100 Lük Motosikleti 125 - 150 Yapmak
-
10 yıldır babamın el koyduğu bir motosikletim vardı. baktım geri gelmeyecek bir tane daha aldım. 100 lük kuba razore şehir içinde binmeye
şimdi motosikletleri 125 - 150 yapıyorlar 125 de sorun olacağını düşünmüyorum gerçi ama bu piston silindir vs değişmesinden motosiklette ilerde ek masraflar çıkarırmı hiç yaptıranınız oldumu?
DJ_Alper tarafından 21/Şub/20 12:10 tarihinde düzenlenmiştir -
Hocam kuba superlight vardı bende 150lik olanı, o sıralar aynen böyle 200lük yapma mevzuları vardı bi sürü conta yakması, piston fırlaması vb. şeyler olmuştu :D bu çin/kore malı motorlarla çok oynamamak lazım bence
-
başkan zincirsiz sübaplı olanlar 150 cc ye kadar aynı şanzıman bloğunu kullanıyor.
aynı şekilde karbüratörlerinin çoğu aynı ama memeyi büyütüyorlar sadece.
bu model zincirlimi, zincirsiz mi ,krank koluna bağlı enzantrik var mı yokmu bilmiyorum ama çin mallarının birçoğu birbirine uyar.
sadece gömlek üst kapak birde karbüratör memesini değiştiriyorlar.
örnek vereyim: 100 lük kübaya zamanında 150 lik gömlek taktırmıştık sübablar ile karbüratör aynı kalmıştı sadece benzin ayarı yükseltilmişti.
150 lik mondiala 125 lik mondialin karbüratörünü taktırmıştık hiç ayar yapmadan.
150 lik bazı modellerdin karbüratöründe performans için ekstra küçük bir parça bulunuyor. ama düz akrbüratör takıncada sorun olmuyor.
eğer işi sadece silindir gömleği ile değiştireceksen ucuz olur. karbüratörüne bir tık ayar yapılır. sorunsuz binersin.
zaten uydurma olmayacak. parçaları 150 lliğe kadar aynı olduğu için lego taşları gibi birbirine takılabiliyor.
-
Abi hacimli adamsın ayarlarıyla oynayınca infilak etmesin :)
-
yamaha nmax'lerde 125'liği 200 lük kıvama getiren tdr paketleri çıktı..
Paketleri komple inceledim gayet gideri var ama küba tarzı motorlarda güven olmaz. 100'lük yeterli..Fazla xmax 250 kullanıyorum 115 kiloyum valla aslını sorarsan gereksiz güç var nmax'de kalsam yeterliymiş.
-
Yigit bunu yazdı
yamaha nmax'lerde 125'liği 200 lük kıvama getiren tdr paketleri çıktı..
Paketleri komple inceledim gayet gideri var ama küba tarzı motorlarda güven olmaz. 100'lük yeterli..Fazla xmax 250 kullanıyorum 115 kiloyum valla aslını sorarsan gereksiz güç var nmax'de kalsam yeterliymiş.
motorda gereksiz güç olmaz bir sollamaya çıkınca şile yolunda bir rampaya dikilince 100 km aralıksız gidince gücün torkun ne kadar gerekli oldugunu anlatır sana
çelimsiz hava sogutmalı CBF hero mondial benzeri motorlardan bıktım su sogutmalı en az 250 cc vitesli inazuma gibi motorlar varsa bildiğiniz bizde yararlanalım inazuma çok yakıyor diyorlar
bunlarında parça usta sıkıntısı var diyolar
hindu pulsara bilgim yok diyorum
dj alpere o motor küçük kalır kesinlikle
-
agalar çekmeyip ne yapacak benim ev ile iş arası 1,5 km
zaten çoğu zaman bisiklet binen adamım
ama yinede diyorum yapsam mı motora zarar verirmiyiz
-
Sana nmax yakışır ama almışın artık
-
Motora zarar verir evet sonuçta mevcut kapasitesinden fazla çalışmaya zorluyorsun bence orijinalliğini bozmadan kullan zaten 1.2 km demişsin
-
Motoru zorlar, çok masraf çıkartır.
-
Motordan ziyade arka dişliyi değiştirmek daha az uğraştırır.Pevgeot 103-105 zamanlarında yapardık bunu.Gerekiyordu,faydası olurdu.Şimdiki motorlarda buna ne gerek var ki ?