Şirketler İçin Bulut

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Bulut dediğiniz şey sihirli birşey değil bildin bir datacenter'dan hizmet veya kaynak satın alıyorsun. Sadece bunun faturalanma ve işlenme şekli farklı. Ha bir veri merkezinde alan alıp sunucularını koymuşsun ha Amazonda kaynak satın alıp kendi kapalı bulutunuda kurabilirsin. Kendin sunucu alıp kurabilirsinde.

     

    Ben mesela hem şirketin kendi iç bulutunu hemde 3. parti bir firmadan aldığımız kaynaklar üzerinden private bulutu kullanıyorum. Burada ki soru aslında şudur.

    a)Hangi kaynaklar ve yükler hangi durumlarda buluta çıkabilir veya çıkmalıdır

    b)Hangi durumlarda maliyet avantajı yakalarım

    Herşey paradır.


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HoLyCat
    HoLyCat's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ekim/2009
    Erkek
    sandman bunu yazdı

    Holy abicim ne yaptınız nasıl yaptınız bilmiyorum ama aldığınız yedek boyutunun ve backup window'un hesaplarını görmem lazım

    5000+ kullanıcıyı 11TB'lik dosya sunucularını toplam eposta arişimi 45TB+ olan eposta sistemini portalleri bazı servisleri ve web sitelerini buluta çıkardım core sunucular ve servisleri içeride tuttum DR için kullanılacak sunucuları maks 1 saat geriden gelecek şekilde başka DC'de ayarladım.

     

    Mimarini görmem lazım ki sana nerede sorun olduğunu söyleyeyim

     

    Hocam,

     

    Mimari yapıda sıkıntı yaşamadık, lakin aldığımız internet hizmeti bizi mahcup etti.

    Sık sık kesintiler, bağlantı yavaşlığı bizi bezdirdi.

     


    🆃🅰🅷🆁🅸🅱🅰🆃.🅲🅾🅼
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek
    HoLyCat bunu yazdı
    sandman bunu yazdı

    Holy abicim ne yaptınız nasıl yaptınız bilmiyorum ama aldığınız yedek boyutunun ve backup window'un hesaplarını görmem lazım

    5000+ kullanıcıyı 11TB'lik dosya sunucularını toplam eposta arişimi 45TB+ olan eposta sistemini portalleri bazı servisleri ve web sitelerini buluta çıkardım core sunucular ve servisleri içeride tuttum DR için kullanılacak sunucuları maks 1 saat geriden gelecek şekilde başka DC'de ayarladım.

     

    Mimarini görmem lazım ki sana nerede sorun olduğunu söyleyeyim

     

    Hocam,

     

    Mimari yapıda sıkıntı yaşamadık, lakin aldığımız internet hizmeti bizi mahcup etti.

    Sık sık kesintiler, bağlantı yavaşlığı bizi bezdirdi.

     

    büyüklüğü bilmiyorum hani eğer 5mbit'lik hat yeterliyse o zaman sorun ISP'dense başka türlü çözülebilir özelden yazıyorum


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    siyahbereli
    siyahbereli's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    Buna benzer bir konu daha önce konuşulmuştu sanrım.  Ben dedimki neden kendi sanallaştırmamı yapıp dataları elimin altında tutmayımda buluta göndereyim. birde oracle üzerinde çalışan proğramlar nasıl buluta taşıyp erişeceğiz. adam klidi vurup gitti datalar ne olacak. nasıl erişilecek. localde olsa çökse bişekilde yedekten felan ayağa kaldırısın ama dediğim gibi mail, filse server dışında proğramları bulutta tutmak bence pek mantıklı bir iş değil zorda. Sandman bize datası proğramı mailleri hatta client işletim sistemleri vs tamemen buluttan çalışan firmalar var ise bahsedebilr. network tarafını nasıl yapıyorlar hatları nasıl yedekliyorlar load balancing vs bahsedebilir ama kitaptan değil gerçekte kullanan nasıl kullanıyor.


    Yapmadıklarınıza pişman olmaktansa, Yaptıklarınıza pişman olun...Yapın pişman olun, yada yapmayın yine pişman olun.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikibok
    KaptaN
    KaptaN's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek

    sandman hocam valla verdigin bilgiler buluta olan fikirlerimi ileriye taşıdı teşekkür ederim, bu konuda buluta geçme konusnda döküman hazırlayıp sunabilirsin bile mesela file server ı buluta taşıma gibi .

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    janni
    janni's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2010
    Erkek

    ben önermiyorum bulutu. Sistem mimarısın fakat en önemlisi bütçe olayına dalmamışın hiç, kaldıki o kadar büyük disklerdeki raidlerin göçmeyeceğini sana mic. google bile garanti vermez. Backup da alacaksında ohooooo..

    En basit mailden sunucundan bahsedelim

    Microsoftun 365 i sana baya tuzlu gelir. Kah gmail business in de aşağı kalır yanı olmaz. Anlaycan bulut için daha çok erken.

    4 USD x 1000 aylık ödeycen para sadece mail tabi.

    Hadi bu maliyetleri geçtik 1000 kişilik bir firmanın holding olduğunu varsayaraktan sittim sene kendi emaillerini şirket dışarısında tutmaz türkiyede bu büyüklükteki hiç bir firma.

    1000 kişilik bir firma için enmantıklısı exchange dir yada dahada maliyetten kısarım dersen kurarsın bir linux içinede pop sunucu ama kurumsal bir firma exchangeden vazgeçmez.

    Bulut mulut hikaye. Ha iyi yanları yokmu haksızlıkta etmeyelim. Mutlaka vardır.

     

     

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    aslında çok basit parasını ödüyorsun hizmeti satın alıyorsun

    http://www.nexenta.com/solutions/cloud

    fazla söze gerek yok sanırım

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Balyoz99
    Balyoz99's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ocak/2010
    Erkek
    siyahbereli bunu yazdı

    Buna benzer bir konu daha önce konuşulmuştu sanrım.  Ben dedimki neden kendi sanallaştırmamı yapıp dataları elimin altında tutmayımda buluta göndereyim. birde oracle üzerinde çalışan proğramlar nasıl buluta taşıyp erişeceğiz. adam klidi vurup gitti datalar ne olacak. nasıl erişilecek. localde olsa çökse bişekilde yedekten felan ayağa kaldırısın ama dediğim gibi mail, filse server dışında proğramları bulutta tutmak bence pek mantıklı bir iş değil zorda. Sandman bize datası proğramı mailleri hatta client işletim sistemleri vs tamemen buluttan çalışan firmalar var ise bahsedebilr. network tarafını nasıl yapıyorlar hatları nasıl yedekliyorlar load balancing vs bahsedebilir ama kitaptan değil gerçekte kullanan nasıl kullanıyor.

     

    Sistemlerini bulut'ta tutmanın/taşımanın amacı sağladığı avantajları kullanabilmek olmalı.  Bana göre bu avantajlar;

    Donanıma ve lokasyona bağlı kalmamak. İstediğiniz anda kaynakları (bellek, işlemci, alan) azaltıp/arttırabilmek ve bunları ucuza yapmak.

     

    Herkesin sistemi ve ihtiyaçları farklı.

    Teknolojiyle pek işi olmayan küçük veye orta büyüklükteki geleneksel bir şirketin web sunucusu, kullanıcıları için active directory'si, mail sunucusu ve fazladan dosya/muhasebe/uygulama sunucusu ihtiyacı vardır. Teknolojiyi kullanma oranı arttıkça ihtiyaçlar da artıyor.

    İhtiyacı olmadığı halde sistem odası kuran veya lokalde kalması gereken şeyleri dışarıda tutan birçok şirket ve mal bilgi işlemci var.

     

    Mail/web sunucusunu sanallaştırmak veya bunları direk hizmet olarak almak işin kolay kısmı çünkü hazır sistem. Maliyet avantajlıysa geçilmeli. İşin içine ihtiyaca yönelik hazırlanmış uygulama sunucuları ve veritabanı girdikçe zorlaşıyor. Hizmet sağlayıcıdan sanal sunucu alıp kullanmak avantajlı olmuyor.

    Bu durumda büyük şirketler nasıl yapıyor?

    Kendi cloud altyapılarını kuruyorlar. Beceremeyenler ise gidip ISP'lerin veya danışmanlık hizmeti veren bir şirketin kucağına oturuyor.

    Balyoz99 tarafından 06/Eyl/14 17:58 tarihinde düzenlenmiştir

    arbeit macht frei
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek
    janni bunu yazdı

    ben önermiyorum bulutu. Sistem mimarısın fakat en önemlisi bütçe olayına dalmamışın hiç, kaldıki o kadar büyük disklerdeki raidlerin göçmeyeceğini sana mic. google bile garanti vermez. Backup da alacaksında ohooooo..

    En basit mailden sunucundan bahsedelim

    Microsoftun 365 i sana baya tuzlu gelir. Kah gmail business in de aşağı kalır yanı olmaz. Anlaycan bulut için daha çok erken.

    4 USD x 1000 aylık ödeycen para sadece mail tabi.

    Hadi bu maliyetleri geçtik 1000 kişilik bir firmanın holding olduğunu varsayaraktan sittim sene kendi emaillerini şirket dışarısında tutmaz türkiyede bu büyüklükteki hiç bir firma.

    1000 kişilik bir firma için enmantıklısı exchange dir yada dahada maliyetten kısarım dersen kurarsın bir linux içinede pop sunucu ama kurumsal bir firma exchangeden vazgeçmez.

    Bulut mulut hikaye. Ha iyi yanları yokmu haksızlıkta etmeyelim. Mutlaka vardır.

     

     

    Öncelikle büyük bulut sistemleri decentralized storage kullanırlar o yüzden raid sistemlerinin çökme ihtimali çok zor hadi çöktü diyelim mesela microsoft verini 3 farklı fiziksel node üzerinde tutmayı garanti ediyor eğer istersen farklı lokasyonlarada senkronize ediyor. Backup olayına gelirsek medya sunucusunu bulutun bulunduğu dc'e kurup agentlarla üzerine çekersin. Medya sunucusunun bulunduğu blob/storage'ı başka bir lokasyonla senkronize ettirirsin böylelikle tape'de çıkma olayın kalmaz hemde backup ve canlı data hep veri merkezinin networkünde dolayını.

    Maliyet olayına gelmişsinde ben yukarıda ne demişim zaten bu iş maliyet hesabıdır. 

    Birincisi Enterprise agrement kapsamında ben o epostaları 4$'dan almıyorum. İkincisi inhouse tuttuğum zaman bunların kapladığı disk alanı,lisans,backupları,HA,sunucu kaynakları,adam saat ücreti,DR'ı ve arşivlenmesi gibi olayların masrafına baktığın zaman geçiyormu geçmiyor mu görüyorsun.

     


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
Toplam Hit: 2317 Toplam Mesaj: 20