folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder Ufak Bir Yüzde Hesabı İçin Yardım



Ufak Bir Yüzde Hesabı İçin Yardım

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Caliber
    Caliber's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2009
    Erkek
    Abdullah_CAN bunu yazdı
    Caliber bunu yazdı

    Ayrıca bi daha düzenledim mesajı bi' bakarsınız galiba o olacak.

    Kitap 2 deki düzenleme doğru oldu sizden ricam bana bunu nasıl formüle ettiniz anlatırmısınız mantığını anlıyayım...

    Hocam şimdi bu hesaplama da tam doğru olmadı gibi. Ben işte yüzde şu kadar eksik ödeyecek ya da yüzde şu kadarını ödeyeceklerden doğan farkı tam ödeyecekler vurdum. Şimdi onlar belirtilmemiş yani tam ödeyeceklere girecek bu farklar diye ama hazır elim değmişken girdirdim neyse bunun üzerinden anlatacak olursam:

    toplam fatura tutarı 4.027,00 liraydı ve daire sayısına yani 11'e böldüğümüz zaman görüyoruz ki daire başı 366,09 lira düşüyor.

    1. daire %70'ini ödeyecekti faturasının o da 256,26 liraya denk geliyor ama bi' fark doğuyor arada 366,09 ödemesi gerekiyordu ama 256,26 ödedi ve bu fark da 109,83 lira ediyor. Bunu not edelim çünkü paylaştırma yapacaz.

    İkincisi tutarının %5'i noksan ödeyecekler vardı onlar da 347,79 liraya denk geliyor. Ama bunlardan da bir fark doğuyor ve de 3 daire olduğu için toplamda 54,91 lira bi' fark doğuyor bunu da not edelim.

    şimdi bu farkları toplarsak yani tam ödeyeceklere dağıtılacak farkları toplarsak 164,74'e denk geldiğini görüyoruz. E sadece 7 daire tam ödüyor ve bu tutarı da 7'ye bölersek kelle başı 23,53 lira ödenmesi gerekiyor.

    şimdi en başa dönelim her daireye eşit düşen pay 366,09 idi ve bi' fark doğdu ve ben bunları tam ödeyenler girdirdim. Daire başı da 23,53 düşüyordu ve 366,09+23,53 yaparsak tam ödeyeceklere 389,63 düştüğünü görüyoruz.

    gel gelelim mahsuplaşmayı yapalım:
    7 daire tam ödüyor faturasını. yani 7 X 389,63 = 2.727,38 lira ediyor.
    1 daire sadece %70'ini ödüyor faturanın. o da 256,26 lira.
    3 daire de %5 eksik ödüyor faturaı. o da 1.043,36 lira yapıyor.

    hepsini de toplarsak görüyoruz ki 4.027,00 lira yapıyor yani fatura tutarına denk geliyor.


    Tedbirsiz abdest bozmaya oturan, domala domala ta_ arar.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Abdullah_CAN
    Abdullah_CAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 23/Eylül/2010
    Erkek

    buzukatak

    Sizin yaptığınız ecxel programı ile 

    Caliber

    Programı birbirine çok benziyor ama toplam tutar her ikisinde de 4027 TL olduğu halde daire başına düşen miktar fazla oluyor ???


    Linux
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Caliber
    Caliber's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Aralık/2009
    Erkek

    Hocam arkadaş oran vermiş ama yanlış olmuş. Sadece 3 daireden %5 fark geliyor ve eğer tam ödeyen 3 daire olsaydı onları %1.05 yapardık ama eksik ödeyen 3 daireyi de %0.95 yapardık. Şimdi gördüğün gibi farkı dağıttım ama oraya bakarsan orada yanlış hesap var. Atıyorum %70 ödedin peki kalan %30'u ne yapacaksın tek daireye mi vuracaksın? Hadi 2 daire olsa biri eksik ödese diğerine vurursun ama 2 daire varsa birine vurur diğerine vurmaz mısın? Hayır 15 15 bölersin değil mi işte dediğim bu oradaki farkların toplamını alıp tam ödeyenlere vuracaksın. Bana hesabım doğru gibi geliyor.

    İlla excel e gerek yok en güzeli al bi hesap makinesi bi de kağıt. Giren çıkan parayı yaz sonra topla sonuçlar eşitse tamamdır. Yani sol cepten 30 lira alıp sağa eklemezsen ve masaya koyarsan paran eksilir. Dediğim hesapta arkadaş masaya fazla fazla koymuş hemde. :D


    Tedbirsiz abdest bozmaya oturan, domala domala ta_ arar.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    buzukatak
    buzukatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Haziran/2010
    Erkek
    Abdullah_CAN bunu yazdı

    buzukatak

    Sizin yaptığınız ecxel programı ile 

    Caliber

    Programı birbirine çok benziyor ama toplam tutar her ikisinde de 4027 TL olduğu halde daire başına düşen miktar fazla oluyor ???

    Diğer arkadaşın dosyasına bakmadım, verdiğim örnek 11.05'e göre oluştu ki yukarıdaki bir mesajda aynı oranı siz de yazmışsınız, doğru olanı budur. Arkadaşınki ile karşılaştırırken boynersizlere (tam ücret ödeyeceklere) biçilen fiyatın %5 fazlası ve %70'ini hesaplayın diğer dairelere biçilen fiyatlarla karşılaştırın, hangisinin doğru olduğunu bu şekilde kolayca bulursunuz.

    Edit: Benim hatam %5 eksikleri %5 fazla anlamammış. Benim verdiğimi unutabilirsiniz.

    buzukatak tarafından 29/Ara/12 23:05 tarihinde düzenlenmiştir

    anlıyorum.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Abdullah_CAN
    Abdullah_CAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 23/Eylül/2010
    Erkek
    buzukatak bunu yazdı
    Abdullah_CAN bunu yazdı

    buzukatak

    Sizin yaptığınız ecxel programı ile 

    Caliber

    Programı birbirine çok benziyor ama toplam tutar her ikisinde de 4027 TL olduğu halde daire başına düşen miktar fazla oluyor ???

    Diğer arkadaşın dosyasına bakmadım, verdiğim örnek 11.05'e göre oluştu ki yukarıdaki bir mesajda aynı oranı siz de yazmışsınız, doğru olanı budur. Arkadaşınki ile karşılaştırırken boynersizlere (tam ücret ödeyeceklere) biçilen fiyatın %5 fazlası ve %70'ini hesaplayın diğer dairelere biçilen fiyatlarla karşılaştırın, hangisinin doğru olduğunu bu şekilde kolayca bulursunuz.

    Edit: Benim hatam %5 eksikleri %5 fazla anlamammış. Benim verdiğimi unutabilirsiniz.

    Hata değil üstat 7 daire % 5 fazla ödeme yapmak zorunda


    Linux
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Abdullah_CAN
    Abdullah_CAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 23/Eylül/2010
    Erkek

    Bende bu şekilde yaptım doğru olduğuna inanıyorum arkadaşlar çünkü gelen fatura ile kılı kılına tutuyor benden önceki yöneticide bu şekilde tutuyormuş...


    Linux
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MiqRoP
    MiqRoP's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Temmuz/2007
    Erkek

    Exelde nasıl yaparsın bilmem ama normal bi apartmanın doğalgaz faturasıymışcasına küsüratlara önem vermeden yuvarlayarak aşşağıdaki gibi oluyo.


    1 Nolu daire: Faturanın %70 i yani 2.818.9 biz ona 2.819 diyelim.
    2 Nolu daire: 163.1
    3 Nolu daire: 163.1
    4 Nolu daire: 163.1
    5 Nolu daire: 163.1
    6 Nolu daire: 102.67
    7 Nolu daire: 163.1
    8 Nolu daire: 102.67
    9 Nolu daire: 163.1
    10 Nolu daire: 163.1
    11 Nolu daire: 102.67

    Yuvarlanmış hesap sonunda 241 lira parayı toplayanın cebine giriyo ee bu hesabı yaptı oda onun kârı olsun yöneticelerde hep bu şekilde köşeyi dönmüyo mu zaten ;)


    Söyleyemediğim sözlerim var benim.. Yüreğimin derinliklerine gizlediğim.. Kimi zaman bir iç çekiş anlatır beni, kimi zaman hüzünlü bir şarkı ağlatır.. Hergün düşünceler sarar beni, derin derin düşünürüm.. Öyle bir haldeyim ki, sıcağın ortasında üşürüm...
Toplam Hit: 2359 Toplam Mesaj: 18