folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder Raylı Sistemler Müh. Destek Veren Kurum Ve Kuruluşlar



Raylı Sistemler Müh. Destek Veren Kurum Ve Kuruluşlar

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    paparozzi
    paparozzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2015
    Erkek
    herrero bunu yazdı

    Yapıray, Yapımerkezi, CSR-MNG, Comsa, OHL, Alsim Alarko, CAF, Alstom Transport, Vossloh gibi firmalar Türkiye'de raylı sistemler üzerine faaliyet gösteriyor. Ne derece destek veriyorlar pek emin değilim ancak irtibat kurmanızda fayda var diye düşünüyorum.

    Tamam hocam, teşekkür ederim :)

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    paparozzi
    paparozzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2015
    Erkek
    DrKill bunu yazdı

    Karabük Üniversite'sinin açtığı, Türkiye'de bir ilk diyerek millete kakaladığı bölümlerden biri daha. Diğeri neydi. Hmmmmmm, Tıp Mühendisliği :)

     

    O eski rektörün aldığı ahı kimse almamıştır.

    Biz yandık umarm siz yanmazsınız.

    Sizin bölüm neydi acaba :)

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kaan
    Kaan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    paparozzi bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı

    Kurum içi yatay geçiş yapmanı öneriyorum.

    Başka bölüme geç hocam.

     

    Hocam açıkçası bölümümden memnunum ben ama bu konudaki fikrini almak isterim. Neden bunu onerdınız acaba?

     

    Karalamak istemiyorum aslında ama Türkiye'de şişirme onlarca mühendislik var. Polimer mühendisliği, imalat mühendisliği, atom mühendisli vs vs hepsi sonunda işsiz kalıyor.

    Raylı sistemler konusunda bir almanya, ingiltere, kore değiliz.

    Tüvasaş'da staj yaptım.

    Tüvasaş büyüklük olarak hyundai rotem'den çok daha büyük, ama marmaray'ın vagonları tüvasaş'da değil de hyundai'de yapıldı.

    Bahçesinden geçerken tüvasaş'ın o vagonları gördükçe içim cız ediyordu. (bahçeleri yan yana)

     

    Velhasıl şunu söyleyim.

    Türkiye'de raylı sistemler konusunda yapılan birşey yok.

    Elin ingiliz'i 1000euroluk yapıyı sana 20.000euroya kitliyor. Montaj resimlerini veriyor. Makine mühendisleri de o teknik resimleri alıp kendi vagonlarına uyguluyor. Olay bu.

    0 mühendislik.

    Birşeyler yapmaya çalışan mühendislerin de başı eziliyor.

    Lokomotif fabrikasıyla ilgili bilgim yok ama.

     

    Herşeyi bir yana bırakın, Türkiye'nin kaç tane raylı sistemler mühendisine ihtiyacı var ?  Cevap=0

    mynet'e girip haberleri okursanız yanılırsınız tabi.

    Hadi ihtiyaç oldu diyelim, 300 kişi aldılar diyelim. 300 mühendis argeci.

    Eeee geriden gelen mezunlar?

    İşsizler ordusu.

     

    Aslında anlatacak çok şey var da neyse.

    Ben de o sikimsonik haberlere inanıp metalurji ve malzeme mühendisliğinde başlamıştım okula, aklımı seveyim sonradan yatay geçiş yapıp makineye geçtim.

    Yol gösteren insanları halen ararım, teşekkür ederim.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hipokondriyak
    hipokondriyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek
    Kaan bunu yazdı
    paparozzi bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı

    Kurum içi yatay geçiş yapmanı öneriyorum.

    Başka bölüme geç hocam.

     

    Hocam açıkçası bölümümden memnunum ben ama bu konudaki fikrini almak isterim. Neden bunu onerdınız acaba?

     

    Karalamak istemiyorum aslında ama Türkiye'de şişirme onlarca mühendislik var. Polimer mühendisliği, imalat mühendisliği, atom mühendisli vs vs hepsi sonunda işsiz kalıyor.

    Raylı sistemler konusunda bir almanya, ingiltere, kore değiliz.

    Tüvasaş'da staj yaptım.

    Tüvasaş büyüklük olarak hyundai rotem'den çok daha büyük, ama marmaray'ın vagonları tüvasaş'da değil de hyundai'de yapıldı.

    Bahçesinden geçerken tüvasaş'ın o vagonları gördükçe içim cız ediyordu. (bahçeleri yan yana)

     

    Velhasıl şunu söyleyim.

    Türkiye'de raylı sistemler konusunda yapılan birşey yok.

    Elin ingiliz'i 1000euroluk yapıyı sana 20.000euroya kitliyor. Montaj resimlerini veriyor. Makine mühendisleri de o teknik resimleri alıp kendi vagonlarına uyguluyor. Olay bu.

    0 mühendislik.

    Birşeyler yapmaya çalışan mühendislerin de başı eziliyor.

    Lokomotif fabrikasıyla ilgili bilgim yok ama.

     

    Herşeyi bir yana bırakın, Türkiye'nin kaç tane raylı sistemler mühendisine ihtiyacı var ?  Cevap=0

    mynet'e girip haberleri okursanız yanılırsınız tabi.

    Hadi ihtiyaç oldu diyelim, 300 kişi aldılar diyelim. 300 mühendis argeci.

    Eeee geriden gelen mezunlar?

    İşsizler ordusu.

     

    Aslında anlatacak çok şey var da neyse.

    Ben de o sikimsonik haberlere inanıp metalurji ve malzeme mühendisliğinde başlamıştım okula, aklımı seveyim sonradan yatay geçiş yapıp makineye geçtim.

    Yol gösteren insanları halen ararım, teşekkür ederim.

    rayli sistemler muhendisligi ne ozele girersin ne de devlete .tcdd alim.yaptigini duymadim.hic  bu muhendislikten.ben yillar once gormustum..nukleer enerji muhendisligi ,deri muhendisligi ,seramik muhendisligi gibi bolumlerden birisi .makineye gecebilirsen alani genis en azninda elektrk elektrnk te.olabilir.bu arda metalurji ve malzeme bilimi kotu bir muhendislik alani degil bir cok kisi biliyorum.mezun ve is bulmus.

    makineye bakarsak herkes te makine muhendisi herkes ama .adam gitmis sihhi tesisatci acmis eve dogalgaz tesisati dosuyorlar bunlar da makine muhendisi.olay kisi de bitiyor cevrende bitiyor bu is olaylarinda


    Homo sapiens, yaşamak için, diğer canlıların yaşamasına muhtaç; obligat parazit türüdür. "Sen olursan boş bardak , sana olur koyan çok su. a.g."
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    paparozzi
    paparozzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2015
    Erkek
    Kaan bunu yazdı
    paparozzi bunu yazdı
    Kaan bunu yazdı

    Kurum içi yatay geçiş yapmanı öneriyorum.

    Başka bölüme geç hocam.

     

    Hocam açıkçası bölümümden memnunum ben ama bu konudaki fikrini almak isterim. Neden bunu onerdınız acaba?

     

    Karalamak istemiyorum aslında ama Türkiye'de şişirme onlarca mühendislik var. Polimer mühendisliği, imalat mühendisliği, atom mühendisli vs vs hepsi sonunda işsiz kalıyor.

    Raylı sistemler konusunda bir almanya, ingiltere, kore değiliz.

    Tüvasaş'da staj yaptım.

    Tüvasaş büyüklük olarak hyundai rotem'den çok daha büyük, ama marmaray'ın vagonları tüvasaş'da değil de hyundai'de yapıldı.

    Bahçesinden geçerken tüvasaş'ın o vagonları gördükçe içim cız ediyordu. (bahçeleri yan yana)

     

    Velhasıl şunu söyleyim.

    Türkiye'de raylı sistemler konusunda yapılan birşey yok.

    Elin ingiliz'i 1000euroluk yapıyı sana 20.000euroya kitliyor. Montaj resimlerini veriyor. Makine mühendisleri de o teknik resimleri alıp kendi vagonlarına uyguluyor. Olay bu.

    0 mühendislik.

    Birşeyler yapmaya çalışan mühendislerin de başı eziliyor.

    Lokomotif fabrikasıyla ilgili bilgim yok ama.

     

    Herşeyi bir yana bırakın, Türkiye'nin kaç tane raylı sistemler mühendisine ihtiyacı var ?  Cevap=0

    mynet'e girip haberleri okursanız yanılırsınız tabi.

    Hadi ihtiyaç oldu diyelim, 300 kişi aldılar diyelim. 300 mühendis argeci.

    Eeee geriden gelen mezunlar?

    İşsizler ordusu.

     

    Aslında anlatacak çok şey var da neyse.

    Ben de o sikimsonik haberlere inanıp metalurji ve malzeme mühendisliğinde başlamıştım okula, aklımı seveyim sonradan yatay geçiş yapıp makineye geçtim.

    Yol gösteren insanları halen ararım, teşekkür ederim.

    Hocam açıkçası bazı konularda haklı oldugunuzun farkındayım ben de. Ama standart bi yanılgınız var sanırım. Raylı sistemler adı üstünde olduğu ray ile alakalı olan her şeyi kapsıyor. Buna asansörlerden tutun fabrikalardaki bir çok makina da dahil. Zaten bunun için bu bölümü açtılar. Yani sade tren, hızlı tren, sinyalizasyon, makinistlik, teleferikle sınırlı değil. Yani olayı genelleyecek olursak bölümle alakalı zilyon tane alan var. Ama iş alımı olur mu onu bilmiyorum, çünkü ilk mezunu bu yıl vereceğiz.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kaan
    Kaan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    paparozzi bunu yazdı
     

    Hocam açıkçası bazı konularda haklı oldugunuzun farkındayım ben de. Ama standart bi yanılgınız var sanırım. Raylı sistemler adı üstünde olduğu ray ile alakalı olan her şeyi kapsıyor. Buna asansörlerden tutun fabrikalardaki bir çok makina da dahil. Zaten bunun için bu bölümü açtılar. Yani sade tren, hızlı tren, sinyalizasyon, makinistlik, teleferikle sınırlı değil. Yani olayı genelleyecek olursak bölümle alakalı zilyon tane alan var. Ama iş alımı olur mu onu bilmiyorum, çünkü ilk mezunu bu yıl vereceğiz.

     

    Asansörlerin raylarını kendi makinelerimde kullanıyorum. Burada bir mühendislik göremedim. Ayrıca asansörlerde makine mühendisleri hariç farklı bir dalın imza yetkisi yoktur.

    Onlarca fabrikaya gittim ama hassas lineer yataklar hariç bir ray göremedim. THK, Schnebergeer,hiwin,bosch rexroth haricinde Türkiye'de pek kullanılmaz, yerli yapan da yok.

    Üzgünüm, ama bizi yediler zamanında, sizi de yiyolar.

     

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cann
    cann's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek

    yorumları okudum ancak türkiyede bırakın teknolojiyi arge yi az bucuk imalat yapan firmalar bile mobilyacısından teksitilcisine hemen herkes dükkanı kapattı inşaatçı oldu müteahit oldu. niye rant var tatlı kar. maalesef şu an imalat sanayinde mühendilerde işsizlik oranı çok ciddi derecede. ekonomist olmaya falan gerek yok az biraz kafası çalışan herkes bilir inşaatın bırakın ekonimiye katkı sağlamayı bilakis zarar verdiğini. en basit mantıkla inşaat  iç pazara yöneliktir  yani sağ cebindeki parayı çıkarıp sol cebine koyuyorsun bi katma değeri yok. hatta şu an devlet bankaları harici yerli banka kalmadığı için ev almak için çektiğin kredinin faizi bile direkt yabancının cebine tatlı kar olarak gidiyor. halbuki büyümen lazım nüfusun artıyor kaynakların azalıyor diğer ülkeler teknoloji sosyal askeri vs yönden güçleniyor vs vs. hatta şu anki mevcut  işsizliği eritmek için bile diğerlerinden çok çok daha fazla büyümek zorundasın büyümek için de üretmek zorundasın, arge yapmak zorundasın, satmak zorundasın. 

    neyse amk çok doluyum :) bu ülke nasıl düzlüğe çıkacak bilmiyorum anasını satayım. bence para pul elektrik su değil israfın en büyüğü insan.

    o kadar üretmek isteyen bir şeyler yapmak isteyen gençler insanlar var ama hayat öyle zor ki nefes almaya bile fırsat bulamıyorlar.

    amk düşünmek kadar fikir üretmek kadar güzel bi şey var mı... ama bu ülkede insan 2 dk sonrasından bile emin değil. geleceği göremiyoruz ki proje yapalım kendimizi ona göre göre yetiştirmeye uğraşalım. survivor modunda hayat yaşıyoruz amk. tek amaç günü kurtarmak hayatta kalmak....

     

     

    cann tarafından 21/Eyl/15 19:41 tarihinde düzenlenmiştir

    Yazana zahmet vermeyen yazı okuyana lezzet vermez...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    snrhsn
    snrhsn's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2015
    Erkek
    Kaan bunu yazdı

    Kurum içi yatay geçiş yapmanı öneriyorum.

    Başka bölüme geç hocam.

     

    +1 yanlis bilmiosam kaan da ben de Makineciyiz makine candir ( onceden otomotiv muh ogrencisiydim)


    Go Further
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    herrero
    herrero's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Haziran/2015
    Erkek

    Abi biz ülkece bir konuda uzmanlaşamıyoruz. Herkes her konuda uzman. Gavurun formeni gelir burada benim diyen mühendisten daha fazla şey bilir. Neden? Çünkü adamlarda pratik var biz ise teoriden öteye geçemiyoruz. Misal raylı sistemler mühendisliği okuyon. Sahada birebir ingiliz makası kurulumunu gördün mü? Yok. Makas motoru nasıl yerleştirilir biliyor musun? Yok. Ray kaynaklarında gerilim alma nedir biliyor musun? Yok. Kaynak taşlamada sentil toleransı nedir biliyor musun? Yok. Çünkü bu tarz bilgiler her ne kadar kitaplarda olsa da yerinde görmedikten sonra ne olduğu sana pek bir şey ifade etmeyecektir. Bence üniversitelerde özellikle mühendisliklerde her dönem sonunda öğrencinin yerini ayarlayıp fabrikalara gönderecekler. Böylece öğrenci kitapta yazanın ne olduğunu daha iyi kavrayacak. Çok doluyum çok. Eğitim sistemi komple yanlış bizim. Böyle bir sistemde de atomu parçalasan faydası yok.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Jubei
    Jubei's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2008
    Erkek

    Sana bunu araştırma yaptıran öğretmen sizlerin sayesinde parasını tavan yaptıracak,TBT,den biri demişti de inanmamıştım dersin bir gün.

Toplam Hit: 1951 Toplam Mesaj: 21
raylı sistemler mühendislik