti oldukça iyimser hatırlamışım. Oyun başına $40000'dan bahsediliyor. Gerçekten sağlam bir proje ve sermaye olmadıktan sonra bu işe girilmez.
Kaynak: http://forum.unity3d.com/threads/how-much-360-or-ps3-licence-fee.148041/#post-1013684
anonim6918524 tarafından 14/May/16 14:59 tarihinde düzenlenmiştir -
FireX bunu yazdımRBerkay bunu yazdıFireX bunu yazdı
Unity, .Net'i farklı platformlara taşıyan open source Mono projesinden yararlanıyor. Mono, Microsoft'un geliştirdiği .Net framework'ten ayrı bir proje. C#, vb. dillere destek veriyor, arkaplanda intermediate language generate ediyor, kendi runtime'ını kullanıyor. Bu sebeple, bugün rahatlıkla Android, Linux, IOS, PS'te C# kodu çalışıyor.
Ancak Unity daha sonradan C# scripting'i editörde kullanmaya devam edip IL generate ettirip bunun da ötesinde IL2CPP ile C++ koduna dönüştürmeyi tercih etmeye başladı. Artık ahead of time compiling yapıyorlar. Bugün örneğin IOS'ta mono kullanmak yerine IL2CPP ile kodun C++'a çevrilmiş halini compile edip kullanabilirsin. Bunu yapmalarının asıl sebebinin lisans sıkıntıları olduğunu söyleseler de, overhead'i düşürme, optimizasyon yapma isteği olduğu hem belli hem de söylediler zaten. Oyunlarda kodun mümkün olabildiğince hızlı çalışması lazım.
Playstation konusunda ise lisans fiyatları oldukça pahalı olduğundan ortalıkta dolaşan net bilgiler yok. Kulaktan dolma bilgiler var. Ama en az 10-15 milyar sadece lisansa atmadan bu işin mümkün olmadığını hatırlıyorum. Ayrıca, Playstation'a oyun yapacaksan öncelikle sağlam bir yatırımının olması lazım. Çok satması beklenen, üst kalite bir oyun yapmayacaksan bu masrafın bir anlamı yok.
hocam bendede kulaktan dolma bilgiler var ama 10-15k değil o rakam bildiğim :)
ps sana developer lisansı satıyor. bu lisans yanlışım yoksa 100-200 dolar arasında ve yine yanlış hatırlamıyorsam aylık ödüyordun bu tutarı.
ayrıca atıyorum oyununa update çıkartacaksın. sony sana diyor ki yine bir sakal at şöyle :D.. o yüzden kırptıkça kırpıyor senden. ama bir konsollarda oyunlar inanılmaz satış rakamlarına ulaştığı için pc ile kıyaslandığında, herkes tamam sony abi sen ne diyorsan verelim hatta ilk sana çıkartalım modunda :)
Ben Unity lisansını da dahil edip belirttim. Sadece PS lisansı için yıllık bahsi geçen miktar (oyun başına) $2500 civarı. Ayrıca Unity PS lisansı için ödenmesi gereken ücreti oldukça iyimser hatırlamışım. Oyun başına $40000'dan bahsediliyor. Gerçekten sağlam bir proje ve sermaye olmadıktan sonra bu işe girilmez.
Kaynak: http://forum.unity3d.com/threads/how-much-360-or-ps3-licence-fee.148041/#post-1013684
hocam yanlışım yoksa, unreal engine bedava diye sunulduktan sonra unity de radikal değişikliğe gitti ve pro sürümdeki bütün özelliklerin free ye de geleceğini söyledi.
eğer yanlış anlamıyorsam şu karşılaşmada all platforms a yeşil tik atılmış unity free için: http://unity3d.com/get-unity
psm için hiç para vermeden geliştirebilirsiniz demiş: http://blogs.unity3d.com/2014/04/08/playstationvita-for-all-the-unity-for-playstationmobile-public-preview/
ama psn den emin değilim. unity nin para alıp almadığından. çünkü hocam attığın geçen neslin lisans parası ve 2012 de yazılmış
BerkayCit tarafından 14/May/16 15:30 tarihinde düzenlenmiştir