folder Tahribat.com Forumları
linefolder Microsoft Windows Ailesi İşletim Sistemleri
linefolder Windows Server 2003 Veya 2008 Kullanan Varmı ?



Windows Server 2003 Veya 2008 Kullanan Varmı ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Chip
    Chip's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek
    Windows'un server 2003 veya 2008 hiç kullanmadım.Ve bazı sorularım var.Normal bir vista kullanıcısıyım.Şimdi ben bu işletim sisteminden birini yüklesem kullanabilirmiyim.Ne gibi farklılıklar var ? Server sürümü olduğu için dahamı güvenli ? Normal yüklediğimiz programları server sürümüne yükleyebiliyormuyuz ?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Martech
    Martech's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    ben server 2003 kullaniyorum diger makinalarimda 2003 ve 2008 var :) vista , xp kulllanmiyorum ..
    kisacasi soyle diyeyim. server 2003 ve 2008 kullanamazsin. cok cabuk sıkar seni .. senin antivirusun server 2003 de calismiyor:) server versiyonunu indirmen lazim oda  tras:) oyun oynamazsin. zaten oyun falan icin oynacaksan kurma:) istedigin her program falan calismayabilir benim kullanma amacim .. network ile ugrastigim icin , server 2008 ide sevmem :) 2003 daha stabiil calisiyor:  2008 i kullanmamin bi kac amaci var.. ts-gateway ve hyper -v sanallastirma icin.
    sitede  cok az server sistem kullanan insan var..  ( tahribat.com/online.asp )
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    Güvenlik konusunda pek bi farklılık yaşamazsın normal bir kullanıcı olarak...

    2008 serverın firewallını kullanacaksan eğer o zaman belki bi extrası olacaktır(bunun yerine esetin personal firewallı kullan daha az başın ağrır)

    2003 server ve 2008 serverda genellikle normal kullanıcı için gerekli olan performans ayarları minimuma indirilmiştir, eğer hangi ayarları yapman gerektiğini bilmiyorsan bi verim alamazsın...

    Örneğin öncelikle sistem önceliğini servislerden programlara cevirmen, pagefileı ayarlaman, directx diagnostigden gerekli ayarları yapman, sistem özelliklerinden ses ve ekran kartı özelliklerinden hardware accerelationı maximize etmen, her bilgisayarı kapattığında önüne gelen,bilgisayarı nie kapatıyosun menüsünü disable etmen, gerekli bazı servisleri acıp gereksiz servisleri kapatman gerekli xpde aldığın performansı 2003 yada 2008 de alman için...

    Örneğin 2008 server kurduğunda, bilgisayar resim bile gösterecek durumda olmuyor :) yada wireless'a bağlanmıyor, yada media playerın bulunmuyor, media playerı geçtim, video oynatacak bi program yüklesen bile calışmıyor...

    2003 server 2008 e oranla daha xpye yakın, bu arada 2008 i vista ile 2003 ü xp ile karşılaştırabilisin...

    Programların %90 ında bi sorun cıkmaz... Burada şunu söylemek gerek, burada bahsedilen xp de sorun cıkartmayan bir programın 2003 de vistada sorun cıkartmayan programın 2008 de sorun cıkartmayacağndan bahsediyorum...

    Fakat özellikle büyük programlarda daha fazla sıkıntı cıkıyor, örneğin antivirüsler, firewalllar vb sistemle bütünleşik programlarda sorun cıkma ihtimali cok yüksek...

    Bunun için genellikle bu tarz programları yükleyeceksen programın web sitesinden uyumluluk listesine bakman gerek...

    Bu arada avirayı serverda calıştıramazsın örneğin :)

    Tahribatın serverından dolayı devamlı server kullanıyorum ben,

    Laptopda 2008 server, Evdeki Ana makina 2003 server, İkinci makina 2003 server ve cep telefonumda Windows Mobile 6.0. yüklü, 2 tane dedicated serverdada 2003 server enterprise yüklü, devamlı baktığım firmanın anamakinasındada 2003 server tr yüklü... :)

    2008 server cok sevilecek bi işletim sistemi değil ama kücük bir not olarak düşeyim onuda... 

    Bu işletim sistemleri haricinde vista kesinlikle kullanmıyorum, ramin durduk yere 800 900 mb kullandığını gördükce psikolojim allak bullak oluyor...

    Tavsiyem normal bi kullanıcı isen, 2003 yerine xp, vistaya mecburiyetin var ise(laptop vs gibi) 2008 server...

    Bu şu an için geçerli ortalama 2-3 sene sonra seve seve vistaya geçip xp nin pabucu dama atıldığında tekrardan yazarım :)


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Master
    Master's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Nisan/2007
    Erkek

    rene hocamdan sonra ne yazsam boş :) tek tek katiliyorum...

    MS'nin serverleri genellikle nihai kullanıcılar için değil, Operasyonel yönetimsel sistemler içindir. Yani şirket vb. yapılarda server kullanmanızın size yararı vardır, normalde evde kullanmanın bir extra aksiyonu yoktur.


    Bilgi güçtür, düşmanını barışa zorlar.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek
    Boş iş bunlar yahu :)

    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Yeah
    Yeah's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    2003 kullandım, ne kıl bir os o öyle :|

    valla sesi bile zor çıkartmıştım :W

    ubuntu rulaz =)


    herşeyin kısası makbuldur; ulaşmak isteyen yesterfox_55@hotmail.com a mail atabilir...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Çömez
    underzero
    underzero's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 20/Ocak/2003
    Erkek

    windows milenium serisini hatirlayan varmi ?

    millenium surumu ne ise vista da ayni benim icin. 

    kullanilmadan dama atilacak kadar boktan bi surumdur vista

    -

    server  lari eger sirket icinde veya kendine ait 5-10 veya uzeri kullanicili bir sistemde kullanmayacaksan kesisel olarak kurup kullanmani tavsiye etmem

    zira gorselligin disinda girdigin sitelerde "avira kullanicisi 2003 server kullaniyor" yazisindan baska pek bi degisiklik gormeyeceksindir. 

     

    hani sunu dusunme xp yi etkileyen bir virus 2003 u etkilemez diye kullanmayi da dusunme 


    pist bak bi ! - Ban Golu Canavari
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek

    server 2003 bence microsoft un bugune kadar en basarili urunlerinden birtanesi.

    Server 2008 son 4-5 aydir kullaniyorum.Reneninde soyledigi gibi evinizde kullanirken kullanici bazli modifikasyonlar yapmaniz gerek.Bilmiyorsaniz server 2008 ile ugrasmaya hic gerek yok.Amac nedir onuda iyi saptamak gerekir.Kendinize sanal bir sirket agi kurup o ag uzerinde sanal sorun senaryolari yaratma , system egineer sertifkasyonlarina hazirlanma ,cesitli guvenlik testleri yapma vs gibi ugraslariniz varsa server kurabilirsiniz.Ancak onun disinda siradan bir ev kullanicisi iseniz size hicbir getirisi olmayacaktir.

    Server 2008 hyper-v iste bu dedigim noktalardan birisi.


    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Salu3
    Salu3's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    Hazır konu açılmışken fırsatçılığımı konuşturayım :D server 2003 cd key lazım nettekilerin çoğunu denedim çalışmıyor. var mı elinde olan ?

    Tren odun seçmez hacı abi...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Çömez
    underzero
    underzero's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 20/Ocak/2003
    Erkek

    cemuzel bunu yazdı:
    -----------------------------
    Hazır konu açılmışken fırsatçılığımı konuşturayım :D server 2003 cd key lazım nettekilerin çoğunu denedim çalışmıyor. var mı elinde olan ?
    -----------------------------

    internettekiler calismiyorsa buyuk ihtimalle bizim verecegimizde calismayabilir

    zira onlarca degisik isletim sistemi turu var

    soyle ki,

    ibm icin yazilmis 2003 un anahtari farkli, hp icin olani farkli, global anlasmali olanlarinki farkli farkli, kutu urunlerinki farkli farkli

    yani bir grubun anahtari diger cesit grubun sistemini yukleyemezsin...


    pist bak bi ! - Ban Golu Canavari
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Salu3
    Salu3's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    underzero hocam bilmiyordum bilgilendirdiğin için teşekkür ederim

    Tren odun seçmez hacı abi...
Toplam Hit: 1882 Toplam Mesaj: 12