Türkçe Netlerimi Nasıl Artırırım?
-
ne tür okuma şekillerinden hoşlanıyorsan o tur de kitaplar oku derim. Mesela ERDAL DEMİRKIRAN diye bi yazarımız var. Kişisel gelişim kitapları. kitap çok akıcı kendine adete gaz veriyorsun. Ve bazı kişiler gebenmesede o yazarımızı adam noter tescilli. Önerdiğim kitabı: Ben Dünyanın En Akıllı İnsanıyım
-
Basligi gördügüm ilk günden beri icimden hep "matematik calisarak." yazmak geliyodu sonunda dayanamadim yazim :D konu sahibi arkadas k.bakmasin gercekten cok engel olmak istedim kendime ama olmadi :)
-
ezüz öss yaklaştı yusuf yusuf..türkçe çalışacağına git fen çalış...dünkü taramada biyolojilerin hep yanlıştı olm:D
-
En etkili yöntem işledigin konunun hemen ardından konuyla ilgili testleri çözmek.o zaman kafana yatar.
30/29 yaptım türkceden.
-
hocam paragrafta orda burda anlam soruları tamamen yorum yeteneğii ve düşünsel zeka gerektirir :) [vay be çok karizma bi cümle oldu:) ]
onun dışında dil bilgisi sorularında ise tamamen çalışmak zorundasın, başka çaren yok.
dilbilgisi sorularının yarısından çoğunu boş bırakmama rağmen 25ten aşağı hiç düşmedi netlerim, ama lanet olsun ki sayısaldayım :/
edit: ulan ben de diyodum bu konu bi yerden tanıdık geliyor, meğer eski konuymuş a.k :)
neyse nasılsa daha öss geçmedi sen bnei dinle çalış dil bilgisine, yorum anlam vs sorularını da Allah a emanet et :D
-
walla aynı derdi bende çekiom denemelerde 23 yada 24 , şimdi 18 tane paragraf ve cümlede anlam sorusu war . diğer şekilde çalışmanı tavsiyede edeceğim bi yazım kuralları ve cümle öğeleri hersen bi sou gelioo hele cümle türlerinden kesin gelir ve ben bunları hala bilmiom :D:d:d
-
Dostum kitap okumak yararlı ama össye 1 aydan az kalmışken :) bi işe yaramaz zaman kaybı önerim. Soruları çözmeye türkçeden başla ve çözemem deme. Ama isteyerek çözmek çok önemli. Bende bu sene össciyim. 3 oldu :) hala kazanamadım yaa ama tecrübe konuşuyo
Bu arada bu herif salakmı 3 senedir kazanamıyo demeyin okul puanı maduruyum
-
bende öss ye girecem bu sene sayılsalcıyım dil bilgisi felan hiç birini bilmem anlatım bozukluklarında kulagıma hangisi hoş geliyorsa onu işaretlerim ama 25 civarlarında türkçe netlerim hep allaha şükür : )
-
hoca anlatım bozukluğundan kasıt şu.
paragrafı okurkene araya sıkıştırılmış bir tanım cümlesi
örneğin;
1970'lerden beri süregelen PKK terörü bir çok can almıştır.
PKK'nın kuruluşu bu tarihlere dayanır.PKK silahlı bir terör örgütüdür.
PKK peşmergeler ile iş birliğindedir.
Gibi saçma bir paragrafta tanım yapılan cümle anlatım bozukluğuna neden
olur.
Veya şöyle birşey olabilir,paragrafla alakasız bir cümle.Yada nerden geldik
nereye dedirtecek bir cümle olabilir.
Mesela
Potasyum nitrat duman çıkartan ve kara barut yapımında kullanılan güherçile
kod adlı bir maddedir.Beyaz tozumsu yapıdadır.Ayrıca Osmanlı'da kara barut yapımında kullanılmıştır.
Derken son cümle anlatım akışını bozmuştur.Alakasızdır..
Veya
Bu bölgede dağlar,denizlere dik uzanır.Che Guevera bir Küba devrimcisidir.
Yada daha hafif birşey olabilir.
-
Emrow öyle sorular genelde hangi düşünce akışı bozmaktadır diye paragraf sorularında geliyor.
Anlatım bozuklukları ise direk kural aratıyor. (gereksiz kelime,ek yanlışı,öğe eksikliği vs.)
