Yurtdışından Gelir Elde Etmek Ve Vergilendirme
-
Merhabalar mali müşavir arkadaşlar vardır ya da tecrübeliler
Sorumu senaryo olarak soruyorum;
Makale yazıyorum(dijital ürün) aylık 100dolar abd de şirketten gelir elde ediyorum ve bu düzenli her ay, bunu wise hesabıma atıp sonra da tl olarak Türkiyeye kendi hesabıma yolluyorum
1.gelir beyanında bulunmalımıyım bulunmazsam sorun olur mu
2. 6 ay sonra gelir beyanında bulunduğumda önceki 6 ayıma bakarlar mı yoksa o tarihden sonra mı devam ederiz
3. 2025 marta kararki 12 aylık parayı wise hesabemda biriktirirsem 2025 nisanda kendime yolmarsam 2026 nisanda verge vereceğim sanırım değil mi bu durumda ama o seneki kazandığımızdeğil bir önceki sene 2024 de kazandığımı yollamış oluyorum sorun olur mu yani wise hesabıma yazanasmı bakarlar ziraat hesabımasdüştüğü tarihi mo
4. abd de hesabıma yatmadan önce yüzde 10 vergi alıyorlar, bunu gelir vergimden düşebilirmiyim
5. Koca Türk devleti senin 100 domarınla mı şahlanacak bişey deme xxx dolar aylık gelirin olursa söylersin diyen maliyeci arkadaşlar var siz ne düşünüyorsunuz
son olarak forumda zangin beyaz çok, yurt dışından paramı almanın en kolay yolu wise mıdır sizin alternatif bir öneriniz var mı, malum her ay düzenli yapılınca yüzde 1 derken yılın sonunda biraz dokunuyor
erebos tarafından 28/Haz/25 18:07 tarihinde düzenlenmiştir -
Valla hocam kanunen beyan etmen gerekiyor.
Maliyenin radarina takilir misin takilmaz misin bilmem, muhtemelen de kimse bilemez, ancak her ay duzenli bir miktar para geliyorsa takilabilirsin.
Abd'de kesilen yuzde 10 vergi, gelir vergisi ile alakali bir vergi ise, evet cifte vergilendirme onleme anlasmasi geregi dusebilirsin, ancak bunu faturalar ya da abd'deki ilgili belgeler ile kanitlaman lazim.
Abd'de bu konular cok hassas yuruyor, dolayisiyla onlar yasal olarak uygun yapiyordur.
-
Bence kripto varlık olarak ABD den alabiliyorsun senin için daha iyi olur. Onuda türkiye deki hesabına her ay aktardan sorun olmayacaktır diye düşünüyorum ama kesin bilgi değildir tabiki.
-
DrKill bunu yazdı
Bence kripto varlık olarak ABD den alabiliyorsun senin için daha iyi olur. Onuda türkiye deki hesabına her ay aktardan sorun olmayacaktır diye düşünüyorum ama kesin bilgi değildir tabiki.
İşlem epey uzuyo malesef ya tr hesabıma ya da wise gibi bi hesaba yatabiliyo para
-
Kutengri bunu yazdı
Valla hocam kanunen beyan etmen gerekiyor.
Maliyenin radarina takilir misin takilmaz misin bilmem, muhtemelen de kimse bilemez, ancak her ay duzenli bir miktar para geliyorsa takilabilirsin.
Abd'de kesilen yuzde 10 vergi, gelir vergisi ile alakali bir vergi ise, evet cifte vergilendirme onleme anlasmasi geregi dusebilirsin, ancak bunu faturalar ya da abd'deki ilgili belgeler ile kanitlaman lazim.
Abd'de bu konular cok hassas yuruyor, dolayisiyla onlar yasal olarak uygun yapiyordur.
Cevap için çok teşekkürlerzhocam peki biraz geç beyan edersem sorun olur mu çünkü küçük meblalar ve devam edip etmeyeceğim belli değil
-
İhtiyacın yoksa paraya dokunma yurtdışında kalsın. Hem daha güvenli. Yurtdışına çıktığında alırsın ya da yurtdışından buraya gelen birine gönderir buradan alırsın.
-
Wise hesabina gelen parayi bir sure biriktir belli zamanlarda toplu al, soran olursa parayi biriktiridigini soylersin orada
-
Kendi hesabına çekmek risk olur. Kendi hesabına çekmek yerine direkt wise nin bir ATM kartı varsa ve onunla çekersen sorun yaşamazsın.
-
Herkese çok teşekkür ederim sizlerin de dediği gibi konuyu diğer arkadaşlar için ileride bu yazıyı okuyacak arkadaşlar için özetleyeyim öncelikle sosyal medya ya içeriği olmadığı için ve yurt dışından bir gelir olduğu için gelir vergisine tabimiş hatta belirli bir miktarı aşınca maaşım artı bunu göstererek vergi dilimine giriyormuşum yurt dışından alınan Yüzde onluk vergi de düşüülyor muş düzenli olursa takibe takılma olasılığı fazlaymış ama miktar küçük olduğu için genelde takılmaz diyorlar
teknik olarak wice hesabıma düştüğü an vergiye tabimiş ama bunu arayıp bulup böyle bir şey yapamayacakları için benim hesabıma yatırıldığı Türk hesabıma yatırıldı andan itibaren bunun vergisini ödermişimDediğiniz gibi wice hesabımda tutup biriktirebilirmişim karttan çekince de her ay ücretsiz 100 100 toplamda 200 $ çekme hakkım varmış bu da ilk başlangıçta düşük meblağlarım için gayet yeterli öyle olunca da yine vergisini vermesen de olur diyorlar ama meblağ büyüdüğünde muhakkak vermemi tavsiye ettiler çünkü bir kere takıldın mı bütün her şeyin ortaya çıkıyor ve de beş sene geriye kadar faiziyle birlikte alınıyormuş
zaten %10'u Amerika'dan alındığı için ben ekstra %5 verecekmişim %5 için meblağ küçük olsa bile riske girme wice hesabından çekemeyeceğin meblağlar ulaştığı taktirde hemen git beyan et dediler
yorum yapın bütün arkadaşlara da teşekkür ederim
-
Amerika dan bir visa master kredi kartı felan çıkarırsan tğrkiye deki alışverişlerinizde o kart üzerinden yapabilirsin mesela o da bir çözüm.
-
DrKill bunu yazdı
Amerika dan bir visa master kredi kartı felan çıkarırsan tğrkiye deki alışverişlerinizde o kart üzerinden yapabilirsin mesela o da bir çözüm.
Bu çözüm aşırı mantıklı görünüyor
