folder Tahribat.com Forumları
linefolder C#, Asp.Net, .Net Core
linefolder VB.Net'in Günümüzdeki Popülerliği



VB.Net'in Günümüzdeki Popülerliği

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Programmer
    Programmer's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Temmuz/2011
    Erkek

    Arkadaşlar vb netin popülerliği günümüzde ne derecedir ve bu dil ölüyormu son olarakta geleceği varmı bu konu hakkında fikirlerinizi almak istiyorum


    Ayet var, ayet
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acemi-webci
    acemi-webci's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Haziran/2008
    Erkek

    yazılıma vb.net le başladım c# la devam ediyorum hacım, bana göre ölüyor ölmesi gerekiyor. kaynak az ve pahalı dil


    ...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cemnet
    cemnet's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2007
    Erkek

    Bill Gates diretiyordu bu dili en sonunda mesleği bıraktı kesin sallar şimdi vb'i microsoft. Zaten piyasadaki firmalarda eğer vb net projeleri varsa geçiş yapmakta c#'a. Kod bolluğu olacak c# üst seviyelerde bknz:google 

    türkiyede de en çok bunu direten daron oda silverligth projelerinde c#'a geçse iyi olacak :)

    sonuc: popülmüyor artık

     

    edit: Örneğin bilge adamda vakti zamanında vb gösterirdi 2006-7 gibi c#'a geçiş yapmışlardı

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Programmer
    Programmer's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Temmuz/2011
    Erkek

    basit yapılı bir takip sistemi yapacak sevideyim vb.nette, biraz daha gelişip c# geçmem en doğrusu sanırım


    Ayet var, ayet
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cemnet
    cemnet's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2007
    Erkek

    Programmer bunu yazdı:
    -----------------------------

    basit yapılı bir takip sistemi yapacak sevideyim vb.nette, biraz daha gelişip c# geçmem en doğrusu sanırım


    -----------------------------

    2 senelik ön bilgi toplaman sonucu vbnete mi geçtin sende o kadar programlama dili arasında :)

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Programmer
    Programmer's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Temmuz/2011
    Erkek

    cemnet bunu yazdı:
    -----------------------------

    Programmer bunu yazdı:
    -----------------------------

    basit yapılı bir takip sistemi yapacak sevideyim vb.nette, biraz daha gelişip c# geçmem en doğrusu sanırım


    -----------------------------

    2 senelik ön bilgi toplaman sonucu vbnete mi geçtin sende o kadar programlama dili arasında :)


    -----------------------------

    2 sene derken? ben tbt de 1 yılımı doldurmadım


    Ayet var, ayet
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cemnet
    cemnet's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2007
    Erkek

    Programmer bunu yazdı:
    -----------------------------

    cemnet bunu yazdı:
    -----------------------------

    Programmer bunu yazdı:
    -----------------------------

    basit yapılı bir takip sistemi yapacak sevideyim vb.nette, biraz daha gelişip c# geçmem en doğrusu sanırım


    -----------------------------

    2 senelik ön bilgi toplaman sonucu vbnete mi geçtin sende o kadar programlama dili arasında :)


    -----------------------------

    2 sene derken?


    -----------------------------

    ne bilim paso "şunu mu yapsam, bu programalamaya mı başlasam, java mı kodlasam yoksa java adasına mı taşınsam" tarzı konular açarken görüyodum seni o şekilde aklımda kalmış valla hoca.

     

    Özetle, bi programlama dilini oturtunca kafanda diğerine geçişi kolay oluyor zaten. Heleki vb'den c#'a geçmen çok basit olur çoğunlukla süslü parantezlerden ibarettir. Hatta al sana güzel bi site eğer bilmiyorsan 

    http://www.developerfusion.com/tools/convert/vb-to-csharp/

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    valla arkadaşlar kusura bakmayın ama söyledikleriniz komediden fazlası değil :)

     

    öncelike vb.net denilen bir dil neden var ? çünkü visual basic 6.0 dilini bilen yığınla insan vardı, onlar için bu dil geliştirilmiştir ve .net framework çatısı altına alınmıştır ismi de vb.net olmuştur..

    peki bu dilin ölmesi ne demektir? söylediğim gibi framework çatısı altındysa framework ölüyor demektir haliyle c# da ölüyor olması lazım. Çünkü vb.net ve c#

    arasında bir fark yok hemen hemen ve bir de syntax farkı var. Yani sen c# ile ne yapabiliyorsan aynı şeyi ben vb.net de de yapabilrim. Çünkü kullandıkları

    kütüphaneler framework un ve HEPSİ DE AYNI. Aynı kütüphaneyi kullanan dil için neden farklı yorumlar yapabiliyorsunuz onu çözemedim ben. Framework 4.5 beta

    olarak yayınlandı ve bu framework 4.5 sadece  c# için değil vb.net için de geçerli. O yüzden söyledikleriniz pek bir anlam ifade etmiyor.. Ayrıca syntax problemini

    aşan birisi hem vb.net de hem c# da uygulama geliştirebilir. Geçiş zor bir şey değil, alışkanlık meselesi... C# ın avantajı, C tabanlı olduğu için syntaxda java, c++

    gibi dillere daha kolay geçiş sağlar.


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cemnet
    cemnet's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2007
    Erkek

    unbalanced bunu yazdı:
    -----------------------------

    valla arkadaşlar kusura bakmayın ama söyledikleriniz komediden fazlası değil :)

     

    öncelike vb.net denilen bir dil neden var ? çünkü visual basic 6.0 dilini bilen yığınla insan vardı, onlar için bu dil geliştirilmiştir ve .net framework çatısı altına alınmıştır ismi de vb.net olmuştur..

    peki bu dilin ölmesi ne demektir? söylediğim gibi framework çatısı altındysa framework ölüyor demektir haliyle c# da ölüyor olması lazım. Çünkü vb.net ve c#

    arasında bir fark yok hemen hemen ve bir de syntax farkı var. Yani sen c# ile ne yapabiliyorsan aynı şeyi ben vb.net de de yapabilrim. Çünkü kullandıkları

    kütüphaneler framework un ve HEPSİ DE AYNI. Aynı kütüphaneyi kullanan dil için neden farklı yorumlar yapabiliyorsunuz onu çözemedim ben. Framework 4.5 beta

    olarak yayınlandı ve bu framework 4.5 sadece  c# için değil vb.net için de geçerli. O yüzden söyledikleriniz pek bir anlam ifade etmiyor.. Ayrıca syntax problemini

    aşan birisi hem vb.net de hem c# da uygulama geliştirebilir. Geçiş zor bir şey değil, alışkanlık meselesi... C# ın avantajı, C tabanlı olduğu için syntaxda java, c++

    gibi dillere daha kolay geçiş sağlar.


    -----------------------------

    sende bu komediye hoş geldin öncelikle

     

    Verdiğin gereksiz teknik bilgi muridin sorduğu soraya cevap değil. Ancak sidik yarışına girmek istemeni yansıtıyor.

    Sonuçda bu çocuk bi firmaya girmek istediği zaman vb biliyorum ama valla billa c#'a geçişim çok kolay olur dediğinde onu işe alan ve c# ile kod geliştiren firma bu elemanı 2. planda tutucak.

    Yukardaki gibi bir olay bu. iki dil arası farkın nerdeyse syntaxdan ibaret olduğunu bilmeyen yok. Aksi halde yukardaki belirttiğim site c# kodlarını nasıl otomatik vb'ye çevirecek sitenin arkaplanın hem c# hemde vb bilen bi adam anında kodları çevirmiyor elbette aynı framework kullandığı aşikar.

     

    vb biticek ölücek derkende kullanım sıklığı piyasada azalıyor insanlar diğer c#'ı şeçiyor artık.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    ben bir çok firma biliyorum vb.net/c# yazılımcısı arıyor, problem yok bunda. Zaten vb.net i iyi bilen birisinin bir kaç günlük eğitimle c# bilmemesi gibi bir durum söz

    konusu olamaz. Mantığınız sakat sizin. 

     

    @alıntı 1, yazılıma vb.net le başladım c# la devam ediyorum hacım, bana göre ölüyor ölmesi gerekiyor. kaynak az ve pahalı dil


    şimdi pahalı bir dil ne demek merak ettim?  ayrıca ölmesi gerekiyor da ne gerek. .net framework çatısı altında türkiyede neredeyse hiç kullanlmayan j#, f# gibi

    diller varken vb.net neden ölüyor , komedi değil mi bu?


    @alıntı 2,Bill Gates diretiyordu bu dili en sonunda mesleği bıraktı kesin sallar şimdi vb'i microsoft

    bill gates in bırakmasıyla vb.net in sallanmasının bir alakası yok. açıkladığım gibi visual basic 6.0 bilen insanları boşluk bırakmamak için geliştirilmiş bir dilir

    vb.net Ayrıca siz ne kadar söylerseniz de söyleyin bu dil kalkmaz. Evet c#ı daha çok kişi kullanabilir ama bu vb.net e destek verilmemesi anlamına gelmez hele

    j# ve f# gibi diller varken..


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Programmer
    Programmer's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Temmuz/2011
    Erkek

    Realist bunu yazdı:
    -----------------------------

    bu adama inanmayın naptığını bilmiyor


    -----------------------------

    laf çakmaya gerek yok be hocam bak ne güzel bir tartışma konusu açtık fikirlerimizi paylaşıyoruz gereksiz hareketler bunlar 

    edit: Site önerin için teşekkürler cemnet kesinlikle yararını göreceğim ozaman yakın zamanda c# a geçem ve bu arada :D asla java hakkında konu açmadım beni iyi takip et :)


    Ayet var, ayet
Toplam Hit: 2017 Toplam Mesaj: 21