Rölativite Teorisi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek
    Cern deki deney ne oldu bilgisi olan varmı sanırım Cesaret edemediler. Kaldı o öyle, Oda buna benzer konuları işliyordu.

    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GeForce
    GeForce's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    o daha farklı bi olay dünyanın merkezinde yeni bi evren oluşturma çabası(bi nevi big-bang)
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    HaYVaN bunu yazdı:
    -----------------------------

    Çekim ivmesinin olmadığı yerde potansiyel 0'dır. doğru.

    Yani atmosfer ortamında bu rölativite geçerli değil mi? Uzay ortamında mı olması gerekiyor?

     


    -----------------------------

    Her yerde geçerlidir atmosferde daha çok geçerlidir...

    Klasik hesaplamalara göre Kutup ışıklarının oluşmaması gerekiyordu ya da bu ışıkları oluşturan parçacıkların atmosferin çok üstündeki bölgelerde durdurulması gerekiyordu.. Görecelik teorisi ise bu olayı doğrulukla açıklamıştır 


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek

    Potansiyel enerji sadece graviteden kaynaklanmaz.. başka potansiyeller de vardır ..

    atomik düzeyde en büyük kuvvet 4.kuvvettir protonları bir arada tutan kuvvet .. atom bombası bu potansiyeli açığa çıkarır..Normalde +,+ yı itmesi gerekirken atom çekirdeği + ve nötronlardan oluşur potansiyelin büyüklüğünü bir düşünün.. mıknatısların aynı kutuplarını bir araya getirmeye çalışın


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek

    GeForce bunu yazdı:
    -----------------------------
    o daha farklı bi olay dünyanın merkezinde yeni bi evren oluşturma çabası(bi nevi big-bang)
    -----------------------------

    heee Fos oldu sanırım, Bi Haber çıkmadı O Deneyden. Minik Big Bangmı olurmuş Canım. Bigbangın Miniği bile Nasıl bir şey yapar kim bilir. Evren içnde Evren.  


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyberfalcon
    cyberfalcon's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2008
    Erkek
    HaYVaN bunu yazdı:
    -----------------------------

    Abücüm m artıkça otomatik olarak mekanik enerjide(kinetik+potansiyel) enerjide artıyo.

    Normalda mekanik enerji değişmez. Yani potansiyel artınca kinetik azalır. Kinetik arttıkça potansiyel azalır.

    Peki yoktan mı var oluyo bu a.q.'dumun enerjisi?


    -----------------------------

    Uyduların mekanik enerjisi artmaz. Aslında hiçbir cismin mekanik enerjisi dışarıdan enerji vermediğin sürece artmaz.

    Enerji yoktan varolmuyor tabiki her cismin aldığın referans noktasına göre bir potansiyel enerjisi var. Mesela bir apartman çatısında duran kişinin potansiyel enerjisi çatıya göre 0 ken apartmanın tabanına göre 0 dan farklı bir potansiyel enerjisi var. Ama dünyanın merkezine göre alırsan çok yüksek bir potansiyel enerjisi var.

    Enerji heryerde var. Atomun etrafında dönen elektronların kinetik ve potansiyel, atom çekirdeğindeki partiküllerin bile enerjisi var.

    Dünyada kullanılan enerjini neredeyse tamamı doğrudan ya da dolaylı olarak güneşten gelir.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyberfalcon
    cyberfalcon's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2008
    Erkek
    GeForce bunu yazdı:
    -----------------------------

    Einstein asıl bombayı Fotoelektrik Olay da patlattı Et=Ek+Eb dedi (tabi bunun öncesi de var) son noktayı koydu ve Nobel Fizik ödülünü aldı.

    Et=fotonun toplam enerjisi

    Eb=Eşik(gerekli olan minimum)enerji

    Ek=Fotonun metalden koptuktan sonra kazandığı kinetik enerji(eV cinsinden)


    -----------------------------

    Ek kopan elektronun enerjisi olacak sanırım. 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyberfalcon
    cyberfalcon's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2008
    Erkek
    HaYVaN bunu yazdı:
    -----------------------------

    dobo rölativitede kinetik enerjinin artışı kütle artışına bağlanıyo.

    Potansiyel enerji ise: mgh yani kütle ile doğru olarak artmak zorunda.

    Nasıl yani, sadece kinetik enerji artıyo? Bu enerji şu anki haliyle yoktan var oldu gibi


    -----------------------------

    O enerji yoktan varolmaz dışarıdan bir enerji vermen gerekir mesela roket motorunu çalıştırırsın oradan enerji üretirsin cismin hızı artar. Roket motorundan gelen enerjinin bir kısmı kütleye dönüşür bir kısmı da kinetik enerjisi artırır. Yalnız roket motoru kullandığında dışarıya madde atıyorsun. Oluşan kütleden çok daha fazlasın dışarı atıyorsun.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyberfalcon
    cyberfalcon's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2008
    Erkek
    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------
    HaYVaN bunu yazdı:
    -----------------------------

    Abücüm m artıkça otomatik olarak mekanik enerjide(kinetik+potansiyel) enerjide artıyo.

    Normalda mekanik enerji değişmez. Yani potansiyel artınca kinetik azalır. Kinetik arttıkça potansiyel azalır.

    Peki yoktan mı var oluyo bu a.q.'dumun enerjisi?


    -----------------------------

    Dışardan veriyosun roketleri ateşliyosun.. parçacık ışık hızına ulaşmak için kütlesini enerjiye dönüştürüyo sonunda kütlesiz bir foton oluyo


    -----------------------------

    Parçacığın kütlesi azalmıyor artıyor, oradaki enerjiyi dışarıdan vermen lazım. Dışarıdan verdiğin enerji hem kütleye dönüşecek hem de kinetik enerjiyi artıracak 

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HaYVaN
    HaYVaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek
    cyberfalcon bunu yazdı:
    -----------------------------

    Uyduların mekanik enerjisi artmaz. Aslında hiçbir cismin mekanik enerjisi dışarıdan enerji vermediğin sürece artmaz.

    Enerji yoktan varolmuyor tabiki her cismin aldığın referans noktasına göre bir potansiyel enerjisi var. Mesela bir apartman çatısında duran kişinin potansiyel enerjisi çatıya göre 0 ken apartmanın tabanına göre 0 dan farklı bir potansiyel enerjisi var. Ama dünyanın merkezine göre alırsan çok yüksek bir potansiyel enerjisi var.

    Enerji heryerde var. Atomun etrafında dönen elektronların kinetik ve potansiyel, atom çekirdeğindeki partiküllerin bile enerjisi var.

    Dünyada kullanılan enerjini neredeyse tamamı doğrudan ya da dolaylı olarak güneşten gelir.


    -----------------------------
    Dayı biz uydudan bahsetmiyoruz ki rölativistik parçacıktan söz ediyoruz. Anlatmak istediğimi anla önce bi dayı a.q.
Toplam Hit: 5282 Toplam Mesaj: 44