Telefon Aktarma Mantığı ?
-
Hocalar biliyorsunuz şirketlerde filan network e bağlı cisco ip telofonlar var bunlardan sen aransan da karşı tataf arasada karşı numarayı istediğin numaraya aktarabiliyorsunuz şimdi soru şu;
0 bakiyeli bir cebi aradım başka yere aktarıp ben telefonu kapadım aradan çekildim telefon parası bana mı yazar karşı tarafa mı ?
ve onlar kendi aralarında konuşurken benim hat meşgul mü olur ?
-
Trunk to trunk işlemi yapılacağı için telefon parası sana yazar.
Hat meşgül kalirmi?evet hatların görüşmeler bitene kadar meşgül olur. Fakat daha da kötüsü eger hatların Analog ise görüşmenin realese bilgisi gelmeyecegi için hatları resetleyene kadar hatlar meşgül olur.
ISDN(30 kanal) hattın var ise santral sadece 2 kanalı meşgül eder.
-
Benim de bir sorum var. Herhangi bir uzak masaüstü bağlantısıyla bir bilgisayara bağlanıp onun üstüne işlem yapınca, yaptığım işlemleri ya da ara bilgisayarı kontrol ederek benim kullandığım bilgisayara nasıl geri dönülür?
-
Sorunu cok iyi anladim diyemem ama,
uzak masaüstü yaptigin pcyi minimize edemiyormusun :) -
cevik bunu yazdı
Sorunu cok iyi anladim diyemem ama,
uzak masaüstü yaptigin pcyi minimize edemiyormusun :)Yok, şöyle mesela..
Diyelim ki TeamViewer ile senin bilgisayarına bağlandım, senin browserından girip yasadışı bir şey yaptım. Çıktım. Üç gün sonra polis kapına dayandı.
Sen diyorsun ki ben suçsuzum. Bunu yapanın ben olduğumu kanıtlayabileceğin ne gibi izler bırakmışımdır bilgisayarına? Ya da girdiğim sitelere?
izzmarit tarafından 26/Şub/14 18:25 tarihinde düzenlenmiştir -
izzmarit bunu yazdıcevik bunu yazdı
Sorunu cok iyi anladim diyemem ama,
uzak masaüstü yaptigin pcyi minimize edemiyormusun :)Yok, şöyle mesela..
Diyelim ki TeamViewer ile senin bilgisayarına bağlandım, senin browserından girip yasadışı bir şey yaptım. Çıktım. Üç gün sonra polis kapına dayandı.
Sen diyorsun ki ben suçsuzum. Bunu yapanın ben olduğumu kanıtlayabileceğin ne gibi izler bırakmışımdır bilgisayarına? Ya da girdiğim sitelere?

-
@DevilKingtr
Çok teşekkür ederim. Son soru,
Bu tarz bağlantı yapıldıgında bilgisayarın asıl sahibi de yapmış olabilir bir işlemi, bağlanan kişi de. İkisi ayırt edilebiliyor mu? Yani diyelim browserı sen açtın, tahribat.com yazıp ben enterladım, buraya bir post attın sen, sonra ben logout dedim, bu tarz.
-
izzmarit bunu yazdıcevik bunu yazdı
Sorunu cok iyi anladim diyemem ama,
uzak masaüstü yaptigin pcyi minimize edemiyormusun :)Yok, şöyle mesela..
Diyelim ki TeamViewer ile senin bilgisayarına bağlandım, senin browserından girip yasadışı bir şey yaptım. Çıktım. Üç gün sonra polis kapına dayandı.
Sen diyorsun ki ben suçsuzum. Bunu yapanın ben olduğumu kanıtlayabileceğin ne gibi izler bırakmışımdır bilgisayarına? Ya da girdiğim sitelere?
tabiki.. yanlış hatırlamıyorsam denetim masasında yönetimsel araçlar var orda birde regeditte terminal server client var oralarda log tutar.
-
izzmarit bunu yazdı
@DevilKingtr
Çok teşekkür ederim. Son soru,
Bu tarz bağlantı yapıldıgında bilgisayarın asıl sahibi de yapmış olabilir bir işlemi, bağlanan kişi de. İkisi ayırt edilebiliyor mu? Yani diyelim browserı sen açtın, tahribat.com yazıp ben enterladım, buraya bir post attın sen, sonra ben logout dedim, bu tarz.
standartta ne yazıkki onun için ayriyeten bir event log tutması gerekecek
-
izzmarit bunu yazdı
Benim de bir sorum var. Herhangi bir uzak masaüstü bağlantısıyla bir bilgisayara bağlanıp onun üstüne işlem yapınca, yaptığım işlemleri ya da ara bilgisayarı kontrol ederek benim kullandığım bilgisayara nasıl geri dönülür?
Neredeyse aynı soruları sormuşuz :) ne çok benziyor problemimiz birbirine :)
-
cevik bunu yazdı
Trunk to trunk işlemi yapılacağı için telefon parası sana yazar.
Hat meşgül kalirmi?evet hatların görüşmeler bitene kadar meşgül olur. Fakat daha da kötüsü eger hatların Analog ise görüşmenin realese bilgisi gelmeyecegi için hatları resetleyene kadar hatlar meşgül olur.
ISDN(30 kanal) hattın var ise santral sadece 2 kanalı meşgül eder.
Birde bu aktarılan ve bağlanılan 2 telefonun logları tutulur değilmi dk vs
