Tüpsüz Dalış Hakkında
-
Tüpsüz Paletlerle Ne Kadar Dalınabilir. bu vurgun olayıdır falan nasıl iş. ben dalış yapıcam bu konu hakkında bilgisi olanlar varmı. nedir nasıl yapılır. dikkat edilecek konular falan..
-
Tüpsüz dalışta vurgun yemezsin. ( vurgun yeme olayı tüplü dalışta olur ) sadece kulak basıncına dikkat etmen gerekli 28 metreye kadar daldım.
Hava emme egzersizlerine çalış. İçine havayı tamamen emdikten sonra dudaklarını pompa gibi kullanarak hava yut ve sonra dal
yavaş hareket et. ne kadar fazla hareket o kadar fazla oksijen tüketimi demektir.
paletsiz tüpsüz dalınmaz yani dalınırda bi anlamı olmaz hem hız hemde oksijen tüketimi açısından
Edit :
Dediğim gibi kulak basıncına dikkat et zarı felan deldirirsin sonra uğraş babam uğraş.
burun dışından kullanılan burun tıkacı kullanman rahatlık sağlar fakat sakın ama sakın kulak tıkacı kullanma yaralanmalara sebebiyet verebilir.
Dalıcı elbisesi bulabilirsen giy ( kolsuz ve bacaksız ) vücut ısını dengede tutar oksijen tüketimini azaltır.
Heycanlanma kalp atışın stabil olsun oksijen tüketimi açısından
ve her dalış arası karada / iskelede / teknede en az 4 dakika mola ver. ilk 2 dakika normal nefes al son 2 dakika nefes egzerszi yap
Mesaj 25 Temmuz 2012 (Carsamba) Saat: 21:56'da ErotikPanda tarafından düzenlendi. -
ErotikPanda bunu yazdı:
-----------------------------Tüpsüz dalışta vurgun yemezsin. ( vurgun yeme olayı tüplü dalışta olur ) sadece kulak basıncına dikkat etmen gerekli 28 metreye kadar daldım.
Hava emme egzersizlerine çalış. İçine havayı tamamen emdikten sonra dudaklarını pompa gibi kullanarak hava yut ve sonra dal
yavaş hareket et. ne kadar fazla hareket o kadar fazla oksijen tüketimi demektir.
paletsiz tüpsüz dalınmaz yani dalınırda bi anlamı olmaz hem hız hemde oksijen tüketimi açısından
Edit :
Dediğim gibi kulak basıncına dikkat et zarı felan deldirirsin sonra uğraş babam uğraş.
burun dışından kullanılan burun tıkacı kullanman rahatlık sağlar fakat sakın ama sakın kulak tıkacı kullanma yaralanmalara sebebiyet verebilir.
Dalıcı elbisesi bulabilirsen giy ( kolsuz ve bacaksız ) vücut ısını dengede tutar oksijen tüketimini azaltır.
Heycanlanma kalp atışın stabil olsun oksijen tüketimi açısından
ve her dalış arası karada / iskelede / teknede en az 4 dakika mola ver. ilk 2 dakika normal nefes al son 2 dakika nefes egzerszi yap
Mesaj 25 Temmuz 2012 (Carsamba) Saat: 21:56'da ErotikPanda tarafından düzenlendi.
-----------------------------
Hocam sen kaymak gibi bir inişten sonra, yukarı o şekilde çıkışın senkop ve samba gibi riskler doğurduğunu biliyor musun ?
Yavaş haraket et diye bir şey yok bu freediving, hocam tüplü sormuyor, dekompresyon yapmazsan yani yarı yarıya mola deniyor buna sallıyorum 30 metre daldın 15 metre çıktın orda deko yapman lazım sürene göre, bunları kendin ayarlaman lazım.
Amma gelelim sana serbest dalış için çok çok risklisi senkop, bayılma yani bunu fark bile etmiyorsun.
Egzersiz, antreman,koşu en önemlisi, ciğer açman badisiz dalmaman, önce biraz bilenden fill'i öğrenmen lazım, dünyanın en tehlikeli sporlarından biri bu serbest dalış paraşütle atlama bile bunun kadar tehlikeli değil.
10 metrelere kadar bir cacık olmaz sadece kendi kendini boğarsın, 30 m basınçtan sonra başlar her şey, ama bunun için bile sağlam bir anatomi olması lazım sende, bende 3 senedir dalgıç elbisesi var, daha fiili dalış yapamadım kilom var diye.
Yani tehlikeli iş. Arkadaşsız kesinlikle dalma zaten bu komple bir komedi olur zevk alamazsın yaptığın işten. -
1-618-GR bunu yazdı:
-----------------------------ErotikPanda bunu yazdı:
-----------------------------Tüpsüz dalışta vurgun yemezsin. ( vurgun yeme olayı tüplü dalışta olur ) sadece kulak basıncına dikkat etmen gerekli 28 metreye kadar daldım.
Hava emme egzersizlerine çalış. İçine havayı tamamen emdikten sonra dudaklarını pompa gibi kullanarak hava yut ve sonra dal
yavaş hareket et. ne kadar fazla hareket o kadar fazla oksijen tüketimi demektir.
paletsiz tüpsüz dalınmaz yani dalınırda bi anlamı olmaz hem hız hemde oksijen tüketimi açısından
Edit :
Dediğim gibi kulak basıncına dikkat et zarı felan deldirirsin sonra uğraş babam uğraş.
burun dışından kullanılan burun tıkacı kullanman rahatlık sağlar fakat sakın ama sakın kulak tıkacı kullanma yaralanmalara sebebiyet verebilir.
Dalıcı elbisesi bulabilirsen giy ( kolsuz ve bacaksız ) vücut ısını dengede tutar oksijen tüketimini azaltır.
Heycanlanma kalp atışın stabil olsun oksijen tüketimi açısından
ve her dalış arası karada / iskelede / teknede en az 4 dakika mola ver. ilk 2 dakika normal nefes al son 2 dakika nefes egzerszi yap
Mesaj 25 Temmuz 2012 (Carsamba) Saat: 21:56'da ErotikPanda tarafından düzenlendi.
-----------------------------
Hocam sen kaymak gibi bir inişten sonra, yukarı o şekilde çıkışın senkop ve samba gibi riskler doğurduğunu biliyor musun ?
Yavaş haraket et diye bir şey yok bu freediving, hocam tüplü sormuyor, dekompresyon yapmazsan yani yarı yarıya mola deniyor buna sallıyorum 30 metre daldın 15 metre çıktın orda deko yapman lazım sürene göre, bunları kendin ayarlaman lazım.
Amma gelelim sana serbest dalış için çok çok risklisi senkop, bayılma yani bunu fark bile etmiyorsun.
Egzersiz, antreman,koşu en önemlisi, ciğer açman badisiz dalmaman, önce biraz bilenden fill'i öğrenmen lazım, dünyanın en tehlikeli sporlarından biri bu serbest dalış paraşütle atlama bile bunun kadar tehlikeli değil.
10 metrelere kadar bir cacık olmaz sadece kendi kendini boğarsın, 30 m basınçtan sonra başlar her şey, ama bunun için bile sağlam bir anatomi olması lazım sende, bende 3 senedir dalgıç elbisesi var, daha fiili dalış yapamadım kilom var diye.
Yani tehlikeli iş. Arkadaşsız kesinlikle dalma zaten bu komple bir komedi olur zevk alamazsın yaptığın işten.
-----------------------------kaş ta yasemin dalkılıç ile beraber dalma şansı bulduk ( beraber derken birebir değil, biz tüplü dalış yaparken o kamptaymış ve grup olarak tanıştık muhabbet ettik. antrönörü ilede konuştuk tabi )
Antrönörünün anlatımlarıdır bu dediklerim. Ve daha sonra 12 - 21 ve 28 metreye tüpsüz daldık. Tüpsüz dalışta iniş ve çıkış zamanlaman genele yakın oalrak eşit olmalı. (dalış saati yoksa çıkışta kabarcık kuralı dikkate alınmalı )
Tüplü dalıştada tüpsüz dalıştada dalış saatin yoksa kural şudur ağzından çıkan kabarcıkların çıkış hızını geçmeyecek onarlı takip edeceksin (en hızlı durum bu ). ( güvenlik beklemelerini saymıyorum tüplü dalıştaki )
Tüplü dalışta 13 metreden sonra ( beklediğini varsayarsak ) vurgun durumu oluşabilir. Zaten çıkışta yavaş yavaş bekleme vermek zorundasın 3 e5 yada 5 e 3 kuralı gibi derinliğe bağlı zamanlamalar.
fakat tüpsüz dalışta nefes almadğın için vücut qaz seviyesi sabit olduğu için vücut kendini ayarlayabiliyor.
pardonda yasemin dalkılıcın 3 lük bekleme dilimleri dışında ne kadar zamanı olabilir ?
Dediğim gibi 28 metreye daldım ( birinde 26 metreydi sanırım dalış çelik ipini tam takip etmedim ) ağzından çıkan kabarcık kuralı ile çıktık hiç bişide yok.
Tüplü dalış eğitimi aldım fakat tüpsüz dalış bilgilerim orada öğrediklerimdir. Ayrıca dalış eğitmenimin bilgileridir.
Önemli not : nefesi iyi olan arkadaşlar bokunu çıkartmayın 35 metreden sonra dip sarhoşluğu sendromu başlar. Daha öcne dalış hocası ile eğitim almadıysanız çok tehlikeli hatta ölümle sonlanabilir.
Ayrıca dalış ipi kullanmıyorsan sen çırpındıkça o oksijenden ne kalır geriye sence ? Yavaş hareket edip bacak bilek hareketi yapıcaksın. Her iki dalıştada oksijen tüketimi için geçerlidir.
Edit : göğüs kafesi basıncı, su sıcaklığı ve oksije nkullanımı açısından en tatlı serbest dalış derinliği 15-18 metre aralığıdır. Daha fazlasına eğitimsiz gidilmesi hem tehlikeli hemde gereksizdir.
Mesaj 25 Temmuz 2012 (Carsamba) Saat: 23:37'da ErotikPanda tarafından düzenlendi.
Mesaj 25 Temmuz 2012 (Carsamba) Saat: 23:39'da ErotikPanda tarafından düzenlendi. -
tüpsüz dalışta deko yapmaya gerek yok. bide tüpsüz dalışta istediğin hızla çıkabilirsin çünkü havayı su üzerinde alıyorsun derine indikçe basınç artıyor ciğerlerin ufalıyor aldığın havada sıkışıyor yükseldikçe aynı hava genişliyor o yüzden sıkıntı yok ama tüplü dalışta dediğiniz gibi eğer o şekilde yapılmazsa 30 metrede soluduğun hava ciğerlerini tam doldurur ve yükseldikçe genişlemek ister buda akciğere zarar verir. o deko olayıda öyle 3 e 5 gibi hesaplanmaz onun tablosu vardır. bi önceki dalış zamanından tut indiğin metreye göre bi sonraki dalışta kalıcağın zamanlar değişir hatta akşam uçağa biniceksen onu bile ayarlaman lazım. tabi bunlar deniz için geçerlidir. dağ tepesinde göle falan dalınacaksa olaylar çok farklıdır. bu arada tüplü 50 metrem var deniz kızı gördüm haberiniz olsun :)
-
Cosmic bunu yazdı:
-----------------------------tüpsüz dalışta deko yapmaya gerek yok. bide tüpsüz dalışta istediğin hızla çıkabilirsin çünkü havayı su üzerinde alıyorsun derine indikçe basınç artıyor ciğerlerin ufalıyor aldığın havada sıkışıyor yükseldikçe aynı hava genişliyor o yüzden sıkıntı yok ama tüplü dalışta dediğiniz gibi eğer o şekilde yapılmazsa 30 metrede soluduğun hava ciğerlerini tam doldurur ve yükseldikçe genişlemek ister buda akciğere zarar verir. o deko olayıda öyle 3 e 5 gibi hesaplanmaz onun tablosu vardır. bi önceki dalış zamanından tut indiğin metreye göre bi sonraki dalışta kalıcağın zamanlar değişir hatta akşam uçağa biniceksen onu bile ayarlaman lazım. tabi bunlar deniz için geçerlidir. dağ tepesinde göle falan dalınacaksa olaylar çok farklıdır. bu arada tüplü 50 metrem var deniz kızı gördüm haberiniz olsun :)
-----------------------------3 e 5 5 e 3 GİBİ dedim zaten. Biz en son GÜVENLİK beklemesini 5 metrede 3 dakika yaparız her ihtimale karşı..!
2. yıldızın sınavında 3 kişi birdce hoca daldık. Arkadaş çok fena yemişti sen deniz kkızı görmüşsün arkadar paletleri çıkartıp hocaya verdi soyunmaya kalktı :D:D
Hele orda hoca çarpım tablosunu sormuyomu yeminle kafa gidiyo :D:D
Edit : tüpsüz dalışta kabarcık kuralının sebebi (35 metre ve sonrasında ) cigerler değil gözlerdeki kılcal damar çatlamasıdır. Yapılmazsada olur fakat alışkın olmayan veya hassas kişilerde göz kılcallarında çatlama yapabilir. hocaların dediğine göre tehlikeli değildir ama 1 hafta kan oturuyo gözüne
Mesaj 25 Temmuz 2012 (Carsamba) Saat: 23:58'da ErotikPanda tarafından düzenlendi. -
ErotikPanda bunu yazdı:
-----------------------------Cosmic bunu yazdı:
-----------------------------tüpsüz dalışta deko yapmaya gerek yok. bide tüpsüz dalışta istediğin hızla çıkabilirsin çünkü havayı su üzerinde alıyorsun derine indikçe basınç artıyor ciğerlerin ufalıyor aldığın havada sıkışıyor yükseldikçe aynı hava genişliyor o yüzden sıkıntı yok ama tüplü dalışta dediğiniz gibi eğer o şekilde yapılmazsa 30 metrede soluduğun hava ciğerlerini tam doldurur ve yükseldikçe genişlemek ister buda akciğere zarar verir. o deko olayıda öyle 3 e 5 gibi hesaplanmaz onun tablosu vardır. bi önceki dalış zamanından tut indiğin metreye göre bi sonraki dalışta kalıcağın zamanlar değişir hatta akşam uçağa biniceksen onu bile ayarlaman lazım. tabi bunlar deniz için geçerlidir. dağ tepesinde göle falan dalınacaksa olaylar çok farklıdır. bu arada tüplü 50 metrem var deniz kızı gördüm haberiniz olsun :)
-----------------------------3 e 5 5 e 3 GİBİ dedim zaten. Biz en son GÜVENLİK beklemesini 5 metrede 3 dakika yaparız her ihtimale karşı..!
2. yıldızın sınavında 3 kişi birdce hoca daldık. Arkadaş çok fena yemişti sen deniz kkızı görmüşsün arkadar paletleri çıkartıp hocaya verdi soyunmaya kalktı :D:D
Hele orda hoca çarpım tablosunu sormuyomu yeminle kafa gidiyo :D:D
-----------------------------
Hocam tüplü dalışta öğrendiğin tüm teknikleri unut burası, tüpsüz dalış :))
Yanlış yönlendirme yaparsın yani.
Serbest dalışta yapacağı en önemli şeyler, iyi bir bünye, sigarasız vs bir hayat günlük koşu ciğer için, birde fiili antremanlar.
Dumbell bile çalışman lazım dalıştan önce sağlıklı bir şey istiyorsan yana açma göğüs kafesi genişletme gibi bir ton olayı var hocam tüplü dalışı normal standartları olan herkes hocalarla yapabilir zaten o bir cacık değil.
He bu arada amacın ne zıpkına falan mı dalacaksın ? Yoksa sırf merak için mi :D ona göre bir kaç şey daha söyleyeceğim. -
1-618-GR bunu yazdı:
-----------------------------ErotikPanda bunu yazdı:
-----------------------------Cosmic bunu yazdı:
-----------------------------tüpsüz dalışta deko yapmaya gerek yok. bide tüpsüz dalışta istediğin hızla çıkabilirsin çünkü havayı su üzerinde alıyorsun derine indikçe basınç artıyor ciğerlerin ufalıyor aldığın havada sıkışıyor yükseldikçe aynı hava genişliyor o yüzden sıkıntı yok ama tüplü dalışta dediğiniz gibi eğer o şekilde yapılmazsa 30 metrede soluduğun hava ciğerlerini tam doldurur ve yükseldikçe genişlemek ister buda akciğere zarar verir. o deko olayıda öyle 3 e 5 gibi hesaplanmaz onun tablosu vardır. bi önceki dalış zamanından tut indiğin metreye göre bi sonraki dalışta kalıcağın zamanlar değişir hatta akşam uçağa biniceksen onu bile ayarlaman lazım. tabi bunlar deniz için geçerlidir. dağ tepesinde göle falan dalınacaksa olaylar çok farklıdır. bu arada tüplü 50 metrem var deniz kızı gördüm haberiniz olsun :)
-----------------------------3 e 5 5 e 3 GİBİ dedim zaten. Biz en son GÜVENLİK beklemesini 5 metrede 3 dakika yaparız her ihtimale karşı..!
2. yıldızın sınavında 3 kişi birdce hoca daldık. Arkadaş çok fena yemişti sen deniz kkızı görmüşsün arkadar paletleri çıkartıp hocaya verdi soyunmaya kalktı :D:D
Hele orda hoca çarpım tablosunu sormuyomu yeminle kafa gidiyo :D:D
-----------------------------
Hocam tüplü dalışta öğrendiğin tüm teknikleri unut burası, tüpsüz dalış :))
Yanlış yönlendirme yaparsın yani.
Serbest dalışta yapacağı en önemli şeyler, iyi bir bünye, sigarasız vs bir hayat günlük koşu ciğer için, birde fiili antremanlar.
Dumbell bile çalışman lazım dalıştan önce sağlıklı bir şey istiyorsan yana açma göğüs kafesi genişletme gibi bir ton olayı var hocam tüplü dalışı normal standartları olan herkes hocalarla yapabilir zaten o bir cacık değil.
He bu arada amacın ne zıpkına falan mı dalacaksın ? Yoksa sırf merak için mi :D ona göre bir kaç şey daha söyleyeceğim.
-----------------------------Soruyu soran ben değilim la :D
Bu arada ilk yazdıklarımı yasemin dalkılıçın antrönöründen dinledim gerisini tanımam.
Ama tabiki seninde dediğin gibi formda olmak ve her çeşit antreman çok önemlidir. Vücudunun sınırlarını zorluyorsun resmen.
iki dalışında birbirinde çok ayrı zevkleri vardır da fasafisomu (bu lafına gülerim ancak ) ? sen hiç derin dalış yaptınmı karadan hava ile ? sanayi dalgıçlarının kullandıkları ekipmanlar vs..
-
en dibe inipde hıçkırık tutarsa felaket :)
-
ErotikPanda bunu yazdı:
-----------------------------1-618-GR bunu yazdı:
-----------------------------ErotikPanda bunu yazdı:
-----------------------------Cosmic bunu yazdı:
-----------------------------tüpsüz dalışta deko yapmaya gerek yok. bide tüpsüz dalışta istediğin hızla çıkabilirsin çünkü havayı su üzerinde alıyorsun derine indikçe basınç artıyor ciğerlerin ufalıyor aldığın havada sıkışıyor yükseldikçe aynı hava genişliyor o yüzden sıkıntı yok ama tüplü dalışta dediğiniz gibi eğer o şekilde yapılmazsa 30 metrede soluduğun hava ciğerlerini tam doldurur ve yükseldikçe genişlemek ister buda akciğere zarar verir. o deko olayıda öyle 3 e 5 gibi hesaplanmaz onun tablosu vardır. bi önceki dalış zamanından tut indiğin metreye göre bi sonraki dalışta kalıcağın zamanlar değişir hatta akşam uçağa biniceksen onu bile ayarlaman lazım. tabi bunlar deniz için geçerlidir. dağ tepesinde göle falan dalınacaksa olaylar çok farklıdır. bu arada tüplü 50 metrem var deniz kızı gördüm haberiniz olsun :)
-----------------------------3 e 5 5 e 3 GİBİ dedim zaten. Biz en son GÜVENLİK beklemesini 5 metrede 3 dakika yaparız her ihtimale karşı..!
2. yıldızın sınavında 3 kişi birdce hoca daldık. Arkadaş çok fena yemişti sen deniz kkızı görmüşsün arkadar paletleri çıkartıp hocaya verdi soyunmaya kalktı :D:D
Hele orda hoca çarpım tablosunu sormuyomu yeminle kafa gidiyo :D:D
-----------------------------
Hocam tüplü dalışta öğrendiğin tüm teknikleri unut burası, tüpsüz dalış :))
Yanlış yönlendirme yaparsın yani.
Serbest dalışta yapacağı en önemli şeyler, iyi bir bünye, sigarasız vs bir hayat günlük koşu ciğer için, birde fiili antremanlar.
Dumbell bile çalışman lazım dalıştan önce sağlıklı bir şey istiyorsan yana açma göğüs kafesi genişletme gibi bir ton olayı var hocam tüplü dalışı normal standartları olan herkes hocalarla yapabilir zaten o bir cacık değil.
He bu arada amacın ne zıpkına falan mı dalacaksın ? Yoksa sırf merak için mi :D ona göre bir kaç şey daha söyleyeceğim.
-----------------------------Soruyu soran ben değilim la :D
Bu arada ilk yazdıklarımı yasemin dalkılıçın antrönöründen dinledim gerisini tanımam.
Ama tabiki seninde dediğin gibi formda olmak ve her çeşit antreman çok önemlidir. Vücudunun sınırlarını zorluyorsun resmen.
iki dalışında birbirinde çok ayrı zevkleri vardır da fasafisomu (bu lafına gülerim ancak ) ? sen hiç derin dalış yaptınmı karadan hava ile ? sanayi dalgıçlarının kullandıkları ekipmanlar vs..
-----------------------------
Hacım faso fiso demedim dikkatli okur musun, tüpsüzle tüplü dalış ayrı klasmanlar demek istedim yani onları burada yazman yanlış yönlendirmelere sebep olabilir :) Onun yeri ayrı tüplü dalış soranlara yazarsan yeri olur ama sen paraşütle atlamak isteyen adama uçak koltuğu tarifi veriyorsun şu an :D:D -
1-618-GR bunu yazdı:
-----------------------------ErotikPanda bunu yazdı:
-----------------------------1-618-GR bunu yazdı:
-----------------------------ErotikPanda bunu yazdı:
-----------------------------Cosmic bunu yazdı:
-----------------------------tüpsüz dalışta deko yapmaya gerek yok. bide tüpsüz dalışta istediğin hızla çıkabilirsin çünkü havayı su üzerinde alıyorsun derine indikçe basınç artıyor ciğerlerin ufalıyor aldığın havada sıkışıyor yükseldikçe aynı hava genişliyor o yüzden sıkıntı yok ama tüplü dalışta dediğiniz gibi eğer o şekilde yapılmazsa 30 metrede soluduğun hava ciğerlerini tam doldurur ve yükseldikçe genişlemek ister buda akciğere zarar verir. o deko olayıda öyle 3 e 5 gibi hesaplanmaz onun tablosu vardır. bi önceki dalış zamanından tut indiğin metreye göre bi sonraki dalışta kalıcağın zamanlar değişir hatta akşam uçağa biniceksen onu bile ayarlaman lazım. tabi bunlar deniz için geçerlidir. dağ tepesinde göle falan dalınacaksa olaylar çok farklıdır. bu arada tüplü 50 metrem var deniz kızı gördüm haberiniz olsun :)
-----------------------------3 e 5 5 e 3 GİBİ dedim zaten. Biz en son GÜVENLİK beklemesini 5 metrede 3 dakika yaparız her ihtimale karşı..!
2. yıldızın sınavında 3 kişi birdce hoca daldık. Arkadaş çok fena yemişti sen deniz kkızı görmüşsün arkadar paletleri çıkartıp hocaya verdi soyunmaya kalktı :D:D
Hele orda hoca çarpım tablosunu sormuyomu yeminle kafa gidiyo :D:D
-----------------------------
Hocam tüplü dalışta öğrendiğin tüm teknikleri unut burası, tüpsüz dalış :))
Yanlış yönlendirme yaparsın yani.
Serbest dalışta yapacağı en önemli şeyler, iyi bir bünye, sigarasız vs bir hayat günlük koşu ciğer için, birde fiili antremanlar.
Dumbell bile çalışman lazım dalıştan önce sağlıklı bir şey istiyorsan yana açma göğüs kafesi genişletme gibi bir ton olayı var hocam tüplü dalışı normal standartları olan herkes hocalarla yapabilir zaten o bir cacık değil.
He bu arada amacın ne zıpkına falan mı dalacaksın ? Yoksa sırf merak için mi :D ona göre bir kaç şey daha söyleyeceğim.
-----------------------------Soruyu soran ben değilim la :D
Bu arada ilk yazdıklarımı yasemin dalkılıçın antrönöründen dinledim gerisini tanımam.
Ama tabiki seninde dediğin gibi formda olmak ve her çeşit antreman çok önemlidir. Vücudunun sınırlarını zorluyorsun resmen.
iki dalışında birbirinde çok ayrı zevkleri vardır da fasafisomu (bu lafına gülerim ancak ) ? sen hiç derin dalış yaptınmı karadan hava ile ? sanayi dalgıçlarının kullandıkları ekipmanlar vs..
-----------------------------
Hacım faso fiso demedim dikkatli okur musun, tüpsüzle tüplü dalış ayrı klasmanlar demek istedim yani onları burada yazman yanlış yönlendirmelere sebep olabilir :) Onun yeri ayrı tüplü dalış soranlara yazarsan yeri olur ama sen paraşütle atlamak isteyen adama uçak koltuğu tarifi veriyorsun şu an :D:D
-----------------------------işte cacık demişin ona dedim :D La olum arada bi iki farkı yazacaksın anlaşılsın diye dimi :) neyse gerekli bilgi verildi hatlar karışıyo bu kadar yeter dalışa devam deniz analarına selam
