Yurtdışından Araç Almak ?
-
Selam hocalar,
araç al sat şirketi kurduk 3-5 bir şeyler alıp satıyoruz ay içerisinde. Yurtdışınada sürekli git gel yapıyoruz gezi seyahet vs.
Yurtdışından bir araç alıp kullanmak istiyorum Türkiye'de. Bunu nasıl yaparız ? Aracı şahıs yada şirketin üstünede alabilirim. Şirketin üstüne alırsam TR plaka nasıl çıkarabilirim. ?
bu konularda fikri yada tecrübesi olan varsa paylaşabilirse sevinirim.
teşekkürler
-
gümrükçüler bilir bu işi gelip açıklar birisi
ama çok zor onu biliyorum
-
öncelikle hangi şehirde olduğun önemli
rizedekiler 2 tane yurtdışı araba alırlardı 6 ay trde kullanırlardı daha sonra çıkış yapıp 2.arabayla ülkeye gelip 2.arabayı kullanıyorlardı
tr plaka istyorsan vergisini ödemen gerekiyor o da trye yakın bir şey çıkıyor
eğer sürekli gel git yapma şansın varsa sen de 2 araç alıp 1 seneyi doldurabilirsin
-
tr plaka olmadan kullanmak istiyorsan arabayi yurtdisinda oturum izni olan ya da vatandasi birinin üzerine alacaksin ama o kisi arabayi kullanacak ya da seyahat halindeyken aracin icinde olma zorunlulugu var. Ayrica giris-cikis olayi 6 ay dan 2 yila yükseltildi. Yani 2 yil arabayi türkiye'de yabanci plaka ile kullanip daha sonra yurtdisina ya da liman'a gidip giris-cikis islemi yaparak süreyi uzatabilirsin..
Tr plaka yapmak istiyorsan araci ithal etmek zorundasin, bir sürü gümrük seysi vs var ve duyduguma göre fiyatlar türkiye'deki satis fiyatina yakin oluyormus. Zaten türkiye'deki araclarin pahali olmasinin sebebi vergiler. Sen araci türkiye'de kayit ettirisen o vergileri ödeyip yine yüksek fiyata isini halletmis olacaksin..
Daha önce bir akrabam sormustu arac alabilr miyiz diye, arastirdigim kadariyla durum bu..
-
iyi araştırmak lazım
1 2 şöfer durumu oluyor o araçlarda. belli sürelerde gir çık yapmak gerekebiliyor
şöyle yapabilirsin. araba abs Türkiyede pahalı ise mesela almanyada ucuz ise oraya gittiğinde arabaya yedek abs takıp getirebilirsin :)
bizim burda yugoslavya gidenler ESKİDEN 1 çuval kuru et . rakı .şarap doldururdu bagajını . yol ve gezi parası çıkardı beleşe gelirdi. şimdi ondada limit+ kontrol çok sıkı
-
Anladığım kadarıyla yurtdışından araç alımda bile, oturum izni yada pasaportu istiyorlar. Bunların ikisidd bizde yok.
Amacım turist olarak gidip araba alıp gelebilirmiyiz diye saçma ama kolay bir yol izlemekti. Gerekli süre zarfı ne ise tekrar giriş çıkış yapardık diye düşündüm
-
Ransack bunu yazdı
Anladığım kadarıyla yurtdışından araç alımda bile, oturum izni yada pasaportu istiyorlar. Bunların ikisidd bizde yok.
Amacım turist olarak gidip araba alıp gelebilirmiyiz diye saçma ama kolay bir yol izlemekti. Gerekli süre zarfı ne ise tekrar giriş çıkış yapardık diye düşündüm
Yurtdışında oturum iznin veya şirketin yoksa hiç bulaşma hocam.
-
Ransack bunu yazdı
Anladığım kadarıyla yurtdışından araç alımda bile, oturum izni yada pasaportu istiyorlar. Bunların ikisidd bizde yok.
Amacım turist olarak gidip araba alıp gelebilirmiyiz diye saçma ama kolay bir yol izlemekti. Gerekli süre zarfı ne ise tekrar giriş çıkış yapardık diye düşündüm
Öyle olsa trafikte TC plakadan çok yabancı plaka olurdu. İlk sen düşünmedin hocam onu.
-
mkyb bunu yazdıRansack bunu yazdı
Anladığım kadarıyla yurtdışından araç alımda bile, oturum izni yada pasaportu istiyorlar. Bunların ikisidd bizde yok.
Amacım turist olarak gidip araba alıp gelebilirmiyiz diye saçma ama kolay bir yol izlemekti. Gerekli süre zarfı ne ise tekrar giriş çıkış yapardık diye düşündüm
Öyle olsa trafikte TC plakadan çok yabancı plaka olurdu. İlk sen düşünmedin hocam onu.
Sahibinden de çok fazla yabancı plakalı satış var üstadım. Heleki Samsun-Trabzon-Artvinde ise gürcüden çok fazla araç satışı reklamı var.
işin aslını öğrenmek mümkünse almak istiyordum
-
Hangi ildesin, hangi ulkeye giris cikis yapiyorsun?
Bazi alavere dalavere durumlarini paylasabilirim.
-
Yurtdıışından araba getirmek için bilfiil 180 gün orada ikamet etmeniz gerekiyor. Aracı tr ye getirdiğinizde toplamda 2 sene kullanma hakkınız oluyor 1 yılda cezalı kullansanız 3 yıl oluyor.
Plaka çıkartmak isterseniz aracın tescil tarihi 3 yaşından büyük olamıyor. Aracın vergilerini ödeyip tr plakayı öyle alabiliyorsunuz.
