Termodinamik Sorusu Yardım
-
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba,
Termodinamik dersi ile ilgili yapamadığım bir soruyu sormak istiyorum bilen arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler.
Soru
50 kişi kapasiteli bir ortamda 20 tane 80watt gücünde ampül çalışmaktadır.Dısarıdan içeriye saatte 20000kj bir insanın satte verdiği ısı 3600kjdür.Bu odanın sıcaklığını 20derecede sabit tutmak için 4kw güç üreten bir klimadan kaç adet bulunmalıdır.
-
Çözdüm ama yükleyemiyorum:D cevap 15 :) 14,28 ama 15 kllima takılır.
-
HOCA BENDE 15 BULDUM AMA HOCA CEVABINA 3 DEMİŞ
-
ısıy ükü yani ortamdan çekmen gereken ısı
20*80/1000+50*3600/3600+20000/3600
lmabalar+insanlar+dışardan gelen ısı (kW) olarak
57,15 kW soğutma yükün vardır
fakat klimanın soğutma gücü motunun çektiği güçten fazladır bu verilmemiş..
4 kabul etsek ( c.o.p. denir buna )
yani 1kW motorla 4kW ısı çekiyor olsak
her bir klima 4*4=16 kW ısı çeker
o halde 3,5tan 4 klima yeter
cop 5 olsa 3 tane yeter..
-
şimdi cevap ne karar veremedim
-
böyle yaz işte.. klimanın COP si 5 ise her klima 20kW soğutur..
kataloglarda ortlama 5 yazıyo falan de bak istersen belli markaların bilgilerine.. o civardadır..
mühendislik problemlerinde kabuller önemlidir.. kabuller olmadan çözüme ulaşamazssın .. bu bir çözüm yöntemidir zaten..
yanlış anlama ben mühedisim zaten..
ltcelik tarafından 09/Kas/12 14:08 tarihinde düzenlenmiştir -
ltcelik bunu yazdı
böyle yaz işte.. klimanın COP si 5 ise her klima 20kW soğutur..
kataloglarda ortlama 5 yazıyo falan de bak istersen belli markaların bilgilerine.. o civardadır..
mühendislik problemlerinde kabuller önemlidir.. kabuller olmadan çözüme ulaşamazssın .. bu bir çözüm yöntemidir zaten..
yanlış anlama ben mühedisim zaten..
hocam bu deltau=mcp:(t2-t1) ile alakalımı
-
hepsi içinde verilmiş zaten..
sen t2-t1 i hesaplamdan maksadın duvarlarda gelen ısı yükünü hesaplamak ..
bu yük zaten sana verilmiş soruda.. 20 000 kJ/saat
-
mcDT genelde ısınan yada soğuyan ( sıcaklığnı deiştren )sistemlerde karşına çıkar
sisteme gelen enerji ve çıkan enerji aynıysa sistem sıcaklığı değişmez..
burda 20C diyor gelen sıı dışarı atılırsa ortam sıcaklığı sabit kalacaktır ...
-
eyvallah hocam sagolasın
-
ltcelik bunu yazdı
ısıy ükü yani ortamdan çekmen gereken ısı
20*80/1000+50*3600/3600+20000/3600
lmabalar+insanlar+dışardan gelen ısı (kW) olarak
57,15 kW soğutma yükün vardır
fakat klimanın soğutma gücü motunun çektiği güçten fazladır bu verilmemiş..
4 kabul etsek ( c.o.p. denir buna )
yani 1kW motorla 4kW ısı çekiyor olsak
her bir klima 4*4=16 kW ısı çeker
o halde 3,5tan 4 klima yeter
cop 5 olsa 3 tane yeter..
kalın yaptığım yeri bende öyle diyecektim
ama şu klimanın cop olayını bilmiyorum
en basit mantık
giren enerji ile çıkan enerji birbirine(saniyede=güç) eşit olacak
dışarıdan giren enerji var
insanların yaydığı enerji var
ampüllerin yaydığı enerji var
bu yukarıdakiler giren enerji
çıkan enerjileride klima ile üzerinden hesaplayacaz
yukarıdaki hesap bir hata yoksa
57 çıkmış sonuç bu 57 yi böldürecen klimalara
ama cop ne olduğu konusunda bir fikrim yok :D
