Üniversitelerin Hazırlık Sınavları !!
-
torpedo_XL bunu yazdıGodKlaus bunu yazdıtorpedo_XL bunu yazdı
Hocam ingilizce sınavları klasik reading writing ve listening olur.
Reading kısmında belli bir hikaye olur sen o hikayeye soruları cevaplarsın. Burada iki bölüm oluyor selective reading ve careful reading. Selective de sorunun cevabı kabak gibi yazının içinde bir cümlede geçer ama careful reading sorularında hikayeyi anlayıp ona göre yorum yapmanı ister.
Listening kısmında genelde 2 ayrı konuşma dinletirler. Sorular önündeki kağıtta olur, sana 2 parçayı da ard arda dinletirler işte sen not alırsın bu arada önemli yerleri sonra soruları cevaplarsın. Genelde parçalarda kişi yavaş değil de normal sohbet havasında konuşur, daha önce ana dili ingilizce olan biri ile sohbet etmeyen birine genelde hızlı geliyor bu kısım.Writing de üniversiteden üniversiteye değişmekle birlikte genel olarak bir konu üzerinden sana kompozisyon yazdırırlar.
Daha önce oynadığım yabancı oyunların forumlarında ingilizce bir çok makalem var.
Listening biraz sıkıntı olabilir.Readingtede sıkıntı yok.Googleda bulamadıklarımı Yahoo da arıyorum seve seve ingilziceden türkçeye çeviriyorum :)
Hocam listening için bol bol ingilizce yayın yapan kanalları seyret. Mesela bbc gibi kanalları ya da cnn gibi haber kanallarını dinle anlamaya çalış. Bir süre sonra kulağın alışıyor zaten.
Daha çok Vampire Diaries 5 sezonun %80 inin ingilzice dinledim.Hikayesini burda anlatırım yeterlimidir?
Bide ingilizce pop şarkılarınıda çevirebiliyorum.
Hepsi ablamın suçu gözümü çok korkutuyo -.-
-
GodKlaus bunu yazdıDaveReed bunu yazdı
öyle ingilizce iyi seviyede demekle olmuyor
ha toefl dan ielts den hazırlığı atlayacak bir puanın vardır tamam
bunun writing i speaking i listening i reading i essay i var oğlu var
zaten okula başlamadan önce proficiency sınavında herşey belli olur
olmadı tek tek gateway sınavlarına girip kur atlarsın...Daha önce İngilizce Dil kursuna gittim.Yabancı hoca giriyordu.Türkçe konuşmak yasaktı zaten.Ayrıca kadın zaten yabancı mecburen ingilzice konuşuyo ve hızlı konuşuyodu gavur tohumu :)
Daha önce Erasmus tarzında bir komun vardı.Ordan biliyorum TOEFL sınavını.Araştırmalarıma göre En ileri düzey ingilizce seviyesiymiş :)
IELTS hakkında bir fikrim yok :(
Essay daha şimdi duydum :D
Proficiency sanırım ön sınav gibi bişey onuda bilmiorum :D
hoca hiç boşa kasma sen hazırlıktasın :D
hazırlığın keyfini çıkar :))) -
bu sınava proficiency sınavı deniyor.. her üniversitenin seviyesi farklı olur. genelde yabancı diller yüksek okulu yapıyor (çünkü orda okuyorsun bilmiyorum belki değişiyordur üniversiteden üniversiteye göre), ve bunlar örnek soruları yayınlıyor, yayınlamasa bile talep edebilirsin örnek soruları..
genelde british ingilizcesi kullanılıyor. sanırm cambrige yayınlarının bu tarz bir seti var, oradan çıkıyor sorular (yine ünivden ünive değişebilir),
bana kalırsa hazırlık zaman kaybı, 1 yıl kaybettiğim için kafama vuruyorum.. ilk dönem okudum sonra bıraktım hazırlığı zaman kaybı diye :) ve başka işler yapmaya gittim, sonra gelip geçtim hazırlığı ve devam ettim okula ama 1 yıl benim için zaman kaybı oldu..
mümkün mertebe hazırlığı atlayabiliyorsan atla, onun yerine git erasmus, mevlana gibi programlara katıl y.dışında oku/staj yap, 100 kat daha yararlıdır..
-
iQsuz bunu yazdıGodKlaus bunu yazdıkvasir bunu yazdı
Neden yazılım mühendisliği okumak istiyorsun ? Yazılım geliştirme alanın hangi alanlarda çalışmalar yaptın veya yapmak istiyorsun ? İlgini çeken projeler var mı, internet girişimleri var mı, varsa neden ? 10 sene sonra hangi alanlarda çalışma yürütmek istiyorsun ?
gibi bu sorulara bir cevap vermeyi dene ingilizce, oluyorsa geçersin. Yarın öbürgün mülakat olur onuda geçersin.
Gerçekten geçmenin dışında sınavı geçmek diyorsan simple tenseler ve az vocabulary yeter. Hazırlık okumanı tavsiye ederim, üniversiteyi boşlama triplerini gerçekten boşlayabileceğin bir sene içinde eritirsin, ilk senene güzel başlarsın ki oda bölümle çok alakalı olmayacak zaten.Bu soruların cevaplarını zaten türkçe olarak verdim kendime ingilizce olarak veripte neden zorlıyım :)
Zaten bildiğim şeyi neden Tekrar çevireyim ingilizceye :P
kardeş sen bu kafayla bölümüde zor bitirirsin ben sana diyim.
Şu kafayla şunu zor yaparsın.Bu kafayla senden adam olmaz yok bu olmaz.Ya 12 senedir bunu bana her öğretmen dedi.Hepsininde yüzüne burdu karnelerimi başarılarımı.Yani burda yazdıklarımla böyle şeyler düşünmek garip.Bence sen bukafayı değiştir sonra bak bakalım neler oluyo :D
-
marmarada 4 skills var. grammer yok
finali de kazıktı
Dentist tarafından 24/Tem/14 00:37 tarihinde düzenlenmiştir -
unbalanced bunu yazdı
bu sınava proficiency sınavı deniyor.. her üniversitenin seviyesi farklı olur. genelde yabancı diller yüksek okulu yapıyor (çünkü orda okuyorsun bilmiyorum belki değişiyordur üniversiteden üniversiteye göre), ve bunlar örnek soruları yayınlıyor, yayınlamasa bile talep edebilirsin örnek soruları..
genelde british ingilizcesi kullanılıyor. sanırm cambrige yayınlarının bu tarz bir seti var, oradan çıkıyor sorular (yine ünivden ünive değişebilir),
bana kalırsa hazırlık zaman kaybı, 1 yıl kaybettiğim için kafama vuruyorum.. ilk dönem okudum sonra bıraktım hazırlığı zaman kaybı diye :) ve başka işler yapmaya gittim, sonra gelip geçtim hazırlığı ve devam ettim okula ama 1 yıl benim için zaman kaybı oldu..
mümkün mertebe hazırlığı atlayabiliyorsan atla, onun yerine git erasmus, mevlana gibi programlara katıl y.dışında oku/staj yap, 100 kat daha yararlıdır..
Seninle %95 uyuşuyoruz.bende aynen öyle düşünüyorum.Hazırlık gereksiz.Ben bir an önce bitireyim iş güç kurayım derdindeyim.Yerim üniversite hayatını.12 senem neydiki 4 sene ne olsun.
Sen yazılım mühendisisin.Zaten seni örnek alıyorum.PM Atıcam konuşalım biraz :)
-
DaveReed bunu yazdıGodKlaus bunu yazdıDaveReed bunu yazdı
öyle ingilizce iyi seviyede demekle olmuyor
ha toefl dan ielts den hazırlığı atlayacak bir puanın vardır tamam
bunun writing i speaking i listening i reading i essay i var oğlu var
zaten okula başlamadan önce proficiency sınavında herşey belli olur
olmadı tek tek gateway sınavlarına girip kur atlarsın...Daha önce İngilizce Dil kursuna gittim.Yabancı hoca giriyordu.Türkçe konuşmak yasaktı zaten.Ayrıca kadın zaten yabancı mecburen ingilzice konuşuyo ve hızlı konuşuyodu gavur tohumu :)
Daha önce Erasmus tarzında bir komun vardı.Ordan biliyorum TOEFL sınavını.Araştırmalarıma göre En ileri düzey ingilizce seviyesiymiş :)
IELTS hakkında bir fikrim yok :(
Essay daha şimdi duydum :D
Proficiency sanırım ön sınav gibi bişey onuda bilmiorum :D
hoca hiç boşa kasma sen hazırlıktasın :D
hazırlığın keyfini çıkar :)))Uhmm öyle diyosan resmini aldım bu sayfanın Sonuçlarım açıklanınca PM Atarım :P
-
Öncelikle hayırlı olsun. Hazırlık sınavlarının zorluk derecesi üniversiteden üniversiteye değişiyor. Hatta dönemden döneme bile değişiyor desem yeridir. Ben Antalya'da okudum. Lisede de hazırlık okumama rağmen girdiğim seneki hazırlık sınavını geçemedim. Ama Gazi' de okuyan ve İngilizcesi benden çok daha kötü olan arkadaşlarım çok rahat geçmişti. Bizim okulda bizden sonraki dönem zorunlu hazırlık kalktığından mıdır bilmem gelen arkadaşlarım da çok ahım şahım bir İngilizceleri olmamasına rağmen çok rahat geçtiklerini söylemişti.
Sınav olarak yds formatındaydı diyebilirim. Ama senin okulunda okuyan arkadaşlar çıkarsa seni daha net aydınlatacaklardır. -
ya bana kalsa Hazırlık rahat biliyorum bütün gün ingilizce dersine giriyorun. What is your name ? yatta zorleym havasında geçiyor :)
ama adam senelik 12 milyar para istiyor.Zaten 4 sene okuycan etti 48 milyar yol yemek içmek sıçmak 70 milyar.Bide 12 milyar daha 82 yuvarla 85 mlyar para O_O
yani alırım o 12 milyarı ne bileyim gider orjinal oyun alırım.Oyuna yatırırım daha iyi :D
what is your name için 12 milyar vermek saçmalık..
Zaten konuyu açmaktaki amacım. Gözümü korkutuyolar.Acaba gerçekten bu kadar zormu gibi birşeydi.
Anladımli Okuldan okula değişiyormuş :D
Şimdi Aydın Uniden eleman bulmaya çalışıyorum :)
Teşkürler Yardımlar için :D
-
GodKlaus bunu yazdıDaveReed bunu yazdıGodKlaus bunu yazdıDaveReed bunu yazdı
öyle ingilizce iyi seviyede demekle olmuyor
ha toefl dan ielts den hazırlığı atlayacak bir puanın vardır tamam
bunun writing i speaking i listening i reading i essay i var oğlu var
zaten okula başlamadan önce proficiency sınavında herşey belli olur
olmadı tek tek gateway sınavlarına girip kur atlarsın...Daha önce İngilizce Dil kursuna gittim.Yabancı hoca giriyordu.Türkçe konuşmak yasaktı zaten.Ayrıca kadın zaten yabancı mecburen ingilzice konuşuyo ve hızlı konuşuyodu gavur tohumu :)
Daha önce Erasmus tarzında bir komun vardı.Ordan biliyorum TOEFL sınavını.Araştırmalarıma göre En ileri düzey ingilizce seviyesiymiş :)
IELTS hakkında bir fikrim yok :(
Essay daha şimdi duydum :D
Proficiency sanırım ön sınav gibi bişey onuda bilmiorum :D
hoca hiç boşa kasma sen hazırlıktasın :D
hazırlığın keyfini çıkar :)))Uhmm öyle diyosan resmini aldım bu sayfanın Sonuçlarım açıklanınca PM Atarım :P
tecrübeme dayanarak yazdım
okulda adamlar sana akademik ingilizce öğretecekler akademik kelimeleri bilmen lazım şimdiden index e bakmaya başla
1 sene boyunca hazırlığın artıları çok olur çevre yaparsın her bölümden
bölümde olsan şimdi sadece kendi bölümündekileri görcen hergün
birde A kurundan starter beginner başla derim
yarım yamalak bilgilerle yeterlik sınavında yaparsın ilerki kurlardan misal intermediate başlarsın ama eski konuları bilmiyorsan zorluk çekersin
üniversite hayatın boyuncada hep zorluk çekersin ingilizcede ondan sonra
temeli iyi atmak lazım
temeli olmayan bir çatı kurarsan ekmeleddin bey gibi olursun hocam :D
taşak geçiyoruz ama gerçekler bunlar...
