folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder Server Kurma Hakkında ?



Server Kurma Hakkında ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    streetw1se
    streetw1se's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2007
    Erkek
    mrb muridler calıstgm yerde yaklasık 15 pc var. 5i laptop gerisi desktop.ben şirkete server kurmak istesem hangi özelliklerde ne kurmalıyım nasıl kurmalıyım?iş yerinde kamera sistemi yok ama ilerde olursa bu server seçimi etkiler mi nasıl olur?pc bilgim var ama hiç server kurmadım.. bu konuda bana yardımcı olabilcek arkadas varmı?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tarzan
    tarzan's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mart/2007
    Erkek
    bence ileriye dönük düşünüyosan ana makina linux olmalı :| server konusunda isteklerin ne acaba onuda merak ettim.. sadece makinaları birbirine bağlamak mı hangi işlevler için server istiyosun mesela benim staj yaptığım yerde 5 makina vardır win makinaydı ana makina bi gün net komple gitti bi bakabiler miyim dedim 5 makinayı kaldıramamış olucak ki res atmak suretiyle yarım saatte anca toparlandı.. :| başkada tecrübem olmadı daha da bu konuya gelmem :P

    Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını itiyat haline getiren milletler; önce haysiyetlerini, sonra istikballerini daha sonra da hürriyetlerini kaybetmeye mahkumdurlar. M. Kemal Atatürk
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    streetw1se
    streetw1se's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2007
    Erkek
    yazıcı paylasımı, internet olucak vede bazı pc lerde solidworks, autocad bazı pc lerde ise eta muhasebe programı kullanılıyo.bütün bu programlar servera mı kurulcak nasıl olucak?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Martech
    Martech's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    hoca simdi server kuracaksan oturup ilk once yapinin projesiini cikarip sanal ortamda bunu test etmen lazim. serveri linux falan kurma linux u biliyormusun kullanmayi:)? linuxun server tabanli isletim sistemleri komutla ile yonetim gerektirir.? biliyormusun hayirdir buyuk ihtimal. kuracaksan secim olarak kesinlikle windows 2003 server eger yapida domain yapisi kullanacak yine kesinlikle 2003 server kurmani oneririm windows 2008 server da var.. ama bunu kurarsan active etme konsunda sıkıntılar yasayabilirsin. ve bazi seyylerde sorun oldugu zaman makele vs cozum bulma olasiligin cok fazla degildir.. sana tavsiye windows 2003 server kurmandir. herhangi bir sorunun pm ile ulasabilirsin. herturlu yardimci olurum . tahribat muridi oldugun icin:)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RitmFarbRacourci
    RitmFarbRacourci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2008
    Erkek
    Martech bunu yazdı:
    -----------------------------
    hoca simdi server kuracaksan oturup ilk once yapinin projesiini cikarip sanal ortamda bunu test etmen lazim. serveri linux falan kurma linux u biliyormusun kullanmayi:)? linuxun server tabanli isletim sistemleri komutla ile yonetim gerektirir.? biliyormusun hayirdir buyuk ihtimal. kuracaksan secim olarak kesinlikle windows 2003 server eger yapida domain yapisi kullanacak yine kesinlikle 2003 server kurmani oneririm windows 2008 server da var.. ama bunu kurarsan active etme konsunda sıkıntılar yasayabilirsin. ve bazi seyylerde sorun oldugu zaman makele vs cozum bulma olasiligin cok fazla degildir.. sana tavsiye windows 2003 server kurmandir. herhangi bir sorunun pm ile ulasabilirsin. herturlu yardimci olurum . tahribat muridi oldugun icin:)

    -----------------------------

    kral adam.


    I'şıkY'ılı;^^`) Zk't^^` RnSySyTk.Ödl.SpRtÇzBşBkYd Kryptia.agogE Sa'd-l'Suûd az.ç'k 'lmyn'Dşn Pnct'tnAnNttn Blgi,YpBlgi 'Ct'nDrm.CmdyDrm.MdrnDrm hRşYdşR ClptcPth'Strsm M'nPhs' Ld,X/Y YrYnZmnGrçklk,AlgBzklğ KrzFrst'tr Tiytr' Pugchv,Jtrn,İmmlmn,FllngLef,Pik' SuprmcySprrty CoBehTh elFnmno:NzrioRonldo AdnKy TkSs,TkHrf(?) .RtNsTk.KvMp.Mk.TrmDyn ScklkNmRzgr ŞkHcBy ccp.kky Snrlr'Çz SnaSnLzmsn 'NsnKsknçtr BgDppr.MagllnCl'ds.S'thCro's Ch'kW'ng CreazioneDiAdamo^^`, Arctrs.Spic' ArcScnd,YySnye TrbProp,TrbJet,TrbFan ~3.10^5km/sn~343m/sn ~900-1240m/snMacH RamJt,ScRamJt Przdi^^' Tbu.XL Prsek MAtv^^` mLAT G'dWllHnting(f). 3id't^^` TareZmenPr ParaMotor TrflrVArsİlşklr (-)+.(/)*,~ ZminŞkil . ..Bu imza @SubZero tarafindan degistirilmistir. "Bu kadar uzun karmakarisik bir imza yapma diye uyardim ama heeheeeey(^^D)_hey kim söylüyor, kim dinliyor." Imzanizi SubZero'ya bilgi vermeden degistirmeyiniz. Tesekkurler...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    siyahbereli
    siyahbereli's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    hayır bütün programlar server'da kurulu olması gerekimiyor.

    sadece etayı kurman yeterli.

    server'da sadece dediklerini yapmak istiyorsan,2003 r2 enterprise,yada standart edition tabanlı olması yeterlidir.

    temiz bi domain yapısı için.ilk önce bütün pclerin işletim sistemlerini yenilemen çok iyi olur,imagelerin alman akıllıca.

    kurulumlar bitince computername: desktop pclere örnek TERMD001 ..... TERMD050  ismini ver ilerde işini kolaylaştıracak

    notebooklara örnek TERMN001 .... TERMN015

    burada TERM 'D' desktop pc 001 pc numarası.. TERM 'N' notebook buradaki harflerden bileceksin

    server tarafı:

    bilgisayar olarak bütçen neye yetiyorsa ona göre bi server seçimi yapmalısın

    seçerken standart edition yada enterprise edtion seçimini kontrol etmen gerekiyor.ona göre donanım almalısın

    kurulumu windows kurulumundan bi farkı yok

    internet kısıtlamalrı yada ileride firewall almak isteyebileceğin için çift ethernet desteği olan bi server gbit 1000

    raid controller kart

    en az raid 5

    seçimin IBM yada HP olursa server guide ile raid ve işletim sistemi kurulumunu çok kolay bi şekilde yapabilrsin

    kurlumu yaptıgını farzedelim

    ilk önce domain yapısı oluşturman gerekiyor

    sonra üye isimleri oluşturma kısmı

    ve client pcleri yani desktop ve laptopları teker teker üye edip user a çekiyorsun

    bundan sonrası kontrol sana geçmiş oluyor

    server üzerinde her kullanıcıya klasor oluşturup sadece yetkileri o kullanıcıya veriyorsun

    önemli datalarını oraya atıyorlar pc üzerinde hiç birşey tutturmuyorsun..

    sonra zevkli kısmı  grouppolicy ile tanışıyorsun.

    muhasebe programını server üzerine kuruyorsun

    kullanacak olan pcleri ağ sürücüsünden servere bağlayıp programda full yetki veriyorsun

    exeyi kullanıcı pclerin masa üstlerine atıp ne haliniz varsa görün diyorsun.

    şimdilik bukadar.burdan anlatmayla iş bitmesede kafanda biraz yapılandırmış oldun

    adım adım gidersen yardımcı olurz.Martech var canavar gibi adam çöker hemen :)

     

     

     

     

     

     

     

     


    Yapmadıklarınıza pişman olmaktansa, Yaptıklarınıza pişman olun...Yapın pişman olun, yada yapmayın yine pişman olun.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Martech
    Martech's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    siyahbereli bunu yazdı:
    -----------------------------

    hayır bütün programlar server'da kurulu olması gerekimiyor.

    sadece etayı kurman yeterli.

    server'da sadece dediklerini yapmak istiyorsan,2003 r2 enterprise,yada standart edition tabanlı olması yeterlidir.

    temiz bi domain yapısı için.ilk önce bütün pclerin işletim sistemlerini yenilemen çok iyi olur,imagelerin alman akıllıca.

    kurulumlar bitince computername: desktop pclere örnek TERMD001 ..... TERMD050  ismini ver ilerde işini kolaylaştıracak

    notebooklara örnek TERMN001 .... TERMN015

    burada TERM 'D' desktop pc 001 pc numarası.. TERM 'N' notebook buradaki harflerden bileceksin

    server tarafı:

    bilgisayar olarak bütçen neye yetiyorsa ona göre bi server seçimi yapmalısın

    seçerken standart edition yada enterprise edtion seçimini kontrol etmen gerekiyor.ona göre donanım almalısın

    kurulumu windows kurulumundan bi farkı yok

    internet kısıtlamalrı yada ileride firewall almak isteyebileceğin için çift ethernet desteği olan bi server gbit 1000

    raid controller kart

    en az raid 5

    seçimin IBM yada HP olursa server guide ile raid ve işletim sistemi kurulumunu çok kolay bi şekilde yapabilrsin

    kurlumu yaptıgını farzedelim

    ilk önce domain yapısı oluşturman gerekiyor

    sonra üye isimleri oluşturma kısmı

    ve client pcleri yani desktop ve laptopları teker teker üye edip user a çekiyorsun

    bundan sonrası kontrol sana geçmiş oluyor

    server üzerinde her kullanıcıya klasor oluşturup sadece yetkileri o kullanıcıya veriyorsun

    önemli datalarını oraya atıyorlar pc üzerinde hiç birşey tutturmuyorsun..

    sonra zevkli kısmı  grouppolicy ile tanışıyorsun.

    muhasebe programını server üzerine kuruyorsun

    kullanacak olan pcleri ağ sürücüsünden servere bağlayıp programda full yetki veriyorsun

    exeyi kullanıcı pclerin masa üstlerine atıp ne haliniz varsa görün diyorsun.

    şimdilik bukadar.burdan anlatmayla iş bitmesede kafanda biraz yapılandırmış oldun

    adım adım gidersen yardımcı olurz.Martech var canavar gibi adam çöker hemen :)

     

    ------------------------------------------

    :)))

Toplam Hit: 2042 Toplam Mesaj: 7