Volt - Amper İlişkisi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    hacılar şimdi bugün peltier aldım 12v 5 amper dedi satan eleman. benim aklımda usb den kullanmak vardı ama bu akımda kullanmak imkansızmış.

    adaptör fiyatlarına baktım 25-45 arası değişiyor. 12v-5 amperlik adaptör zaten çok yok. fiyatlarda bu şekilde. şimdi ben bi boka giriştim ama astarı yüzünü geçiyor bu durumda. soruma gelirsek bu peltier 5 amperden düşük akımlarda çalışır mı ? çalışmaz mı ? çalışırsa elektrik ile ilgili bi sıkıntı çıkarır mı ?

    en düşük kaç amper gerekir ?

     

    satıcılardan biri 3 amperlik satıyordu çalıştırır dedi. pek içime sinmedi almadım. bi başkası 5lik satıyordu fiyatı yüksekti almadım ama ona sordum 3 amper bunu çalıştırmaz dedi.

    bi başka elinde adaptör olmayan birine sordum oda çalıştırmaz dedi.

    basit elektrik neysede bu amper kıyaslamaları bugüne kadar pek lazım olmadığından bilgim yok.

    naapsamda çalıştırırm bunu ?


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    volkan
    volkan's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2007
    Erkek

    12v  2-3 a lik herhangi bir adaptorle çalıştırırsında peltierden %100 verim alamazsın    

     


    onekine?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SweetyVolty
    SweetyVolty's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2008
    Homo
    Amperi artarken soğutma-ısıtma miktarı da artar. Yani arkadaşın da dediği gibi tam verim alamazsın peltierden. Adaptör meselesi hakkında da tam bir bilgim yok ama bence derin dondurucu yapmayı planlamıyorsan yeter sana 3 amper..

    Çok sıkılıyom
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?

     

    edit: 5v 0.5a çalıştırır mı ? 1 karış boyunda 4 parmak eninde bi kutuyu soğutacağım.


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    FOXXLY bunu yazdı:
    -----------------------------

    performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?

     

    edit: 5v 0.5a çalıştırır mı ? 1 karış boyunda 4 parmak eninde bi kutuyu soğutacağım.


    -----------------------------

    performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?

    düz fizik mantığı 

    çalışma gerilimi ve akımı 12V ve 5A yani gücü 60 watt

    sen diyorsunki 5V ve 0.5A yani 2.5 watt

    yaklaşık %4 kapasitesi ile çalıştıracan yani %96 kayıp olacak :|

     


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    wert bunu yazdı:
    -----------------------------

    FOXXLY bunu yazdı:
    -----------------------------

    performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?

     

    edit: 5v 0.5a çalıştırır mı ? 1 karış boyunda 4 parmak eninde bi kutuyu soğutacağım.


    -----------------------------

    performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?

    düz fizik mantığı 

    çalışma gerilimi ve akımı 12V ve 5A yani gücü 60 watt

    sen diyorsunki 5V ve 0.5A yani 2.5 watt

    yaklaşık %4 kapasitesi ile çalıştıracan yani %96 kayıp olacak :|

     


    -----------------------------

    %4'le bile çalışmaz bir çok sistemin çalışmaya başlaması için bir minimum değeri oluyor.


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    golgi
    golgi's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    git bitane çıkma power supply al 5-10 tlye  12 voltta rahat 5 amper alırsın hatta 10 amper bile alırsın pc olmadan çalıştırmak için sadece yeşil renkli kabloyu siyah renkli herhangi bir kablo ile birleştirmen lazım 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    anasını nikahı :D

    beyler fizikten sidik zoruyla geçtim çaktırmayın bu ilişkilere uzağım :B yazan ea cı adam :B

     

    konuya gelirsek power kullanmak benimde aklıma geldi ama çok büyüyor iş ozaman. en iyisi 20 tl ye laptop adaptörleri satıyorlardı. onlardan bakayım bi tane. astarı yüzü kalmadı :\

     

    bide peltierin sıcak kısmına fanlı işlemci soğutucusu koyacağım. üstünede fansız soğutucu koyacağım.

     

    en iyisi resimle anlatıyım


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ricin
    ricin's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mayıs/2007
    Erkek

    millet o kadar dedi dinlemedin eminim şimdi ikna olmuşsundur... :P  sana tavsiyem çıkma laptop şarj aleti veya dedikleri gibi pc güç kaynağı tarzı bişi kullanman yönünde olur....hali hazırda satılan switch mod güç kaynaklarıda varda sen hangisi kaliteli hangisi dandik ayırt edemezsin diye düşündüğümden pc adaptörü yada pc beslemesi olarak tavsiyede bulunuyorum...sakın gidipte saç trafolu hayvan kadar olan güç kaynaklarından alım deme büyüklüğüne kanıpta...alıcaksan swıtch mod diye sor gene araştır istersen...hem yerden tasarruf hem kayıpları daha az hem daha uzun ömürlü olur ( kalitesine göre değişir.) 

     

    bunun yanında eğer elindeki alet 5amper ise 3 amperlik güçkaynağını yakabilir bunun için akım sınırlaması yapman gerekebilir...sonuçta ısınan bir malzeme nekadar p ve n maddelerinden yapılsada herhangi bir kararsız çalışması gibi bir durumda elindeki güç kaynağınıda yakabilir...


    üniversite öğrencilerine devre tasarımı yapılır...! tekdag-elektronik.blogspot.com/
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantined/201104/51608-fcd22276-ecd7-40cd-9043-c8d36016d187.jpg

     

    şunu kutunun içine mi koyayım yoksa aşağıdaki gibi altta mı bırakayım

     

    http://img.dxcdn.com/productimages/sku_51608_2.jpg

     

    burada adamlar altta koymuş üstüne koyduğunu soğutuyor. bu mu daha çok soğutur diğer şekil mi onuda aşağıdaki resimle açıklayım

     

    http://images.turkcedublajfilmindir.net/images/235peltier.gif


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    5 amper diyorsa 5 amperdir hacı.

    3 amperi kullanırsın belli bi zaman sonra bi yamukluk yapar bu heryerde böyle bir kuraldır. fazlasını al eksiğini alma :)

    sen karaköye git hacı koçyiğit elektroniğe git.

     

    http://www.youtube.com/watch?v=Zl_AvKkCFQk



    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
Toplam Hit: 3573 Toplam Mesaj: 15