VB.Net'in Günümüzdeki Popülerliği
-
Arkadaşlar vb netin popülerliği günümüzde ne derecedir ve bu dil ölüyormu son olarakta geleceği varmı bu konu hakkında fikirlerinizi almak istiyorum
-
yazılıma vb.net le başladım c# la devam ediyorum hacım, bana göre ölüyor ölmesi gerekiyor. kaynak az ve pahalı dil
-
Bill Gates diretiyordu bu dili en sonunda mesleği bıraktı kesin sallar şimdi vb'i microsoft. Zaten piyasadaki firmalarda eğer vb net projeleri varsa geçiş yapmakta c#'a. Kod bolluğu olacak c# üst seviyelerde bknz:google
türkiyede de en çok bunu direten daron oda silverligth projelerinde c#'a geçse iyi olacak :)
sonuc: popülmüyor artık
edit: Örneğin bilge adamda vakti zamanında vb gösterirdi 2006-7 gibi c#'a geçiş yapmışlardı
-
basit yapılı bir takip sistemi yapacak sevideyim vb.nette, biraz daha gelişip c# geçmem en doğrusu sanırım
-
Programmer bunu yazdı:
-----------------------------basit yapılı bir takip sistemi yapacak sevideyim vb.nette, biraz daha gelişip c# geçmem en doğrusu sanırım
-----------------------------2 senelik ön bilgi toplaman sonucu vbnete mi geçtin sende o kadar programlama dili arasında :)
-
cemnet bunu yazdı:
-----------------------------Programmer bunu yazdı:
-----------------------------basit yapılı bir takip sistemi yapacak sevideyim vb.nette, biraz daha gelişip c# geçmem en doğrusu sanırım
-----------------------------2 senelik ön bilgi toplaman sonucu vbnete mi geçtin sende o kadar programlama dili arasında :)
-----------------------------2 sene derken? ben tbt de 1 yılımı doldurmadım
-
Programmer bunu yazdı:
-----------------------------cemnet bunu yazdı:
-----------------------------Programmer bunu yazdı:
-----------------------------basit yapılı bir takip sistemi yapacak sevideyim vb.nette, biraz daha gelişip c# geçmem en doğrusu sanırım
-----------------------------2 senelik ön bilgi toplaman sonucu vbnete mi geçtin sende o kadar programlama dili arasında :)
-----------------------------2 sene derken?
-----------------------------ne bilim paso "şunu mu yapsam, bu programalamaya mı başlasam, java mı kodlasam yoksa java adasına mı taşınsam" tarzı konular açarken görüyodum seni o şekilde aklımda kalmış valla hoca.
Özetle, bi programlama dilini oturtunca kafanda diğerine geçişi kolay oluyor zaten. Heleki vb'den c#'a geçmen çok basit olur çoğunlukla süslü parantezlerden ibarettir. Hatta al sana güzel bi site eğer bilmiyorsan
-
valla arkadaşlar kusura bakmayın ama söyledikleriniz komediden fazlası değil :)
öncelike vb.net denilen bir dil neden var ? çünkü visual basic 6.0 dilini bilen yığınla insan vardı, onlar için bu dil geliştirilmiştir ve .net framework çatısı altına alınmıştır ismi de vb.net olmuştur..
peki bu dilin ölmesi ne demektir? söylediğim gibi framework çatısı altındysa framework ölüyor demektir haliyle c# da ölüyor olması lazım. Çünkü vb.net ve c#
arasında bir fark yok hemen hemen ve bir de syntax farkı var. Yani sen c# ile ne yapabiliyorsan aynı şeyi ben vb.net de de yapabilrim. Çünkü kullandıkları
kütüphaneler framework un ve HEPSİ DE AYNI. Aynı kütüphaneyi kullanan dil için neden farklı yorumlar yapabiliyorsunuz onu çözemedim ben. Framework 4.5 beta
olarak yayınlandı ve bu framework 4.5 sadece c# için değil vb.net için de geçerli. O yüzden söyledikleriniz pek bir anlam ifade etmiyor.. Ayrıca syntax problemini
aşan birisi hem vb.net de hem c# da uygulama geliştirebilir. Geçiş zor bir şey değil, alışkanlık meselesi... C# ın avantajı, C tabanlı olduğu için syntaxda java, c++
gibi dillere daha kolay geçiş sağlar.
-
unbalanced bunu yazdı:
-----------------------------valla arkadaşlar kusura bakmayın ama söyledikleriniz komediden fazlası değil :)
öncelike vb.net denilen bir dil neden var ? çünkü visual basic 6.0 dilini bilen yığınla insan vardı, onlar için bu dil geliştirilmiştir ve .net framework çatısı altına alınmıştır ismi de vb.net olmuştur..
peki bu dilin ölmesi ne demektir? söylediğim gibi framework çatısı altındysa framework ölüyor demektir haliyle c# da ölüyor olması lazım. Çünkü vb.net ve c#
arasında bir fark yok hemen hemen ve bir de syntax farkı var. Yani sen c# ile ne yapabiliyorsan aynı şeyi ben vb.net de de yapabilrim. Çünkü kullandıkları
kütüphaneler framework un ve HEPSİ DE AYNI. Aynı kütüphaneyi kullanan dil için neden farklı yorumlar yapabiliyorsunuz onu çözemedim ben. Framework 4.5 beta
olarak yayınlandı ve bu framework 4.5 sadece c# için değil vb.net için de geçerli. O yüzden söyledikleriniz pek bir anlam ifade etmiyor.. Ayrıca syntax problemini
aşan birisi hem vb.net de hem c# da uygulama geliştirebilir. Geçiş zor bir şey değil, alışkanlık meselesi... C# ın avantajı, C tabanlı olduğu için syntaxda java, c++
gibi dillere daha kolay geçiş sağlar.
-----------------------------sende bu komediye hoş geldin öncelikle
Verdiğin gereksiz teknik bilgi muridin sorduğu soraya cevap değil. Ancak sidik yarışına girmek istemeni yansıtıyor.
Sonuçda bu çocuk bi firmaya girmek istediği zaman vb biliyorum ama valla billa c#'a geçişim çok kolay olur dediğinde onu işe alan ve c# ile kod geliştiren firma bu elemanı 2. planda tutucak.
Yukardaki gibi bir olay bu. iki dil arası farkın nerdeyse syntaxdan ibaret olduğunu bilmeyen yok. Aksi halde yukardaki belirttiğim site c# kodlarını nasıl otomatik vb'ye çevirecek sitenin arkaplanın hem c# hemde vb bilen bi adam anında kodları çevirmiyor elbette aynı framework kullandığı aşikar.
vb biticek ölücek derkende kullanım sıklığı piyasada azalıyor insanlar diğer c#'ı şeçiyor artık.
-
ben bir çok firma biliyorum vb.net/c# yazılımcısı arıyor, problem yok bunda. Zaten vb.net i iyi bilen birisinin bir kaç günlük eğitimle c# bilmemesi gibi bir durum söz
konusu olamaz. Mantığınız sakat sizin.
@alıntı 1, yazılıma vb.net le başladım c# la devam ediyorum hacım, bana göre ölüyor ölmesi gerekiyor. kaynak az ve pahalı dil
şimdi pahalı bir dil ne demek merak ettim? ayrıca ölmesi gerekiyor da ne gerek. .net framework çatısı altında türkiyede neredeyse hiç kullanlmayan j#, f# gibi
diller varken vb.net neden ölüyor , komedi değil mi bu?
@alıntı 2,Bill Gates diretiyordu bu dili en sonunda mesleği bıraktı kesin sallar şimdi vb'i microsoft
bill gates in bırakmasıyla vb.net in sallanmasının bir alakası yok. açıkladığım gibi visual basic 6.0 bilen insanları boşluk bırakmamak için geliştirilmiş bir dilir
vb.net Ayrıca siz ne kadar söylerseniz de söyleyin bu dil kalkmaz. Evet c#ı daha çok kişi kullanabilir ama bu vb.net e destek verilmemesi anlamına gelmez hele
j# ve f# gibi diller varken..
-
Realist bunu yazdı:
-----------------------------bu adama inanmayın naptığını bilmiyor
-----------------------------laf çakmaya gerek yok be hocam bak ne güzel bir tartışma konusu açtık fikirlerimizi paylaşıyoruz gereksiz hareketler bunlar
edit: Site önerin için teşekkürler cemnet kesinlikle yararını göreceğim ozaman yakın zamanda c# a geçem ve bu arada :D asla java hakkında konu açmadım beni iyi takip et :)
