Server Kurma Hakkında ?
-
mrb muridler calıstgm yerde yaklasık 15 pc var. 5i laptop gerisi desktop.ben şirkete server kurmak istesem hangi özelliklerde ne kurmalıyım nasıl kurmalıyım?iş yerinde kamera sistemi yok ama ilerde olursa bu server seçimi etkiler mi nasıl olur?pc bilgim var ama hiç server kurmadım.. bu konuda bana yardımcı olabilcek arkadas varmı?
-
bence ileriye dönük düşünüyosan ana makina linux olmalı :| server konusunda isteklerin ne acaba onuda merak ettim.. sadece makinaları birbirine bağlamak mı hangi işlevler için server istiyosun mesela benim staj yaptığım yerde 5 makina vardır win makinaydı ana makina bi gün net komple gitti bi bakabiler miyim dedim 5 makinayı kaldıramamış olucak ki res atmak suretiyle yarım saatte anca toparlandı.. :| başkada tecrübem olmadı daha da bu konuya gelmem :P
-
yazıcı paylasımı, internet olucak vede bazı pc lerde solidworks, autocad bazı pc lerde ise eta muhasebe programı kullanılıyo.bütün bu programlar servera mı kurulcak nasıl olucak?
-
hoca simdi server kuracaksan oturup ilk once yapinin projesiini cikarip sanal ortamda bunu test etmen lazim. serveri linux falan kurma linux u biliyormusun kullanmayi:)? linuxun server tabanli isletim sistemleri komutla ile yonetim gerektirir.? biliyormusun hayirdir buyuk ihtimal. kuracaksan secim olarak kesinlikle windows 2003 server eger yapida domain yapisi kullanacak yine kesinlikle 2003 server kurmani oneririm windows 2008 server da var.. ama bunu kurarsan active etme konsunda sıkıntılar yasayabilirsin. ve bazi seyylerde sorun oldugu zaman makele vs cozum bulma olasiligin cok fazla degildir.. sana tavsiye windows 2003 server kurmandir. herhangi bir sorunun pm ile ulasabilirsin. herturlu yardimci olurum . tahribat muridi oldugun icin:)
-
Martech bunu yazdı:
-----------------------------
hoca simdi server kuracaksan oturup ilk once yapinin projesiini cikarip sanal ortamda bunu test etmen lazim. serveri linux falan kurma linux u biliyormusun kullanmayi:)? linuxun server tabanli isletim sistemleri komutla ile yonetim gerektirir.? biliyormusun hayirdir buyuk ihtimal. kuracaksan secim olarak kesinlikle windows 2003 server eger yapida domain yapisi kullanacak yine kesinlikle 2003 server kurmani oneririm windows 2008 server da var.. ama bunu kurarsan active etme konsunda sıkıntılar yasayabilirsin. ve bazi seyylerde sorun oldugu zaman makele vs cozum bulma olasiligin cok fazla degildir.. sana tavsiye windows 2003 server kurmandir. herhangi bir sorunun pm ile ulasabilirsin. herturlu yardimci olurum . tahribat muridi oldugun icin:)-----------------------------
kral adam.
-
hayır bütün programlar server'da kurulu olması gerekimiyor.
sadece etayı kurman yeterli.
server'da sadece dediklerini yapmak istiyorsan,2003 r2 enterprise,yada standart edition tabanlı olması yeterlidir.
temiz bi domain yapısı için.ilk önce bütün pclerin işletim sistemlerini yenilemen çok iyi olur,imagelerin alman akıllıca.
kurulumlar bitince computername: desktop pclere örnek TERMD001 ..... TERMD050 ismini ver ilerde işini kolaylaştıracak
notebooklara örnek TERMN001 .... TERMN015
burada TERM 'D' desktop pc 001 pc numarası.. TERM 'N' notebook buradaki harflerden bileceksin
server tarafı:
bilgisayar olarak bütçen neye yetiyorsa ona göre bi server seçimi yapmalısın
seçerken standart edition yada enterprise edtion seçimini kontrol etmen gerekiyor.ona göre donanım almalısın
kurulumu windows kurulumundan bi farkı yok
internet kısıtlamalrı yada ileride firewall almak isteyebileceğin için çift ethernet desteği olan bi server gbit 1000
raid controller kart
en az raid 5
seçimin IBM yada HP olursa server guide ile raid ve işletim sistemi kurulumunu çok kolay bi şekilde yapabilrsin
kurlumu yaptıgını farzedelim
ilk önce domain yapısı oluşturman gerekiyor
sonra üye isimleri oluşturma kısmı
ve client pcleri yani desktop ve laptopları teker teker üye edip user a çekiyorsun
bundan sonrası kontrol sana geçmiş oluyor
server üzerinde her kullanıcıya klasor oluşturup sadece yetkileri o kullanıcıya veriyorsun
önemli datalarını oraya atıyorlar pc üzerinde hiç birşey tutturmuyorsun..
sonra zevkli kısmı grouppolicy ile tanışıyorsun.
muhasebe programını server üzerine kuruyorsun
kullanacak olan pcleri ağ sürücüsünden servere bağlayıp programda full yetki veriyorsun
exeyi kullanıcı pclerin masa üstlerine atıp ne haliniz varsa görün diyorsun.
şimdilik bukadar.burdan anlatmayla iş bitmesede kafanda biraz yapılandırmış oldun
adım adım gidersen yardımcı olurz.Martech var canavar gibi adam çöker hemen :)
-
siyahbereli bunu yazdı:
-----------------------------hayır bütün programlar server'da kurulu olması gerekimiyor.
sadece etayı kurman yeterli.
server'da sadece dediklerini yapmak istiyorsan,2003 r2 enterprise,yada standart edition tabanlı olması yeterlidir.
temiz bi domain yapısı için.ilk önce bütün pclerin işletim sistemlerini yenilemen çok iyi olur,imagelerin alman akıllıca.
kurulumlar bitince computername: desktop pclere örnek TERMD001 ..... TERMD050 ismini ver ilerde işini kolaylaştıracak
notebooklara örnek TERMN001 .... TERMN015
burada TERM 'D' desktop pc 001 pc numarası.. TERM 'N' notebook buradaki harflerden bileceksin
server tarafı:
bilgisayar olarak bütçen neye yetiyorsa ona göre bi server seçimi yapmalısın
seçerken standart edition yada enterprise edtion seçimini kontrol etmen gerekiyor.ona göre donanım almalısın
kurulumu windows kurulumundan bi farkı yok
internet kısıtlamalrı yada ileride firewall almak isteyebileceğin için çift ethernet desteği olan bi server gbit 1000
raid controller kart
en az raid 5
seçimin IBM yada HP olursa server guide ile raid ve işletim sistemi kurulumunu çok kolay bi şekilde yapabilrsin
kurlumu yaptıgını farzedelim
ilk önce domain yapısı oluşturman gerekiyor
sonra üye isimleri oluşturma kısmı
ve client pcleri yani desktop ve laptopları teker teker üye edip user a çekiyorsun
bundan sonrası kontrol sana geçmiş oluyor
server üzerinde her kullanıcıya klasor oluşturup sadece yetkileri o kullanıcıya veriyorsun
önemli datalarını oraya atıyorlar pc üzerinde hiç birşey tutturmuyorsun..
sonra zevkli kısmı grouppolicy ile tanışıyorsun.
muhasebe programını server üzerine kuruyorsun
kullanacak olan pcleri ağ sürücüsünden servere bağlayıp programda full yetki veriyorsun
exeyi kullanıcı pclerin masa üstlerine atıp ne haliniz varsa görün diyorsun.
şimdilik bukadar.burdan anlatmayla iş bitmesede kafanda biraz yapılandırmış oldun
adım adım gidersen yardımcı olurz.Martech var canavar gibi adam çöker hemen :)
------------------------------------------
:)))
