folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Yalan Olan Yerli Otomobil Projeleri Devrim-Şamil-İmza-Etox!!!



Yalan Olan Yerli Otomobil Projeleri Devrim-Şamil-İmza-Etox!!!

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    heza
    heza's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2007
    Erkek

    evet beyler Türkler yıllardır yerli otomabil yapmak için uğraş verip duruyor bunun sonucunda birçok proje çıktı ama hepside yalan oldu bulduğum veya duyduğum yerli otomabil projelerimiz;

    öncelik devrimin

     

    TÜRKİYE’ DE YAPILAN İLK OTOMOBİL : DEVRİM

              16 Haziran 1961 günü Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yönetici ve mühendislerinden 20 kadarı Ankara’ da bir toplantıya çağrıldılar.
               
    Toplantıya başkanlık eden Genel Müdür Yardımcısı Emin BOZOĞLU, Ulaştırma Bakanlığından alınan bir yazıyı okudu. Yazıda “ Ordunun cadde binek ihtiyacını karşılayacak bir otomobil tipinin geliştirilmesi “ görevinin TCDD İşletmesine verildiği ve bu amaçla 1.400.000.-TL ödenek ayrıldığı belirtiliyordu.
               
    Verilen termin 29 Ekim 1961, yani tanınan süre 4.5 aydı. Bu süre içinde bu çapta bir geliştirme çalışması yapılabilir miydi ? Bırakınız geliştirmeyi, hiçten yola çıkarak, çalışabilecek bir otomobil yapılabilir, böyle bir mucize gerçekleştirilebilir miydi? Toplantıda söz alanların çoğu böyle bir projede seve seve çalışmaya hazır olduklarını, fakat böylesine kısa bir sürede sonuç alınabileceğini sanmadıklarını dile getirmeye çalışmış, bir kısmı da “ hayır “ demişlerdi.
                Tüm ülkede ise üniversitesinden, basınına, bir avuç sanayicisinden, politikacısına, sesini duyurabilen herkes Türkiye’de ne otomobil, ne de motor yapılabileceğine inanıyor, özel sohbetlerde, röportajlarda, hatta film gösterili konferanslarda bu görüş vurgulanıyordu.
                Fakat bu inanılmaz şey gerçekleşiyor ve 29 Ekim 1961 sabahı Türkiye’ de yapılan bir otomobil, kaportası pürüzsüz olmasa da, kendi tekerlekleri üzerinde ve yine Türkiye’ de yapılan kendi motorunun gücüyle Büyük Millet Meclisi binasının önüne götürülerek Cumhurbaşkanı Cemal GÜRSEL Paşa’ ya sunulabiliyor, bir ikincisi Paşa’ yı Anıtkabir’ e götürüyor, sonra da Hipodrom’ daki geçit resmine katılıyordu.

    ANA KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ

    OTOMOBİLİN AĞIRLIĞI1250 kg
    UZUNLUK / GENİŞLİK / YÜKSEKLİK4500/1800/1550 mm

    MOTOR TİPİ

     A4L

    MOTOR DEVRİ

     3600 d/dk

    SİLİNDİR SAYISI

     4

    SİLİNDİR ÇAPI

     81 mm

    STROKE

     100 mm

    SİLİNDİR HACMİ

     2070 cm 3

    KOMPRESYON

     6.8/1

    GÜÇ

     50 hp

    KARAKTERİSTİK
    4 Zamanlı, Su Soğutmalı Yandan Supaplı, Basınçlı Yağlama
    İMAL TARİHİ1961
    İMAL YERİESKİŞEHİR DEMİR  YOLU FAB.
    İMAL SÜRESİ4.5 Ay
    ÜRETİM SAYISI4

     

    daha detaylı bilgi için TIKLA

     

    SIRADA Şamil

     

      Süper otomobil üretmekle ilgili bu projemizin ayrıntılarından ziyade, neden ŞAMİL ? sorusu ağırlık kazanmakta   ve  bazı çevrelerce bu ismin alay konusu olduğu yönünde söylentiler duymaktayız.  Yüzde yüz türk projesi olan ve Türkiye de yapılan bir çalışmaya türk ismi vermek kadar doğal bir şey olmayacağına kesinlikle eminiz ve bu isim  bu otomobil kalitesiyle birbirini tamamlayacaktır.  mükemmeliyetçi prensiplerimizi ve  ideallerimizi temsil ettiği için bu isme karar verdik. bu işte hakim ve vakıf olmadığımız bir nokta yoktur, konsept aracı milli bayrağımızla tanıtmamızın milli duyguları sömürmek  gibi bir amacı yoktur, kimliğimizi göstermek içindir bizde yapabiliriz demek içindir,  kalitesiyle ve sağlamlığıyla dünyanın heryerinde bizi temsil edebilecek  süper spor otomobil'i ülkemize kazandırmak  tek idealimizdir

       ŞAMİL = hakim olmak,vakıf olmak, kapsamak,kaplamak (sözlük anlamı)

              Fatih Başoğlu 1974 istanbul doğumludur aslen denizli babadağlıdır, ayakkabı üreticisi olmakla beraber makinelere karşı olan ilgisinden dolayı çocukluğundan itibaren  teknik çizim başta olmak üzere makinacılığın birçok dalında çalışmıştır deneyim sahibi olmuştur ve  yirmi iki  yaşında kendi makina ve kalıp imalathanesini kurmuş  tekstil ve ayakkabı sanayiinde kullanılan birçok makine imalatına ve kalıp çalışmalarına imza atmıştır.

        Makina ve kalıp imalatçısı olmanın birikimiyle ortalama 2000 'li yıllarda Şamil projesine başlamış teknik çizimleri hesaplamaları maket çalışmaları ve testleri ortalama altı sene kadar sürmüş son onbir ayda ise tam ölçek konsept çalışması tamamlanmıştır. Hazırlanan konsept otomobil 2007 senesinin temmuz ayında kamuoyuna duyurulmuştur, seri  üretime yönelik çalışmalarımız  devam etmektedir.....

     

    BOYUTLAR
    Uzunluk : 4560 MM
    Genişlik : 1998 MM
    Yükseklik : 1170 MM
    Dingil Mesafesi : 2940 MM
    Ön İz Genişliği : -
    Arka İz Genişliği : -
    AĞIRLIK + YAKIT KAPASİTE
    Boş Ağırlık : 1400-1600 between
    Yakıt Deposu : 100 LT
    MOTOR
    Silindir Sayısı + Hacmi Beygir Gücü : optional
    VİTES KUTUSU
    Şanzuman tipi : 6 speed Manuel - F1 Type Triptronik Optional
    4 x 4 : optional
    DİREKSİYON
    Direksiyon Sistemi : hydraulic
    Dönüş Çapı : 10 M
    FRENLER
    ABS Fres Sistemi : Standard
    Ön Çap ve Tip : 380 MM steel or Ceramics disc - Optional
    Arka Çap ve Tip : 330 MM steel or Ceramics disc - Optional
    SÜSPANSİYON
    Yerden Yüksekli Ayarlı : Optional
    Amortisor : spiral arc + oil and ve air System Optional
    Ön Salıncak Sistemi : Four point connection two Swing
    Arka Salıncak Sistemi : Four point connection two Swing
    TEKERLEKLER + JANT  
    Ön : 245 - 40ZR - 18 or19 inc
    Arka : 275 - 45ZR - 19 or 20 inc
    Jant : Optional

    daha detaylı bilgi için TIKLA

     

    İMZA

     

     

    İki prototip olarak üretilen İmza 700; 355 cm uzunluğa, 169 cm genişliğe ve 150 cm yüksekliğe sahip bir otomobildi.
    İMZA 700'ün şansızlığı Jetpa'nın ellerinde dünyaya gelmesi ve rakiplerinin çok olmasıydı..1999'da kamuoyunun tanıdığı İmza 2000 yılında Cenova (Geneva) fuarında bütün dünyaya tanıtıldı..Jetpa'nın yanlışları ve rakiplerinin kamuoyu baskısıyla İMZA'da ; Devrim, Anadol, Zafer ve Çağdaş gibi tarih sayfalarında yerini aldı.

    daha fazla detalı biligi yok

     

     

    ETOX

     

     

     

     

    Teknik Özellikler:

    Silindir Hacmi(cm3): 1461
    Çap x Stork (mm): 76 x 80,5
    Silindir Sayısı: 4
    Sıkıştırma Oranı: 18,8/1
    Supap Sayısı: 8
    Maksimum Güç kw (bg.): 60 (80)
    Maksimum Tork Nm CEE: 185
    Maksimum Güç Devri (dev/dak): 4000
    Yakıt Tipi: Euro Dizel
    Maksimum Tork Devri (dev/dak): 2000
    Yakıt Depo Hacmi (lt): 40
    Maksimum Hız (km/s): 185
    0-100 km/h (s): 13
    Vites Kutusu Tipi: Mekanik
    Direksiyon Hidrolik: Seri
    Direksiyon Dönüş Çapı Kaldırım (m): 10.7

    Yakıt Tüketimi:
    93/116 NO.LU AET NORMLARI LT/100KM
    CO2 (g/km): 117
    Şehiriçi: 5,7
    Şehirdışı: 4,1

    Frenler:
    Ön: Hava Kanallı Disk (DV) (mm) –> DV 280
    Arka: Düz Disk (DP) –> DP 240

    Boyutlar (mm):
    Uzunluk: 4215
    Genişlik: 1980
    Yükseklik: 1290
    Dingil Mesafesi: 2575
    Ön İz Açıklığı: 1700
    Arka İz Açıklığı: 1698

    Ağırlık:
    Harekete Hazır Boş Araç (Sürücü Hariç): 1420 kg

     daha fazla bilgi için TIKLA

     

    benim bula bildiklerin bunlar

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    faruk_sahin
    faruk_sahin's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Mayıs/2009
    Erkek
    Walla Şamilin fotosu maket ama gerçeği yapılınca bya bi cix bişi olacak..
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hakkinen
    Hakkinen's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Aralık/2007
    Erkek
    niye üretilmemiş bunlar seri olarak
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Emrow
    Emrow's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2007
    Erkek

    şamilin fotosu maket değil,ve seri üretimi asla yapılmayacak. bir kaç sene önce bir adet atölye çalışmasıyla yapıldı.

    Haberlerde göstermişlerdi. 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaTRiXe
    MaTRiXe's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    imza çok hoş görünüyo keşke  seri üretime geçebilseydik her biri gurur okşuyor
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Cia
    Cia's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2008
    Erkek
    olmadı bi şamilimiz,etoxumuz sanırım hiç bir zamanda olmayacak 
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hotboy
    hotboy's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek
    seri üretime hiçbirzaman başlayamayacağız sanırım
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Homo

    şamil arkadaşınd ediği gibi atölye çalışmasıydı, milli de değil ayrıca, motorunu burdan tekerini şurdan hesabı bi çalışma.

    imza zaten yalandı, birileri para topladı sonra parayı cebe indirdi kaçtı.

    etox muhabbetini duymadım ama adı bile gavur, neresi yerli diyor insan! 

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hacktorx
    hacktorx's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2006
    Erkek
    etox< madem yerli üretim neden X< harfi var anlamadım. onu da geçtim detaylı bilgi için sitesine girdim videoları izledim . 85000 ytl özel fiyatra satacağın arabayı cep telefonu kamerasıyla tanıtmaya çalışmak nasıl bir angutun fikri acaba merak ettim. bide abs testi diyor videolarda arabanın durduğunu görmedim ben :/
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BRK35
    BRK35's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2007
    Erkek
    Şamilin tasarımı McLaren F1 i andırıyor. Daha özgün bişi olabilirdi :|
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DoctorX
    DoctorX's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Haziran/2009
    Erkek
    arkadaşlar öyle arabayı yaptım satıyorum olayı yok. buna devletin bütçesi yetmez belki içeri giren arabaları keser benim malımı alacvaksın derse yettirebilir bunuda yapmaz. öyle kolay değil yerli üretim olsa bile karşında yıllırını araba motor üzerinde argeye vermiş firmalar var senin yaptığın arabanın çook dah akalitelisini senden çook daha ucuza satıyor senin arabanın alınması için ohooh. devlete bizim düşündüklerimizi düşünüyo ama bunun olmayacağını biliyo. tabi arge aşamasındada öyle mal gibi vbeklemesi hiç doğru değil.
Toplam Hit: 4860 Toplam Mesaj: 18