folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder Ubuntuda Dns Server (Yardım)



Ubuntuda Dns Server (Yardım)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mx0TBT
    Mx0TBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2007
    Erkek

    Ubuntu ile dns server kurmak istiyorum ancak internetteki dokumanlara baktımda yine baska bir dns girilmesi isteniyor.

     

    Kablosuz bir ağ kurdum kullanıcılara ip atıyorum sorun yok.

     

    Benim asıl yapmaya çalıştım sey interneti olmayan ağda dns paketlerini cevaplamak ve

    Her dns paketine aynı cevabı vermek.

     

    Örneğin www.google.com www.yahooo.com a 192.168.1.1 adresi diye cevaplamak istiyorum.

     

    Bunu nasıl yaparım  ?


    Ölümlü dünya. Yasin 38. Ayet
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviEkran
    MaviEkran's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    Name server (bind) kurmalısın. Bind'in konfigürasyonunu halledersen istediğini yapmış olursun.

    Bind ile ilgili çokça doküman mevcut. (https://help.ubuntu.com/community/BIND9ServerHowto)


    Blue Screen of Death
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mx0TBT
    Mx0TBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2007
    Erkek

    MaviEkran bunu yazdı:
    -----------------------------

    Name server (bind) kurmalısın. Bind'in konfigürasyonunu halledersen istediğini yapmış olursun.

    Bind ile ilgili çokça doküman mevcut. (https://help.ubuntu.com/community/BIND9ServerHowto)


    -----------------------------

    bind de bende alan ismi istiyor yokki.

    ben sadece dnslere hep aynı cevabı vermek istiyorum


    Ölümlü dünya. Yasin 38. Ayet
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviEkran
    MaviEkran's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    Mx0TBT bunu yazdı:
    -----------------------------

    MaviEkran bunu yazdı:
    -----------------------------

    Name server (bind) kurmalısın. Bind'in konfigürasyonunu halledersen istediğini yapmış olursun.

    Bind ile ilgili çokça doküman mevcut. (https://help.ubuntu.com/community/BIND9ServerHowto)


    -----------------------------

    bind de bende alan ismi istiyor yokki.

    ben sadece dnslere hep aynı cevabı vermek istiyorum


    -----------------------------

    Root zone ve TLD ayarlarını kurcalayarak yapabilirsin kanımca. DNS çalışma mantığını, zone'ları vs kavrarsan halledebilirsin.

     

    named.conf'unu şöyle:

    zone "." in {
            type master;
            file "mxotbt";
    };

    mxotbt zone dosyana da şunu eklersen istediğini yapar

     

    *                       A       127.0.0.1

    Mesaj 31 Temmuz 2012 (Sali) Saat: 23:02'da vahiy yoluyla düzenlendi.


    Mesaj 31 Temmuz 2012 (Sali) Saat: 23:03'da MaviEkran tarafından düzenlendi.

    Blue Screen of Death
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mx0TBT
    Mx0TBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2007
    Erkek

    edit

    Mesaj 31 Temmuz 2012 (Sali) Saat: 23:15'da Mx0TBT tarafından düzenlendi.

    Ölümlü dünya. Yasin 38. Ayet
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mx0TBT
    Mx0TBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2007
    Erkek

    MaviEkran bunu yazdı:
    -----------------------------

    Mx0TBT bunu yazdı:
    -----------------------------

    MaviEkran bunu yazdı:
    -----------------------------

    Name server (bind) kurmalısın. Bind'in konfigürasyonunu halledersen istediğini yapmış olursun.

    Bind ile ilgili çokça doküman mevcut. (https://help.ubuntu.com/community/BIND9ServerHowto)


    -----------------------------

    bind de bende alan ismi istiyor yokki.

    ben sadece dnslere hep aynı cevabı vermek istiyorum


    -----------------------------

    Root zone ve TLD ayarlarını kurcalayarak yapabilirsin kanımca. DNS çalışma mantığını, zone'ları vs kavrarsan halledebilirsin.

     

    named.conf'unu şöyle:

    zone "." in {
            type master;
            file "mxotbt";
    };

    mxotbt zone dosyana da şunu eklersen istediğini yapar

     

    *                       A       127.0.0.1

    Mesaj 31 Temmuz 2012 (Sali) Saat: 23:02'da vahiy yoluyla düzenlendi.


    Mesaj 31 Temmuz 2012 (Sali) Saat: 23:03'da MaviEkran tarafından düzenlendi.
    -----------------------------

    deniyorum hocam


    Ölümlü dünya. Yasin 38. Ayet
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviEkran
    MaviEkran's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    Başka DNS girmenin sebebi, tüm internetteki herkesi tanıyamazsın. Bilmediğin isimleri bir bilene sorabilmen için.

    O zone'ları da kendi domainlerin falan varsa kullanıyosun. Sen her bişeyi yönlendireceksen, önceki mesajımdaki şeyleri girmen yeterli.


    Blue Screen of Death
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mx0TBT
    Mx0TBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2007
    Erkek

    MaviEkran bunu yazdı:
    -----------------------------

    Başka DNS girmenin sebebi, tüm internetteki herkesi tanıyamazsın. Bilmediğin isimleri bir bilene sorabilmen için.

    O zone'ları da kendi domainlerin falan varsa kullanıyosun. Sen her bişeyi yönlendireceksen, önceki mesajımdaki şeyleri girmen yeterli.


    -----------------------------

    zone burası değilmi hocam /etc/bind/zones/mx0tbt.db


    Ölümlü dünya. Yasin 38. Ayet
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviEkran
    MaviEkran's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    Mx0TBT bunu yazdı:
    -----------------------------

    MaviEkran bunu yazdı:
    -----------------------------

    Başka DNS girmenin sebebi, tüm internetteki herkesi tanıyamazsın. Bilmediğin isimleri bir bilene sorabilmen için.

    O zone'ları da kendi domainlerin falan varsa kullanıyosun. Sen her bişeyi yönlendireceksen, önceki mesajımdaki şeyleri girmen yeterli.


    -----------------------------

    zone burası değilmi hocam /etc/bind/zones/mx0tbt.db


    -----------------------------

    Orası olabilir. named.conf'ta file olarak nereyi belirttiysen zone dosyanın orada olması lazım.

    file "mxotbt"; 

    ##Bu satırı aşağıdaki gibi yapıp istediğin yere koyabilrsn

    file "/etc/bind/benimZoneDosyam"


    Blue Screen of Death
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mx0TBT
    Mx0TBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2007
    Erkek

    Ayarladım herseyi 

    apacheyi calıstırdım kontrol ettim sorun yok

    etc/resolv.conf da dns server yerini kendi ipme yonlendirdim

    /etc/init.d/bind9 restart 

    yaptım

     

    sayfaya girdimde goruntulenemiyor diyor

     

    Sorun nerde olabilir

     

    Hocam istersen teamwier  adresi verim bakalım

    Mesaj 31 Temmuz 2012 (Sali) Saat: 23:31'da Mx0TBT tarafından düzenlendi.

    Ölümlü dünya. Yasin 38. Ayet
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviEkran
    MaviEkran's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    Hocam şimdi yatacağım da işin hallolmazsa haberleşelim. El atayım bi ara.

    Bu arada DNS testini tarayıcıyla değilde dig komutuyla yapsan daha çok detay görebilirsin.

    "dig google.com" gibi


    Blue Screen of Death
Toplam Hit: 2254 Toplam Mesaj: 21