Vitesli Motor Kullanmak Zor Mudur ?
-
SeRDaR bunu yazdı
Vergisi kart ücreti kursu ıvır zıvır 800 -900 ü bulur
Hacı daha geçen dönem sordum totalde 500 küsüre patlar dediler kurstan.
-
KrypT bunu yazdıSeRDaR bunu yazdı
Vergisi kart ücreti kursu ıvır zıvır 800 -900 ü bulur
Hacı daha geçen dönem sordum totalde 500 küsüre patlar dediler kurstan.
hocam aynı niyet bende de var bu aralar.. kurslar genelde 350 fiyat çekiyolar ama motor satan bi dayı önermişti biryer 250ye bırakır demişti toplamda da 500 civarına patlar demişti.. onun yalancısıyım
-
öyle bir şart olduğunu zannetmiyorum
yazıldığın sürücü kursunda hangi tip motor varsa onla sınava girersin
belki scooter vardır veya kendi motorun varsa onunla girersin
zaten turnikenin aralarından geçiyorsun bi tur o kadar sınav dedikleri o amk
ama şimdilerde değiştiyse mevzular bilemem -
zndmn bunu yazdıKrypT bunu yazdıSeRDaR bunu yazdı
Vergisi kart ücreti kursu ıvır zıvır 800 -900 ü bulur
Hacı daha geçen dönem sordum totalde 500 küsüre patlar dediler kurstan.
hocam aynı niyet bende de var bu aralar.. kurslar genelde 350 fiyat çekiyolar ama motor satan bi dayı önermişti biryer 250ye bırakır demişti toplamda da 500 civarına patlar demişti.. onun yalancısıyım
Ben de karşılayabileceğim 125'lik falan bir cruiser alayım diyorum Temmuz gibi felan. Ondan bakıyorum arada.
-
KrypT bunu yazdızndmn bunu yazdıKrypT bunu yazdıSeRDaR bunu yazdı
Vergisi kart ücreti kursu ıvır zıvır 800 -900 ü bulur
Hacı daha geçen dönem sordum totalde 500 küsüre patlar dediler kurstan.
hocam aynı niyet bende de var bu aralar.. kurslar genelde 350 fiyat çekiyolar ama motor satan bi dayı önermişti biryer 250ye bırakır demişti toplamda da 500 civarına patlar demişti.. onun yalancısıyım
Ben de karşılayabileceğim 125'lik falan bir cruiser alayım diyorum Temmuz gibi felan. Ondan bakıyorum arada.
hocam bende aynı kafadayım.. regal raptorun klasik diye bi modeli var 150lik ben beğendim bi bak onlara derim.. bide daytona diye bi modeli var onlar 250lik ama aslında onları daha çok beğeniyorum =)
-
AllahinOglu bunu yazdı
öyle bir şart olduğunu zannetmiyorum
yazıldığın sürücü kursunda hangi tip motor varsa onla sınava girersin
belki scooter vardır veya kendi motorun varsa onunla girersin
zaten turnikenin aralarından geçiyorsun bi tur o kadar sınav dedikleri o amk
ama şimdilerde değiştiyse mevzular bilememBak onu bilmiyordum. Sınava giren birisi olayı anlatırsa güzel olur. Birde benim araba ehliyetim var test Sınavına girmek zorunda miyim ?
-
zalimadam bunu yazdı
öncelikle kolaydır şöyledir böyledir sağa dönerken götünü sola kaydır demek yerine işin mantığını anlatayım ona göre kolaylığını çözersin.
vitesli motorların genel standardı şöyledir.
1: vitesli motorların sağ taraftaki kontrol elemanları motoru durdurmak için tasarlanmıştır.
a: herzaman sağ eldeki fren pedalı ön frendir. sağ ayak ise herzaman arka frendir.
b: çalıştırma butonu, lamba yakma gibi düğmeler ise yine sağ frenin yanındadır.
2: motorun sol tarafındaki kontrol elemanları ise motoru ilerletmek için tasarlanmış ve yerleştirilmiştir.
a: sol elde debriyaj elciği sol ayakta ise vites pedalı vardır.
b: sinyal ve korna butonları ise sol debriyaj elciğinin yanındadır.
bu şekilde tasarlanmış bir vitesli motoru kullanan kişinin yolda ,rampada , inişte ,yavaşlama ve özellikle rapmpada kalkışlarda en az hatayla devam etmesine olanak sağlar.
yine standartlara göre bütün motorların tekere güç aktarma aksamları (kayış, zincir,şaft vb.)sol taraftadır.
aracı durdurma aksamları ise sağ taraftadır. (disk , kampana , sıkıştırmalı tambur vb.)
geriye kalanlar ise kişinin denge kurarak hislerine ve insan oğlunda bulunan denge ,hız tahmini ,yavaşlama hesaplama tahimini gibi içgüdüleri kullanarak kusursuz bir sürüş yapmaya çalışmasına bağlıdır.
tekerleri dönen herhangi 2 tekerli bir araç ile öküz gibi viraja dalarsan fiziğe aykırı hareket etmiş olursun ve asfaltta lahmacun gibi yayılırsın.
ama aracın ağırılığına göre gücüne ve dengesine göre tatlı tatlı kendini alıştırırsan sende herkes gibi motor kullanırsın.
bol şanslar.
Güzel aciklama. Eyvallah -
Kup Tarzı motor lar var ustad yarı otomatik Debriyaj yook
http://www.motosikletsepeti.com/Images/Urun/23042013180350.jpeg
bu alltaki resimde gördüğün soldaki 2 ucu olan metal renk pedal vites ileri barsan yükselir geri basarsan düşük vites olur
http://i662.photobucket.com/albums/uu350/tolme76/IMG_2992.jpg
ve son olarak şekil olsun
fiyatıda 2000-3000 Tl cik olsun dersenhttp://www.yuki.com.tr/AnaResimler/YK130-16YILDIZ-yuki5.jpg
aynı mantık motordur çoğu kişi bilmez
ben Cup aldım kullanıyorum ancak
yuki lerin sağlamlığı konusunda bişey diyemem kuba kee100 kullanıyorum
80-100 km yi geçmez 4 vites dir yakıtı en son ne zaman aldıgını unutuyorsun
sağlamdır ancak şehir içi kısa mesafe motorudur.
çin malı schooter lara sakın bulaşma her gün biyeri bozulur.
eğer vitesli 100 km yi geçen rahat bişey ararsan honda CBF al ömür boyu yaz dan yaza kullan
blackstone_tr tarafından 10/May/15 00:58 tarihinde düzenlenmiştir -
arabada gaz, fren ve debriyaj ayakla kontrol edilirken,
motosiklette gaz, ön fren ve debriyaj el ile kontrol edilir, ekstradan arka fren sağ ayakla kontrol ediliyor.
bunun dışında bir de bisiklet geçmişin olması gerekiyor, eğer ki bisiklet kullanmayı bilmiyorsan motosiklete hiç başlama derim.
çünkü en hafifi bile 100 kg ağırlığında oluyor. ayağının üstüne felan devirirsen sıkıntı olabilir.
-
Arkadaş güzel açıklamış.. sol taraf vites ve debriyaj, sağ taraf ön ve arka fren.. 5-10 dakikalık bi tecrübeyle kendine ufakta bi güvenle anında kendini yollara atabilirsin (hannibalgan üzerinde denendi onaylandı)
150cc ve altındaki motorlarda benzin cok cüzzi rakamlardır.. 250cc ve üzerinde farkı görür,tork ve cekiş anlamında da bunu farkedersin..
scooter kullanacak olanlara tavsiyem çin malı almamaları, vitesli olarakta çin olarak 125kt (asya,kuba v.b markaların benzer modelleri) gibi motorlar gaddar ve tam acemi arkadaşlar veya alıp motoru hemen hemen hiç değiştirmek istemeyenler için çok güzel alternatif..