Veri Kurtarma(Hdd Kafa Vuruyor)
-
Müridler WD 320 gb 2.5" hdd kafa vuruyor pc görmüyor cihaz arızalı geçenlerde bir arkadaş veri kurtardığını söylemişti forumda bu işi yapabilecek birisini bilen duyan gören varmı acaba ?
-
Aynı model çalışan bir hdd'nin mekanizmalarını o hdd'ye takacaksın,
ama basit bir işlem değil yani, riskli ve çok dikkat istiyor, yani sanıldığı gibi diski söküp başta hdd'ye takma gibi bir olay yok,
Ama dediğim gibi aynı model hdd olması zorunlu, ellerinde birçok modeli bulunduran profesyonel firmalar 500-600 lira alırlar sanırım 320gb için,
3.5" hdd'lerde çok yapardım eskiden, hdd'si yanan bozulan eczacı, fotoğrafçı getirirdi.. 2.5" denk gelmedi hiç.. Ama yöntem dediğim gibi..
-
Bu tür cihazları ide/sata kablo ile bilgisayara bağlayabilmek için spot ara aparatlar var. Zamanında benim 2,5, 160 WD diskteki verileri öyle almıştım. Kendi USB kabloları ile bağladığımda görmüyordu.
-
sorun aynı hdd yi bulamıyorum belkide kart arızalı zaten eski seri verisyonlarının filanda tutması gerekiyor ayrıca hdd internel (dahili notebooktan söküldü)
-
kafa vuruyorsa kartta olması küçük bir ihtimal,
-
aslında kafa da değilde dıztttt dıztttt diye bir ses geliyor denemek lazım :) ümit işte
-
Hdd'yi bilgisayar görüyorsa ama çalıştırmıyorsa !..
o zaman bad sector olmuş olabilir, şimdi şunu denemelisin :)
İlk önce hdd'yi bir avuç prinçle havluya sar, buzdolabının alt bölmesine koy, 1-2 saat kalsın, sonra strech filme sar, buzluğa at.
9-10 saat buzlukta kalsın, sonra çıkart strech filmi sök, havlu ve prinçle yine sarmala, yarım saat sonra tak dosyalarını al..
Ne alaka amk diyen muritler çıkabilir, Malzemenin karakteristiğiyle ilgili olduğunu söyleyebilirim, 3/5 şansınız var, eskiden yapardım bu işleri..
,
HDD'yi bios'da görmüyor, açılınca motor dönüp, cızzt cızzt edip duruyorsa, bu halde beklerken ısınıyorsa, sorun kartta olabilir.
-
kaanstain bunu yazdı
Hdd'yi bilgisayar görüyorsa ama çalıştırmıyorsa !..
o zaman bad sector olmuş olabilir, şimdi şunu denemelisin :)
İlk önce hdd'yi bir avuç prinçle havluya sar, buzdolabının alt bölmesine koy, 1-2 saat kalsın, sonra strech filme sar, buzluğa at.
9-10 saat buzlukta kalsın, sonra çıkart strech filmi sök, havlu ve prinçle yine sarmala, yarım saat sonra tak dosyalarını al..
Ne alaka amk diyen muritler çıkabilir, Malzemenin karakteristiğiyle ilgili olduğunu söyleyebilirim, 3/5 şansınız var, eskiden yapardım bu işleri..
,
HDD'yi bios'da görmüyor, açılınca motor dönüp, cızzt cızzt edip duruyorsa, bu halde beklerken ısınıyorsa, sorun kartta olabilir.
biosta görmüyor cıztt cıztt ediyor bana kart temin edilecek veya çalıştırabilecek mürid lazım :)
-
Şimdiii, şunu deneyebilirsin,
Kartı hdd'nin üzerinden sök, plastik kısımları komple aluminyum folyoyla kapla, sonra telefoncuya götür, fluxlasın 230derecede biraz ısıtsın kartı, öyle bir dene,
olmazsa sahibinden.com'dan bozuk hdd'lerden 10-15 liraya al, mutlaka bad sectorlusu vardır, kartları sağlamı çıkar.
edit: İmla
Kaan tarafından 15/Ağu/12 23:11 tarihinde düzenlenmiştir -
varmi bi gelisme hocam?
bi umut bende alu folyeye sarip buzluga attim 10 saat oldu
mucize bekliyorum
-
ayamann bunu yazdı
varmi bi gelisme hocam?
bi umut bende alu folyeye sarip buzluga attim 10 saat oldu
mucize bekliyorum
strech film yok muydu yav?
Edit: Neyse artık :D Buzluktan çıkınca dediğim havlunun içine biraz pirinç üzerine hdd havluya sar..
Kaan tarafından 16/Ağu/12 02:03 tarihinde düzenlenmiştir
