Vites Takılarak Geçiyor
-
Seat cordoba 2005. Ustaya söyledim baskı balata dedi. Baskı balata ve şansıman yağı değişti. Debriyaj kavrama fark etti iyi oldu ama takılma düzelmedi. Vites kutusunu kırmızı gressle iyice yagladım. Yaglamadan oncede wd40 sıktım temizledim. Baya yumuşadı vites. Hala gecis sirasinda takılma var.
Mesela bazen 2. Vitese geçerken gayet rahat geçiyor. Sonra 3m vitese gecerken tam geçeceği noktada bir seye takılıyor öyle geçiyor. Takilma takinti oldu bende. Sanki bazen rahat geçiyor bazen takılıyor gibi. Tekrar gosterecem ama belli belirsiz olduğu icin bir sey yok diyebilirler. Arabayi birine test ettirdim ne takilmasi gayet iyi geciyor vites dedi. Baska birine test ettirdim takılıyor dedi. Anlamadım ben bu işi. Önerisi olan var mi ?
-
körükde sorun yoksa ayağında kısa değilse yada debraj olayını tam değil yarım yapıosan belki binmeden bişi diyemem..
-
Kullanımla ilgili değil hocam kesin. Körüğün orayı iyice gresledim işte baska birşey yapmadım.
-
debriyaj pedal teline ya da çatalına ayar gerekebilir; kavrama değiştiyse ondan da yapabilir
-
senkromeç olabilir mi?
-
sanane bunu yazdı
senkromeç olabilir mi?
Tam üstüne bastın.
Genel olarak daha çok senkromeç sarısı yada eşleyicilerde sorun olur bazende vites halatlarında.
Şanzımanın içerisine şanzıman yağından başka bir şey koymayın.
-
THT2005 bunu yazdısanane bunu yazdı
senkromeç olabilir mi?
Tam üstüne bastın.
Genel olarak daha çok senkromeç sarısı yada eşleyicilerde sorun olur bazende vites halatlarında.
Şanzımanın içerisine şanzıman yağından başka bir şey koymayın.
Konu şanzıman değil vites bağlantılarında.örnek 10 mm bir pin zamanla görevini yitirmiştir bu soruna sebep olabilir veya benzer başka bir noktası.
-
yeni baskı balata, kaliteli şanjızıman yağı, vites teli/itici sistem kontrolleri yapıldıysa veya tüm bunları yapmadan hemen öncesinde ;
araba bazen viteste takılıp çıkarması zor oluyor veya bazen vitese geçmiyor veya bazen gıcırtılı geçiyorsa, hava koşullarına göre bu durum sürekli değişiyorsa özellikle sıcak havalarda veya yoğun trafik/frenleme durumlarında(debriyaj ve fren hidrolik yağı aynı tanktan beslenen araçlar için) iyice artıyorsa, önce hidrolik yağı değişimi yapılıp güzelce sistemin havasını almak, debriyaj pedalı kavrama noktası ayarlatmak, sorun devam ederse debriyaj üst merkezini kontrol etmek / değişmekte fayda olduğunu düşünüyorum.debriyaj çok aşağıda ayırmaya başladıysa, bu sorunu ertelemek için paspasınızın pedalın altına ara ara girip çıkmadığındanda emin olmanızı tavsiye ederim.
caagroup tarafından 23/Oca/23 11:39 tarihinde düzenlenmiştir -
baskı balata değişirken şanzıman takozu da değişse güzel oluyür..
senkromeçle alakalı olarak el frenini çek vitesi 1 e tak debriyajdan yarım çek normalden farklı ses geliyosa senkromeçtir.. -
yunusdogan bunu yazdı
baskı balata değişirken şanzıman takozu da değişse güzel oluyür..
senkromeçle alakalı olarak el frenini çek vitesi 1 e tak debriyajdan yarım çek normalden farklı ses geliyosa senkromeçtir..Gelmiyor. Usta bakti gayet güzel sorun yok dedi. Ben anlamadım bu işi
-
hidroliği değişmediysen komple değiş.