Türkiyedeki İnternet Hızı
-
Yaf geçen kafama esti. Dedim telekomun sitesini gezeyim. G.shdsl olan bağlantısına girdim. upload ve download miktarları aynı olanların fiyatları faiş şekilde yüksek. 2 mbit olana baktım 348 liraydı. Vaşş anam dedim. Eve böyle bir hat çeksem ay sonunu getiremem. Gerçi upload sırf server'lar için. Bende dedim ulayn eve bi server atayım :D fantazi olsun her neyse. Baktm telekomda fiyatlar pahalı ( bana göre ) ki metro ethernet diye birşey gördüm dedim ona gireyim bakayım. Ona hiç bakmaz olaydım. 1 gbit hat gözüme takıldı çünki. 1 gbit hat en son baktığımda 48 bin liraydı :D 5 mbit ise 5 binlira ydı. Dedim Telekom tekelcidir belki pahalıya satar. Tr-net vs datacenter fiyatlarına baktım. 2 mbit hat 380-400 lira. Quiknet - tellcom ile görüştüm. Adam dediki g.shdsl hizmetini bağlantı masrafları ( yeri kaz kablo döşe amuda kalk yemek ye vs.. ) hariç aylık 600-650 lira civarında. Vaşş dedim gene kapadım teli
Peki hocam. Yurt dışını baz aldığımızda bu fiyat daha ucuz türkiye'de neden bu kadar pahalı ve adsl ile vdsl hatlarında upload sınırlaması var ? Yurt dışında da upload sınırlaması varmı acaba.o kadar detaylı bilgim yok malesf
-
HanDsomE bunu yazdı:
-----------------------------Yaf geçen kafama esti. Dedim telekomun sitesini gezeyim. G.shdsl olan bağlantısına girdim. upload ve download miktarları aynı olanların fiyatları faiş şekilde yüksek. 2 mbit olana baktım 348 liraydı. Vaşş anam dedim. Eve böyle bir hat çeksem ay sonunu getiremem. Gerçi upload sırf server'lar için. Bende dedim ulayn eve bi server atayım :D fantazi olsun her neyse. Baktm telekomda fiyatlar pahalı ( bana göre ) ki metro ethernet diye birşey gördüm dedim ona gireyim bakayım. Ona hiç bakmaz olaydım. 1 gbit hat gözüme takıldı çünki. 1 gbit hat en son baktığımda 48 bin liraydı :D 5 mbit ise 5 binlira ydı. Dedim Telekom tekelcidir belki pahalıya satar. Tr-net vs datacenter fiyatlarına baktım. 2 mbit hat 380-400 lira. Quiknet - tellcom ile görüştüm. Adam dediki g.shdsl hizmetini bağlantı masrafları ( yeri kaz kablo döşe amuda kalk yemek ye vs.. ) hariç aylık 600-650 lira civarında. Vaşş dedim gene kapadım teli
Peki hocam. Yurt dışını baz aldığımızda bu fiyat daha ucuz türkiye'de neden bu kadar pahalı ve adsl ile vdsl hatlarında upload sınırlaması var ? Yurt dışında da upload sınırlaması varmı acaba.o kadar detaylı bilgim yok malesf
-----------------------------
evet ya 25 kb çok az en fazla 30 kb gördüm aslında download kb la upload kb aynı olması lazım..
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
HanDsomE bunu yazdı:
-----------------------------Yaf geçen kafama esti. Dedim telekomun sitesini gezeyim. G.shdsl olan bağlantısına girdim. upload ve download miktarları aynı olanların fiyatları faiş şekilde yüksek. 2 mbit olana baktım 348 liraydı. Vaşş anam dedim. Eve böyle bir hat çeksem ay sonunu getiremem. Gerçi upload sırf server'lar için. Bende dedim ulayn eve bi server atayım :D fantazi olsun her neyse. Baktm telekomda fiyatlar pahalı ( bana göre ) ki metro ethernet diye birşey gördüm dedim ona gireyim bakayım. Ona hiç bakmaz olaydım. 1 gbit hat gözüme takıldı çünki. 1 gbit hat en son baktığımda 48 bin liraydı :D 5 mbit ise 5 binlira ydı. Dedim Telekom tekelcidir belki pahalıya satar. Tr-net vs datacenter fiyatlarına baktım. 2 mbit hat 380-400 lira. Quiknet - tellcom ile görüştüm. Adam dediki g.shdsl hizmetini bağlantı masrafları ( yeri kaz kablo döşe amuda kalk yemek ye vs.. ) hariç aylık 600-650 lira civarında. Vaşş dedim gene kapadım teli
Peki hocam. Yurt dışını baz aldığımızda bu fiyat daha ucuz türkiye'de neden bu kadar pahalı ve adsl ile vdsl hatlarında upload sınırlaması var ? Yurt dışında da upload sınırlaması varmı acaba.o kadar detaylı bilgim yok malesf
-----------------------------
evet ya 25 kb çok az en fazla 30 kb gördüm aslında download kb la upload kb aynı olması lazım..
-----------------------------Bu sefer herkes server'culuk oynar diyemi yapmıyrolar acaba.. Bu işide ticarete döküyorlar çünki. 2 mbit hattım olsa up down aynı. eve ticari amaçlı olmasa da bi server vs bişe yaparım yani. Sabit İP alarak
-
uydunet . ...
-
Şu anda Internet hizmetinde Türkiye olarak dünya sıralamasının çok çok altındayız
Burada da dünyadaki internet hizmetleri ve fiyatları yazıyor sizinle paylaşayım dedim
Japonya 100 Mbit 22$ = 28 lira
İsveç 100 Mbit 43$ = 54 lira
Fransa 20 Mbit 35$ = 30 lira
Almanya 16 Mbit 36$= 45 lira
Hong Kong 10 Mbit 16$ = 20 lira
Singapur 10 Mbit 48$= 60 lira
Kanada 10 Mbit 56$= 70 lira
İngiltere 0.5 Mbit 19$
İtalya 4 Mbit 48$= 60 lira
ABD 1.5Mbit 13$= 16 lira
Sri Lanka 2 Mbit 68$= 85 lira
Finlandiya 1 Mbit 35$= 44 lira
İspanya 1 Mbit 45$= 56 lira
Brezilya 0.5 Mbit 36$= 45 lira
Arjantin 0.5 Mbit 45$= 56 lira
Türkiye 4 Mbit 88$= 110! Lira...
Bu fiyatların yanında Fransa parklarda, bahçelerde vb. yerlerde 8 Mbit wireless ı bedava olarak veriyor! -
Su anda hen iyi hızmet ve en avantaslı olan bence :
http://www.dokuzdoksandokuz.com/quiknet/ucretlendirme.aspx
-
Martech bunu yazdı:
-----------------------------
uydunet . ...
-----------------------------harbidenmi
@bu japonyadaki hız nasıl bişey acaba biri bişeyle kıyaslayabilirmi
-
Fuzulli bunu yazdı:
-----------------------------Su anda hen iyi hızmet ve en avantaslı olan bence :
http://www.dokuzdoksandokuz.com/quiknet/ucretlendirme.aspx
-----------------------------toplu konutlara veriliyor. bıraktım mahalleyi sokakları. merkez caddelere bilevermiyorlar
-
Blue_moon bunu yazdı:
-----------------------------Şu anda Internet hizmetinde Türkiye olarak dünya sıralamasının çok çok altındayız
Burada da dünyadaki internet hizmetleri ve fiyatları yazıyor sizinle paylaşayım dedim
Japonya 100 Mbit 22$ = 28 lira
İsveç 100 Mbit 43$ = 54 lira
Fransa 20 Mbit 35$ = 30 lira
Almanya 16 Mbit 36$= 45 lira
Hong Kong 10 Mbit 16$ = 20 lira
Singapur 10 Mbit 48$= 60 lira
Kanada 10 Mbit 56$= 70 lira
İngiltere 0.5 Mbit 19$
İtalya 4 Mbit 48$= 60 lira
ABD 1.5Mbit 13$= 16 lira
Sri Lanka 2 Mbit 68$= 85 lira
Finlandiya 1 Mbit 35$= 44 lira
İspanya 1 Mbit 45$= 56 lira
Brezilya 0.5 Mbit 36$= 45 lira
Arjantin 0.5 Mbit 45$= 56 lira
Türkiye 4 Mbit 88$= 110! Lira...
Bu fiyatların yanında Fransa parklarda, bahçelerde vb. yerlerde 8 Mbit wireless ı bedava olarak veriyor!
-----------------------------peki hocam up miktarlarıda aynımı 100/100 mü
-
quick net'i kullanan var mı aramızda ?
-
HanDsomE bunu yazdı:
-----------------------------
Blue_moon bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------peki hocam up miktarlarıda aynımı 100/100 mü
-----------------------------hocam bunlar download hızları o ülkelerin upload sistemlerini bilmiyorum :S
