Volt - Amper İlişkisi
-
hacılar şimdi bugün peltier aldım 12v 5 amper dedi satan eleman. benim aklımda usb den kullanmak vardı ama bu akımda kullanmak imkansızmış.
adaptör fiyatlarına baktım 25-45 arası değişiyor. 12v-5 amperlik adaptör zaten çok yok. fiyatlarda bu şekilde. şimdi ben bi boka giriştim ama astarı yüzünü geçiyor bu durumda. soruma gelirsek bu peltier 5 amperden düşük akımlarda çalışır mı ? çalışmaz mı ? çalışırsa elektrik ile ilgili bi sıkıntı çıkarır mı ?
en düşük kaç amper gerekir ?
satıcılardan biri 3 amperlik satıyordu çalıştırır dedi. pek içime sinmedi almadım. bi başkası 5lik satıyordu fiyatı yüksekti almadım ama ona sordum 3 amper bunu çalıştırmaz dedi.
bi başka elinde adaptör olmayan birine sordum oda çalıştırmaz dedi.
basit elektrik neysede bu amper kıyaslamaları bugüne kadar pek lazım olmadığından bilgim yok.
naapsamda çalıştırırm bunu ?
-
12v 2-3 a lik herhangi bir adaptorle çalıştırırsında peltierden %100 verim alamazsın
-
Amperi artarken soğutma-ısıtma miktarı da artar. Yani arkadaşın da dediği gibi tam verim alamazsın peltierden. Adaptör meselesi hakkında da tam bir bilgim yok ama bence derin dondurucu yapmayı planlamıyorsan yeter sana 3 amper..
-
performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?
edit: 5v 0.5a çalıştırır mı ? 1 karış boyunda 4 parmak eninde bi kutuyu soğutacağım.
-
FOXXLY bunu yazdı:
-----------------------------performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?
edit: 5v 0.5a çalıştırır mı ? 1 karış boyunda 4 parmak eninde bi kutuyu soğutacağım.
-----------------------------performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?
düz fizik mantığı
çalışma gerilimi ve akımı 12V ve 5A yani gücü 60 watt
sen diyorsunki 5V ve 0.5A yani 2.5 watt
yaklaşık %4 kapasitesi ile çalıştıracan yani %96 kayıp olacak :|
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------FOXXLY bunu yazdı:
-----------------------------performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?
edit: 5v 0.5a çalıştırır mı ? 1 karış boyunda 4 parmak eninde bi kutuyu soğutacağım.
-----------------------------performansı çok etkilermi gerçekten ? yani % kaç gibi bir kayıp söz konusu olur ?
düz fizik mantığı
çalışma gerilimi ve akımı 12V ve 5A yani gücü 60 watt
sen diyorsunki 5V ve 0.5A yani 2.5 watt
yaklaşık %4 kapasitesi ile çalıştıracan yani %96 kayıp olacak :|
-----------------------------%4'le bile çalışmaz bir çok sistemin çalışmaya başlaması için bir minimum değeri oluyor.
-
git bitane çıkma power supply al 5-10 tlye 12 voltta rahat 5 amper alırsın hatta 10 amper bile alırsın pc olmadan çalıştırmak için sadece yeşil renkli kabloyu siyah renkli herhangi bir kablo ile birleştirmen lazım
-
anasını nikahı :D
beyler fizikten sidik zoruyla geçtim çaktırmayın bu ilişkilere uzağım :B yazan ea cı adam :B
konuya gelirsek power kullanmak benimde aklıma geldi ama çok büyüyor iş ozaman. en iyisi 20 tl ye laptop adaptörleri satıyorlardı. onlardan bakayım bi tane. astarı yüzü kalmadı :\
bide peltierin sıcak kısmına fanlı işlemci soğutucusu koyacağım. üstünede fansız soğutucu koyacağım.
en iyisi resimle anlatıyım
-
millet o kadar dedi dinlemedin eminim şimdi ikna olmuşsundur... :P sana tavsiyem çıkma laptop şarj aleti veya dedikleri gibi pc güç kaynağı tarzı bişi kullanman yönünde olur....hali hazırda satılan switch mod güç kaynaklarıda varda sen hangisi kaliteli hangisi dandik ayırt edemezsin diye düşündüğümden pc adaptörü yada pc beslemesi olarak tavsiyede bulunuyorum...sakın gidipte saç trafolu hayvan kadar olan güç kaynaklarından alım deme büyüklüğüne kanıpta...alıcaksan swıtch mod diye sor gene araştır istersen...hem yerden tasarruf hem kayıpları daha az hem daha uzun ömürlü olur ( kalitesine göre değişir.)
bunun yanında eğer elindeki alet 5amper ise 3 amperlik güçkaynağını yakabilir bunun için akım sınırlaması yapman gerekebilir...sonuçta ısınan bir malzeme nekadar p ve n maddelerinden yapılsada herhangi bir kararsız çalışması gibi bir durumda elindeki güç kaynağınıda yakabilir...
-

şunu kutunun içine mi koyayım yoksa aşağıdaki gibi altta mı bırakayım

burada adamlar altta koymuş üstüne koyduğunu soğutuyor. bu mu daha çok soğutur diğer şekil mi onuda aşağıdaki resimle açıklayım

-
5 amper diyorsa 5 amperdir hacı.
3 amperi kullanırsın belli bi zaman sonra bi yamukluk yapar bu heryerde böyle bir kuraldır. fazlasını al eksiğini alma :)sen karaköye git hacı koçyiğit elektroniğe git.
