Müzik & Sinema & Tiyatro & Kitap & Televizyon & Seminerler & Edebiyat
Titanic'in Sırları (1986 Yapımı Güzel Bir Belgesel)
Titanic'in Sırları (1986 Yapımı Güzel Bir Belgesel)
-
http://www.sadecebelgesel.com/titanikin-sirlari.html
Arka fondaki müzikten batıkta bulunan şeylere kadar çok güzrl bir belgesel hazırlanmış.
-
hep bu gelir aklıma
titanic diyince :))
-
akmarky bunu yazdı
hep bu gelir aklıma
titanic diyince :))
Ahhaha bunu daha önce görmüştüm.
Tabi haklılar. Metalurji bilmezseniz yapacağınız şey böyle olurr :))
-
akmarky bunu yazdı
hep bu gelir aklıma
titanic diyince :))
açıklaması nedir hocam bu işin? merak ettim.
-
lepusmorris bunu yazdıakmarky bunu yazdı
hep bu gelir aklıma
titanic diyince :))
açıklaması nedir hocam bu işin? merak ettim.
Süneklik ve gevreklik ile alakalı bir durum. Sünek gevrek geçiş sıcaklığının yanlış hesaplanması da denebilir. Belirli bir sıcaklığın altında kalan metal gevrekleşmiş ve buzdağına çarpınca gevrek bir kırılma gerçekleşmiştir. Gevre kırılma durdurulamaz. Cam gibi düşün. Hızlı ilerler.
http://depo.sezercoban.com/2012/03/centik-darbe-diyagrami.pngBuda grafiği
1234567B tarafından 20/Eyl/14 18:03 tarihinde düzenlenmiştir -
1234567B bunu yazdılepusmorris bunu yazdıakmarky bunu yazdı
hep bu gelir aklıma
titanic diyince :))
açıklaması nedir hocam bu işin? merak ettim.
Süneklik ve gevreklik ile alakalı bir durum. Sünek gevrek geçiş sıcaklığının yanlış hesaplanması da denebilir. Belirli bir sıcaklığın altında kalan metal gevrekleşmiş ve buzdağına çarpınca gevrek bir kırılma gerçekleşmiştir. Gevre kırılma durdurulamaz. Cam gibi düşün. Hızlı ilerler.
http://depo.sezercoban.com/2012/03/centik-darbe-diyagrami.pngBuda grafiği
+1
yani sünek buz dağına çarpınca yüzeydeki çeliğin bir kırılma sıcaklığı var "- değerde " buz dağı daha soğuk olduğu için kağıt gibi yırtılmış
hocam sanırım bu adamlar geminin tasarımı yüzünden böyle bir karar almışlar çünkü gevrek çelik kullanmaları durumunda malzeme miktarı ve bağlantı noktaları çok artacaktır ağırılık artacaktır yakıt yeri mukavemet vs. vs. çok farklı değerler doğuracaktır. -
akmarky bunu yazdı1234567B bunu yazdılepusmorris bunu yazdıakmarky bunu yazdı
hep bu gelir aklıma
titanic diyince :))
açıklaması nedir hocam bu işin? merak ettim.
Süneklik ve gevreklik ile alakalı bir durum. Sünek gevrek geçiş sıcaklığının yanlış hesaplanması da denebilir. Belirli bir sıcaklığın altında kalan metal gevrekleşmiş ve buzdağına çarpınca gevrek bir kırılma gerçekleşmiştir. Gevre kırılma durdurulamaz. Cam gibi düşün. Hızlı ilerler.
http://depo.sezercoban.com/2012/03/centik-darbe-diyagrami.pngBuda grafiği
+1
yani sünek buz dağına çarpınca yüzeydeki çeliğin bir kırılma sıcaklığı var "- değerde " buz dağı daha soğuk olduğu için kağıt gibi yırtılmış
hocam sanırım bu adamlar geminin tasarımı yüzünden böyle bir karar almışlar çünkü gevrek çelik kullanmaları durumunda malzeme miktarı ve bağlantı noktaları çok artacaktır ağırılık artacaktır yakıt yeri mukavemet vs. vs. çok farklı değerler doğuracaktır.Bence tasarımın getirdiği bir durum değil, ihmal gibi görülüyor. Öyle bir gemi inşaa etmenin verdiği hazdan dolayı mühendisler biraz savsaklamış olabilir. Sonuçta soğuk sulara açılacak bir gemide böyle bir ayrıntı atlanamaz. Gevrek kırılmanın isteneceği durumlar tabikide olabilir. Misal, biyel kollarının aşırı sünek kırılmaması bir avantajdır. Aksi takdirde biyelin, krank mili üzerine sakız gibi sarılması tuhaf olurdu. Bu arada kırılmaya sebep olanda gevreklik, süneklik değil :) Bu malzeme olayları çok karışık kafam bir türlü almaz :)
-
ooo aydınlandım resmen :D
-
Bilader siz ne diyonuz allasen (:
-
zeybekustasi bunu yazdı
Bilader siz ne diyonuz allasen (:
Dur daha ltcelik, kaanstein filan gelsin iyice karışır buralar :D Ayda yılda makineyle ilgili bir konu açıldı zaten :D
-
23:00 daki saat (1986 yılındaki araştırma) casio nun asker saati değil mi ?