folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Boşa Mı Okuyoz ?



Boşa Mı Okuyoz ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mavitutku
    mavitutku's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Mayıs/2011
    Erkek

    abi fight club izle ilk, sonra imdb top 100 e başla. herkes programlıyo zaten sana bana kalmaz.

     

    okuldan sonra sabah 8ç30 akşam 18.30 çalışacaksın. gez toz manita yap


    +yüzüme baq -hanqisine ?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FireFistAce
    FireFistAce's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2011
    Erkek
    mavitutku bunu yazdı

    abi fight club izle ilk, sonra imdb top 100 e başla. herkes programlıyo zaten sana bana kalmaz.

     

    okuldan sonra sabah 8ç30 akşam 18.30 çalışacaksın. gez toz manita yap

    doğru bir bakış açısı. 


    Mahlas...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZINDIK
    ZINDIK's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2007
    Erkek

    yatmadan önce bu konuyu okudum, bilinç altı rüya da götlük yaptı. çok ağır bir sırt çantası ile sahil boyu koşu yapıyordum. işte bunu yapmayacaktın bilinç altı.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    alanı yanlış seçmişsin hocam

    anladığım kadarıyla heves ettiğin için seçmişsin belkide birinin yanlış yönlendirmesiyle

    yürümez o iş

    gerçekten kafanın basabileceği hergün uğraşmayı yapmayı seveceğin bir alana gitmen lazımdı

    ama türkiye ortamında normal bunlar bu ülkeden birşey beklememek lazım

    her vatandaşının hayatını karartır bu ülke

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZINDIK
    ZINDIK's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2007
    Erkek

    +holinin, hojucuk'un söylediklerine katılmakla beraber, eğitim, akademik ortam insana çok şey kazandırıyor ama gel gör ki sadece sövebildiğimiz bir düzen, sistemle karşı karşıya kalınca çıplak gerçek defalarca suratına vuruluyor. Modern köle olmak güzeldir kazançlıdır, çok para kazanırsın iyi bir hayatın olur vs velakin şimdiki kafam olsa modern köle olmak için bu kadar uğraşmazdım. Babanız Rahmi Koç fln olacak ki eğitimin amacı olacak. Hem bizim gibi 3. dünya ülkelerinde eğitim sistemini her devletin başına geçen bi elden geçirir orospu eder.

    Eğitime yatırım örneği: http://www.koc.com.tr/tr-tr/hakkinda/yonetim-kurulu/Sayfalar/ali-koc.aspx

    Devletin biz vatandaşlarına yaptaığı eğitim yatırımı örneği: https://www.youtube.com/watch?v=XRqY_nK8Mrk

    Uzun lafın kısası,

    Orta direğin evlatları filmlerde/dizilerde ceo olabilir. (%'ye vuralım %20?)

    Bir işçinin hayatı boyunca çalışıp aldığı tazminatı bir günde harcayan, havyar yiyip viski yudumlayan insanlar vardır.

    Sistemde adelet güçlüden yanadır.

    Eşitlik ikiyüzlü bir yalandır.

    Ama umutsuzluğa kapılma. Sığır popülasyonunun çok olduğu yerde sivrilmek kolaydır.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fdumanli
    Fdumanli's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Mayıs/2009
    Erkek

    çoğu kişi boşa okuyoruz yazmış bir nevi vicdanını rahatlamaya çalışmış. programcılık için kısmen doğru olabilir, 2 yılda öğreneceğin şeyleri yoğun bir 3 ayda evde kendi başına öğrenirsin. ama dgs ile mühendisliğe geçersen ve dersleri dc yle geçeyim yeter yerine birşeyler öğrenmeye çalışırsan boş yere okumazsın (türkiyede bile).

    yukarıda bir arkadaş yazmış ben de katılıyorum: microsoft, visual studio ve .net gibi yazılım geliştirmeyi çok basitleştiren bir platform çıkardı. iki buton sürükleyip arkasına bişeyler yazan adamlarla doldu sektör sonra yazılımcılar işsiz deniyor (bu ülkede bir programın tr/en seçeneği için iki farklı form tasarlayan adamlar var). teknik lise mezunu bile olsa adam gibi oop desenine ve design patternlara hakim olan biri sektörde çok rahat 2000 lirayla işe başlar.

    ama herşeyden önce ilgi ve merak lazım bu meslek için, para için yapılacak bir iş değil...

    Fdumanli tarafından 14/Şub/15 00:16 tarihinde düzenlenmiştir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DadasAdam
    DadasAdam's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ocak/2013
    Erkek
    HolyOne bunu yazdı

    Bilgisayar Muhendisiyim herzaman soyluyorum simdiki kafam olsa liseden sonrasini okumam valla. Para kazanmakla okumak iki ayri sey. Okumak sadece iyi bir start veriyor hayata. Ama degermi bilmem sonucta 4 sene okurken dunyanin emegini ve parasini da harciyorsun. Yasayacagin is hayatinda cok fazla 4 sene yok yani. (Sozum boyle ossde top 10.000 e girenlere degil, kimisinin icinde var okumak onlar her sekilde biryere geliyor, ortalama uni okuyan icin diyorum)

    Avrupada, USA da bi anlami var, belki daha sonra daha detayli anlatirim ama turkiyede yasayacaksan fazla bilginin maddi bir donusu yok. Yaygin kaninin aksine bilgi paylastikca ucuzlayan birseydir. Unide 1000 kisiye verilen egitimi satip (Kendin hicbisey katmamissan) ortalama muhendis maasinin ustune cikamazsin. En azindan IT ve yazilim sektoru icin boyle tabi diger muhendislikleri fazla bilmiyorum.

    Hocam avrupa ve USA'de okumanın anlamı var çünkü adamlar eğitim verirken öğrenciye bir Microsoft, Google, IBM gibi yerlerde çalışacak gözüyle bakıyor öğrenciye. Ona göre yetiştiriyorlar.

    E bizim üniversite hocalarına bakıyorum adamların kendilerine hayrı yok öğrenciye nasıl hayrı olsun. Adam gelmiş 70 yaşına bilgili/tecrübeli diye geçiniyor. Saygısızlık ta etmek istemiyorum ama tecrübeli denilen adama bakıyorum tam bir moruk. Dersi mırıldanarak anlatıyor birşey katma dertleri yok öğrenciye. nasıl daha fazla maaş alırım diye düşünüyorlar. Hepsi değil ama geneli böyle.

    Bir de şu var. Avrupa ve USA'de öğretmenler öğrenciyi teşvik ediyor. Bizde öğretmen ne halin varsa gör şekli takılıyor. Öğrencinin birşeylere şevki varsa bile kırıyorlar onu. Sonra da kendin kendini yetiştirmelisin diyorlar. 

    DadasAdam tarafından 13/Şub/15 23:00 tarihinde düzenlenmiştir

    Tanrıyla senli benli konuşurken; patronlarıyla sizli bizli konuşan yaratıklarız.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    batuhanboran95
    batuhanboran95's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Aralık/2013
    Erkek
    mavitutku bunu yazdı

    abi fight club izle ilk, sonra imdb top 100 e başla. herkes programlıyo zaten sana bana kalmaz.

     

    okuldan sonra sabah 8ç30 akşam 18.30 çalışacaksın. gez toz manita yap

    Fight Club izledim imdb ilk 50 izlemişimdir nerdeyse :D 


    Her Şeyden Önce Korkmayı Bırakıp Bir Gün Öleceğini Kabullenmelisin
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Pisibaliqi
    Pisibaliqi's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    kardeşim yanlış anlamada bal gibi boşa okuyorsun. Bir kere bu memlekette 2 yıllık diye bi siki çıkaranında ona inanıp gideninde zike sürülecek aklı yok. Hatta 4 yıllık ünilerimiz bile %90 ı bi sike yaramıyo bizim bak ben sana en basitinden şöyle anlatayım

    4 yıllık bir bölümün ismi lisans olarak geçer değil mi? Lisans ne peki yetkinlik yani kanuni olarak devletin sana verdiği bir belge. ve bu belgenin sana kanuni olarak bi iş kolu açması ve o kolda lisansı olmayan adamın o işi yapamaması lazım. 

    En basitinden ehliyet aq ehliyette bi lisans dimi peki bizde işler böyle mi yürüyo kesinlikle hayır

    hani bırak işletmeyi iktisatı falan bizde lisans diploması diye verilen Bilgisayar mühendisliği endüstri mühendisliği tekstil mühendisliği cart curt zibilyon mühendislikte bile kanuni olarak bi çalışma alanı yok bi yetkinliğide yok öyle adı mühendisliktir veriyo diplomayı 

    sonra lise mezunu adam 3-4 kursa gidip eline veriyo o  mühendislerin falan sende senelerce uğraştığın saçma sapan insanların saçma sapan triplerini çektiğinle kalıyosun

    Yani demem o ki bu memlekette kanuni olarak sana yetki katmayan bi siki okumayı düşünmeyin bile

    he tıp olur dişçilik olur eczacı makine inşaat gemi inşaatı gibi mühendislikler olur oku. Ama sırf türk milletinin okuma aşkını baskılamak için açılan çoğu aynı eğitimi verip sadece isimleri farklı olan bölümlere hiç girmeyin arkadaş. hele 2 yıllık falan çıktıktan sonra katil olursun aq sana ilkokullu tribi yaparlar aq çok okuyan kadrolar ezmeye kalkarlar her yerde önüne çıkar. Yerinde olsam bilmiyorum durumu falan ama ya adam  gibi bi bolum okurum yurtdışı falan kasarım yada giderim kursa 2 dil oğrenir açıktanda 4 yıllık bi saçma bölüm patlatırım olur biter


    Fiat Justica Et Ruat Caelum...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cordelian
    cordelian's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2009
    Homo
    DadasAdam bunu yazdı
    HolyOne bunu yazdı

    Bilgisayar Muhendisiyim herzaman soyluyorum simdiki kafam olsa liseden sonrasini okumam valla. Para kazanmakla okumak iki ayri sey. Okumak sadece iyi bir start veriyor hayata. Ama degermi bilmem sonucta 4 sene okurken dunyanin emegini ve parasini da harciyorsun. Yasayacagin is hayatinda cok fazla 4 sene yok yani. (Sozum boyle ossde top 10.000 e girenlere degil, kimisinin icinde var okumak onlar her sekilde biryere geliyor, ortalama uni okuyan icin diyorum)

    Avrupada, USA da bi anlami var, belki daha sonra daha detayli anlatirim ama turkiyede yasayacaksan fazla bilginin maddi bir donusu yok. Yaygin kaninin aksine bilgi paylastikca ucuzlayan birseydir. Unide 1000 kisiye verilen egitimi satip (Kendin hicbisey katmamissan) ortalama muhendis maasinin ustune cikamazsin. En azindan IT ve yazilim sektoru icin boyle tabi diger muhendislikleri fazla bilmiyorum.

    Hocam avrupa ve USA'de okumanın anlamı var çünkü adamlar eğitim verirken öğrenciye bir Microsoft, Google, IBM gibi yerlerde çalışacak gözüyle bakıyor öğrenciye. Ona göre yetiştiriyorlar.

    E bizim üniversite hocalarına bakıyorum adamların kendilerine hayrı yok öğrenciye nasıl hayrı olsun. Adam gelmiş 70 yaşına bilgili/tecrübeli diye geçiniyor. Saygısızlık ta etmek istemiyorum ama tecrübeli denilen adama bakıyorum tam bir moruk. Dersi mırıldanarak anlatıyor birşey katma dertleri yok öğrenciye. nasıl daha fazla maaş alırım diye düşünüyorlar. Hepsi değil ama geneli böyle.

    Bir de şu var. Avrupa ve USA'de öğretmenler öğrenciyi teşvik ediyor. Bizde öğretmen ne halin varsa gör şekli takılıyor. Öğrencinin birşeylere şevki varsa bile kırıyorlar onu. Sonra da kendin kendini yetiştirmelisin diyorlar. 

    Kanada da 3 yildir aktif olarak universite/kolej egitimi goruyorum.Yorum yazmak istedim.

    konu sahibi arkadasa:

    Ben de meslek lisesi elektronik mezunuyum.Ege universitesi meslek yuksekokuluna da gittim.mezun olmadan maasli isim vardi hatta staj yaparken maas aliyordum izmir de.

    Sana tek tavsiyem eger muhendis olmayacaksan deli gibi pratik yapip birseyde master yapman.Ben mikroislemcilerle cok oynuyordum,o sekilde izmir sanayiide ise girdim.

    genele:

    Kuzey Amerikadaki egitime gelirsek,gittigin universiteye bagli hocam.Her universitenin ayni kaynaklari ve ayni kalitede hocalari yok.Toronto universitesinde mesela bir hindistanli arkadasim master yapiyor,eleman hindistanin odtusu, IIT den mezun 3,8 ortalama ile.Master danismani ise google glass daha piyasada yokken ortak calisma yapmis bir profesor.Boyle adamlarin senin tez danismani bile olmasi yetebilir kariyerin icin yani.

    Her okulun egitim kalitesi ayni degil ve Turkiye ile coook fazla egitimde fark var.Ezbercilik var bir kisimda o kesin ama ozellikle muhendislikte cok fazla kasiyorlar beynini kullandirmak icin.

    Bazi hocalarda ama sikten boktan,2 tusa basmayi bilmez ama zamaninda doktora yapmis biyerde,C++ ogretmeye calisan tipler cikabiliyor arada.

    Programlama dersi vardi ilk donem.Matlab ogretildi.

    4 Lab rapor + 1 lab sinav + 2 ara sinav + 1 final vardi. 4/6 lab rapor hazirlamayan direk kaliyordu.Lab sinavindan gecemeyen de direk kaliyordu.Finalde 55 ustu almazsan yine kaliyosun.Hazirladigin lab raporlari %0 degerinde toplam notunun ama yapmak zorundasin 

    sonuc noldu.

    24/60 kisi finale girdi heralde bi 20 kisi gecmistir. 1/3 yani.

    mesela dijital elektronik/VHDL odevim vardi gecen hafta gonderdim hocaya.31 sayfa tuttu odev.

    Bir kimya odevi veriyor eleman her hafta,14 sayfa tutuyor sorular.Her soruda cozmeden once plan yapma sarti var.

    mesela 12.103 x 100.22 yapacaksin  sonuca 1212.96 yazarsan (dogru sonuc ama basamak sayisi fazla) yaklasik olarak 1213.0 yazman gerek yoksa adam not vermiyor.

    cordelian tarafından 14/Şub/15 05:20 tarihinde düzenlenmiştir
Toplam Hit: 6479 Toplam Mesaj: 71