Şirket Kurmak İstiyorum
-
Herkese merhaba,
Şirket kurmak istiyorum ve pazaryerleri üzerinden e-ticaret yapmak istiyorum. Pazaryerleri konusunda tecrübeliyim ama şirket kurma konusunda yol yordam bilmiyorum. En uyguna nasıl maal edilir işin raconu nedir, bu dönemde devlet desteği varmıdır. Bilmem gerekenler nelerdir. vs vs vs olarak fikirlerinizi bekliyorum.
-
Şu elemana ulaş istersen. :D
-
bi muhasebeci buluyosun, sahis sirketi acicam diyosun, parasini veriyosun açıyo sana. defterini tutuyo falan
-
http://www.egirisimci.gov.tr
-
Gib üzerinden kendin işlemleri yapıp şirketi bedavaya açıyorsun. 1 ay sonra muhasebeci ile anlaşıyorsun. Şirket kurulumu masrafı adı altında bir sürü para vermemiş oluyorsun.
-
la olum aç googleye bir yaz arat zilyon tane kaynak çıkacak
-
1 Eylülde kendi şirketimi açtım,
30 Gündür faaliyetlerle uğraşıyorum.
Pazaryerleri Trendyol, Gittigidiyor, Hepsiburada, N11, İnstagram,
Fiziksel butik mağazam, Pos cihazım, banka anlaşmalarım, kargo anlaşmalarım,
Faturam, kaşem, faaliyet belgelerim, sicil kayıdım, imza sürkülerim, Ticaret odası kaydım vsvs bitmez anlatmakla.
Öncelikle bir muhasebeci buluyorsun.
Şahıs şirketi açılışı yapmak istediğini söylüyorsun. 29-30 yaşından gün almamışsan ikisinden biriydi, " Genç Girişimci " olarak başlangıç veriyorsun.
1 yıl sigortan devlet tarafından ödeniyor ( gss borcun varsa ödeyeceksin ), 75.000TL vergiden muhafsın falan.
Sana tc kimlik numarana ve adına şahıs şirketini kuruyor, vergi levhanı çıkarıyor. Yapacağın sektöre göre, iş kodunu vs atamasını yapıyor.
Buna göre Esnaf ve ticaret odasına gidip en azından benim sektörüm için 750küsür tl para ödedim sende o civarda azı veya çoğunu ödeyeceksindir.
Bundan önce, bağlı bulunduğun notere gidip, velakalet name veriyor alıyorsun, muhasebecinin senin işlerini yapabilmesi adına ona vekalet veriyorsun,
Adı soy adı tc'si üzerine, ve imza sürküsü çıkarıyorsun. Toplam da 350'TL gibi bir rakam çıkıyor. Lakin ( Ben 2 imza sürküsü 1 vekalet çıkardım ) o yüzden fazla tuttu.
Bu evrakları muhasebecine veriyorsun, senden aldığı vekalet ve imza sürkülerin ile, şahıs şirketini açıyor. Sicile üstte bahsettiğim kaydı yapmaya gidiyorsun sektörün adına,
O sen hangi sektörde isen onun odasına kayıt yaptırıyor, örnek gözlükçüler odası salladım şuan. Vereceği belgeyi kaybetmiyorsun, 2 gün sonra da gazete küpürün çıkıyor onu alıyorsun.
Artık şahıs şirketin var.
Sonra, pazar yerlerine girmek için,
Şu evraklara sahip olman gerekiyor ;
- Vergi Levhası
- İmza sürküsü,beyannemesi,
- Faaliyet belgesi,
- Kaşe,
- Sicil gazetesi/sicil belgesi
Bunları yukarıda ki işlemlerde neredeyse aldın zaten.
Kaşe var, kırtasiyeye gidiyorsun,
Vergi levhanda bulunan vergi no, kayıtlı olduğu vergi dairesi,
İşletme adresin, adına açacak olduğun işletmenin ismi, telefon numarası mail yazdırıyorsun.
30-50 TL Arası paraya yaptırıyor sabah, akşam kaşeni alıyorsun.
-- Faaliyet belgesini, sicil kaydını yaptırdığın ve bağlı bulunduğun odadan alıyorsun.
30TL kağıt parası, 3 adet vesikalık ile. Ayrıca bir odaya kaydın varsa, bu odaya aylık aidat ödüyorsun.Daha sonra bir gün memurlar işletmene gelip, bu işletmede misin kontrol ediyorlar olay bitiyor.
Kira sözleşmen vs bunlar olsun, home office yaparım dersen onda da evin olur zaten.
O kısmı çok bilemem ama aynı prosedür işliyordur.Yazarkasa sürecin başlıyor. Açılış yaptıktan sonra 1 ay içerisinde yazar kasaya sahip olman lazım yoksa ceza kesiliyor.
Tavsiyem yazarkasa mobil pos cihazı alman bunu da aşağıda halledeceksin.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Finansal alanlara gelelim ;
Bir işletme kurduysan benim gibi, bu işletmeye pos cihazı alman lazım inanılmaz pahalıdır.
İnegeo mu neydi, diğeri de verifon gibi bir marka, bu iki marka tekel sayılır bu işte. Sıfır cihazlar 3.000 TL'ye varıyor.
İkinci eller 1.500-2.000TL Arası sürüyor. Ama her cihazın araba gibi hurdaya ayırma bedeli ve devir bedeli var, maliye kaydı olduğundan çöpe atamazsın öylece.
İkinci el alırsan 300TL Devir maliyeti veriyorsun ana firmaya, ve ruhsatını da alıyorsun cihazın. Sıfır alırsan o paraları da gözden çıkaracaksın ama ben daha makulünü buldum.
Bir kaç banka hariç hepsi ile anlaşması olan pazarda yeni sayılacak, İnPos markası var, gayet ilgililer ve sorunsuz sistemleri var.
Cihaz, hem yazar kasa, hem pos, hem mobil. Hem barkod okuyuculu. Vodafone yada istediğin hat ile birlikte getiriyorlar.
Maliye kaydını açıyorlar, senin yapman gereken istediğin banka ile anlaşmak oluyor. İnPos M120 benim aldığım 990TL maliyeti var.
Almak istersen, genel müdürüyle seni iletişime geçirtiririm, güzellikte yapar diye düşünüyorum. Tüm sorularını da cevaplar.
Pos cihazını aldın mı, bir bankaya gidiyorsun, ben ziraatle anlaştım, bu pos cihazını banka hesabı açtırarak eşleştiriyorsun.
Maliye kaydını pos firması zaten açmıştı, ruhsat bilgilerini, ve şahıs firması bilgilerini veriyorsun. Onlar hesabını açıyor,
Cihaz firmasına bildiriyor. Daha sonra da cihazın teknik ekibi seni arıyor canlı şekilde telde iki dakika da kuruyorsun olay bitiyor.
Aylık anlaşma yaparsan banka ile, çektirdiğin paraya 30 gün dokunamazsın, sıfır komisyon olur kesintisiz paranı alırsın.
Eğer ertesi gün çekebileyim dersen 1 gibi bir oran vardı sanırım komisyon alıyor bankan.Bunu da hallettin mi, pazaryerlerine, önce dijital imzalar görseller ile sözleşme onaylıyorsun, kaşe imza vergi levhası sicil belgesi vsvs
Daha sonra kargo ile yolluyorsun. en az 16 sayfalık sözleşmeler olduğu için, bir bakıyorsun ki sadece 100TL çıktı parası vermiş
Belki de 100Lira da kargo parası vermişsin.
Kargo anlaşmaları yapmak için de aynı belgelere eksiksiz sahip olman gerekiyor.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ptt'den kargo anlaşması yaparsan, fatura kesmek zorundasın.
Pazaryerlerinden satış yapacaksan fatura kesmek zorundasın.
200-300TL'ye muhasebecin sana anlaşmalı olduğu yerden fatura koçanı bastıracak.
Üzerinde kaşe de ki gibi bilgilerinin yazacağı bir fatura olacak. Ayda bilmem kaç fatura kağıdı yırtma hakkın vs'in olacak.
E-Fatura vs işleri de var onlar sonra.
Faturan olmadan, resmi bir satış sitesinden resmi bir satış yapamazsın.Aklıma şimdi bunlar geldi, alal ade bir yazayım dedim, takıldığın yeri sor anlatırım hocam.
Benim de kafam bu işler yüzünden oldukça şişik yazarken eğlendim biraz :DMasraf ne dersen düğün misali ana para değil, ufak tefeğe gidenler yüzündne 5.000'TL'nin üstünde bir maliyete çıkıyorsun ister istemez.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit ; Kredi destek konusunu unuttum sormuşsun ;
Öyle kolay vermiyorlar,
Mesela bir çok banka iş bankası en önde olsun şunu diyor,
İlgili fakülteden mezun olan, ve bu mezun olduğu bölüme dair iş kuran genç girişimci ;Örnek Eczacılık fakültesi bitirmiş, Eczane açmış, 500.000TL'ye kadar destek vs veriyor.
Bir kaç banka da böyleyken Halk bankası ;3 katagori de genç girişimci kredisi veriyor, en dip olanı da, yaptığın işle ilgili bir uzmanlık belgesi lise mezuniyeti ve en başta saydığım evraklar,
Gel diyor bakalım biz kredi bilmem ne kurumuna talep oluşturalım çıkarırsalar veririz.
Kosgeb ise bana göre illet bir şey de, onda da 2 aşama var yanlış hatırlamıyorsam, ya faturalandırdığın giderleri öder, yada sana maddi destek verir.
Ama kosgebinde destek için şartları var, okuduğum kadarıyla kosgeb kursu görüyorsun, başarılı oluyorsun, işini tanıtıyor ve brifingini iyi yapıyorsun.
En geç kursu bitirdiğin günden bir gün sonra açılış veriyorsun, bir gün öncesi 2 gün sonrası olmuyor. Ayranın son yudumu ile, dönerin son lokmasını denk getirmek gibi yani.
Hiç bulaşmadım bir de onu kaldıramazdım.
Ziraat ve bir çok banka da gayet açık net söylüyor, her yıl yıllık gelir gösterirsin, bu yıllık gelirine göre de kredi verilir yeni açılan bir işletmeye öyle kolay kredi vermiyorlar.
Ayrıca esnaf kredileri var ama bence oda yalan dolan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------,En Para Şirketim sahibiyim.
Vergi levhan ile birlikte alabiliyorsun.
Gene normal en para gibi komisyon vs bir şey yok. Yalnız içinde para döndürürsen, daha sonra en para pos'a başvurabiliyorsun.
En para şirketim hesabınla elindeki posu eşleştiriyorsun. 5.000 lira üstü aylık çekim yapabiliyorsan, senden pos aidatı almıyorlar.
Söylemeyi unuttum, her banka para verip aldığım pos cihazı için senden bakım parası çeker. Bende ziraat var şuan aylık 50TL hesaptan çekecek her ay.
En para şirketim de 5.000lira üzeri kazanıyorsan almam senden ve ertesi gün komisyonsuz hesabında diyordu sanırım. Ama önce faaliyetinin bizim için yeterli olması lazım da diyor.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az çok pazaryerleri ile ilgili olduğunu anladım, haliyle onlara kayıt süreçlerini profesdürlerini biliyorsundur.
Ama onlar her biri için bu yazıyı x10 yapabilir. O yüzden sorarsan cevaplarım. Başka aklıma gelen oldukça
Daha önemli onları editleyip aktarmaya çalışırım. Yüz yüze konuşur gibi anlatıyorum kusura bakma, bilale anlatabilecek kadar kafa kalmadı şu ara :(------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Muhasebeci de bir nevi bel kemiğin olabiliyor. Ama sözüm meclisten dışarı, çoğu başka bir kafa da her zaman 3 kere sor 5 kere onay al.
EricNorthman tarafından 29/Eyl/20 23:26 tarihinde düzenlenmiştir
Adama diyorum abi fatura bilgilerini whatsaptan yazayım hem yazı okunmadı harf yanlış okunmuş olayı olmasın hemde temiz olur,
Yok sen kağıda yaz, fotosunu çek whatsaptan yolla diyor :D Aklını yitirirsin, genç ve dinamik birini bulmaya özen göster. Tabi işi de bilsin.
Aylık 150'nin üstünde olmayacak şekilde ödeme yapacaksın kendisine. Her ay fatura biriktirecek, mal alma harcama yapma, yazarkasandan çıkan fişleri toplama,
Alışverişlerini vs gider olarak gösterecek sana. -
EricNorthman bunu yazdı
1 Eylülde kendi şirketimi açtım,
30 Gündür faaliyetlerle uğraşıyorum.
Pazaryerleri Trendyol, Gittigidiyor, Hepsiburada, N11, İnstagram,
Fiziksel butik mağazam, Pos cihazım, banka anlaşmalarım, kargo anlaşmalarım,
Faturam, kaşem, faaliyet belgelerim, sicil kayıdım, imza sürkülerim, Ticaret odası kaydım vsvs bitmez anlatmakla.
Öncelikle bir muhasebeci buluyorsun.
Şahıs şirketi açılışı yapmak istediğini söylüyorsun. 29-30 yaşından gün almamışsan ikisinden biriydi, " Genç Girişimci " olarak başlangıç veriyorsun.
1 yıl sigortan devlet tarafından ödeniyor ( gss borcun varsa ödeyeceksin ), 75.000TL vergiden muhafsın falan.
Sana tc kimlik numarana ve adına şahıs şirketini kuruyor, vergi levhanı çıkarıyor. Yapacağın sektöre göre, iş kodunu vs atamasını yapıyor.
Buna göre Esnaf ve ticaret odasına gidip en azından benim sektörüm için 750küsür tl para ödedim sende o civarda azı veya çoğunu ödeyeceksindir.
Bundan önce, bağlı bulunduğun notere gidip, velakalet name veriyor alıyorsun, muhasebecinin senin işlerini yapabilmesi adına ona vekalet veriyorsun,
Adı soy adı tc'si üzerine, ve imza sürküsü çıkarıyorsun. Toplam da 350'TL gibi bir rakam çıkıyor. Lakin ( Ben 2 imza sürküsü 1 vekalet çıkardım ) o yüzden fazla tuttu.
Bu evrakları muhasebecine veriyorsun, senden aldığı vekalet ve imza sürkülerin ile, şahıs şirketini açıyor. Sicile üstte bahsettiğim kaydı yapmaya gidiyorsun sektörün adına,
O sen hangi sektörde isen onun odasına kayıt yaptırıyor, örnek gözlükçüler odası salladım şuan. Vereceği belgeyi kaybetmiyorsun, 2 gün sonra da gazete küpürün çıkıyor onu alıyorsun.
Artık şahıs şirketin var.
Sonra, pazar yerlerine girmek için,
Şu evraklara sahip olman gerekiyor ;
- Vergi Levhası
- İmza sürküsü,beyannemesi,
- Faaliyet belgesi,
- Kaşe,
- Sicil gazetesi/sicil belgesi
Bunları yukarıda ki işlemlerde neredeyse aldın zaten.
Kaşe var, kırtasiyeye gidiyorsun,
Vergi levhanda bulunan vergi no, kayıtlı olduğu vergi dairesi,
İşletme adresin, adına açacak olduğun işletmenin ismi, telefon numarası mail yazdırıyorsun.
30-50 TL Arası paraya yaptırıyor sabah, akşam kaşeni alıyorsun.
-- Faaliyet belgesini, sicil kaydını yaptırdığın ve bağlı bulunduğun odadan alıyorsun.
30TL kağıt parası, 3 adet vesikalık ile. Ayrıca bir odaya kaydın varsa, bu odaya aylık aidat ödüyorsun.Daha sonra bir gün memurlar işletmene gelip, bu işletmede misin kontrol ediyorlar olay bitiyor.
Kira sözleşmen vs bunlar olsun, home office yaparım dersen onda da evin olur zaten.
O kısmı çok bilemem ama aynı prosedür işliyordur.Yazarkasa sürecin başlıyor. Açılış yaptıktan sonra 1 ay içerisinde yazar kasaya sahip olman lazım yoksa ceza kesiliyor.
Tavsiyem yazarkasa mobil pos cihazı alman bunu da aşağıda halledeceksin.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Finansal alanlara gelelim ;
Bir işletme kurduysan benim gibi, bu işletmeye pos cihazı alman lazım inanılmaz pahalıdır.
İnegeo mu neydi, diğeri de verifon gibi bir marka, bu iki marka tekel sayılır bu işte. Sıfır cihazlar 3.000 TL'ye varıyor.
İkinci eller 1.500-2.000TL Arası sürüyor. Ama her cihazın araba gibi hurdaya ayırma bedeli ve devir bedeli var, maliye kaydı olduğundan çöpe atamazsın öylece.
İkinci el alırsan 300TL Devir maliyeti veriyorsun ana firmaya, ve ruhsatını da alıyorsun cihazın. Sıfır alırsan o paraları da gözden çıkaracaksın ama ben daha makulünü buldum.
Bir kaç banka hariç hepsi ile anlaşması olan pazarda yeni sayılacak, İnPos markası var, gayet ilgililer ve sorunsuz sistemleri var.
Cihaz, hem yazar kasa, hem pos, hem mobil. Hem barkod okuyuculu. Vodafone yada istediğin hat ile birlikte getiriyorlar.
Maliye kaydını açıyorlar, senin yapman gereken istediğin banka ile anlaşmak oluyor. İnPos M120 benim aldığım 990TL maliyeti var.
Almak istersen, genel müdürüyle seni iletişime geçirtiririm, güzellikte yapar diye düşünüyorum. Tüm sorularını da cevaplar.
Pos cihazını aldın mı, bir bankaya gidiyorsun, ben ziraatle anlaştım, bu pos cihazını banka hesabı açtırarak eşleştiriyorsun.
Maliye kaydını pos firması zaten açmıştı, ruhsat bilgilerini, ve şahıs firması bilgilerini veriyorsun. Onlar hesabını açıyor,
Cihaz firmasına bildiriyor. Daha sonra da cihazın teknik ekibi seni arıyor canlı şekilde telde iki dakika da kuruyorsun olay bitiyor.
Aylık anlaşma yaparsan banka ile, çektirdiğin paraya 30 gün dokunamazsın, sıfır komisyon olur kesintisiz paranı alırsın.
Eğer ertesi gün çekebileyim dersen 1 gibi bir oran vardı sanırım komisyon alıyor bankan.Bunu da hallettin mi, pazaryerlerine, önce dijital imzalar görseller ile sözleşme onaylıyorsun, kaşe imza vergi levhası sicil belgesi vsvs
Daha sonra kargo ile yolluyorsun. en az 16 sayfalık sözleşmeler olduğu için, bir bakıyorsun ki sadece 100TL çıktı parası vermiş
Belki de 100Lira da kargo parası vermişsin.
Kargo anlaşmaları yapmak için de aynı belgelere eksiksiz sahip olman gerekiyor.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ptt'den kargo anlaşması yaparsan, fatura kesmek zorundasın.
Pazaryerlerinden satış yapacaksan fatura kesmek zorundasın.
200-300TL'ye muhasebecin sana anlaşmalı olduğu yerden fatura koçanı bastıracak.
Üzerinde kaşe de ki gibi bilgilerinin yazacağı bir fatura olacak. Ayda bilmem kaç fatura kağıdı yırtma hakkın vs'in olacak.
E-Fatura vs işleri de var onlar sonra.
Faturan olmadan, resmi bir satış sitesinden resmi bir satış yapamazsın.Aklıma şimdi bunlar geldi, alal ade bir yazayım dedim, takıldığın yeri sor anlatırım hocam.
Benim de kafam bu işler yüzünden oldukça şişik yazarken eğlendim biraz :DMasraf ne dersen düğün misali ana para değil, ufak tefeğe gidenler yüzündne 5.000'TL'nin üstünde bir maliyete çıkıyorsun ister istemez.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit ; Kredi destek konusunu unuttum sormuşsun ;
Öyle kolay vermiyorlar,
Mesela bir çok banka iş bankası en önde olsun şunu diyor,
İlgili fakülteden mezun olan, ve bu mezun olduğu bölüme dair iş kuran genç girişimci ;Örnek Eczacılık fakültesi bitirmiş, Eczane açmış, 500.000TL'ye kadar destek vs veriyor.
Bir kaç banka da böyleyken Halk bankası ;3 katagori de genç girişimci kredisi veriyor, en dip olanı da, yaptığın işle ilgili bir uzmanlık belgesi lise mezuniyeti ve en başta saydığım evraklar,
Gel diyor bakalım biz kredi bilmem ne kurumuna talep oluşturalım çıkarırsalar veririz.
Kosgeb ise bana göre illet bir şey de, onda da 2 aşama var yanlış hatırlamıyorsam, ya faturalandırdığın giderleri öder, yada sana maddi destek verir.
Ama kosgebinde destek için şartları var, okuduğum kadarıyla kosgeb kursu görüyorsun, başarılı oluyorsun, işini tanıtıyor ve brifingini iyi yapıyorsun.
En geç kursu bitirdiğin günden bir gün sonra açılış veriyorsun, bir gün öncesi 2 gün sonrası olmuyor. Ayranın son yudumu ile, dönerin son lokmasını denk getirmek gibi yani.
Hiç bulaşmadım bir de onu kaldıramazdım.
Ziraat ve bir çok banka da gayet açık net söylüyor, her yıl yıllık gelir gösterirsin, bu yıllık gelirine göre de kredi verilir yeni açılan bir işletmeye öyle kolay kredi vermiyorlar.
Ayrıca esnaf kredileri var ama bence oda yalan dolan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------,En Para Şirketim sahibiyim.
Vergi levhan ile birlikte alabiliyorsun.
Gene normal en para gibi komisyon vs bir şey yok. Yalnız içinde para döndürürsen, daha sonra en para pos'a başvurabiliyorsun.
En para şirketim hesabınla elindeki posu eşleştiriyorsun. 5.000 lira üstü aylık çekim yapabiliyorsan, senden pos aidatı almıyorlar.
Söylemeyi unuttum, her banka para verip aldığım pos cihazı için senden bakım parası çeker. Bende ziraat var şuan aylık 50TL hesaptan çekecek her ay.
En para şirketim de 5.000lira üzeri kazanıyorsan almam senden ve ertesi gün komisyonsuz hesabında diyordu sanırım. Ama önce faaliyetinin bizim için yeterli olması lazım da diyor.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az çok pazaryerleri ile ilgili olduğunu anladım, haliyle onlara kayıt süreçlerini profesdürlerini biliyorsundur.
Ama onlar her biri için bu yazıyı x10 yapabilir. O yüzden sorarsan cevaplarım. Başka aklıma gelen oldukça
Daha önemli onları editleyip aktarmaya çalışırım. Yüz yüze konuşur gibi anlatıyorum kusura bakma, bilale anlatabilecek kadar kafa kalmadı şu ara :(------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Muhasebeci de bir nevi bel kemiğin olabiliyor. Ama sözüm meclisten dışarı, çoğu başka bir kafa da her zaman 3 kere sor 5 kere onay al.
Adama diyorum abi fatura bilgilerini whatsaptan yazayım hem yazı okunmadı harf yanlış okunmuş olayı olmasın hemde temiz olur,
Yok sen kağıda yaz, fotosunu çek whatsaptan yolla diyor :D Aklını yitirirsin, genç ve dinamik birini bulmaya özen göster. Tabi işi de bilsin.
Aylık 150'nin üstünde olmayacak şekilde ödeme yapacaksın kendisine. Her ay fatura biriktirecek, mal alma harcama yapma, yazarkasandan çıkan fişleri toplama,
Alışverişlerini vs gider olarak gösterecek sana.eline saglik kardesim
-
Başlangıçta Ltd Şti den ziyade şahıs şirketi kurmanı öneririm. Masrafları daha az Yönetimi kolay. Ltd ye geçince de belli avantajlar ve dezavantajlar var fakat onu ilerleyen zamanda muhasebecinle detaylı görüşürsün
-
@EricNorthman höh !!! Ben vazgeçtim okurken :D
Ellerine saglik. Klavyene gurban.
-