Thinpad Açılmama Sorunu (Yardım)
-
hypnot1c bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdı
Yapabiliyorsan, sökebildiğin bütün donanımları ve parçalarını(adaptör kablosu, usb aygıtlar, batarya, ram, HDD, wireless, bluetooth modulleri) söktükten sonra deşarj yap. (Kapatma düğmesine 10 sn kadar basılı tut.) Bir açmayı dene değişme varsa cihazın çalışması için gerekli olan temel donanımlarla anakart, CPU, ram ile çalıştırmayı dene. Sorun statik kaynaklı ise sorun çözülür. Değilse anakart ya da daughter board diye adlandırılan ayrı bir devre kartı bozulmuştur muhtemelen.
Normalde hem adaptörde hem de anakartın üstünde elektrik dalgalanma ya da aşırı yüklenme için koruma devreleri vardır. Adaptörde sorunlu olabilir. Discharge işlemi sonrasında varsa farklı bir adaptörde denenebilir.
Dediklerini bir deneyeyim müridim. Adaptor yok baska gerci :) oraya kadarını deneyeyim.
Bu arada ben hdd sokunce devre kesiliyor, tamamen kapaniyor. Hdd sök demissin ya ordan akilam geldi dipnot olsun dedim.
Devre kesiliyor derken ? HDD'sizde dizüstü bilgisayar açılır. Sadece "not found" hatası verir. HDD'nin takılmaması şu durumda daha iyi. Yeterki görüntü versin.
Acikken hdd yi cikarinca dogal olarak kesiyor yani pc kapaniyor. sonradan uyandim :)
Bir turlu ekrandan en ufak tepki almıyorum ya. Ne halt ettiysem bulamiyorum bir türlü ne olduğunu :)
-
cohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdı
Yapabiliyorsan, sökebildiğin bütün donanımları ve parçalarını(adaptör kablosu, usb aygıtlar, batarya, ram, HDD, wireless, bluetooth modulleri) söktükten sonra deşarj yap. (Kapatma düğmesine 10 sn kadar basılı tut.) Bir açmayı dene değişme varsa cihazın çalışması için gerekli olan temel donanımlarla anakart, CPU, ram ile çalıştırmayı dene. Sorun statik kaynaklı ise sorun çözülür. Değilse anakart ya da daughter board diye adlandırılan ayrı bir devre kartı bozulmuştur muhtemelen.
Normalde hem adaptörde hem de anakartın üstünde elektrik dalgalanma ya da aşırı yüklenme için koruma devreleri vardır. Adaptörde sorunlu olabilir. Discharge işlemi sonrasında varsa farklı bir adaptörde denenebilir.
Dediklerini bir deneyeyim müridim. Adaptor yok baska gerci :) oraya kadarını deneyeyim.
Bu arada ben hdd sokunce devre kesiliyor, tamamen kapaniyor. Hdd sök demissin ya ordan akilam geldi dipnot olsun dedim.
Devre kesiliyor derken ? HDD'sizde dizüstü bilgisayar açılır. Sadece "not found" hatası verir. HDD'nin takılmaması şu durumda daha iyi. Yeterki görüntü versin.
Acikken hdd yi cikarinca dogal olarak kesiyor yani pc kapaniyor. sonradan uyandim :)
Bir turlu ekrandan en ufak tepki almıyorum ya. Ne halt ettiysem bulamiyorum bir türlü ne olduğunu :)
hacı sen şu yanıp sönen pil simgesinin resmini atsana bi? ben hiç görmedim thinkpadde böyle bişey
bios pilini çıkarıp takmayı denedin di mi bu arada? palmrestin orda bi yerde olacak
-
laptopu prizden çek, bataryayı çıkar, power tuşuna bas 2 sn sonra çek, tekrar powera bas 5 sn daha beklet çek, bataryanın oradaki metal uçları elektrik tornavidasıyla deydirerek gezdir. bazen sapıtabiliyor laptoplar böyle çözülüyor. buda olmazsa bios bilini çıkart bekle tekrar tak açmayı dene.
-
yolbulucu bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdı
Yapabiliyorsan, sökebildiğin bütün donanımları ve parçalarını(adaptör kablosu, usb aygıtlar, batarya, ram, HDD, wireless, bluetooth modulleri) söktükten sonra deşarj yap. (Kapatma düğmesine 10 sn kadar basılı tut.) Bir açmayı dene değişme varsa cihazın çalışması için gerekli olan temel donanımlarla anakart, CPU, ram ile çalıştırmayı dene. Sorun statik kaynaklı ise sorun çözülür. Değilse anakart ya da daughter board diye adlandırılan ayrı bir devre kartı bozulmuştur muhtemelen.
Normalde hem adaptörde hem de anakartın üstünde elektrik dalgalanma ya da aşırı yüklenme için koruma devreleri vardır. Adaptörde sorunlu olabilir. Discharge işlemi sonrasında varsa farklı bir adaptörde denenebilir.
Dediklerini bir deneyeyim müridim. Adaptor yok baska gerci :) oraya kadarını deneyeyim.
Bu arada ben hdd sokunce devre kesiliyor, tamamen kapaniyor. Hdd sök demissin ya ordan akilam geldi dipnot olsun dedim.
Devre kesiliyor derken ? HDD'sizde dizüstü bilgisayar açılır. Sadece "not found" hatası verir. HDD'nin takılmaması şu durumda daha iyi. Yeterki görüntü versin.
Acikken hdd yi cikarinca dogal olarak kesiyor yani pc kapaniyor. sonradan uyandim :)
Bir turlu ekrandan en ufak tepki almıyorum ya. Ne halt ettiysem bulamiyorum bir türlü ne olduğunu :)
hacı sen şu yanıp sönen pil simgesinin resmini atsana bi? ben hiç görmedim thinkpadde böyle bişey
bios pilini çıkarıp takmayı denedin di mi bu arada? palmrestin orda bi yerde olacak
https://drive.google.com/file/d/1fJLbApRiKZercYK0jjDgzMVd9xm8qBDw/view?usp=drivesdk
O power kismindaki yesil isik bastiktan sonra surekli yanıp sönüyor kesintisiz. Umarım resim acilir :)
-
cohndoe bunu yazdıyolbulucu bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdı
Yapabiliyorsan, sökebildiğin bütün donanımları ve parçalarını(adaptör kablosu, usb aygıtlar, batarya, ram, HDD, wireless, bluetooth modulleri) söktükten sonra deşarj yap. (Kapatma düğmesine 10 sn kadar basılı tut.) Bir açmayı dene değişme varsa cihazın çalışması için gerekli olan temel donanımlarla anakart, CPU, ram ile çalıştırmayı dene. Sorun statik kaynaklı ise sorun çözülür. Değilse anakart ya da daughter board diye adlandırılan ayrı bir devre kartı bozulmuştur muhtemelen.
Normalde hem adaptörde hem de anakartın üstünde elektrik dalgalanma ya da aşırı yüklenme için koruma devreleri vardır. Adaptörde sorunlu olabilir. Discharge işlemi sonrasında varsa farklı bir adaptörde denenebilir.
Dediklerini bir deneyeyim müridim. Adaptor yok baska gerci :) oraya kadarını deneyeyim.
Bu arada ben hdd sokunce devre kesiliyor, tamamen kapaniyor. Hdd sök demissin ya ordan akilam geldi dipnot olsun dedim.
Devre kesiliyor derken ? HDD'sizde dizüstü bilgisayar açılır. Sadece "not found" hatası verir. HDD'nin takılmaması şu durumda daha iyi. Yeterki görüntü versin.
Acikken hdd yi cikarinca dogal olarak kesiyor yani pc kapaniyor. sonradan uyandim :)
Bir turlu ekrandan en ufak tepki almıyorum ya. Ne halt ettiysem bulamiyorum bir türlü ne olduğunu :)
hacı sen şu yanıp sönen pil simgesinin resmini atsana bi? ben hiç görmedim thinkpadde böyle bişey
bios pilini çıkarıp takmayı denedin di mi bu arada? palmrestin orda bi yerde olacak
https://drive.google.com/file/d/1fJLbApRiKZercYK0jjDgzMVd9xm8qBDw/view?usp=drivesdk
O power kismindaki yesil isik bastiktan sonra surekli yanıp sönüyor kesintisiz. Umarım resim acilir :)
You need accessAsk for access, or switch to an account with access.share e tiklayip ordan linki kopyalican knkya da hizliresime falan yukle -
yolbulucu bunu yazdıcohndoe bunu yazdıyolbulucu bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdı
Yapabiliyorsan, sökebildiğin bütün donanımları ve parçalarını(adaptör kablosu, usb aygıtlar, batarya, ram, HDD, wireless, bluetooth modulleri) söktükten sonra deşarj yap. (Kapatma düğmesine 10 sn kadar basılı tut.) Bir açmayı dene değişme varsa cihazın çalışması için gerekli olan temel donanımlarla anakart, CPU, ram ile çalıştırmayı dene. Sorun statik kaynaklı ise sorun çözülür. Değilse anakart ya da daughter board diye adlandırılan ayrı bir devre kartı bozulmuştur muhtemelen.
Normalde hem adaptörde hem de anakartın üstünde elektrik dalgalanma ya da aşırı yüklenme için koruma devreleri vardır. Adaptörde sorunlu olabilir. Discharge işlemi sonrasında varsa farklı bir adaptörde denenebilir.
Dediklerini bir deneyeyim müridim. Adaptor yok baska gerci :) oraya kadarını deneyeyim.
Bu arada ben hdd sokunce devre kesiliyor, tamamen kapaniyor. Hdd sök demissin ya ordan akilam geldi dipnot olsun dedim.
Devre kesiliyor derken ? HDD'sizde dizüstü bilgisayar açılır. Sadece "not found" hatası verir. HDD'nin takılmaması şu durumda daha iyi. Yeterki görüntü versin.
Acikken hdd yi cikarinca dogal olarak kesiyor yani pc kapaniyor. sonradan uyandim :)
Bir turlu ekrandan en ufak tepki almıyorum ya. Ne halt ettiysem bulamiyorum bir türlü ne olduğunu :)
hacı sen şu yanıp sönen pil simgesinin resmini atsana bi? ben hiç görmedim thinkpadde böyle bişey
bios pilini çıkarıp takmayı denedin di mi bu arada? palmrestin orda bi yerde olacak
https://drive.google.com/file/d/1fJLbApRiKZercYK0jjDgzMVd9xm8qBDw/view?usp=drivesdk
O power kismindaki yesil isik bastiktan sonra surekli yanıp sönüyor kesintisiz. Umarım resim acilir :)
You need accessAsk for access, or switch to an account with access.share e tiklayip ordan linki kopyalican knkya da hizliresime falan yuklehttps://drive.google.com/file/d/1fJLbApRiKZercYK0jjDgzMVd9xm8qBDw/view?usp=drivesdk
Mobildeyim, hizliresime yükleme isini mobilden beceremiyorum:) umarim bu link acilir :)
-
cohndoe bunu yazdıyolbulucu bunu yazdıcohndoe bunu yazdıyolbulucu bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdıcohndoe bunu yazdıhypnot1c bunu yazdı
Yapabiliyorsan, sökebildiğin bütün donanımları ve parçalarını(adaptör kablosu, usb aygıtlar, batarya, ram, HDD, wireless, bluetooth modulleri) söktükten sonra deşarj yap. (Kapatma düğmesine 10 sn kadar basılı tut.) Bir açmayı dene değişme varsa cihazın çalışması için gerekli olan temel donanımlarla anakart, CPU, ram ile çalıştırmayı dene. Sorun statik kaynaklı ise sorun çözülür. Değilse anakart ya da daughter board diye adlandırılan ayrı bir devre kartı bozulmuştur muhtemelen.
Normalde hem adaptörde hem de anakartın üstünde elektrik dalgalanma ya da aşırı yüklenme için koruma devreleri vardır. Adaptörde sorunlu olabilir. Discharge işlemi sonrasında varsa farklı bir adaptörde denenebilir.
Dediklerini bir deneyeyim müridim. Adaptor yok baska gerci :) oraya kadarını deneyeyim.
Bu arada ben hdd sokunce devre kesiliyor, tamamen kapaniyor. Hdd sök demissin ya ordan akilam geldi dipnot olsun dedim.
Devre kesiliyor derken ? HDD'sizde dizüstü bilgisayar açılır. Sadece "not found" hatası verir. HDD'nin takılmaması şu durumda daha iyi. Yeterki görüntü versin.
Acikken hdd yi cikarinca dogal olarak kesiyor yani pc kapaniyor. sonradan uyandim :)
Bir turlu ekrandan en ufak tepki almıyorum ya. Ne halt ettiysem bulamiyorum bir türlü ne olduğunu :)
hacı sen şu yanıp sönen pil simgesinin resmini atsana bi? ben hiç görmedim thinkpadde böyle bişey
bios pilini çıkarıp takmayı denedin di mi bu arada? palmrestin orda bi yerde olacak
https://drive.google.com/file/d/1fJLbApRiKZercYK0jjDgzMVd9xm8qBDw/view?usp=drivesdk
O power kismindaki yesil isik bastiktan sonra surekli yanıp sönüyor kesintisiz. Umarım resim acilir :)
You need accessAsk for access, or switch to an account with access.share e tiklayip ordan linki kopyalican knkya da hizliresime falan yuklehttps://drive.google.com/file/d/1fJLbApRiKZercYK0jjDgzMVd9xm8qBDw/view?usp=drivesdk
Mobildeyim, hizliresime yükleme isini mobilden beceremiyorum:) umarim bu link acilir :)
hocam cok pardon konunu bi daha okudum. ben ekranda pil simgesi cikiyo sanmistim . :/
-
@yolbulucu sıkıntı yok :) ben hala uğraşıyorum. Bu vesileyle küçükte bir up olsun.
-
Hocam selam temizleme yaparken ekran soketini soktun mu ? oradaki soketlerin bir ozelligi vardi diye hatirliyorum thinkpadde. ikitane thinkpadim vardi ekranlarini degistirdigimde calismamislardi tekrar eskilerini takmak zorunda kalmistim.
-
archair23 bunu yazdı
Hocam selam temizleme yaparken ekran soketini soktun mu ? oradaki soketlerin bir ozelligi vardi diye hatirliyorum thinkpadde. ikitane thinkpadim vardi ekranlarini degistirdigimde calismamislardi tekrar eskilerini takmak zorunda kalmistim.
Selam müridim, yok sokmedim. Linke bakabilirsen eger;
https://drive.google.com/file/d/1fJLbApRiKZercYK0jjDgzMVd9xm8qBDw/view?usp=drivesdk
Sag üstte fanin kablosunu söktüm. Fani çıkarttım. Fani cikartirken ekrana giden kablolari tutan bir centigi var kablolari tutmak icin ekranla ilgili fani cikartirken o kablolari biraz hareket ettirmekten baska bir islem yapmadim diye düşünüyorum :)
Söktuğum diger kablo ise fotoda klavyenin altinda kaliyor. O metal tabakayida sokebilirim belki diye onuda sokmustum( kablo metal tablanin icinden geciyor cikartmam icin sokmem gerekiyordu) metal plakayi da cikartamadim zaten daha fazla sey sokmem gerekecek riske atmayayim diye devam etmedim ona rağmen durum bu :)
Power tus isigi surekli yanip sonuyor ve kapatmaya (uz7n basili tutma) falanda tepki vermiyor neden anlamadim.
